Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Interpretacja historii naprawy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Proszę o pomoc w interpretacji akcji serwisowej. Zamieszczam skan na którym sa nr czesci i prace jakie wykonał serwis niemiecki przy awarii mojego silnika BLB, problem polega na tym ze nie wiem czy mam dalej naped pompy na łańcuchu czy juz jest przerobiony na zembatki i moge spac spokojnie?

opis.jpg

Opublikowano

Na moje możesz spać spokojnie :) Numer 11 na liście: napęd (w domyśle pompy oleju :mysli:): przebudowa z łańcucha na koła zębate walcowe, do tego pozycja 5: koło pośrednie zębate z modułem wymiana na to wskazują.

Opublikowano

Przy takiej przebudowie wymienie sie tez miske olejowa, bo w czesciech na pozycji 22 to chyba jest miska i jeszcze mnie meczy pozycja 8 nie moge znalesc nigdzie info co to jest.

Opublikowano

22 to jest w istocie miska olejowa, a pozycja numer 8 to jakaś obudowa, coś takiego: http://schyolkovo.olx.ru/03g103295al-audi-a6-2006-2008-2009-2010-vag-iid-127126965, chyba pompy oleju bo całość wygląda ewidentnie na pompę oleju. Jak dla mnie zakres prac odpowiada przeróbce napędu pompy oleju, ale niech wypowie się ktoś, kto miał z tym bezpośrednią styczność.

Opublikowano

W historii brakuje mi wymiany oleju, bo niby ze przy wymianie pompy, jej napedu i miski wlali stary olej, co prawda olej ma 5kkm przekulane, nie jestem mechanikiem ale cos nie chce mi sie w to wierzyc.

Opublikowano

Na moje możesz spać spokojnie :) Numer 11 na liście: napęd (w domyśle pompy oleju :mysli:): przebudowa z łańcucha na koła zębate walcowe, do tego pozycja 5: koło pośrednie zębate z modułem wymiana na to wskazują.

Mi to wygląda na co innego , według nazwy : No. 5 tuleja gumowa a No. 11 to śruba .

Opublikowano

Na moje możesz spać spokojnie :) Numer 11 na liście: napęd (w domyśle pompy oleju :mysli:): przebudowa z łańcucha na koła zębate walcowe, do tego pozycja 5: koło pośrednie zębate z modułem wymiana na to wskazują.

Mi to wygląda na co innego , według nazwy : No. 5 tuleja gumowa a No. 11 to śruba .

Patrzyłem od góry, tak się zazwyczaj czyta wszelkie listy. Co istotnego chciałeś wnieść do tematu?

Opublikowano

Ja patrzyłem na wykaz części wymienionych , nie na wykaz prac wykonanych.To że coś wyjęli i zamontowali ponownie nie znaczy że wymienili. To co wymienili jest na liście poniżej .Pod pozycją nr 8 w wykazie części jest zestaw wałków wyrównoważających. Możesz poprosić w tym dziale

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?board=137.0 o sprawdzenie tych części . Wtedy będziesz wiedział co wymienili.

Opublikowano

Ale w wykazie wykonanych prac jak wół stoi: "przebudowa napędu z łańcucha na koło zębate walcowe", więc jak niby jak nie wymienili :confused4:? Tym bardziej, że w wykazie części jest zarówno koło zębate, obudowa pompy jak i nowa miska olejowa plus drobnica.

Opublikowano

Nie widzę tego WOŁA :shocked: nie znam niemieckiego. Wykaz wykonanych prac jest w języku polskim i niemieckim, a wykaz wymienionych części jest w języku angielskim. To dziwne. Ponadto przy wymianie napędu wałków nie jest potrzebna wymiana miski olejowej. Nie wiem dlaczego ją wymienili.Opis wymienionych części :

1. Flywheel - koło zamachowe

2.Screw- - Śruba , wkręt

3.Anti -roll -stabilizator poprzeczny

4.Bolt -śruba

5.Rubber bush -tuleja gumowa

6.Clamp -zacisk, klamra

7.Bolt -śruba

8.Housing -zestaw wałków wyrównoważających

9.Seal -uszczelniacz

10.Bolt -śruba

11.bolt -śruba

12.Seal -uszczelniacz

13.Bolt -śruba

14.Brakedisc -tarcze hamulcowe

15.Break lining -klocki hamulcowe

16.Bolt -śruba

17.Screw -wkręt

18.Bolt -śruba

19.Bolt -śruba

20.Screw -wkręt

21.Gear -koło zębate

22.Oil sump -miska olejowa

23.Bolt -śruba

24. Screw - śruba, wkręt

25.Seal -uszczelniacz

26.Bolt -śruba

27.Bolt - śruba

Po zapoznaniu się z wykazem części wymienionych zastanawiam się nad tym jak mogli zmienić napęd wałków zakładając tylko jedna zębatkę. Przecież potrzebne są dwie , jedna na wał druga na wałek. Wydaje mi się że może to być naprawa powypadkowa. Uderzył miską i dlatego ją wymieniali . Mogę się mylić , najlepiej to zajrzeć tam .

