Dranek Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Witam. Zacznę od tego że na wolnych obrotach trzęsie mi budą od zakupu auta (8 miesięcy). Oczywiście próbowałem zgłębić temat, ale przyczyn mogło być wiele: dwumas, plecionka, poduszki, napinacz paska wieloklinowego, rozrząd i pompowtryskiwacze..... Chciałem ominąć wymianę w ciemno, ponieważ podłączenie pod vaga nie wskazywało jednoznacznie na usterkę pompowtryskiwaczy. Jednak kilka dni temu postanowiłem znów zrobić logi statyczne i niepokoi mnie bardzo grupa 1 i 13. Od 67sek do 117sek włączyłem klime i trochę się poprawiło. Injected quantity waha się pomiędzy 0.8 do 4,1 więc to chyba też nie tak? http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_63506.html Tu wklejam logi na całkowicie zimnym silniku po nocy, wtedy wszystko jest ok: http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_63505.html Moje pytanie brzmi, czy wymienić tylko wtryski nr 2 i 3 czy może komplet? Używki, może regenerowane? Drugi problem to nie wiem jakie kupić. Mam AWX z 2001roku i nr pompek 038 130 073 AN, ciężko je dostać i ponoć je wycofali z produkcji. Mógłby mi ktoś sprawdzić w etce czy one wymieniają się na jakieś inne i czy jak wymienię 2 szt. to nie będą się gryzły z moimi AN. Proszę o pomoc...
danu44 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Witaj Posluchaj sloneczko, jak chcesz sprawdzac logi to napewno nie tutaj. Od tego jest dzial Diagnostyka VAG. Tu nikt ze znajacych sie na temacie nie zagladnie do Ciebie. Oczywiscie poza mna. Ale porzadek musi byc. Pozdrawiam
wojtek123 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 tez mam AWX i jestem ciekaw ile kosztuje nowa pompka zna ktos cene
Robson04 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Powodem tego stanu może być uszkodzone pompki, brak lub zbyt niskie ciśnienie sprężania. Na początek proponuję zamianę miejscami pompkę np. 1 i 2 , 3 i 4 zobaczysz czy wysoka korekcja pojdzie za pompkami, czy zostanie na tych samych cyl.
raffik Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Idą trzy rodzaje (chodzi o numery) do twojej.Już parę osób miało z tym problem ale nie wiem jak sie ich problem zakończył ale myślę że prywatne i tutaj coś będzie. A teraz do rzeczy: Czemu od razu wymiana??? Szok terapie stosowałeś????(40 L StatOil Gold i do tego STP do czyszczenia wtrysków-KONCENTRAT,lub w/w ON i o,5 litra Mixol-u i heja w trasę wyjeździć paliwo do końca) W tedy zobacz wartości na VAG-u. Możesz jeszcze zastosować zestaw naprawczy Bosch do pompowtrysków(cena 25-35zł + robocizna 50zł za szt) Mi i wielu pomogło,ale to tylko moje sugestie nie namawiające Ciebie do niczego
Dranek Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 tez mam AWX i jestem ciekaw ile kosztuje nowa pompka zna ktos cene Nowa pompka w AWX z końcówką AN lub BA to ok. 3300zł w ASO, na Allegro od 800zł A teraz do rzeczy: Czemu od razu wymiana??? Szok terapie stosowałeś????(40 L StatOil Gold i do tego STP do czyszczenia wtrysków-KONCENTRAT,lub w/w ON i o,5 litra Mixol-u i heja w trasę wyjeździć paliwo do końca) W tedy zobacz wartości na VAG-u. Możesz jeszcze zastosować zestaw naprawczy Bosch do pompowtrysków(cena 25-35zł + robocizna 50zł za szt) Mi i wielu pomogło,ale to tylko moje sugestie nie namawiające Ciebie do niczego Kilka miesięcy temu zastosowałem czyszczenie wtrysków specjalną machinerią Jet Clean Tronic firmu Liqui Moly korekcję trochę się poprawiły, ale problem trzęsienia budą pozostał. STP leję profilaktycznie i nic to nie daję. Coraz bardziej zastanawiam się nad wymianą całej 4 na BQ z 2.0TDI. Wysłałem parę zapytań na PW do osób które to robiły czy po wymianie wszystko jest ok. Ponoć pasują P&P bez potrzeby korekty softu. Zobaczymy co mi odpowiedzą.
adrian998998 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 A na zimnym też telepie? czy dopiero na ciepłym??
raffik Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Zestaw naprawczy Boscha nie brałeś pod uwagę??? (wymienia sie tam uszczelki,oringi i grzybka - ceny j.w.) Też pomagało niektórym...
