Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Dziwny objaw przy odpalaniu


dsz1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

zaraz po odpaleniu silnika obroty spadaja do 500 i chwile pozniej podskocza pojdzie z tylu dymek po czym obroty sie stabilizuja.

im nizsza temperatura otoczenia tym wiecej razy spadnie. ostatnio bylo -2. spadlo ze 2-3 razy po czym wszystko bylo ok.

auto dopiero co sprowadzone na oleju ma zrobione 8tysiecy.

W poniedzialek zamierzam wymienic olej

wina swiec ?

czy moze czegos innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece raczej nie,ten silnik powinien zapalić bez świec przy takiej temperaturze.

Ja bym stawiał na coś z paliwem,możę się gdzieś cofa albo pompa tandem nieszczelna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr paliwa, powietrza juz wymieniony. Zostala tylko wymiana oleju... przed chwila zalalem go do pelna i dolalem tego dodatku do ON. zobaczymy wieczorem jak odpali...

auto kopa ma, spalanie ok, reaguje normalnie na gaz. problem jest tylko przy odpalaniu. pisze teraz bo nie jestem pewny co sie bedzie dziala przy duzo nizszych temperaturach.

narazie nie mam mozliwosci podpiecia do VAGa. Jak cos to w poniedzialek do kogos podjade.

zna ktos moze kogos dobrego, ktory mi dobrze auto posprawdza z Wroclawia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem juz swiezo po wymianie oleju. zalalem go motulem 8100 xclean c3. silnik rzeczywiscie troszke ciszej pracuje.

Objaw dalej jest taki sam, po porannym uruchomieniu silnika dalej obroty po zapaleniu pofaluja po czym wszystko sie stabilizuje. Dodatkowo z rury wydechowej idzie bialy dymek przez 5-10 sekund po czym ustaje.

a tak private oprocz niedzieli ma ktos z Wrocka chwile czasu na dopiecie sie do mojego kompa i sprawdzenie ewentualnych bledow itd. oczywiscie wszystko odplatnie...

Chcialbym zrobic wlasnie diagnostyke przed robieniem rozrzadu (przyszly wtorek)[br]Dopisany: 29 Listopad 2011, 17:42_________________________________________________a.d.

dzisiaj byl wiekszy mroz kolo -5, przy dzisiejszym odpaleniu potrzeslo troche mocniej obrotami no i co za tym idzie buda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na 100% problem z paliwem albo pompa tandem cieknie albo masz nieszczelność przy filtrze paliwa, zrób test: jak masz -1 czy -5 temp to świece grzeją i czekasz aż zgaśnie lampka świec i dopiero odpalasz- co jest oczywiste, ale po tym grzaniu sprubój przekręcic kluczyk na 0 i następnie odpalić go odrazu bez grzania odpali napewno lepiej bez spadku obrotów......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie jestem dzisiaj po wymianie rozrządu - jest to druga wymiana poniewaz pierwszej nie jestem pewny czy byla robiona bo niemcowi na slowo to nie uwierze, wiec postanowilem zrobic druga szybciej. (auto jest 3 tygodnie w kraju)

okazalo sie tak:

1) przeciekala pompa wody i walila po rozrządzie.

2) rozrząd byl robiony okolo 60.000 km temu, pompa wody byla jeszcze oryginalna. (przebieg 184.000 km)

3) 3 swiece byly do wywalenia, (byc moze to bylo przyczyna tego objawu o ktorym mowa) wszystko sie okaze jutro z rana co prawda nie bedzie temperatury minusowej natomiast przy niskiej temperaturze rowniez potrafilo poskakac ale oczywiscie duzo krocej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no pompy to chyba nigdzie na pierwszej wymianie rozrzadu nie wymieniaja, chyba ze wali woda...

w sumie mialem czekac z wymiana rozrzadu do przyszlego roku, naszczescie cos mnie kopnelo w d*p :P i zrobilem rozrzad a jechalem tylko wymienic tarcze i klocki...

jutro napsize czy objaw ustapil.

swoja droga na forum znalazlem (wkoncu) osobe, ktora miala podobny objaw i w jej przypadku byly to naszczescie swiece a nie nic powazniejszego.

a szwabek to szwabek :D i tak bog im zaplac za to ze tlukli sie naszymi autami po lepszych drogach niz u nas :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi się by to były świece, przyjrzyj się lepiej korekcjom pompowtryskiwaczy, bloki 013,018,023 , bo nawet przy -10 powinien odpalać od strzala i raczej obroty nie powinny spadać.

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie, auto jak postało przez noc czy to w garażu gdzie było na plusie ( ale tu były mniejsze objawy ) czy na zewnątrz , ale musiało stać z dobre 10 godzin , obrotomierz raz zafalował delikatnie , potrzepało budą i biały dym szedł z wydechu przez około 15 - 20 sekund. Wymieniłem metalową uszczelkę która jest z tyłu silnika i dochodzi do niej vacu pompa , kanały paliwowe , olejowe. Okazało się że do oleju dostawała się ropa. Teraz już jest wszystko ok. Oryginalna uszczelka kosztowała 40 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj co prawda bylo +2 auto odpalilo odrazu bez zadnych falowan i dymku z tylu jak poprzednio. Dodam rowniez ze przy +2 przed wymiana rowniez obroty pofalowaly i lecial dymek z tylu natomiast duzo krocej. czekam teraz na troche wiekszy mroz i wtedy sie wszystko okaze.

execuiter odpalal przed i po wymianie bez problemu natomiast objaw byl a teraz go nie ma. widocznie to byla mozliwa przyczyna. (narazie nie zapeszam, poczekamy na mrozik nawet ten -2)

cieknaca pompa wody nic nie ma do tego ?? bo ona tez byla walnieta

jak objaw wroci bede szukal dalej narazie nie mam sie co na zapas martwic ze moze cos innego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...