powaguspisz Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 Witam Panowie. Chciałbym zapytać się odnośnie waszych ASE-nów czy ktoś coś przy nich dłubał. Czy są rzeczy nie potrzebne które da się usunąć a wpłynie to bardziej na pracę silnika, bądz jego osiagi. Jedynie co obecnie będę robił to wywalał dwa tylne katy i usunięcie z kompa sond tak jak by ich nigdy nie było. Czy ktoś coś z was kto takie auto ma robił?? Podzielcie się informacją będę wdzięczny. A i czy ktoś wkładał zamiast normalnego filtra wkłendkę K&N i czy ma to jakiś rezultat.
ghost1717 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Witam! Mam podobne a4 tylko ,ze Tiptronic i quattro... Wkładki K&N używam od conajmniej 60 tys km... WSZYSTKO o.k! Bardzo poprawia dzwiek i napewno pare ps dodała... działa to na tyle dobrze ,ze nie chce nawet wracać do serii za żadne skarby!! Jeśli chodzi i wydech to fajny efekt daje wyciecie srodkowego tlumnika przelotowego tylko jak Ty wycioles katy to może być już głośno... Jak by był ktoś zainteresowany to można dłubnąc zapłon w tych silnikach... w 1.8T po zmiane zapłonu o +5/6* dochodzi prawie 20 ps i 40 Nm... W naszych 3.0 może i dało by 5 km i pare Nm... w każdym razie chodzi lepiej niż kilka innych które widziałem i w takiej konfiguracji jak moja i podobne... Wali ogniem z rury tak wiec z 10-20 ps może wycisniesz dodatkowe całkiem niedużym kosztem... dalszy tuning nie bedzie sie zbytnio opłacał chyba ,ze zawita 2.7Bt pozdro Łukasz edit: modyfikacja zapłonu wskazana jest do wszystkich a4 z LPG Z rozmowy z moim zaprzyjaznionym fachmanem od instalacji twierdził ,ze wzgledem benzyny zapłon powino sie przestawić + 3* / 4* u siebie po przestawieniu zauważyłem tylko spokojniejszy jałowy bieg , poza tym może jak by bardziej agresywnie sie wkreca nic poza tym, dupochamownia nie wykryła zauważalnego wzrostu mocy.
tomek20stencel5 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Jak by był ktoś zainteresowany to można dłubnąc zapłon w tych silnikach...w 1.8T po zmiane zapłonu o +5/6* dochodzi prawie 20 ps i 40 Nm... Masz na to jakiś dowód?
TooMeeK87 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Jakie masz wrażenia i opinie do swojej rakiety?? Poluje na identyczny egzemplarz. Ciężko jest doczytać o tym motorku itd. Spalanie ?? Po prostu jestem CHORY na a4 b6 3.0 koniecznie Q a jeszcze czerwony albo niebieski..... :gwizdanie:
ghost1717 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Spalanie... gdy jezdze poniezj 70-80 km/h, mule ją od dołu... korki,miasto itp. to około 12-13 L gdy jezdze powyzej tej predkosci to spokojnie w 11-10 L. Ten silnik kocha trase... dosc długie przełożenia w skrzyni biegów ale płaski przebieg momentu. 1-70km/h 2-140km/h 3-185km/h , 4 - 250 km/h potem 5 i nadbiegg. Zdjety ogranicznik predkosci - jeszcze nie testowane bo nie było gdzie co do awaryjnosci gdy kupiłem malenką... miała około 90 tys km. teraz ma 260 tys i chodzi lepiej niż kiedykolwiek ) Wkrotce pewnie wymiana sprzegła w tiptronicu ale tu koszta nie są straszne, rozmawiałem juz z mechaniorem jak cos sie zacznie dziać to koszt sprzegła 1200zł + 800 robota i gwarancja na 2lata... W manualu pewnie zajechał bym juz 2 sprzegła! Wczesniej gdy miałem b5 2.8Q sprzegło wytrzymało max 80tys km Co do zapłonu i 1.8T poszukaj dobrze na forum.streetracing.pl bodajże użytkownik Elbroth Jesli chodzi o software to posiadam taki i ... działa!! Poszukaj sobie"Using Lemmiwinks"Tylko nie ma co przesadzać podczas ustawiania zapłonu i należy zwracać uwage na wskazania knock-sensorów. Dobrze jeździc wtedy wyższej liczbie oktanowej bo idze wykorzystac paliwo bez obawy "stuku" przyspieszony zapłon dobrze wpływa na proces spalania LPG! pozdrawiam