Opublikowano

No to sytuacja lekko sie komplikuje. A czy po nr czesci (koła zembatego) mozna stwierdzic czy naped pompy dalej jest na łańcuchu czy juz na zębatkach, bo tak czy inaczej cos było wymieniane i chyba troche pojeżdżę zanim sie rozleci-mam racje?

ps. po przemysleniach jedna zebatka jest na wale a druga na wałkach ktore zostały wymienione?

Opublikowano

nie znam niemieckiego

Niestety to widać, nie ogarniasz tematu i niepotrzebnie mącisz. Wymienione koło zębate to jest właśnie to, którego używa się przy przeróbce napędu pompy oleju, doszedłem po nr części, czy potrzeba jeszcze jednego- nie wiem, opieram się na wykazie czynności serwisowych i użytych części, z których wynika, że napęd pompy oleju został przerobiony, nie znasz niemieckiego to użyj słownika lub uwierz na słowo.

Według tego, co można znaleźć w temacie przeróbki miskę oleju MOŻNA wymienić na taką od 1.9 lub zostawić starą poddając ją przeróbce.

Opublikowano

Kolego tematu to ty nie ogarniasz i twoje posty nic nie wnoszą do tematu wiec daj już spokój z tą przepychanką słowną. Ja osobiście dokonałem kilka przeróbek kastracji wałków w silnikach BLB według systemu opracowanego przez Jaro4444 , ponadto robiłem też swap BLB na BKD .Zamianę napędu z łańcucha na koła zębate też. Więc mam coś do powiedzenia w tym temacie. Ponadto zwróć uwagę że te auto prawdopodobnie miało jakąś kolizję . Wymieniono stabilizator, łączniki stabilizatora, gumy, uchwyty , miskę olejową. Przy wymianie napędu wałków z łańcucha na koła zębate w ogóle nie trzeba zmieniać miski olejowej. Wymiana nie jest też konieczna przy swapie z BLB na BKD ja podciąłem przegrodę w misce i jest ok .c8ffc1aa178a8190med.jpg . To tyle w tym temacie . Jesteśmy tutaj żeby dzielić się doświadczeniem a nie wymądrzać.Nie będę więcej reagował na twoje zaczepki. Raz jeszcze powtarzam najlepiej zajrzeć tam i wtedy będzie wszystko jasne jaki ma napęd pompy olejowej, bo z tego co przedstawia ten scan nic jest w 100% pewne.

Opublikowano

Ja tam nie mam zamiaru się kłócić, trochę się zagalopowałem, przyznaję i zwracam honor :hi:, ale nie lubię kiedy ktoś wmawia mi, że czarne jest białe. Według listy dokonano zmiany napędu pompy, jeżeli Kolega postanowi tam zajrzeć to liczę, że da znać co tam zastał i wtedy okaże się czy ja miałem rację, czy Ty, a niemiecki serwis zrobił kogoś w balona :hi:

Opublikowano

pozycja 21 03g105212d http://allegro.pl/a4-a6-passat-2-0-tdi-07r-zembatka-03g105212d-i1918511147.html czy to o czyms mowi, chyba nie zakładali by tego jesli dalej był by łanuch? Chyba sam sobie odpowiedziałem na pytanie, bo gdy był by łańcuch to załozyli by 03g103333e

Nie mam ETKI bo sprawdziłbym wcześniej po numerach części.Zgadzam się z tym że powinien mieć koła nie łańcuch ale dlaczego tylko jedno wymienili :shocked: , jak się to wymienia to nie powinno się wymienić tylko jednej zębatki ale zawsze kpl. taka jest zasada.Ale kto wie co szkopy zakombinowali :mysli: Być może miał już koła zębate od nowości. Koledzy z forum wiedzą po numerze Vin które miały a które nie.Zresztą nie twierdziłem że on ma napęd na łańcuch tylko że mi to wygląda na coś innego :mysli: cały czas myślę o naprawie powypadkowej. Może zahaczył dołem i narobił trochę szkód.

Opublikowano

Dziekuje ze odpowiedzi w temacie, pozostaje jeździć i nasłuchiwać niepokojących odgłosów dobiegających od strony silnika a za niedługo wymiana rozrzadu to moze wtedy sprawdze co tam dokladnie siedzi.

pozdr.

Opublikowano

Na mój gust wóz nadział się michą na coś. Uwaliło stabilizator i miskę, przypuszczalnie uszkodziło wałki wyrównoważające i koło dwumasowe do multitronika. Wymienili to wszystko. Brakuje mi wykazie koła zębatego 03G103305C, bo 4 śruby do jego montażu są: http://www.neoriginal.ru/cat/audi/part/u/0/mod/49/kat/454/year/2008/grp/1/idcnt/98/subgrp/29564

Nie wiem czy koło pośrednie występuje z wałkami ale wymienione jest w czynnościach pod pozycją 5.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...