tomcio1600 Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Witam. Mam problem z płynem chłodniczym, a mianowicie ubywa go ze zbiornika (jakies hmm niecały litr na 1000 km). Nie moge zlokalizowac wycieku (nie widac nic niepokojacego po otwarciu maski). Jesli chodzi o uszczelke pod glowica to jest wszystko ok - w ten sposob napewno nie znika, auto nie kopci ani nie bierze oleju wiec to wykluczam... Czy sa jakies newralgiczne punkty ktore wypadaloby sprawdzic?? Zbiornik caly z korka tez nie cieknie - ogolnie z gory nic nie widac. Zauwazylem tez pewien inny objaw (raczej chyba niezwiazany z tym tematem) a mianowicie od pewnego czasu przy mocniejszym dochamowaniu auta zostawiam za soba mokre slady mniej wiecej na srodku auta - struge zaczynajaca sie mniej wiecej pod silnikiem. (i nie jest to napewno ten ubywajacy sie płyn bo tego jest znacznie wiecej) czy moze byc to objaw uzywania klimy (skroplona woda) ? Badz tyle wody z parownika od instalacji lpg ? Problem w tym ze na lpg wogole sie nie znam i nie wiem co i jak z nia... Wogole czy moglby sie ktos wypowiedziec na temat nastepujacej instalacji: (?) (dane odczytane z wyciagu swiadectwa homologacji) ZAVOLI GES 001507 reduktor: Zavoli zawor gazowy: Zavoli wielozawor: Emer. Układ elektroniczny: Autronic Wybaczcie pytanie o instalacje ale jesli chodzi o lpg to jestem zielony... (i nie ja ją zakładałem - poprzedni własciciel) ogolnie na gaz w aucie nie narzekam i sprawuje sie ok ale nawet nie wiem co to za dokladnie instalacja... :/ * płyn chłodniczy jest w układzie klimatyzacji, w układzie chłodzenia - płyn chłodzący (temat poprawiony) [Musashi]
Musashi Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 cos z płynem dziac się musi. jest możliwośc ze plyn wycieka tylko gdy silnik jest rozgrzany i wzrasta cisnienie w ukladzie chłodzenia. wysoka temperatura powoduje ze niewielka ilosc plynu natychmiast odparowuje. jednak w ogolnym bilansie Twoj wyciek jest znaczny. najprosciej zrobic probe cisnieniowa szczelnosci ukladu chlodzenia na zimnym silniku. jezeli pojawi sie wyciek bedzie dobrze widoczny. druga mozliwosc to wyciek plynu przez uszkodzona uszczelke pod glowica wprost do cylindra, jezeli ilosc jest niewielka nie dymienie nie bedzie zauwazlane. plyn chlodzacy bedzie pachnial spalinami. poszperaj dobrze na forum jest kilka wątków na ten temat np http://www.a4-klub.pl/smf/silniki_benzynowe/odp_b5_adr_wyciekajacy_plyn_chlodzacy-t21751.0.html;highlight=ch
tomek_ros Opublikowano 19 Marca 2008 Opublikowano 19 Marca 2008 Witam niewiem czy to ci pomoze ale u mnie pow ymianie czujnika i oringu miałem ubytki płynu. Okazało się że nowy kupiony oring jest poprostu zacienki, ubytek płynu podobny jak u ciebie. Wymieniełem na taki sam ja k stary i jest ok. W sklepie którym kupowałem gość był w szoku że oring jest zaciecki. Sprawdz spróbuj.
michal_g84 Opublikowano 22 Marca 2008 Opublikowano 22 Marca 2008 wiesz ja mam podobnie, znika mi płyn chłodzący, co się okazało od dołu popękany jest zbiorniczek wyrównawczy i stamtąd się on wydobywa
SYKET Opublikowano 22 Marca 2008 Opublikowano 22 Marca 2008 Miałem coś podobnego w oplu i też długo niemogłem zlokalizować nieszczelnosci,podejrzewałem uszczelke pod głowicą,bo na zewnatrz wycieku nie widziałem.po dokładnym sprawdzeniu okazało sie zaczeły puszczać złączki na wężach gdzie był wpiety parownik od lpg,oraz przy samym parowniku.Na karzdej złączce był niewielki przeciek(tzw.pocenie sie)ale w 4 miejscach dawało dosc znaczny ubytek.Złaczki te w większosci samochodów są mało widoczne bo znajdują sie za silnikiem.Ja bym dośc dokładnie sprawdził układ-węże itp.np.dużo można zauważyć z kanału.bo z góry nie zawsze wszystko widać.
Musashi Opublikowano 22 Marca 2008 Opublikowano 22 Marca 2008 sprawdźcie szczelność układu na zimno pod ciśnieniem. dobre warsztaty mają odpowiednie oprzyrzadowanie. wtedy wyciek będzie widoczny jak na dłoni.
adams78 Opublikowano 22 Marca 2008 Opublikowano 22 Marca 2008 Prawda. Jeśli nie masz w okolicy takiej możliwości to podnieś auto na pracującym, rozgrzanym silniku. Ja w ten sposób wykryłem b. mały wyciek z węża nagrzewnicy w seicento.
andrzej_1970 Opublikowano 22 Marca 2008 Opublikowano 22 Marca 2008 Popatrz na wszystkie złącza jeżeli zauważysz w okolicy jakąś narośl w postaci kryształków to znaczy że tendy ucieka płyn.
Musashi Opublikowano 22 Marca 2008 Opublikowano 22 Marca 2008 problem z trudnymi do ustalenia wyciekami jest taki, ze gdy silnik jest nagrzany plyn od razu odparowuje. gdy jest zimny w ukladzie jest niskie cisnienie. dlatego nalezy zewnetrzeni podniesc cisnienie w ukladzie chlodzenia przy zimnym silniku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się