zory666 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Witam dzisiaj dokonałem pomiarów mojego tdi i wychodzi na to że wymiana wtrysków mnie czeka dokonałem dwóch pomiarów na 4 biegu 1500 rmp/min i temp ok 90 stopni i pedał w podłogę do ponad 4000 rmp. drugi chyba wyszedł lepiej. co myślicie o tych logach oraz o czasie korekcji w blokach 72,73 ...77 na jpge (wszystkie dodatnie tylko wartosci mega wysokie) czy może być wywołane inną niesprawnością? może samo czyszczenie pomoże ? co myślicie i co doradzicie? http://vaglog.rtnet.pl/michalwoltanski_67353.html http://vaglog.rtnet.pl/michalwoltanski_67354.html Pozdrawiam i dziękuję z góry za każdą opinię i pomoc. bloki 072, 073 i 074 bloki 075, 076 i 077 oraz bloki pomiarowe 004, 013 i 014
przemik Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Odchylka w korekcji wtryskiwaczy jest spora. Nie powinno się lekcewazyc tych odczytow... ale nie są one jednoznaczym sygnałem do wymiany wtryskiwaczy. Polecalbym odnalezienie serwisu Boscha ktory potrafi poprawnie zdiagnozowac wtryskiwacze w tym silniku i dopiero na tej podstawie podjac decyzje o wymianie. Obawiam się ze bedzie konieczny ich demontaz. Uprzedzając pytania... w tym silniku są wtryski piezo.... ktore nie są naprawialne... tylko wymiana. Pozdrawiam
zory666 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2012 Dziękuję za opinie PRZEMIK. czy podając wiecej logów lub inforamcji jesteś może w stanie bardziej zdjagnozować problem? co myślisz o jakimś środku do czyszczenia układów wtryskowych STP itp? dziwi mnie bardzo nie dość że wysoka korekta to w dodatku wszystkie dodatnie + słyszałem także że czyszczą ultradzwiękowo wtryski z nagarów i innych produktów ubocznych zastanawiam się jeszcze na tym czy dodatnie korekty oznaczją ze za małą dawkę dają ? postaram sie umowic do jakiegoś serwisu bosch-a ale sa straszliwe kolejki i nie bardzo chcą sprawdzać wtryski bo to za małe pieniądze dla nich. jak masz lub macie jakieś przemyślenie to proszę piszcie. dzisiaj dokonałem ponownie pomiarów bloków 72,..77.
danu44 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Witaj Michal Jesli chodzi o kolejki to chyba nie sa az takie straszne... Jak jutro (sroda) zadzwonisz do tego serwisu, to przyjma Ciebie juz w poniedzialek. Tak ze nie jest tak tragicznie. Koszt kontroli wtryskiwaczy to ok. 100 zl od sztuki. Jesli jestes dalej zainteresowany to zadzwon i umow sie na termin. http://www.gruner.bosch-service.pl/ Pozdrawiam Dana ps. i niedaleko od Ciebie...