powaguspisz Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Opublikowano 23 Listopada 2011 Witam Co to wkładki K&N czytałem o tym właśnie wczoraj i sa różne opinie, trudno ogarnąć co tak naprawdę miało co po niektóre przyczyny i tych osób, ale skoro mówisz że dopasowana jest ok i działa poprawnie to trzeba będzie zaryzykowac. Co do układu wydechowego to katy siedzą jeszcze bo czekam na wgranie programu, i wtedy myślałem je usunąć, tak więc teraz zastanawiam się czy katy zostawić a wyciąć środkowy tłumik czy wyciąć katy a wstawić tłumiki przelotowe jakies troszkę to odetka wydech zapewne, Pomyślę jeszcze nad tym zapłonem a po za tym tak jak mówisz nic więcej nie zamierzam myślę że nie ma sensu to co jest narazie wystarczy a dalej to poporstu RS i pojechali
ghost1717 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 po tych zmianach warto dodać świece platyna-iryd np. NGK LPG 1 Nie koniecznie musi być to K&N kolega z Kalisza np. zastosował wkładke Pipercossa i efekt podobny ale ja wole K&N żadnych negatywnych skutków nie stwierdzono przez 65 tys km conajmniej! tutaj możesz zobaczyć jak chodzi moja pszczoła,filmy z tamtej zimy. Co do wyciecia przelotówki to wydaje mi sie ,że jest to najlepszy kompromis przy seryjnym wydechu efekt możesz zobaczyć tutaj : http://www.youtube.com/centrumpiek?gl=PL&hl=pl plusem wciecia srodkowego tłumika jest cicha jazda gdy tego chcesz... i głosna gdy tego chcesz Głośniej jest generalnie w całym zakresie obrotów ale policja raczej nie powinna sie za Tobą uganiać , u mnie spojrzeli w dowód , wydech seria wiec szerokiej drogi jeśli chodzi o stosunek ceny przeróbki do efektu wychodzi najlepiej! Bo trzeba tylko wyciac 2 kawałki rury i najlepiej pomalować to ocynkiem w sprayu lub czyms podobnym. pozdro
gelus Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 ja w swojej audi wycialem obydwa katalizatory (czyli lacznie 4), zrobilem DP z pominietymi katalizatorami, czy jest glosniej hmm moze tylko delikatnie, takze jesli chodzi o to mozna smialo wycinac, moze o 5db glosniej w srodku przy bucie w podlodze na zewnatrz moze i faktycznie troszke glosniej, lepiej slychac ostatnie wydechy, aczkolwiek przymierzam sie do zmiany ostatnich wydechow... tak wygladaja moje 'katy'
powaguspisz Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Opublikowano 23 Listopada 2011 Ok a powiedz jak ma się to do auta i do całej elektroniki, rozumiem masz wywalone obydwa katy a sondy ?? z tego co się dowiadywałem to dwie pierwsze powinny zostać one są od m.in dawkowania paliwem drugie i owszem można wykasować z mapy oraz wycinać katy. Jak to działa u Ciebie i jak to do końca jest ??
gelus Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 owszem pierwsze sondy odpowiadaja za poprawne dzialanie silnika , drugie mozna wyrzucic, sprawdzaja tylko sprawnosc katalizatorow, ja jak sie przyjrzysz mam wstawione tulejki dystansowe, check mi sie zapalil 1 raz od 3-4 msc ale dysponuje vagiem wiec nie ma problemu z tym, aczkowliek blad sond czy katalizatora powraca ale moze to byc rowniez wina lpg....
