Ja_Sha_Taan Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 Podczas przerwy technicznej forum, porobiłem troche i... Wymieniłem sonde, na używke ale sprawdzając ja widze że jest sprawna choć na wykresie mam sinusoide po chwili ciągłe linie i na przemian. Kolega podsunął mi info o emulatorze sondy lambda więc efekty z dzisiaj: Podpiąłem sonde bez obejścia do emulatora sondy i faktycznie jest poprawa, "szarpnięcia" są o połowę słabsze i połowę rzadsze bo po mniej więcej po około minuty. Czyli jest duża poprawa ale usterka nie naprawiona, na gazie wyraźniejsze spadki obrotów niż na benzynie. Czytałem jednak o odłączeniu emulatora sondy i jego skutkach i sam nie wiem. Jedni piszą że emulator jest tylko po to by na desce nie pokazywał się "check engine" a inni że bez emulatora sondy komp podczas pracy na gazie "uczy" się jakis parametrów i na pb może później źle pracować. Kolejna kwestia zauważyłem że dziś przestawał mi klikać zawór węgla aktywnego, na początku działał z przerwami aż w końcu siadł całkiem. Musze jednak poczytać do czego to małe gówienko służy
and016 Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 jeśli mówisz o zaworze na filtrze powietrza to inaczej zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa dzięki nie mu do korektora ssącego wpadają opary paliwa czy jakoś tak:) koszt wymiany tego zaworka na nowy to około 180 zł na inter carsie -BOSCH
baraka Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Ja też cudowałem z tymi obrotami,wymieniałem kable ,świece,kopułke,przepustnice czysciłem,adoptowałem,kupilem tez ori przepływke co dodało mocy autu.Jednak kiedyś zabrałem sie do mecha i zmierzył napięcia na przepustnicy i powiedział że jest ona do wymiany,jest za niskie napięcie i jeżdze na zubożonej mieszance.I jest też deliktne falowanie:drganie obrotów,to wszystko zasługa wyrobionego potencjometra.Chodzi o ścieżki na potencjometrze jakies grafitowe.U mnie do wymiany przepustnica.
Ja_Sha_Taan Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Opublikowano 29 Lutego 2012 and016 no faktycznie to ten, daruje sobie narazie wymiane jego,są ważniejsze wydatki baraka przepustnice zmieniałem.
baraka Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 and016 no faktycznie to ten, daruje sobie narazie wymiane jego,są ważniejsze wydatkibaraka przepustnice zmieniałem. ale jak zmieniles na używke bądz zamiennik za 400zl z allegro to to nic nie daje;/
motor144 Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Ten zaworek N80 (odprowadzenia oparów paliwa z filtra węgla aktywowanego) (SAGEM 058 133 459 ) nie trzeba zaraz lecieć i wymieniać na nowy. Może wystarczy go przeczyścić (WD-40 + sprężone powietrze) i na stole pod 12V sprawdzić czy "cyka" ( na starym forum było sporo na ten temat ale na nowym musisz poszukać bo teraz nie wiem gdzie).
Ja_Sha_Taan Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Opublikowano 29 Lutego 2012 spoko, dzieki poradze sobie Jest może jakis pomysł co do dolegliwości z obrotami? Jaki negatywny skutek może mieć odłączenie emulatora sondy na dłuższą mete? Powinienem chyba z tym emulatorem osobny temat w innym dziale założyć. Właściwie mam zmienone pół silnika :/
longerooo Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 przeczyść ten zaworek bo może faktycznie daje takie objawy...a lewego powietrza nigdzie nie łapie???odepnij wężyk z regulatora ciśnienia paliwa i zobacz czy nie puszcza paliwa w podciśnienie
Ja_Sha_Taan Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Opublikowano 29 Lutego 2012 zaworkiem faktycznie sie nie przejąłem ale może jednak go wyciągne i będę pewien co do niego, choć z tego co czytałem to jego zadaniem jest ekologia, by nie dostawały się opary paliwa do atmosfery tylko były filtrowane. Dolot również sprawdze ponownie, pare wystrzałów miałem przed zmianą cewki jakieś 2 tyg temu więc dla pewności
luciano Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Ja barowałem się 3 miesiące z podobnymi objawami.Silnik bardziej świrował na benzynie niz na gazie ,co zmyliło mnie z tropu.O dziwo przyczyną był gaz.Wymienione 2 tłoczki wtryskiwaczy + czyszczenie listwy gazu po przejechaniu 2 km jeszcze trochę głupiał na benzynie a potem wszystkie bule znikły.Radzę podjechać do gazownika życzę Ci by to było to.Mnie to kosztowało 80 zł.I tylko żałuje że nie pojechałem na gaz wcześniej bo nerwy psułem całej rodzinie bo każdy wolny czas j
Ja_Sha_Taan Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 dziś rozebrałem cały dolot, łącznie z obudową filtra jak i przepustnicą, czyszczenie przepływki i inne bzdury. Efektów pozytywnych brak. Zrobiłem nawet nową uszczelke pod przepustnice bo stara miała dość Dobrałem się do zaworu wegla aktywnego, nie da się go rozebrać, bo jest klejony, więc rozpierdzieliłem go na dwie części. Zamontowałem przelotke, silnik łapał lewe powietrze, w sumie to nic dziwnego. Przewody zamontowałem spowrotem do poklejonego zaworu, bo beż niego również silnik pracował tak samo Chciałem zabrać się za emulator wtrysków jak kolega kiedyś radził ale nie miałem czym pozaznaczać kabli. Choć raczej nic by mi to nie dało bo oba paliwa mi nie lecą a nawet jakby popuszczał pb to i tak sprawnie by chodził na benzynie. Dalej jestem z problemem a pomysły moje już dawno szlag trafił ;( luciano jeszcze powalcze troche jeśli będę miał jakieś opcje, w ostateczności do mechaniora daje. Znam takich partaczy mechaników i strasznie się zraziłem. Stąd wiem właśnie tyle o samochodach bo wszystkie usterki staram się sam naprawić a pomagali mi zawsze chłopaki z różnych forów internetowych. Choc jak widać o samochodach wiem wciąż za mało
Ja_Sha_Taan Opublikowano 22 Marca 2012 Autor Opublikowano 22 Marca 2012 no i postęp, czuje się jak amator Przygasanie samochodu na gazie i pb nie miało związku. Korzystając z ładnej pogody wyjąłem eketryke i czyściłem wszstko. Trafiłem na przekaźnik pompy 205 chyba i okazało się że w miejscu gdzie ma on te 6 "cycków" co łączą się ze sobą w pary podczas pracy auta zauważyłem lekko przypalone miejsca w punkcie ich styku. Wyczyściłem to papierem i chodzi super na pb. Na gazie dalej te spadki ale to juz wina gazowni Przekaźnik sprawdzałem wcześniej ale w świetle garażowym w zime nie był owidać tych przypalonych punktów. Widocznie coś nie stykało i czasem skoczyła iskra robiąc ślad który z czasem zadziałał jak izolator. dzieki wszystkim za zainteresowanie tematem. spadki obrotów na gazie to juz sprawa na inny dział. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się