pAsasel Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Wiatm Od jakiegoś czasu autko zaczęło wykazywać dziwne skłonności: - szarpanie przy przyspieszaniu w zakresie obrotów 1800 - 2200 - brak mocy - "autobusowa chmura" bez powodu przy przyspieszaniu - nierównomierne obroty na biegu jałowym Nic nie pojawiło się na "desce" więc poczytałem trochę na szanownym forum. Na pierwszy ogień poszły świece bo i tak miały być wymienione (NGK). Tutaj pokazały się błedy 17066 (P0671), 17056 (P0672) i 17058 (P0674) - 1,2 i 4 cylinder - trzeci nie. Skasowałem i nie wróciły - wniosek że pokazały się po wymianie ale czemu tylko 1, 2 i 4? Nie mam pewności czy dobrze, że je usunąłem. Kilka razy podłączałem VAGa i tylko raz pokazał się błąd: 16489 P0101 Mass Air Flow Circuit - G7 - signal outside tolerance Auto "na zimno" pracuje w miarę normalnie, problemy pokazują się po zagrzaniu. Na zimno pali na dotyk, jak się rozgrzeje to trzeba kręcić kilka sekund. Wypiąłem wtyczkę z przepływomierza i problem "szarpania" oraz dymu zniknął ale dalej na biegu jałowym pracuje nierówno. Po odpięciu wtyczki od przepływomierza pokazało błąd: Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl Control Module Part Number: 03G 906 016 GN HW: 028 101 211 3 Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9618 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 00415 210 91453 VCID: 75EAE38A239B20B4 1 Fault Found 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 000 - - Freeze Frame RPM: 693 /min Torque: 66.0 Nm Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Duty Cycle: 99.6 % Bin. Bits: 00101100 Mass Air / Rev.: 1050.0 mg/str Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str Readiness: 0 0 0 0 1 Czyli chyba prawidłowo. Martwią mnie obroty bo na zegarze tak źle nie jest a wszystkie inne pomiary pokazuje : 903 /min Engine Speed (G28) Poniżej logi tylko statyczne z wypiętym przepływomierzem. Czy z tego można coś wywnioskować? Jezeli logi są wykonane przwidłowo to był pierwszy raz. Proszę o komentarz http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65540.html http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65541.html http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65541.html http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65543.html http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65544.html Jutro zrobię dla porównania logi z wpiętym przepływomierzem i dynamiczne (nie miałem nikogo na przjażdżkę a pierwszy raz nie chcę sam się bawić podczas jazdy) Jeszcze raz proszę o komentarz czy te logi są prawidłowo zrobione i czy z tego coś wynika?
Sztomel Opublikowano 11 Grudnia 2011 Opublikowano 11 Grudnia 2011 Jaki sens ma logowanie z wypiętą przepływką - przecież tak niczego w tej kwestii nie ustalimy. Poza tym po co log grupy 014 skoro silnik ma tylko 4 cylindry ?
pAsasel Opublikowano 11 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2011 Bo tak jak napisałem przepływka jest na złom a chodzi o ustalenie ewentualnych innych dolegliwości. Co do grupy 014, kozystałem z toturiala znalezionego na TYM forum dla innego silnika z, że jestem zielony to nie wiedziałem że grupa 014 jest TYLKO dla ilości cylindrów innej niż 4. Dziekuję za uwagę i następnym razem nie będę logował grupy 014.
przemik Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Wykonaj logi dynamiczne... chociaz już po tym co zrobiłes widac, ze przeplywomierz zdechł.
grejf Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Niestety koledzy tu mają rację, ale bez nowej przepływki (sprawnej), reszta logów nie ma sensu w celu analizy co tam w trawie (...)
pAsasel Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2011 Witam Na początek błąd jaki się pokazał ale to może po wypięciu wtyczki z przepływomierza. 1 Fault Found 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame RPM: 693 /min Torque: 66.0 Nm Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Duty Cycle: 99.6 % Bin. Bits: 00101100 Mass Air / Rev.: 1050.0 mg/str Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str Readiness: 1 1 0 0 1 Monday,12,December,2011,17:38:54:46862 Poniżej ligi statyczne z wpiętą wtyczką - czyli w teorii działającym przepływomierzem - jak działającym to się mam nadzieję dowiem, a w zasadzie to upewnię. http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65590.html http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65591.html http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65592.html http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65593.html http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_65594.html Wieczorem wzucę logi dynamiczne. Nowa przepływka dopiero jedzie i trudno powiedzieć czy będzie w przyszłym tygodniu czy nie bo jedzie z Polski. Jak tylko zamienię to zrobię logi i się "pochwale". Czekam na bity do odkręcenia przepływomierza - takich nie miałem, wyczytałem, że to torx TS ale nie że torx TS pięcio ramienny - powinny być na dniach to wyczyszczę przepływomierz i zamieszczę logi z "czyszczonego". Tyle mogę na razie zrobić. Czy można normalnie (spokojnie) autem jeździć z wypiętą wtyczką przpływomierza (na desce świeci się piktogram "silniczka" bo błędu nie kasowałem. I tak wypnę po zrobieniu logów dynamicznych - czy nie wypinać i skasować? Proszę o radę a szczególnie o odpowiedź na ostatnie pytanie.
