Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Napinacz łańcuszka??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,mam pytanie odnośnie napinacza łańcucha.Z rana przy odpaleniu jest turkot taki ok 3 sek,po nagrzaniu auta do ok 90 stopni auto zaczyna chodzić jak diesel.Dodam że wymieniałem olej na Mobila 0W50,z tego co wyczytałem na poscie poniżej ten olej to porażka,wcześniej był spokój z tym klekotaniem mechanik ustawiał jakieś ciśnienie oleju czy coś przy wymianie bo mówiłem mu że coś mi zaczyna tyrkotać ale nie było tragedi przygazówka do 2 tys i spokój,teraz to juz to nawet nie pomaga (wybaczcie za słownictwo jestem ciemny w tym temacie).Jeżeli to faktycznie ten napinacz to patrzyłem orientacyjnie na allegro i nie moge znależć napinacza do mojego kodu silnika tj AVJ,i czy jest sens wogule kupować jakiegoś shita na allegro??

Jeżeli ktoś miał podobne przypadki prosze o pomoc bo niewiem jak mam się do tego zabrać :mysli:

Opublikowano

Jest parę osób na forum ,które ów napinacz wymieniły a terkot dalej jest.

Lepiej sprawdź ciśnienie na początek bo przyczyna leży raczej w niewłaściwej pracy popychaczy.

Opublikowano

właśnie że mechanik sprawdzał to ciśnienie stwierdził że ok ,w sumie raz zaświeciła sie kontrolka od ciśnienia oleju,mówiłem mechanikowi a on na to że to przez napinacz bo ma błędny odczyt i złe ciśnienie daje a z tego co wiem kończy sie to zatarciem.............

Opublikowano

"to przez napinacz bo ma błędny odczyt i złe ciśnienie daje" a co ma napinacz do Ciśnienia oleju? :mysli:

lepiej zmień mechanika ...

Opublikowano

Jak się zaświeciła to miskę masz do zdjęcia a nie napinacz do wymiany.

jak miske do zdjęcia??? możesz mi to wytłumaczyć na chłopski rozum :>

Opublikowano

Jak się zaświeciła to miskę masz do zdjęcia a nie napinacz do wymiany.

jak miske do zdjęcia??? możesz mi to wytłumaczyć na chłopski rozum :>

Odkręcasz miskę olejową i albo czyścisz sam smok pompy olejowej (choć nie zawsze to pomaga), albo wymieniasz pompę olejową wraz ze smokiem.

Jak tak będziesz jeździł i nic z tym nie robił to silnik zatrze się na wałkach :gwizdanie:

Opublikowano

No ale to możliwe jak mówił że sprawdzał ciśnienie i niby ok??Ile ono powinno wynosić???

Opublikowano

No ale to możliwe jak mówił że sprawdzał ciśnienie i niby ok??Ile ono powinno wynosić???

To niech jeździ to się zdziwi. Już słyszałem takie akcje w 1.8T że niby ciśnienie było sprawdzane i czujnik ciśnienia nowy a kontrolka cię sporadycznie zapalała a za miesiąc silnik się zatarł.

Kolega z Rzeszowa to niech sopie do Piotra F. z Łąki uderzy to mu powie od razu co jest nie halo :rolleyes:

Nr.tel. znajdziesz w tym temacie: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=32258.0[br]Dopisany: 08 Grudzień 2011, 18:13_________________________________________________U mnie też się kontrolka 2 razy zaświeciła a smok pompy wyglądał tak:

53aaeab892d753eamed.jpg

i tak po czyszczeniu:

09cbb544da26cbcfmed.jpg

Opublikowano

kumplowi kiedyś w 1.8T też kilka razy zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju... pojechał do jakiegoś "mechanika" zmierzył mu Ciśnienie oleju i mówi że jest ok. Jakiś czas później coś zaczęły grac popychacze wrócił do mechanika a ten że popychacze do wymiany... no to ok wymienili chwile był spokój, a później coś zaczęło znowu tyrkotać... padło turbo i panewki na wale :naughty: a wystarczyło zdjąć miskę i przeczyścić smoka, a tak to silnik na złom.

Opublikowano

No ale to możliwe jak mówił że sprawdzał ciśnienie i niby ok??Ile ono powinno wynosić???

