Majczi Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 Witam, Problem jest następujący. Mam (wg mojego mechanika) dziurawy przewód/rurke i cieknie płyn chłodniczy (musze go dolewać raz na ok. 80km pod kurek) i do tego jest niesamowicie duże ciśnienie w zbiorniczku jak odkręcam kurek, teraz już nawet nie ważne czy jest nagrzany silnik czy nie. Da się gdzieś dokupić samą taką rurkę? Albo ma ktoś na części i może mi to wymontować? Jak zły dział to przepraszam i prosze o przeniesienie, pozdrawiam [br]Dopisany: 14 Listopad 2011, 14:14_________________________________________________http://moto.allegro.pl/audi-a-4-b5-passat-waz-weze-wody-chlodnicy-i1886974119.html to będzie któraś z nich ?
bania Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 jak masz takie ciśnienie na zimnym to raczej uszczelka pod głowicą
Diablo Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 korek powinien upuscic cisnienie .
bania Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 Zapytam tak czy po 10-15 min pracy silnika węże z chłodziwem nie robią sie twarde ? i nabrzmiałe ?
Majczi Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Opublikowano 15 Listopada 2011 te co idą od zbiornika z płynem chłodniczym? sprawdze jutro i napisze[br]Dopisany: 15 Listopad 2011, 00:59_________________________________________________od razu dodam pytanie jakby co ale mam nadzieje , ze to nie to. Jeśli to ta uszczelka to duże koszta mnie czekają?
tomek20stencel5 Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Jeżeli trzyma wysokie ciśnienie to chyba będzie korek w zbiorniczku, jakby była uszczelka to byłoby wysokie ciśnienie ale też wywalałoby płyn właśnie przez korek. Jeżeli to UPG to koszt ok. 700-1000zł. Wymień to co Ci cieknie i sprawdź wtedy czy nie ubywa płynu. A jak wygląda olej, normalnie czy na korku albo bagnecie jest biała maź, w płynie widać plamy oleju? A jak z kopcenie, kopci mocno na biało, albo paruje bardzo mocno (jak jest rozgrzany, bo zimny to norma).
Majczi Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Opublikowano 20 Listopada 2011 wlasnie olej jest normalny, kopci jak kopcil zawsze czyli jak to diesiel. Musze jeszcze sprawdzić ten przewód czy jets napuchnięty alen awet nie mam kiedy ostatnio , ech ta praca
krzysiek015 Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 U mnie ciekło prawdopodobnie spod czujnika g62, ogólnie to ten czujnik jakoś tak mało inteligentnie wymyślili. Teraz zrobiłem taki manewr, że odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego oczywiście nie całkiem. Zauważyłem, że jeśli się go lekko poluzuje to się rozszczelnia układ. Korek nie ma prawa odkręcić się do końca a mój wyciek chyba ustał, na razie testuje ale zimno jest i ciężko będzie. W kwestii "UPG" to nie wydaje mi się, z tego co piszesz to masz tam rzekę tego płynu. Jak płynu będzie pod kurek to wystarczy, że płyn w silniku chociaż trochę się rozgrzeje i ciśnienie będzie rosnąć szybko czego następstwem będzie szybkie znikanie płynu. Odkręć kurek tak jak ja, prawdopodobnie nie powstrzymasz wycieku ale jeśli będzie różnica w tempie znikania płynu to będzie jakaś sugestia. Nowy korek nie jest drogi ale jak układ nie jest 100% sprawny to też nic nie da. Obserwuj to w podobnych warunkach temperaturowo pogodowych.
Majczi Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2011 troche mnie to nie było ale mniejsza. Otóż te przewody o których pisał kolega bania rzeczywiscie sa napuchnięte. Sprawdzalem u kumpla z tym samym motorem to jemu puchną przy dodawaniu ostro gazu ale zaraz puszczaja a u mnie sie spompują i juz tak trzyma. Chyba bede musial sprobowac z tym korkiem lekko popuszczonym a samemu mi bedzie ciezko wymienic ten przewód bo jak patrzylem jak są sprytnie przykrecone te obejmy to nie wiem jak sie tam dostane ;/
krzysiek015 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Jeśli wyraźnie puchną przewody podczas dodawania gazu to moim zdaniem diagnoza jest jedna. UPG chociaż ręki bym za to nie dał. Życzę ci żeby to nie było UPG Czy przewody robią się twarde również na zimnym silniku? Przewód, który cieknie możesz zadrutować, weź bandaż (najlepiej wąski), rozrób trochę kleju epoksydowego np distal i zrób z tego "gips" w chorym miejscu, owijaj i smaruj. Oczywiście odtłuść itd. parę dni wytrzyma.
Majczi Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2011 moge tak pokombinować, a powiem wam szczerze, że dziś zrobiłem taki prosty zabieg jakim jest wymiana korka po prostu od zbiorniczka i juz nie ma takiego ciśnienia chociaż też jeszcze łapie ale juz nie takie
hellbean Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 moge tak pokombinować, a powiem wam szczerze, że dziś zrobiłem taki prosty zabieg jakim jest wymiana korka po prostu od zbiorniczka i juz nie ma takiego ciśnienia chociaż też jeszcze łapie ale juz nie takie Delikatne syknięcie zawsze będzie, bo jest to układ ciśnieniowy. Musisz zaobserwować czy nie wyrzuca płynu poprzez króciec upustowy na zbiorniczki wyrównawczym, bo wtedy to już bardzo bliska droga do problemów z głowicą czy jej uszczelką. Oczywiście najpierw musiał byś uszczelnić/wymienić to co już jest dziurawe. Aha, i nie lej płynu pod korek bo i tak na pewno go wyrzuci, wlej tyle ile powinno być.
Majczi Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2011 nie pocieszacie mnie panowie ; o nic pojeżdże trochę tak i zobaczymy ; )
krzysiek015 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 To Cię pocieszę. U mnie ciekło w takim miejscu, że trzy osoby (w tym również ja) jednogłośnie stwierdziły UPG. Wczoraj wykminiłem, że to uszczelka pod króćcem przy głowicy, nie pomogło. Dzisiaj wyszło szydło z worka, króciec był pęknięty. Kilkanaście zł w intercarsie i sprawa załatwiona. Nie zawsze jest tak źle. Zanim zdejmiesz głowicę sprawdź pompę wody. Jak nie pompuje właściwie (bo np. połamało łopatki) to zaburza obieg płynu. Układ działa jak ogrzewanie centralne grawitacyjne, skutkiem tego może być bardzo wysoka temperatura płynu w okolicach głowicy. Pytałem już czy na zimnym silniku też puchną przewody, to dosyć istotne. Zorientuj się i napisz co i jak, to 30sekund roboty. Pozdrawiam.
Majczi Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2011 powiem tak. Nawet jak auto stoi cala noc i pojde rano i przed odpaleniem otworze maske i odkrece kurek to juz cisnienie jest niesamowite z dnia poprzedniego. przewody robia sie miekkie. Zakrece kurek, odpale i nie puchna od razu. Dopiero jak mu dam gazu , potrzymam chwile na obrotach to też puchną. nawet na zimnym...
mily Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Kolego nie chcę Cię straszyć, ale to wygląda na uszczelkę niestety
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się