przemik Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 Zapnij wtyczke i tak jezdzij... jak zmienisz przeplywomierz ... skasuj bład.
pAsasel Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2011 Zapnij wtyczke i tak jezdzij... jak zmienisz przeplywomierz ... skasuj bład. Dzieki za radę, zapiąłem i jeżdżę. Niestety z przyczyn niezależnych próby dynamiczne się nie odbyły Jak to mówił kapitan Stopczyk - wyżej wała nie podskoczysz Mam nadzieję, że jutro się uda.
danielo Opublikowano 12 Grudnia 2011 Opublikowano 12 Grudnia 2011 I co rozwiązałeś problem?Bo ja bym obstawiał EGR bo miałem takie same objawy jak opisałeś na początku.Podpiołem pod VAG pokazało błąd przepływomierza,okazało się poluzowana kostka,wpięta ponownie nie pomogła.Dzień później kupiłem nowy EGR autko śmiga jak nowe.
pAsasel Opublikowano 12 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2011 Na razie czekam na bity żeby odkręcić i wyczyścić przepływomierz. Potem pologuję i zobaczymy. Jest opcja że EGR też wyczyścimy i zobaczymy. Nie bardzo mi się uśmiecha kupować i EGR i przepływomierz Z tego jednak co tu czytam to na 99% przepływomierz, tym bardziej że jak go wypnę to jest odczuwalnie lepiej. Pewności nie mam no i oto TU jestem
grejf Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Na razie czekam na bity żeby odkręcić i wyczyścić przepływomierz. Potem pologuję i zobaczymy. Jest opcja że EGR też wyczyścimy i zobaczymy. Nie bardzo mi się uśmiecha kupować i EGR i przepływomierz Z tego jednak co tu czytam to na 99% przepływomierz, tym bardziej że jak go wypnę to jest odczuwalnie lepiej. Pewności nie mam no i oto TU jestem Mam pytanie. Czyszczenie robisz samym alko. Izopropylowym, czy i pędzelek? btw: Jeśli lmm zaliczyło zgon to czyszczenie nie pomoże raczej. Z tego co widać to PD pozdrawam.
pAsasel Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 No początek bez pędzelkowania bo podobno bezpieczniej. Planuję kąpiel w alkoholu dla przepływomierza i zobaczymy. Nie wywróżę zanim nie zrobię - i tak go wymienię bo wszystkie znaki na niebie i zemi oraz podpowiedzi ludzi z doświadczeniem (wiekszości) wskazują na przepływomierz ale chcę coś chociaż spróbowaćzrobić bo aż żal do auta wsiadać i patrzeć jak się męczy
pAsasel Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 Dwa spostrzeżenia: 1. Podczas logów statycznych w BS "mrugała" na desce kontrolka świeć żarowych - czy to normalne? 2. Piktogram "silniczka", który świecił się na desce i jak myślałem sygnalizował błąd przepływomierza zgasł - błędu nie kasowałem - czy to normalne?
