Dom3l Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Witam! Od jakiegoś czasu mam problem a raczej zagwostke. Podczas hamowania a właściwie dochamowywania np. przy dojeżdżaniu do znaku STOP czy torów odczuwam delikatne drgania na kierownicy i pedała hamulca. Nie są to jakieś szarpania, że nie można utrzymać kierownicy a takie delikatne wibracje. Co ciekawe, jeśli mocno wciskam hamulec to objawów nie ma. Dzieję się to tylko jak napisałem wyżej podczas spokojnego i powolnego zatrzymywania pojazdu. Żeby może lepiej zobrazować temat to mam uczucie takie jak by koła były scentrowane lub na przykład na oponie był bąbel i częstotliwość drgań spada wraz ze spadkiem prędkości. Myślę, że rozumiecie o co mi chodzi. Dodam, że z 3 miesiące temu wymieniałem tarcze i klocki. Tarcze TRW klocki BOSH. Nie sądzę, że jest to efekt jakiegoś docierania się tych elementów bo zrobiłem ju kilka tys. a z drugiej strony nie przypominam sobie aby sytuacja zaistniała zaraz po wymianie. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Może podpowiecie co sprawdzić i gdzie zajrzeć? Temat nie jest uporczywy, nie wpływa na prowadzenie ale na pewno irytuje bo na pewno tak nie było. Dziękuje za wszelkie info. Korzystając z okazji, Wesołych Świąt !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepik Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Drgania występują gdy włącza się ABS na śliskiej powierzchni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dom3l Posted December 22, 2011 Author Share Posted December 22, 2011 Dzięki za info ale na tyle znam swoje auto aby stwierdzić kiedy włącza się ABS. Tak jak pisałem nie są to drgania silne. Natomiast ABS załącza się w konkretnych przypadkach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bielik Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 kolego a może koła nie wyważone??? może jak były tarcze zmieniane spadł ciężarek albo podczas jazdy gdzieś się zgubił. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hornet Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Tarcze proste ?? nie "pofalowały" się ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kali S4 Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Sprawdź tarcze w jakim są stanie,miałem taki sam problem,po wymianie tarcz na nowe jak ręką odjął. Tylko czasem nie skuś się na jakieś przetaczanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dom3l Posted December 23, 2011 Author Share Posted December 23, 2011 Tarcze sa nowe ze sklepu, żadne używki więc muszą być proste. Kwestia wyważania do sprawdzenia. Może faktycznie to. Ustaliłem, że jeszcze łączniki stabilizatora są do wymiany. Czy to może byc powodem czy raczej nie ma nic wspólnego z problemem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MATIUS Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 mam podbny problem?? czy to wina wyważenie felg bo na letnich nie widziałem takich objawów Link to comment Share on other sites More sharing options...
kograman Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Owszem, to może być wina źle wyważonych felg. Wyważałem letnie u pana Jana i przy lekkim hamowaniu (zwłaszcza na dużych prędkościach) czułem że drży. Natomiast zimowe koła wyważałem już u fachowca i problem znikł Link to comment Share on other sites More sharing options...