ghost1717 Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 tak jak pisałem efekty zmiany zapłonu w 1.8T możecie zobaczyć tutaj : http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=39426&hl=lemmiwinks
powaguspisz Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2011 Witaj ghost1717 Nasuwa mi się pytanie takie do Ciebie, odnośnie programu bo ja już u siebie ten temat przerobiłem wczoraj został wgrany program i sond nie ma bynajmiej tak mi sie wydaje i wrażenie jak by auto było spokojniejsze (miałem kłopot z katem) teraz po wycięciu gdy sonda nie czyta już nic jest tak jak mówie jak by spokojniej. I teraz tak jak Ty zastanawiam się czy usuwac katy czy coś innego co byś proponował czy dłubałeś coś u siebie ?? A później będę walczył z zapłonem jakies poprawki znajomy powiedział ze się podejmie tak więc będę działał.
ghost1717 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Co do zapłonu to wiele zależy jak masz wystrojone auto na LPG... u mnie bezpieczne na benzynie i LPG jest +6.5* BTDC daje wyraźnego kopa w całym zakresie obrotów. U kolegi z Kalisza chcieliśmy dać "od razu" takie same ustawienia jak u mnie... Po pierwszym rozpedzeniu od 0 do 100 km/h przywitał nas check engine i auto odcieło pare cylindrów tak ,że nie dało sie nim jechać. Zjechalismy na pobocze,zgasilismy ją po chwili odpalilismy i było już wszystko ok tylko nie cisneliśmy dalej bo nie bylo sensu ( szkoda katalizatorów ) tylko dojechalismy pare km już spokojnie na miejsce. Po przestawieniu zapłonu na +5,5* nie ma żadnego problemu. Ciągnie jak popieprzona i kumpel wrócił z rogalem na twarzy Tak więc o to ile da się przestawić zapłon zależy też troche od konkretnego egzemplarza... Nie wiem czy będzie to dobra wskazówka ale moje auto i kolegi mają takie same reduktory LPG natomiast nasze instalacje różnią sie wtryskiwaczami. Ja mam Matrixy HD a kolega MAGIC JET. Kolejna różnica to ciśnienia na których pracują nasze instalki od LPG kolegi to 1.30 bar a u mnie 1,45 bara więc podejrzewam ,że może mieć też to wpływ na wiekszy zapas mocy na LPG szczególnie jeśli kręcisz pod 7000rpm Co do softa jaki Ci wgrano to.... ile Cie to kosztowało ? Gdzie to robiłes ? Ja podejrzewam ,że sprawa wyłączenia sond lambda w naszych autach jest bardzo prosta i prawdopodobnie jest nawet możliwa VAGIEM, ostatnio przypadkowo odkryłem pewną funkcje ale nie mampewności ... Potrzebna by była własnie osoba z autem po tym zabiegu aby porównać pewne wartosci w kanałach.... Jeśli chodzi o to czy wycianać kata... ja jestem ... na tak i nie Niezbyt lubie zapach spalin w aucie którym spędzam dużo czasu. Diesla nienawidze a NOx itp wydaje mi się ,że dość mocno czuć w środku! Tak wiec pomyśl czy nie wstawić sportowego katalizatora lub jego metalowego odpowiednika. Ewentualnie wywalić te pod autem a zostawić tylko te małe przy silniku. Może będzie spełniał wtedy chociaż EU2 :polew: Tak jak pisałem na początek warto zainwestowac w : - sportowa wkładka filtra K&N lub cos podobnego - swiece NGK LPG 1 -mod zapłonu -wydech EDIT: i jeszcze jedno... jeśli wcześniej miałes problemy z katem to się nie zdziw jak za jakiś czas cewki po "chorej" stronie silnika tam gdzie miałes problemy z katem wyzioną ducha. Leciwy kat z czasem i tak się zapcha jeśli nie będzie miał prawidłowego przepływu. Wgranie programu omijającego sondy to połowa roboty. Teraz trzeba usunąć przyczyne zamieszania I w dodatku weź pod uwage ,że źle wystrojona instalka od LPG też będzie powodowała błąd " Catalyst effecienty bellow treshold " Wystarczy ,że będzie zbyt bogato wystrojona!! To ,że auto wywali błąd nie oznacza ,ze od razu trzeba ją pozbawiać kata!