pAsasel Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 Dzięki Sztomel - na taką właśnie odpowiedź liczyłem :>[br]Dopisany: 14 Grudzień 2011, 19:09_________________________________________________Chwilę to trwało ale musiałem poczekać na bity do rozebrania przepływomierza. W sumie to nie wiem co tam było do mycia - wygląda jak nowy. Tu są zdjęcia przepływomiera: http://imageshack.us/photo/my-images/195/img0301uy.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/846/img0302bd.jpg/ To tylko aby zobrazować jak toto wygląda - jak ze sklepu - nie chcę otwierać nowego wątku typu "patrzcie jaki mam piekny przepływomierz". Wiele na forum czytałem no i ten nie ma "drucika", "termistora", "rezystora". Czy to że jest "jak nowy" i nie ma tego czegoś może oznaczać że został wymieniony na niewłaściwy? Nowy już do mnie jedzie ale jeszcze go nie widziałem więc nie mam do czego porównać. Poniżej logi wykonane na "umytym" przepływomierzu": http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_66166.html http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_66167.html http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_66168.html http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_66169.html http://vaglog.rtnet.pl/konrad_n_66170.html Proszę o komentarz co z nich wynika. Dzisiaj wywaliło błąd EGR plus standard przepływomierz ale inny niż za pierwszym razem. 3 Faults Found 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame RPM: 693 /min Torque: 66.0 Nm Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Duty Cycle: 99.6 % Bin. Bits: 00101100 Mass Air / Rev.: 1050.0 mg/str Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str 16786 - EGR System: Excessive Flow P0402 - 000 - - Freeze Frame RPM: 1827 /min Torque: 52.0 Nm Speed: 28.0 km/h Load: 15.7 % Duty Cycle: 99.6 % Mass Air / Rev.: 335.0 mg/str Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal P0101 - 000 - - Freeze Frame RPM: 1953 /min Torque: 0.0 Nm Speed: 63.0 km/h Temperature: 29.7°C Mass Flow: 0.00 g/s (no units): 2.59 Temperature: 81.0°C No i nie ukrywam, że mnie to martwi. Obmacałem wszystkie połaczenia węży na dolocie, w sumie cały silnik. Nie znalazłem nic co wskazywałoby na nieszczelność czy pęknięcie. EGR wygląda jak nowy, nic nie cieknie: http://imageshack.us/photo/my-images/857/img0304ka.jpg/ Suchy i czysty. W środku jeszcze nie byłem, znajdę trochę czasu to wyczyszczę. Skończyły mi się pomysły jakie miałem na podstawie informacji wyjętych z forum . Jedyne co mogę to poprosić o pomoc
danielo Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Wykręć EGR i zaślep jak pomoże to jest do wymiany
pAsasel Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 Dodam jeszcze, że wczoraj znowu była jakaś "zawiecha". Auto odpaliło na dotych ale nie chciało jechac. Przy próbie ruszenia obroty szły w dół, bez wciśnięcia sprzęgła pewnie by zgasł. Po kilkunastu sekundach "dotykania" gazu obroty poszły w górę, auto ruszyło i dalej jechało jakby nigdy nic.[br]Dopisany: 17 Grudzień 2011, 22:53_________________________________________________ Wykręć EGR i zaślep jak pomoże to jest do wymiany Dzięki za radę jak pisałem złapię czas to go na warsztat wezmę. Czy Ty widziałeś swój przpływomierz? Auto w sumie to samo więc teoretycznie powinien być taki sam - chodzi o ten "drucik", "termistor", "rezystor".
danielo Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Wiesz co przyglądam się Twojemu tematowi od początku.Twoje autko wykazuje takie same objawy.U mnie zaczęło się od tego,że wjechałem z dość dużą prędkością w kałużę i od razu zapaliła się kontrolka silnika.I tutaj pojawił się problem jechałem do Danii na drugi dzień do pracy niebardzo jest wracać,autko odrazu weszło w tryb awaryjny jechałem autostradą max 100km/h nie chciało wejść na obroty pow2000tyś.Jakoś dojechałem,tylko po drodze jak jechałem przez miasto to zauważyłem,że ruszając zostawiam za sobą czarną chmurę.Jeździłem po Danii chyba tydzień czasami nawet gasł na skrzyżowaniu,ja mu w gaz a on zgasł normalnie się dławił kupa dymu i brak mocy pogazowałem i spokój na jakiś czas.Poszperałem na forum i postanowiłem zamówić EGR wymieniłem autko wróciło do życia jak nowe.Po powrocie do kraju podpieliśmy VAG wykazało jeszcze błąd przepływomierza błachostka odpięta kostka.Przeczytaj dokładnie i wyciągnij wnioski
pAsasel Opublikowano 12 Lutego 2012 Autor Opublikowano 12 Lutego 2012 Witam Zakończenie tematu dla potomnych. Wszyscy mieli rację. Padł i EGR i przepływomierz. EGR rozsypał się na obwodnicy Berlina - gruba wtopa ale Niemcy w salonie Audi zrobili ładnie i szybko Przepływomierz wywalało dalej, jak podejrzewałem poszedł na złom. A przy okazji rozleciał się napęd łańcuchowy pompy oleju a zaraz za nim poleciała i pompa - na szczęście w Polsce. Wszystkie przygody kosztowały jakieś 9000 PLN i teraz jestem szczęśliwym posiadaczem sprawnego Audi EGR - 400 Euro Przepływomierz - 400 PLN Robota z pompą oleju - 7000 PLN Doświadczenie - bezcenne ;( Podobno cudem ominęła mnie przyjemność wymiany silnika bo zaczęło już "brać" panewki. Tu przestroga dla wszystkich - na FISie nie wyświetlił się komunikat "OIL PRESURE" - nikt nie umiał mi wyjaśnić dlaczego. I temat zamknięty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się