Dranek Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 A na zimnym też telepie? czy dopiero na ciepłym?? Jak jest zimny po nocy to ani grama nie telepie, dawka paliwa jest ponad 6mg czyli w normie (3-9). Jak już rano zacznę jeździć załapie temperaturę roboczą i zaczyna telepać dawka spada poniżej 3mg. Nawet jeśli odstawię auto na 2-3 godziny i temperatura na blacie jest poniżej 50stopni to też lekko nim buja. Zestaw naprawczy Boscha nie brałeś pod uwagę??? (wymienia sie tam uszczelki,oringi i grzybka - ceny j.w.) Też pomagało niektórym... Dzięki za sugestię, od tego chyba zacznę. Mam nadzieję że do końca tygodnia się z tym uporam.
homerro14 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Kolego Dranek nie wiem czy Ci to pomoze ale najpierw zalecałbym Ci na Vagu sprawdzic w grupie nr 004 sprawdz czy (nie wiem czy dobrze to napisze) kat wtrysku czy ustawienie rozrzadu nie wiem dokładnie. powinnienes miec wartosc zbliżona do zera przedział tam jest -3 do 3 najlepiej jakby było 0 ale moim zdaniem lepiej jakby było bardziej na minusie ja mam np -0.5. mialem wczesniej na plusie 2.8 i tez mi telepało na temp. roboczej. po zmniejszeniu przestało. napisz jak Ci pomoze.
adrian998998 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Jak zimny i nie telepie a jak sie nagrzeje to obstawiam uszczelnienia
kkam Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 u siebie jak mialem do wymiany oringi na pompowtryskach to tez czasem telapało silnikiem, ale częściej pojawiał się problem z odpaleniem po nocy
Dranek Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 Kolego Dranek nie wiem czy Ci to pomoze ale najpierw zalecałbym Ci na Vagu sprawdzic w grupie nr 004 sprawdz czy (nie wiem czy dobrze to napisze) kat wtrysku czy ustawienie rozrzadu nie wiem dokładnie. powinnienes miec wartosc zbliżona do zera przedział tam jest -3 do 3 najlepiej jakby było 0 ale moim zdaniem lepiej jakby było bardziej na minusie ja mam np -0.5. mialem wczesniej na plusie 2.8 i tez mi telepało na temp. roboczej. po zmniejszeniu przestało. napisz jak Ci pomoze. Dzięki za sugestię, ale kąt mam na 0 także rozrząd odpada. Jak zimny i nie telepie a jak sie nagrzeje to obstawiam uszczelnienia Ok. Od tego zacznę. Prawdopodobnie w piątek się za to zabiorę.
raffik Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Są zakłady co wymieniają TYLKO w pompowtryskach zestawy naprawcze Boscha i koniec,ale są też takie co mają maszynę ciśnieniową i oprócz wymiany zestawu naprawczego,też czyszczą dokładnie ciśnieniowo cały pompowtrysk,masz w tedy jak nowy - TAKIEGO ZAKŁADU SZUKAJ !!! Jest w tedy trochę drożej,ale jak masz już pompowtrysk na zewnątrz to warto tak zrobić. Ps. Ostatnio w Passacie B5 u mojego kotlesia bujało identycznie jak u Ciebie.Wymieniliśmy tylko zestawy naprawcze(oringi,uszczelki i grzybka)bez czyszczenia,na pompce 1 i 4,bo tam było już dużo na plusie we wskazaniach,przeczyściliśmy wszystkie złączko-kostki do każdej pompki i śmiga teraz jak ta lala -informuj jak sobie poradziłeś z problemem!!!
