Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Licznik dzienny


mariusz-ysko

Rekomendowane odpowiedzi

aha... czyli to ja mam coś zrąbane tam :(

to zabezpieczenie które mam chyba całkowicie odcina prąd. co o tym myślicie? na pewno ma to wpływ na zegarek ale czy na licznik dzienny też...

Jeśli całkowicie odcina prąd to ma jak najbardziej wpływ. Po prosu tak jak radio, licznik potrzebuje prądu do podtrzymania pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prosu tak jak radio, licznik potrzebuje prądu do podtrzymania pamięci.

masz rację ale w radiu (pioneer) zamieniłem ze sobą 2 kabelki i pamięć jest podtrzymywana więc nie wiem jak to wytłumaczyć. możliwe że prąd jest całkowicie odcinany tylko w rejonie licznika? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie radio dostaje prąd z przed odcięcia prądu i tyle, nie masz nic zrąbane, masz poprostu takie zabezpieczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie radio dostaje prąd z przed odcięcia prądu i tyle, nie masz nic zrąbane, masz poprostu takie zabezpieczenie

czyli kiepskie ..... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli kiepskie ..... ;)

racja kiepskie. muszę pogadać z kumplem może on będzie umiał coś z tym zrobić tzn. tak zrobić żeby zabezpieczenie było ale prąd dochodził do licznika i zegarka :(

PeryA4, dowiedziałbyś się od znajomego jak ma zrobione to zabezpieczenie że prąd odcięty jest w takim miejscu że zegarek działa i licznik dzienny się nie kasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie, ale nie tak samo. Po włączeniu zapłonu, licznik dzienny pulsuje i nic nie wskazuje. Są dwa sposoby, aby wskazywał bieżące kilometry 1. przyciskam tak,

jakbym kasował do zera i wówczas pokazuje, ile przejechałem 2. po przejechaniu kilkuset metrów licznik sam zaskakuje i wydaje mi się, że pokazuje nawet też ten odcinek, w czasie którego pulsował. Czy to akumulator czy może bezpiecznik? Jak sądzicie? :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki morwi, namieszałeś mi strasznie. Ale już na pewno wiem, że nic nie wiem. No cóż odwiedzę mojego mechanika i przekażę mu twoje sugestie. Napisz, czy w takim stanie jeszcze mogę pojeździć i nic się przy okazji nie popsuje, czy już jutro brać się za robote licznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothDBMA

mam tak od 6000 km (In 2) i nie jest to problem. Oznacza to tylko ze od ostatniego skasowania inspekcji uplynelo iles tam km - ale to nie ma zadnego znaczenia w polsce, bo tutuaj przy przegladach zaden mechanior Ci tego nie kasuje bo albo nie umie albo nie dysponuje VAG'iem - ten sygnal to tylko przypomnienie dla helmutow coby jechali do aso kasiorke im oddac za darmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo!

Wracam z tematem kasowania licznika dziennego. Dzisiaj kumpel rozmontował to zabezpieczenie i niestety okazało się że to nie ono odcinało prąd od licznika. :(

Proszę powiedzcie co jest odpowiedzialne za podtrzymywanie napięcia w liczniku? Może jakiś kondensatorek czy coś w tym stylu co wmontowane jest w licznik? Kumpel powiedział mi że by to naprawił gdyby właśnie wiedział tę rzecz albo miał schemat do kostek licznika i wtedy można byłoby coś kombinować wiedząc który kabel jest za to odpowiedzialny.

Bardzo Was proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim moim aucie (golf lll 1.9TD) miałem podobny objaw.

W chwili rozruchu kasował licznik dzienny i zegarek (nie zawsze ale w 95% tak)

Na 100 % nie była to wina akumulatora (sprawdzane na kilku egzemplarzach, w tym dwa nowe,naładowane)

Znajomy elektryk powiedział,ze przyczyna zapewne "przyśniedziałe styki".

Nie chciało mi sie jednak grzebać przy tym problemie i tak zostało do końca :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety u mnie raczej nie pomoże bo licznik kasuje się zaraz po przekręceniu kluczyka, jeszcze przed odpaleniem.

a tylko licznik ci sie zeruje czy cos jeszcze sie dzieje?? auto odpala normalnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpala bardzo ładnie. Poza zerowaniem się licznika po wyłączeniu zapłonu przestaje chodzić zegarek i wskazówka obrotomierza pozostaje na poziomie biegu jałowego.

Najprawdopodobniej w liczniku nie jest podtrzymywane napięcie. Dzięki Szogun0 wiem które piny w kostce od licznika są odpowiedzialne za podtrzymywanie napięcia. Jak kumpel będzie miał czas to zajrzy i może naprawi. Wczoraj nie naprawił bo właśnie nie znaliśmy rozpiski pinów w kostkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...