Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Delikatne drgania podczas hamowania.


Dom3l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od jakiegoś czasu mam problem a raczej zagwostke.

Podczas hamowania a właściwie dochamowywania np. przy dojeżdżaniu do znaku STOP czy torów odczuwam delikatne drgania na kierownicy i pedała hamulca. Nie są to jakieś szarpania, że nie można utrzymać kierownicy a takie delikatne wibracje. Co ciekawe, jeśli mocno wciskam hamulec to objawów nie ma. Dzieję się to tylko jak napisałem wyżej podczas spokojnego i powolnego zatrzymywania pojazdu. Żeby może lepiej zobrazować temat to mam uczucie takie jak by koła były scentrowane lub na przykład na oponie był bąbel i częstotliwość drgań spada wraz ze spadkiem prędkości. Myślę, że rozumiecie o co mi chodzi.

Dodam, że z 3 miesiące temu wymieniałem tarcze i klocki. Tarcze TRW klocki BOSH. Nie sądzę, że jest to efekt jakiegoś docierania się tych elementów bo zrobiłem ju kilka tys. a z drugiej strony nie przypominam sobie aby sytuacja zaistniała zaraz po wymianie. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Może podpowiecie co sprawdzić i gdzie zajrzeć? Temat nie jest uporczywy, nie wpływa na prowadzenie ale na pewno irytuje bo na pewno tak nie było. Dziękuje za wszelkie info.

Korzystając z okazji, Wesołych Świąt !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info ale na tyle znam swoje auto aby stwierdzić kiedy włącza się ABS. Tak jak pisałem nie są to drgania silne. Natomiast ABS załącza się w konkretnych przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego a może koła nie wyważone???

może jak były tarcze zmieniane spadł ciężarek albo podczas jazdy gdzieś się zgubił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tarcze w jakim są stanie,miałem taki sam problem,po wymianie tarcz na nowe jak ręką odjął.

Tylko czasem nie skuś się na jakieś przetaczanie :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze sa nowe ze sklepu, żadne używki więc muszą być proste. Kwestia wyważania do sprawdzenia. Może faktycznie to. Ustaliłem, że jeszcze łączniki stabilizatora są do wymiany. Czy to może byc powodem czy raczej nie ma nic wspólnego z problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podbny problem?? czy to wina wyważenie felg bo na letnich nie widziałem takich objawów :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, to może być wina źle wyważonych felg. Wyważałem letnie u pana Jana i przy lekkim hamowaniu (zwłaszcza na dużych prędkościach) czułem że drży. Natomiast zimowe koła wyważałem już u fachowca i problem znikł :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przegrzałeś może tarcz podczas docierania? Bo np. w instrukcji obsługi brembo jest jasno napisane że podczas docierania nie należy hamować przez cały czas do zatrzymania pojazdu tylko na "trzy" w sensie że przerywać hamowanie zwłaszcza z dużych prędkości.

Problem może się przytrafić przy litych tarczach nie wiem jak przy wentylowanych. U mnie delikatnie trzęsie przy lekkim hamowaniu bo przy mocnym ustaje ale jest to wyczuwalne przy zimnych tarczach. Dodam że ja mam lite tarcze i z tego co mi wiadomo zwichrowanie ich jest bardziej możliwe a zwlaszcza jeśli się wpadnie w glęboką kałużę na rozgrzanych tarczach bo to powoduje gwałtowne ich schłodzenie przez co zmiany w ich strukturze. Tyle mojej wiedzy w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki sam problem.

Na Vag-u wyszło ze czujnik padł.

Zmieniłem dziś czujnik ABS-u, przed wymiana nie było tego drgania,założyłem czujnik i się zaczęło.

Przy delikatnym hamowaniu czuć drgania a przy mocnym nie.

Czy może to być spowodowane złym ustawieniem czujnika (za głęboko, za płytko)

Jak sprawdzałem na podnośniku to nie przycierał czujnik, a na Vag-u pokazuje ze czujniki pracują dobrze.

Moje odczucie to jak by się za szybko włączał ABS..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki sam problem.

Na Vag-u wyszło ze czujnik padł.

Zmieniłem dziś czujnik ABS-u, przed wymiana nie było tego drgania,założyłem czujnik i się zaczęło.

Przy delikatnym hamowaniu czuć drgania a przy mocnym nie.

Czy może to być spowodowane złym ustawieniem czujnika (za głęboko, za płytko)

Jak sprawdzałem na podnośniku to nie przycierał czujnik, a na Vag-u pokazuje ze czujniki pracują dobrze.

Moje odczucie to jak by się za szybko włączał ABS..

Jak najbardziej tak, spróbuj "ruszyć" czujnik i obserwuj czy się coś zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja mialem tez taki problem po zmianie kol na zimowe.

pozdejmowalem przednie kola spowrotem i tarcze tez i wyczyscilem dokladnie plaszczyzny przylegania pod tarczami.

pomoglo :>

przyczyna: przednie tarcze fabrycznie nie sa przykrecone do piast i przy zmianie kol sie jakos przekrecily, a tam wiadomo zawsze jest rdza i musialo sie inaczej ulozyc.

sprawdz moze u ciebie jest to samo :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmę się tym na dniach, zacznę od ponownego wyważenia. tarcze mam nie wentylowane (bo takie miałem od nowości). Mój przypadek na pewno nie jest połączony w żaden sposób z czujnikiem ABS'u. Objaw jest taki jak by się tarcza scentrowała i dla tego takie drgania są. Owszem może wyważenie załatwi sprawę. Po zmianie tarcz nic nie docierałem (instrukcji żadnej nie było) tylko normalnie użytkowałem auto praca- dom. Odezwę się po wyważaniu. Dzięki za wszelkie uwagi i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jak dasz na luz i silnik jest rozsprzęglony z napędem podczas hamowania to też poszarpuje zrób próbe raz na biegu zahamuj a drugi raz na luzie tak z prędkości ok 45km/h i napisz czy jest jakaś różnica w tych drganiach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy jest na biegu i sprzegle, czy jest na luzie i się toczy. Drgania występują podczas hamowania. Jedyne co mogę powiedzieć, to jeśli hamuje delikatnie ale taka na prawdę mini mini to drgań nie ma. Jutro jadąc do pracy sprawdzę jeszcze raz ale temat z biegiem czy bez już testowałem.[br]Dopisany: 02 Styczeń 2012, 21:37_________________________________________________Jadąc rano sprawdziłem co i jak i wciskając hamulec kiedy auto jest na biegu drgania są mniej wyczuwalne ale nadal są. Mniejsza wyczuwalność to zapewne efekt jazdy na biegu i tyle, no ale mniej drga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zaczni od sprawdzenia wywazenia kol a pozniejj zobacz jak wygladaja tarcze

Po twoim opisie wnioskuje ze masz niestety krzywe tarcze.

Mialem takie same objawy w poprzednim samochodzie i okazalo sie ze tarcze niestety przegrzalem :confused4: i byly zwichrowane.

Nowe tarcze + klocki i spokojne docieranie hamulcy i bedzie spokoj. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ostro na nowych jeździłeś i poszły ;) musiały sie podkrzywić

Teraz można przetoczyć lub nowe i ostrożniej używać z początku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie tarcze są ładne i błyszczące ?

wciery.jpg

tzw. wciery - powodują szarpanie

i nierównomierne hamowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...