janjazda Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Proszę, zerknijcie na te logi. Ogólnie z autem nie dzieje się nic złego, ale niepokoi mnie ostatnio błękitny dym po rozruchu, trwa to około 2-3 sek. Lekki dym pojawia się też przy max bucie w podłogę (też błękitny). I tu zastanawiam się przypadkiem czy to nie turbo puszcza. W dolocie jest trochę oleju i pocą się węże przy plastikowej rurze i IC. Od strony odmy sucho. Oliwy ginie jakieś 1,5l na 10 tyś km. Luz poprzeczny minimalny, a wzdłużny ledwo wyczuwalny. Jakiś czas temu zrobiłem loga 011 i wyszło coś takiego: http://img812.imageshack.us/img812/3219/011dynstary.jpg Trochę się przeraziłem bo przeładowanie spore. I tu też pytanie, czy przy takim przeładowaniu turbo będzie puszczało olej? Auto po programie BS: 000: http://img803.imageshack.us/img803/422/000bs.jpg 003: http://img28.imageshack.us/img28/4149/003bsy.jpg 011: http://img708.imageshack.us/img708/1426/011bss.jpg Static: 000: http://img198.imageshack.us/img198/8928/000ez.jpg 001: http://img408.imageshack.us/img408/2973/001yhj.jpg 003: http://img26.imageshack.us/img26/1852/003dyy.jpg 004: http://img687.imageshack.us/img687/6310/004lik.jpg 007: http://img577.imageshack.us/img577/9044/007zbp.jpg 013: http://img694.imageshack.us/img694/851/013mqi.jpg 018: http://img205.imageshack.us/img205/6130/018ww.jpg 023: http://img195.imageshack.us/img195/1875/023muq.jpg Dymanic: 001: http://img210.imageshack.us/img210/6948/001dyn.jpg 003: http://img545.imageshack.us/img545/3208/003dyn.jpg 004: http://img440.imageshack.us/img440/9245/004dyn.jpg 008: http://img839.imageshack.us/img839/264/008dyng.jpg 010: http://img209.imageshack.us/img209/5223/010dyn.jpg 011: http://img15.imageshack.us/img15/9641/011dynm.jpg
Piotrek98igo Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 no to juz wiesz czemu kopci na niebiesko skoro podpija 1,5l logi wygladaja ok auto po sofcie gdzie robiles?turbo troche sporo dmucha,masz jaki wykres? twoje turbo nie jest 1 swiezosci stad takie przeladowanie miales,sadza, olej i kierownice sie przycinaly kiedys bardziej niz teraz. pompki w stanie bardzo dobrym nie sa
janjazda Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 No wiem, że gdzieś ten olej spala, tylko pytanie czy na pewno przez turbo, niektórzy sugerowali, że mogą to też być uszczelniacze zaworowe program by Rogala, oto wykres: http://img214.imageshack.us/img214/8469/ajmrsiedlecwppl.jpg
Piotrek98igo Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 kierownice same z siebie by sie nie przycinaly,a ty pewnie jestes swiadomym uzytkownikiem diesla. moje zdanie takie, ze turbo puszcza.
janjazda Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 staram się co jakiś czas dobrze go przegonić też tak po cichu obstawiam, że to turbo, umacnia mnie to tylko w przekonaniu na wymianę go na BRD
Piotrek98igo Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 staram się co jakiś czas dobrze go przegonić też tak po cichu obstawiam, że to turbo, umacnia mnie to tylko w przekonaniu na wymianę go na BRD wiesz tragedi poki co nie ma 1,5l na 10tys obleci.jak bedziesz notlaufy lapac wtedy bedzie mozna zaczac myslec.
janjazda Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 no jak na razie o dziwo nie złapałem[br]Dopisany: 13 Grudzień 2011, 14:26_________________________________________________ktoś inny się wypowie?
grejf Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 patrzac na ten log Nd 011 http://img15.imageshack.us/img15/9641/011dynm.jpg nie widze tu przeladowania. Za to ten pierwszy http://img812.imageshack.us/img812/3219/011dynstary.jpg owszem wiec nie bardzo rozumiem ocb. Stan PD już wola pomocy... Filtr masz juz mokrawy powietrza jak wyjmiesz? Poci sie przy rurkach podcisnienia czy tylko dolot?
janjazda Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 Filtr mam suchutki, nie rozumiem dlaczego miał by być mokry. Poci się na drodze IC - kolektor ssący, tylko od strony dolotu Co do PD, to dziwna sprawa, bo te korekcje rzeczywiście są dość wysokie, ale nie ma jakiś szarpań, drgań budy czy jakiś innych tego typu historii. Moc jest, co widać na wykresie. Te korekcje utrzymują się na takim samym poziomie od 3 lat... Więc chyba nie jest z nimi aż tak źle...
grejf Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Przy duzym przeladowaniu jest mokry/brudny filtr powietrza jezeli rzeczywiscie jest one dluzszy czas... a PD korekcje, korekcjami ale BIPy masz oplakane.
janjazda Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 Przy duzym przeladowaniu jest mokry/brudny filtr powietrza jezeli rzeczywiscie jest one dluzszy czas... a to o tym nie wiedziałem. co do BIP'ów to gdzieś kiedyś czytałem, że +/-30 jest w normie
przemik Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Co Wy z tym PD.... nic nie rob z pompkami bron Boze... wszystko gra w ukladzie wtryskowym.
lukaszlsw Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 grupa 13 wcale nie jest wyznacznikiem uwalonych pompek, dawka i bipy są ok tak jak przemik pisał dał bym z tym spokój, Co do brania oliwy to 1.5 litra nie jest jakąś tragedią, sprawdź dolot czy nie pływa, a jeśli nie to stawiam na zmęczone uszczelniacze zaworowe. No chyba że dużo latasz po autostradach z dużymi prędkościami to 1.5l na tyle km to norma
grejf Opublikowano 14 Grudnia 2011 Opublikowano 14 Grudnia 2011 nic nie pisalem o rwaniu PD, lecz jakies czyszczenie [preparatem, bezposrednio] wskazane na modzie. Nie mam na mysli STP bo lekka lipa, to tylko profilatycznie i to lepszy Xeramic. Uszczeniacze b.prawdopodobne zaworownia.
janjazda Opublikowano 14 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2011 nic nie rob z pompkami bron Boze... wszystko gra w ukladzie wtryskowym. Tak jak wcześniej pisałem jest trochę tej oliwy w dolocie, ale nie ma też aż mega powodzi. Te uszczelniacze zaworowe są jednak chyba bardzo prawdopodobne, to by tłumaczyło to poranną błękitną chmurę. Co do STP to zalewałem nie raz, ale bez większych efektów. Po wyjeżdżeniu zbiornika, korekcje spadają o około 0,2. Ale po krótkim czasie wszytko wraca do poprzednich wartości. Spróbuje może tego środka co Grejf podałeś.
grejf Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 lub JET CLEAN - LIQUI MOLY, najlepszym rozwiazaniem jest pojechac podpiac sie pod maszyne koszt ok 300zl. Ewnt. poczytac jak garazowym sposobem to wykonac na PD. Gdzies tu bylo na A4 klubie.
janjazda Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 To spróbuje, któregoś z tych środków. Co do tego garażowego sposobu to widziałem, ale w planie mam kiedyś wymianę końcówek na mocniejsze, więc te manewry są chyba zbędne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się