powaguspisz Opublikowano 14 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2011 Jeśli chodzi o moją instalacje mam STAG 300 PREMIUM na dwuch reduktorach, a wtryski HANA czerwone, instalacja ma pół roku zakładałem nową nie chciałem auta z gazem bo te z regóły nie jeżdżą prychają kichają itp. itd. Dzwoniłem do mojego montera powiedział że jeśli się nie myli to ciśnienie na jakim pracuje LPR go 1,15-1,20 ale to powiedział też że reduktory pracują na niskim ciśnieniu ale wtryski maja wieksze ciśnienie. Coś tłumaczył nie do końca znam się na tym. Co do softa, nie powiem ci jaki konkretnie ale dłubał sie troszkę by wgrac korekty bo były pewne błędy które udało się zniwelować, natomiast kosztowało mnie to 300zł, a robił mi to ZAPRZAL Paweł Zaprzalski Tykocin znany człowiek, ale nie każdy musi znać. Katy jeszcze są nie ruszane, ale chce wywalić te dwa tylne i tak niby ich nie widzi a więc po jakiego mają siedzieć tylko zastanawiam się jak to będzie brzmiało, wtawic np,. jakąś strumienice cytuję .... "Wgranie programu omijającego sondy to połowa roboty. Teraz trzeba usunąć przyczyne zamieszania " - podejżewasz coś w tych silnikach ? wydaje mi się ze zrobione jest wszystko miałem sparciałe przewody odpowietrzenia wymieniłem, cewki nowe, rozrząd ok ale troszkę nim buja jak jest zimny i na benzie ale to nie jest mocno dosłownie tak jak by co jakiś czas wywalał zapłon, możesz na coś nakierować ??
ghost1717 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Opublikowano 15 Grudnia 2011 Chodzi mi o to kolego ,że auto łapało Ci błędy ponieważ był NIESPRAWNY KATALIZATOR. Ty wywaliłeś z ECU funkcje która odpowiadała za monitoring KATALIZATORA. Tak wiec ECU już nie wywala błędu ale niesprawny katalizator pozostał i pewnie blokuje przepływ spalin po jednej stronie... Odma tzw. "pajączek" wraz z zaworem membranowym to bardzo czesta usterka zwykle co ok. 100 tys km trzeba ją wymienić. Objawy to neistabilne obroty i syk powietrza po zgaszeniu auta. Może wpieprzać przy okazji dużo oleju . Wracając do Twojej instalki ciśnienie troche niskie... ale 2 reduktory powinny to nadrobić. Szczerze to ciśnienie jakie podaje reduktor to powinno być takie samo aż do wtryskiwaczy tak więc nie wiem o czym mówił Twój gazownik sugeruje podejrzeć mapki jak wygladają Jeśli są o.k to nie ruszac jeśli nie to sugeruje zwiekszyc cisnienie i ustawic gazik od nowa Szkoda tych nowych cewek... Wywal te 2 katalizatory wcale głosniej nie będzie Tymbardziej ,że masz wszystkie tłumiki... Silnikowi będzie lżej i cewką... JAKIE MASZ ŚWICE ZAPŁONOWE ? pozdro Łukasz
powaguspisz Opublikowano 15 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2011 Tak myślałem ale wolałem zapytac bardziej doświadczonych w tym temacie, jutro jadę na regulację gazu i ewentualne korekty po wywaleniu sond, jak i tez wywalamy katy wtedy opisze ewentualne zmiany na dobre bądz na złe Co do świec mam załorzone BOSHA platynowe jedno elektrodowe. Na instalce zrobiłem niespełna 11tyś/km przegląd zrobiony po 10 był i było ok a jutro wszystko się okaże. Dzieki wielkie za wskazówki
Dave81 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Opublikowano 26 Grudnia 2011 Witam! Mam właśnie problem z katem , podejrzewam ,że jest zapchany na amen. Auto ma braki mocy i ostatnio wywaliło mi błąd ,że 1,2,3 cylinder miał "misfire". Jest możliwe ,że kat blokuje wydostawanie się spalin i są takie cuda? I jeśli któryś z was dobrzy koledzy napisał mi ocb z tym "pajączkiem i gdzie to jest w silniku? Dziękuję i pozdrowienia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się