Jump to content
IGNORED

[ALL] Kolor po malowaniu - jeszcze się zmieni czy źle dobrany ?


miszka

Recommended Posts

Witam wszystkich :hi:

Miałem ostatnio dość sporą obcierke z barierką pod super marketem i uszkodzeniu na szczęście uległ tylko przedni prawy błotnik , chociaż i tak myślałem że powybijam wszystkich dookoła :wallbash: . Nie dałem do malowania tej części bo była trochę wgnieciona , a że nie chciałem mieć szpachlu , kupiłem używkę w nienagannym stanie. Malował mi to znajomy lakiernik , który się zna na rzeczy . Malowałem u niego dokładki - zderzaki przedni , tylni i listwy progowe + drzwiowe i wszystko wyszło ok .

Odebrałem dzisiaj ten błotnik i od razu go założyłem . W dzień kolor był prawie idealny ,różnił się tylko tym że był bardziej błyszczący , no to wiadomo nowy lakier . Ale jak zaczynało sie robić ciemno to zaczęła się robić delikatna różnica w odcieniu , albo ja za bardzo przeżywam .

Dzwoniłem do tego znajomego i powiedział mi że kolor musi jeszcze dojść bo to dopiero drugi dzień po malowaniu i żebym się tym nie przejmował i że ten błotnik nie był jeszcze polerowany i inaczej odbija światło , powiedział mi że lepiej jak ten błotnik bedzie na aucie bo wtedy lepiej sie poleruje i kazał mi przyjechać za kilka dni.

Co o tym myślicie , czy kolor sie jeszcze zmieni ?

Dodam że w dzień odcień koloru jest taki sam , różni sie tylko tym że jest bardziej błyszczący ale to sie da załatwic dobrą polerką całego samochodu.

Zdjęcia jak to wygląda w nocy :

audibotnik008.jpg

audibotnik004.jpg

audibotnik003.jpg

audibotnik006.jpg

audibotnik002.jpg

audibotnik001.jpg

Jak będe miał czas to zrobie parę zdjęć w dzień

[br]Dopisany: 22 Grudzień 2011, 20:04_________________________________________________Zna sie może ktoś troche :cool1:

Link to comment
Share on other sites

przepoleruj nowy element i resztę dookoła :decayed:

czyli jest ok ?

Link to comment
Share on other sites

lakierujesz błotnik to powinno się ścieniować drzwi no chyba, że lakier jest nowy albo w idealnym stanie albo idealnie dobrany

z poleruj drzwi albo cały bok

Link to comment
Share on other sites

najlepiej już całe auto przepolerować

i chyba tak zrobie

Link to comment
Share on other sites

to i tak nie pomoże, poleruj całe auto, przynajmniej zyska na wygladzie, a błotnik zawsze pod jakimś kątem światła będzie sie odrózniał niestety :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Powinno się cieniować sąsiedni element tak aby zgubić ewentualne różnice i wtedy istnieje prawdopodobieństwo, że bedzie ok :)

Kolor może byc dobrany idealnie ale zawsze będzie jakaś różnica, jest to spowodowane tym, że opiłki aluminium (metalik) i opiłki mikki (perła) inaczej się układają przy malowaniu ręcznym i maszynowym (fabrycznym)

Ogólnie dużo można by o tym pisać :)

Link to comment
Share on other sites

Jak wypolerujesz auto to stary lakier troszke ożyje ale i jakaś róznica bedzie ale znikoma :)

Link to comment
Share on other sites

Też mam malowany ten sam błotnik, mam niewdzięczny srebny kolor, i dobrany został lekko ciemniejszy, nawet po polerce widać sporą róźnice..

Link to comment
Share on other sites

Też mam malowany ten sam błotnik, mam niewdzięczny srebny kolor, i dobrany został lekko ciemniejszy, nawet po polerce widać sporą róźnice..

Dobrać idealnie srebrny kolor graniczy z cudem niestety.

Link to comment
Share on other sites

Powinno się cieniować sąsiedni element tak aby zgubić ewentualne różnice i wtedy istnieje prawdopodobieństwo, że bedzie ok :)

Kolor może byc dobrany idealnie ale zawsze będzie jakaś różnica, jest to spowodowane tym, że opiłki aluminium (metalik) i opiłki mikki (perła) inaczej się układają przy malowaniu ręcznym i maszynowym (fabrycznym)

Ogólnie dużo można by o tym pisać :)

Dokładnie-powinno cieniować się sąsiedni element ale jak zrobisz polerkę to w dzień będzie oki ale w nocy w świetle latarni niestety ale będzie różnica
Link to comment
Share on other sites

Jak myślicie, czy z tym da się coś zrobić? nie wiem czy jest sens malować jeszcze raz,bo nie mam gwarancji dobrze dobranego koloru :good:

9KN6q.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ta sama sytuacja ,nic z tym juz nie zrobisz ale gdyby lakiernik podczas malowania delikatnie najechał na drzwi to by śladu nie było :cool1:[br]Dopisany: 23 Grudzień 2011, 17:17_________________________________________________Przyzwyczaisz się albo oddaj do poprawy :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Ok więc trzeba będzie autko przypolerować z lekka :ad: i może rzeczywiście to pomoże bo jak by nie patrzał to ten malowany element jest bardziej błyszczący , inaczej przyjmuje światło i to też przez to może się zdawać że kolor ma inny odcień , znajomy powiedział że może zrobić mi to dopiero po nowym roku , a że nie chce mi sie czekać tak długo to chyba sam sobie to zrobie , bo jak coś zrobic dobrze to najlepiej samemu.

Nigdy nie robiłem tego maszynowo , zawsze zajeżdżałem się ręcznie :heat: :heat: ( tu bez głupich z kojarzeń prosze :cool1:) i mam pytanie jaką maszynę i pastę do tego polecacie .

Jak już sie z orientowałem to maszyny występują takie:

- orbitalna

- dual action

- i coś w stylu szlifierki kontowej , tylko z tą trzeba uważać jak się nigdy nie polerowało i tej nie chcę

a pasty to;

- farecla G3 albo G5

- menzerna

- ????

Z góry dzięki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Ok więc trzeba będzie autko przypolerować z lekka :ad: i może rzeczywiście to pomoże bo jak by nie patrzał to ten malowany element jest bardziej błyszczący , inaczej przyjmuje światło i to też przez to może się zdawać że kolor ma inny odcień , znajomy powiedział że może zrobić mi to dopiero po nowym roku , a że nie chce mi sie czekać tak długo to chyba sam sobie to zrobie , bo jak coś zrobic dobrze to najlepiej samemu.

Nigdy nie robiłem tego maszynowo , zawsze zajeżdżałem się ręcznie :heat: :heat: ( tu bez głupich z kojarzeń prosze :cool1:) i mam pytanie jaką maszynę i pastę do tego polecacie .

Jak już sie z orientowałem to maszyny występują takie:

- orbitalna

- dual action

- i coś w stylu szlifierki kontowej , tylko z tą trzeba uważać jak się nigdy nie polerowało i tej nie chcę

a pasty to;

- farecla G3 albo G5

- menzerna

- ????

Z góry dzięki za pomoc

Z tym akurat się zapoznałem, tu masz wszystko ładnie opisane

http://forum.kosmetykaaut.pl/index.php

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Mikaszi z całym szacunkiem, ale nic Ci nie pomoże, ten kolor poprostu jest inny, na każdej fotce bedzie to widoczne :confused4: ale polerka sie przyda :good:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...