DementorIRL Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Hej! Czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć mi jak należy ustawić kierownicę? Czy są tam jakieś znaki? Nie mogę poprawnie ustawić zbieżności. Próbowałem sprawdzić coś takiego jak "wycentrowanie kierownicy" w VAG-u ale chyba w moim roczniku się nie da. Nie ma tego także w książce "sam naprawiam". Na 100% była wyciągana bo odkręcałem poduszkę i widziałem, że poprzedni właściciel niezbyt fachowo ją wykręcał, prawdopodobnie trochę większym kluczem niż powinien (zjechana nakrętka). Będę bardzo wdzięczny za jakieś info na ten temat bo na jutro znowu jestem umówiony na poprawianie zbieżności. Nie chcę żeby mechanik kombinował z kierownicą. Dzięki i pozdrawiam!
Lulek Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 To nie mógł zdjąc kierownicy kiedy koła były prosto podczas ustawiania zbieżności? Toć to nie dużo roboty..
DementorIRL Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 Niby mógł ale mi chodzi o to żeby ustawic centralnie magiel, kierownicę a dopiero później zbieżność. Sprawdzałem wczoraj różnicę skrętu w prawo i lewo i wydaje mi się, że koła bardziej wychylają się w prawo. Kombinowałem już nawet w taki śmieszny sposób, a mianowicie liczyłem ile zrobię obrotów kierownicą od lewej do prawej i chciałem ją ustawić w połowie ale nie wiem czy to dobry pomysł i pewnie w ten sposób i tak nie ustawię jej idealnie równo. Czytałen na forum golfa, że powinny być gdzieś znaki ale nie mogę ich zlokalizować.
maverick215 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 w passacie b5 fl też miałem podobny przypadek , poprzednik źle ustawił kiere i sam ją ustawiałem na równo , odkręciłem śrubę zrzuciłem kierownice z wieloklina, założyłem ją i pojechałem na prostą drogę, następnie zatrzymałem się na prostokołami, kiere ściągnąłem i założyłem tak żeby była na prosto , oczywiście odrazu mi się nie udało trafić. Ale po trzeciej próbie wstrzeliłem się w sam środeczek :-)
Dev Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 kierownicy nie przestawia sie regulacji dokonuje sie na końcówkach
maverick215 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 wiem ale mój przypadek był taki że samochód był w opłakanym stanie , wymieniłem zawieszenie zrobiłem zbieżność i kiera dalej mocno w bok, tak więc sam ustawiłem ją i jest od tamtego czasu okey
DementorIRL Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 Ja chciałbym żeby moja kiera była ustawiona jak w fabryce i żeby wyregulowali mi resztę na drążkach ale do tej pory nie mogę dojść co i jak. Dopompowałem wszystkie koła jednakowo i trochę się poprawiło, teraz do pełni szczęścia brakuje mi około 1,5 cm.
chriss Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Trzeba podjechać na ustawienie zbieżności :gwizdanie: Auto pójdzie w góre chłopaki ustawia centralnie magiel zdejmą kiere i ustawią ja tak jak potrzeba potem wyregulują resztę na końcówkach drążków tak by było oki
DementorIRL Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 Na poniedziałek jestem umówiony na ustawienie zbieżności z regulacją kierownicy i magla. Jak będzie po wszystkim to dam znać co i jak. Mam nadzieję, że chłopaki to ogarną.
chriss Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Myślę że nie będzie z tym najmniejszego problemu
DementorIRL Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 A skoro jesteśmy przy układzie kierowniczym to powiedzcie mi jaki mam dolać płyn do wspomagania. Dzisiaj wymieniłem pompę wspomagania na ori używkę i facet w sklepie proponował mi do tej pompy zielony, syntetyczny płyn marki Carlube, którego można używać w układach wspomagania audi i vw. Na płynie jest napisane, że można używać go w układach wspomagania gdzie wymagana jest specyfikacja G002000 lub G004000. Potrzebuje autka na jutro i nie bardzo wiem czy wlewać to coś.
DementorIRL Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2011 To w takim razie zaraz idę to zalać i odpowietrzyć Płyn zalany, układ odpowietrzony ale nadal wydaje mi się, że wspomaganie jest mało wydajne na wolnych obrotach. Do tego mam jeszcze jeden mały problem z układem kierowniczym ale nie pisałem o tym wcześniej. Chodzi mi o to, że kierownica nie odbija po wyjściu z zakrętu tzn. mogę ją puścić, a auto skręca nadal. Pamiętam, że przed wymianą górnych wahaczy i drążków kierowniczych było inaczej-lepiej.
rookie Opublikowano 31 Grudnia 2011 Opublikowano 31 Grudnia 2011 To w takim razie zaraz idę to zalać i odpowietrzyć Płyn zalany, układ odpowietrzony ale nadal wydaje mi się, że wspomaganie jest mało wydajne na wolnych obrotach. Do tego mam jeszcze jeden mały problem z układem kierowniczym ale nie pisałem o tym wcześniej. Chodzi mi o to, że kierownica nie odbija po wyjściu z zakrętu tzn. mogę ją puścić, a auto skręca nadal. Pamiętam, że przed wymianą górnych wahaczy i drążków kierowniczych było inaczej-lepiej. ewidentny brak lub złe ustawienie zbieżności
DementorIRL Opublikowano 31 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2011 Po nowym roku jadę jeszcze raz na regulację zbieżności ale tym razem wybrałem inny warsztat. Też wydaje mi się, że zbieżność jest źle ustawiona bo ściąga mnie na lewo(ciśnienie w oponach identyczne, wzór bieżnika identyczny i identyczne jest też zużycie bieżnika na prawej i lewej stronie). Mam nadzieję, że tym razem sobie poradzą, a jak nie to będę ich męczył aż do skutku
junior_tdi Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 kierownicy nie przestawia sie regulacji dokonuje sie na końcówkach nawet jeśli ktoś wcześniej źle założył kierownicę? też mam ten problem, raczej optyczny bo jadąc prosto kiera ma niewielkie wychylenie w lewo, jak się okazało wcześniej na aucie była kiera z eSy i fabryczną mechanik nie trafił na prosto i jest nieco odchylona, to chyba nic się nie stanie jeśli metodą prób i błędów wreszcie trafie na wieloklinie na prosto?
Tommy Gun Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 A skoro jesteśmy przy układzie kierowniczym to powiedzcie mi jaki mam dolać płyn do wspomagania. Dzisiaj wymieniłem pompę wspomagania na ori używkę i facet w sklepie proponował mi do tej pompy zielony, syntetyczny płyn marki Carlube, którego można używać w układach wspomagania audi i vw. Na płynie jest napisane, że można używać go w układach wspomagania gdzie wymagana jest specyfikacja G002000 lub G004000. Potrzebuje autka na jutro i nie bardzo wiem czy wlewać to coś. A przypadkiem do wspomagania nie wchodzi mineralny ?? U mnie na zbiorniczku widnieje napis: Use only mineral fluid...
DementorIRL Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2012 U mnie na nakrętce zbiorniczka nie ma żadnego napisu(kiedyś był ale się starł). Póki co wspomaganie działa cicho i lekko. Zbieżność już ogarnięta i wszystko działa tak jak należy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się