To niech jeździ to się zdziwi. Już słyszałem takie akcje w 1.8T że niby ciśnienie było sprawdzane i czujnik ciśnienia nowy a kontrolka cię sporadycznie zapalała a za miesiąc silnik się zatarł.

Kolega z Rzeszowa to niech sopie do Piotra F. z Łąki uderzy to mu powie od razu co jest nie halo :rolleyes:

Nr.tel. znajdziesz w tym temacie: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=32258.0[br]Dopisany: 08 Grudzień 2011, 18:13_________________________________________________

Kontrolka raz mi się zaświeciła,najpierw myślałem że to niski poziom oleju,więc sprawdziłem i był ful stan na szabelce tak więc oddychnąłem.Po odpaleniu auta po ok 5 min znika na fisie owa kontrolka.Autem nie jeżdzę bo jest jako drugie w domu a sam dzwięk w..wia człowieka :>

Czyli panowie jeszcze raz.............diagnozy są różne lecz niebardzo wiem ktora pasuje chyba zacznę od najtańszej tak więc chyba wybiorę się na Łąkę do Pana Piotrka

[br]Dopisany: 08 Grudzień 2011, 18:58_________________________________________________Dzwięk po rozgrzaniu silnika dokładnie taki sam jak w 15 sek:

Opublikowano

To niech jeździ to się zdziwi.

Ja nie neguje tego, że lepiej sprawdzić smok tylko czy jest mozliwość , że cos się stanie jeśli nawet ciśnienie podaje dobre. Dużo roboty żeby wyczyścić ten smok?? Oprócz tego, że miske trzeba ściągnąć??

Opublikowano

To niech jeździ to się zdziwi.

Ja nie neguje tego, że lepiej sprawdzić smok tylko czy jest mozliwość , że cos się stanie jeśli nawet ciśnienie podaje dobre. Dużo roboty żeby wyczyścić ten smok?? Oprócz tego, że miske trzeba ściągnąć??

Żeby się dobrać do miski trzeba sanki z zawieszeniem opuścić. Sama miska nie jest na uszczelce a na masie.

Opublikowano

To niech jeździ to się zdziwi.

Ja nie neguje tego, że lepiej sprawdzić smok tylko czy jest mozliwość , że cos się stanie jeśli nawet ciśnienie podaje dobre. Dużo roboty żeby wyczyścić ten smok?? Oprócz tego, że miske trzeba ściągnąć??

Żeby się dobrać do miski trzeba sanki z zawieszeniem opuścić. Sama miska nie jest na uszczelce a na masie.

Rozumiem, u kumpla w A4 B6 jak wymieniał pierścienie kupowaliśmy mase. A dalej jak to wygląda?? Wyciągnięcie smoka?

Opublikowano

Jak ściągniesz miskę to odkręcasz dwie śrubki imbusowe łączącą smok z pompą oleju i masz go już w ręku.

Opublikowano

Witam

Sory za takie pytanie ale nie znam się za bardzo jaką funkcję spełnia smok? jest to jakiś filtr? jaką rolę on spełnia przy pompie? Mam podobny problem w swoim ALT-ku stukor po odpaleniu jakieś 3 sekundy diagnoza za małe ciśnienie na biegu jałowym (na wyższych obrotach ok) do napinacza łańcuszka nie dochodzi wystarczająca ilośc oleju nie napina łancucha i klepie, co dalej nie wiem może zdjęcie miski i czyszczenie smoka jeśli można to proszę o odpowiedz na moje pyt

pozdrawiam

Opublikowano

Smok to rurka zakończona siateczką metalową spełniającą rolę filtra, aby większe syfy nie dochodziły do pompy.

Może być zawalony u Ciebie smok albo niestety pompa olejowa zakończyła swój żywot. Musisz zwalić miskę i zobaczyć jak to wygląda.

Opublikowano

To i ją się dołącze bo nie chce zakładać nowego tematu.

Mam identycznie jak koledzy wyżej w moim ADR Mechanik stwierdził że tak będzie bo gdy auto stoi całą noc to olej ścieka i gdy rano go odpale to Jest 2 sek terkot czy to prawda że tak może być? mam przebieg 248000 i zalany olej 10w40 czy zmienić na mineralny co Panowie mi poradzicie? proszę o rady?

Opublikowano

Witam serdecznie ja w sprawie w/w tematu też mechanik stwierdził że smok zatkany i że trzeba olej zmienić z 5W30 na 10W40 czy ma racje może ktoś się wypowie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...