Dranek Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Opublikowano 29 Listopada 2011 -informuj jak sobie poradziłeś z problemem!!! Ja swoją furmankę oddaję we wtorek do zakładu gdzie wymieniają wtryski, kupuję komplet używek z końcówką BQ od 2.0 TDI i mam nadzieję że mój koszmar się skończy. Ponoć te z końcówką BQ są bardziej trwałe i bez problemu pasują do AWX bez zmiany softu. Zakład w którym to będę robił ma na miejscu sprzęt do sprawdzania pompek chyba EPS 200 lub coś nowszego, zakładają używki tylko sprawdzone, oczywiście z wymienionymi oringami. Całość roboty ok.1200zł, jeżeli nie wszystkie wtryski mieliśmy popsute w swoim aucie, to po ich sprawdzeniu mogą zostać w rozliczeniu. We wtorek po południu napiszę jaki rezultat.[br]Dopisany: 25 Listopad 2011, 13:46_________________________________________________Witam. Problem drgania auta na wolnych obrotach rozwiązany! :> Wymieniłem komplet wtrysków z nowymi uszczelkami od 2.0 Tdi z końcówką BK (zamienia się na BQ i AX). Kosztowało mnie to 600zł z robocizną, ponieważ stare zostawiłem w rozliczeniu. Firma ta zajmuję się też regeneracją i współpracuję z tym gościem z allegro u którego kupiłem pompki: http://allegro.pl/sklep/17642829_audi-vw-seat-skoda-wroclaw Do sprawdzania wtrysków i pomp wtryskowych mają najnowocześniejszą machinerię. Zakład mieści się w Kunowie koło Sobótki. Jak ktoś chcę to dam numer na priva. W końcu spokój :gwizdanie: Potwierdzam również, że pompowtryski od 2.0 pasują do 1.9 bez ingerencji w soft. Pojeździłem dzisiaj z 200km i wszystko ok, nawet mam odczucie że żwawiej jeździ.
raffik Opublikowano 1 Grudnia 2011 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Do Twojego Audi seryjnie idą pomki o numerach: 038 130 073 AN 038 130 073 BA 038 130 079 FX A Ty te z 2.0 TDi to o jakich numerach wsadziłeś ?????????????? PS. No i pamiętaj teraz co jakiś czas lać do baku STP lub Mixol - byś znowu niespodzianki nie miał za jakiś czas !!!
Dranek Opublikowano 1 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2011 A Ty te z 2.0 TDi to o jakich numerach wsadziłeś ?????????????? PS. No i pamiętaj teraz co jakiś czas lać do baku STP lub Mixol - byś znowu niespodzianki nie miał za jakiś czas !!! Ja włożyłem 038 130 073 BK, zamieniają się na BQ i AX. Po wymianie od razu zalałem Shella do pełna i STP również. Facet który mi to wymieniał mówił, że pompki o tych oznaczeniach są najbardziej trwałe. Czas pokaże...
gar.bik Opublikowano 1 Grudnia 2011 Opublikowano 1 Grudnia 2011 A Ty te z 2.0 TDi to o jakich numerach wsadziłeś ?????????????? PS. No i pamiętaj teraz co jakiś czas lać do baku STP lub Mixol - byś znowu niespodzianki nie miał za jakiś czas !!! Ja włożyłem 038 130 073 BK, zamieniają się na BQ i AX. Po wymianie od razu zalałem Shella do pełna i STP również. Facet który mi to wymieniał mówił, że pompki o tych oznaczeniach są najbardziej trwałe. Czas pokaże... A masz jakiegoś wirusa? Nie zauważyłeś wzrostu spalania? masz jakieś logi po wymianie? jaka dawka paliwa na postoju?
Dranek Opublikowano 1 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2011 Logi zrobię dziś lub jutro, chciałem trochę pojeździć żeby wszystko się "ułożyło". Spalanie na pewno trochę wzrośnie, ponieważ dawka paliwa z tego co pamiętam wynosi ok. 8mg, a wcześniej poniżej 3mg. Najważniejsza informacja: POMPKI MOŻEMY WYMIENIAĆ NA MOCNIEJSZE TYLKO JEŻELI NIE MAMY WIRUSA! W innym wypadku trzeba korygować soft przez tunera. Ja nie miałem wirusa i u mnie chodzi wszystko bardzo dobrze, chyba że ta dawka paliwa za duża... Zrobię logi to zapodam.[br]Dopisany: 01 Grudzień 2011, 15:50_________________________________________________Dodaję logi grupy 1, 13, 23 po zmianie pompowtrysków na te z 2.0tdi. Proszę o ocenę. http://vaglog.rtnet.pl/dranek1_64605.html
lukaszlsw Opublikowano 1 Grudnia 2011 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Ja tu nie widzę rewelacji, pyzatym że dawka jest ok, korekcje to takie sobie, bipów nie trzeba skorygować w sofcie przypadkiem? Jaki przebieg mają te PD bo chyba nie są nowe... :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się