Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B7 BPW] Migająca kontrolka świec żarowych i świecąca na stałe kontrolka silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z powodu wyjazdu na miesiąc "na drugi koniec świata" zmuszony byłem odstawić na miesiąc swój samochód. Aby akumulator nie rozładował się doszczętnie poprosiłem brata o odpalanie silnika co kilka dni, tak aby popracował przez kilkanaście minut na postoju. Po którymś z kolei odpaleniu na desce zapaliła się żółta kontrolka silnika i zaczęła migać kontrolka świec żarowych. I tak dzieje się po każdym przekręceniu kluczyka w stacyjce. Nawet bez odpalania silnika. Z instrukcji i forum nie dowiedziałem się jednoznacznie co to może sygnalizować. Silnik uruchamia się normalnie i nie odczuwam jakiegokolwiek zmniejszenia się jego mocy. Nic nie kopci i nie dymi. Jutro jadę do warsztatu na diagnostykę VAG-iem. Czy ktoś może mnie uprzedzić co mnie czeka. Sam nie posiadam VAG-a i nie znam się na jego obsłudze. Na co powinienem zwrócić uwagę podczas diagnostyki? Do tej pory nie miałem kłopotów z DPF, ale obawiam się że teraz się zacznie :(.

Opublikowano

To ja opowiem Wam o swoim przypadku z kontrolkami i co z tego wynikło...

Jestem świeżym posiadaczem Adzi (A4 B6) i ciągle jeszcze jej się uczę. Mnie też zaczęły sie zapalać lampki świec, wyłączenia ESP, nie zawsze uruchamiał sie tempomat. Na domiar złego zaczą szwankować bendix. Co doprowadziło, że 2 tygodnie temu musiałem odpalić auto z "pożyczonego" prądu z innego auta. Od tego momentu przestały się zapalać kontrolki, wszystko jest OK (poza bendix'em, jutro idzie do naprawy). Acha jeszcze pojawiał mi sie objaw mrugających świateł stop samoczynnie po wyłączeniu silnika.

Fachman od elektryki wyjaśnił mi co następuje: masa komputera zamykana jest przez czujnik pedału hamulca. Jak mu przy odpalaniu z kabli dałem więcej prądu widocznie "poprawiły" się kontakty na stykach i dlatego nie mam teraz zapalaących się kontrolek.

Tym nie mniej Adzia idzie jutro na warsztat bo trzeba ten rozrusznik zrobić. A podobno w V6 to cholernie wredna robota.

Pozdrówka

Opublikowano

Tez bym obstawial na czujnik pod pedalem hamulca ale czekamy na bledy jakie sa w silniku :)

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=18710.0

Dziękuję, przeczytałem. Tylko w cytowanym wątku wszyscy piszą o migającej kontrolce świec żarowych i palącej się kontrolce ESP ;-) U mnie, jak pisałem zapaliła się żółta kontrolka silnika "czystości spalin" i miga kontrolka świec żarowych.

Po zvagowaniu dowiedziałem się o przyczynie mojego problemu: FAULT 001350 - Sensor 1 for Temp Bank 1(G235) Short to Plus. Pozostało mi sprawdzenie przewodów przy czujniku i jeżeli są w porządku to czeka mnie wymiana tego czujnika. Muszę się jeszcze dowiedzieć w którym miejscu fizycznie ten czujnik jest zamontowany.

ROZWIĄZANIE PROBLEMU

Po oględzinach przewodów pod maską komisja stwierdziła: przegryziony jeden kabel i nadgryziona izolacja drugiego -winowajca: kuna :naughty:. Po naprawie przwodów i wykasowaniu błędu wszystko działa. Problem migającej kontrolki świec żarowych i świecącej kontrolki "czystości spalin" został rozwiązany :)

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

8669 - Sensor 1 for Exhaust Temp Bank 1 (G235): Circuit Malfunction
P0544 00 [237] - Check DTC Memory

Witam, ja mam taki błąd silnik CAGA seat exeo, wymieniłem już jeden czujnik ale błąd nadal ten sam czujnik wymieniłem 03L 906 088 AB. Sprawdziłem czujnik

03L906088AR który jest uszkodzony to jest ten przy turbinie. Szukam nowego... ciekawe czy Czujnik 03L906088AQ z audi będzie pasować ten to samo oznaczenie silnika CAGA? Edytowane przez brolu
Opublikowano

Jeżeli uruchamiałeś silnik na chwilę bez jazdy, to DPF się przytkał. Migająca spirala oznacza, że komputer nie mógł przeprowadzić poprawnie wypalania filtra cząsteczek stałych (nie było odpowiedniej, temperatury, obrotów, itd). Jak mi ta kontrolka się zapaliła to musiałem jechać na serwisowe przepalanie DPF, bo już sam nie chciał, bo był ba bardzo przepełniony. Wszystko jest napisane w instrukcji od auta.

Opublikowano

Bład sam śie nie wykasuje... To czujnik temp.spalin przed turbiną. Jedź na diagnostykę-czujnik padl może sam z siebie lub z powodu zlej kondycji wtrysków lub z powodu zapchania dpfu -dpf sie chce wypalać a np ty mu to za każdym razem przerywasz...

Opublikowano

Był to czujnik przed turbina. Wymieniłem sam i wszystko ok. Błędu nie ma po wykasowaniu vagiem. Wymiana bardzo prosta.

Opublikowano

Był to czujnik przed turbina. Wymieniłem sam i wszystko ok. Błędu nie ma po wykasowaniu vagiem. Wymiana bardzo prosta.

Czy może ktoś opisać jak dostać się do czujnika temp. spalin 01 ten przed turbiną, muszę go wymienić.

Czy może ktoś opisać jak dostać się do czujnika temp. spalin 01 ten przed turbiną, muszę go wymienić.

Opublikowano

Na pewno dojście jest od spodu wiec bez kanału się nie obejdzie. Przed turbo będziesz widzieć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...