A4-Tomek Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 nie przegrzałeś może tarcz podczas docierania? Bo np. w instrukcji obsługi brembo jest jasno napisane że podczas docierania nie należy hamować przez cały czas do zatrzymania pojazdu tylko na "trzy" w sensie że przerywać hamowanie zwłaszcza z dużych prędkości. Problem może się przytrafić przy litych tarczach nie wiem jak przy wentylowanych. U mnie delikatnie trzęsie przy lekkim hamowaniu bo przy mocnym ustaje ale jest to wyczuwalne przy zimnych tarczach. Dodam że ja mam lite tarcze i z tego co mi wiadomo zwichrowanie ich jest bardziej możliwe a zwlaszcza jeśli się wpadnie w glęboką kałużę na rozgrzanych tarczach bo to powoduje gwałtowne ich schłodzenie przez co zmiany w ich strukturze. Tyle mojej wiedzy w temacie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andy20382 Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Witam Mam taki sam problem. Na Vag-u wyszło ze czujnik padł. Zmieniłem dziś czujnik ABS-u, przed wymiana nie było tego drgania,założyłem czujnik i się zaczęło. Przy delikatnym hamowaniu czuć drgania a przy mocnym nie. Czy może to być spowodowane złym ustawieniem czujnika (za głęboko, za płytko) Jak sprawdzałem na podnośniku to nie przycierał czujnik, a na Vag-u pokazuje ze czujniki pracują dobrze. Moje odczucie to jak by się za szybko włączał ABS.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepik Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Witam Mam taki sam problem. Na Vag-u wyszło ze czujnik padł. Zmieniłem dziś czujnik ABS-u, przed wymiana nie było tego drgania,założyłem czujnik i się zaczęło. Przy delikatnym hamowaniu czuć drgania a przy mocnym nie. Czy może to być spowodowane złym ustawieniem czujnika (za głęboko, za płytko) Jak sprawdzałem na podnośniku to nie przycierał czujnik, a na Vag-u pokazuje ze czujniki pracują dobrze. Moje odczucie to jak by się za szybko włączał ABS.. Jak najbardziej tak, spróbuj "ruszyć" czujnik i obserwuj czy się coś zmieni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjon Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 kolego ja mialem tez taki problem po zmianie kol na zimowe. pozdejmowalem przednie kola spowrotem i tarcze tez i wyczyscilem dokladnie plaszczyzny przylegania pod tarczami. pomoglo :> przyczyna: przednie tarcze fabrycznie nie sa przykrecone do piast i przy zmianie kol sie jakos przekrecily, a tam wiadomo zawsze jest rdza i musialo sie inaczej ulozyc. sprawdz moze u ciebie jest to samo Link to comment Share on other sites More sharing options...
albi281 Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 ale zacznij od wyważenia bo to będzie najszybciej ten problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dom3l Posted January 2, 2012 Author Share Posted January 2, 2012 Zajmę się tym na dniach, zacznę od ponownego wyważenia. tarcze mam nie wentylowane (bo takie miałem od nowości). Mój przypadek na pewno nie jest połączony w żaden sposób z czujnikiem ABS'u. Objaw jest taki jak by się tarcza scentrowała i dla tego takie drgania są. Owszem może wyważenie załatwi sprawę. Po zmianie tarcz nic nie docierałem (instrukcji żadnej nie było) tylko normalnie użytkowałem auto praca- dom. Odezwę się po wyważaniu. Dzięki za wszelkie uwagi i podpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxx1979 Posted January 2, 2012 Share Posted January 2, 2012 A czy jak dasz na luz i silnik jest rozsprzęglony z napędem podczas hamowania to też poszarpuje zrób próbe raz na biegu zahamuj a drugi raz na luzie tak z prędkości ok 45km/h i napisz czy jest jakaś różnica w tych drganiach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dom3l Posted January 3, 2012 Author Share Posted January 3, 2012 Nie ma znaczenia czy jest na biegu i sprzegle, czy jest na luzie i się toczy. Drgania występują podczas hamowania. Jedyne co mogę powiedzieć, to jeśli hamuje delikatnie ale taka na prawdę mini mini to drgań nie ma. Jutro jadąc do pracy sprawdzę jeszcze raz ale temat z biegiem czy bez już testowałem.[br]Dopisany: 02 Styczeń 2012, 21:37_________________________________________________Jadąc rano sprawdziłem co i jak i wciskając hamulec kiedy auto jest na biegu drgania są mniej wyczuwalne ale nadal są. Mniejsza wyczuwalność to zapewne efekt jazdy na biegu i tyle, no ale mniej drga Link to comment Share on other sites More sharing options...
augustA4 Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Kolego zaczni od sprawdzenia wywazenia kol a pozniejj zobacz jak wygladaja tarcze Po twoim opisie wnioskuje ze masz niestety krzywe tarcze. Mialem takie same objawy w poprzednim samochodzie i okazalo sie ze tarcze niestety przegrzalem i byly zwichrowane. Nowe tarcze + klocki i spokojne docieranie hamulcy i bedzie spokoj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Żywiec Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 Za ostro na nowych jeździłeś i poszły musiały sie podkrzywić Teraz można przetoczyć lub nowe i ostrożniej używać z początku Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxx1979 Posted January 3, 2012 Share Posted January 3, 2012 wszystkie tarcze są ładne i błyszczące ? tzw. wciery - powodują szarpanie i nierównomierne hamowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now