grejf Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Dziękuję za opinie PRZEMIK. czy podając wiecej logów lub inforamcji jesteś może w stanie bardziej zdjagnozować problem? co myślisz o jakimś środku do czyszczenia układów wtryskowych STP itp? dziwi mnie bardzo nie dość że wysoka korekta to w dodatku wszystkie dodatnie + słyszałem także że czyszczą ultradzwiękowo wtryski z nagarów i innych produktów ubocznych zastanawiam się jeszcze na tym czy dodatnie korekty oznaczją ze za małą dawkę dają ? postaram sie umowic do jakiegoś serwisu bosch-a ale sa straszliwe kolejki i nie bardzo chcą sprawdzać wtryski bo to za małe pieniądze dla nich. jak masz lub macie jakieś przemyślenie to proszę piszcie. dzisiaj dokonałem ponownie pomiarów bloków 72,..77. 1. + to cylinder wykazujący słabszą mocą zasilany jest większą ilością paliwa - to cylinder wykazujący większą mocą zasilany jest mniejszą ilością paliwa 2. na podstawie czujnika obrotów, a są to tylko teoretyczne dawki i nie wiele mają wspólnego z rzeczywistością. To co jest w na kanałach 13,14 to regulacja biegu jałowego. Chodzi o to żeby silnik pracował równo i przy okazji na tej podstawie można ocenić także/również niedomagania cylindrów. Zaczynając od samego wtryskiwacza czy pompo wtryskiwacza, jak i ciśnienia danego cylindra, czy chociażby samej zdolność/sprawności napełniania powietrzem, albo zdolności/sprawności odprowadzenia spalin. Te wartości świadczą o wszystkim i są tylko i wyłącznie wstępnym sposobem na rozpoznanie niedomagania cylindra czyt- odczyt na kanałach w grupach 13,14 i dużych korekcjach. Komputer sam określa jak korekcja jest potrzebna na podstawie impulsów z wtryskiwacza i wahań prędkości obrotowej wału. Komputer ECU jak i sama temperatura paliwa jest następną ważną wartością, aby wprowadzić korekcje dawki wtrysku ponieważ paliwo w niskich temp posiada inna gęstość niz przy wysokich. Oczywiście jakość paliwa też tu ma duży wpływ, jak wspomniał Przemik, posiadasz wtryski piezoelektryczne... Co do preparatu STP to raczej uszlachetniacz do paliwa, aby zapobiegać bezpośredniemu "atakowaniu" brudną gnojówką... Czyszczenie wtryskiwaczy ma sens i to w profesjonalnym zakładzie traktując je bezpośrednio na maszynie pod ciśnieniem odpowiednimi środkami, lub myjką ultra dzwiękowa... 3. u Ciebie wartości w blokach 72,73 ...77 na dużych "+"... Czy czujesz radykalny spadek mocy? Telepanie budą? Dymienie nadmierne? Bo wartość dodatnia, co interpretowane jest jako nagar na wtrysku... Warto zczytać z modułów błędy czy jakieś są w ogóle, jak i zastanowić/sprawdzić czy DPF wypala odpowiednio.
Lulek Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 W ogóle coś się dzieje z autem? Traci moc? Czy coś?
zory666 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2012 witam dziekuję grejf i splawik90 za zainteresowanie tematem czy są jakieś objawy ? na razie obserwuję bo dopiero co kupiłem samochód nadwoziem nie trzęsie, dymienia nie widzę ale obserwuje czy przybywa oleju na tę chwilę mam prawie max poziom oleju i jeśli skoczy do góry to wszystko jasne. jeśli chodzi o moc to wydaje sie być ok chociaż tak jak mówię dopiero kupiłme swoje a4 i trudno mi porównać. bład mi wyskakuje jeden na piątym cylindrze : błąd świecy żarowej najprawdopodobniej uszkodzona. jak mogę sprawdzić czy dpf wypala odpowiednio ? czy dpf moze zanieczyścić wtryki tak jak sugerujesz? auto mam drugi tydzień i nie wyskakiwała mi żadna kontrolka filtra cząstek stałych więc nie wiem czy dobrze działa. czy na taki nagar na wtryskach pomogą środki które wlewa sie do paliwa i czy tylko nie zaszkodzą ? jeśli pomogą to czy przed ich zastosowaniem wymienić filtr paliwa ? posiadam kabelek z vcds-em i mogę zrobić pomiary bloków lub innych parametrów, które mogły by wam pomóc w diagnozie, która z kolei pomoże mnie. ACH CO ZA ZDANIE. wiem że dużo pytań ale wiedze trzeba zdobywać a wątpliwości konsultować : ) z góry dziękuję michał
zieluch Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 witam dziekuję grejf i splawik90 za zainteresowanie tematem czy są jakieś objawy ? na razie obserwuję bo dopiero co kupiłem samochód nadwoziem nie trzęsie, dymienia nie widzę ale obserwuje czy przybywa oleju na tę chwilę mam prawie max poziom oleju i jeśli skoczy do góry to wszystko jasne. jeśli chodzi o moc to wydaje sie być ok chociaż tak jak mówię dopiero kupiłme swoje a4 i trudno mi porównać. bład mi wyskakuje jeden na piątym cylindrze : błąd świecy żarowej najprawdopodobniej uszkodzona. jak mogę sprawdzić czy dpf wypala odpowiednio ? czy dpf moze zanieczyścić wtryki tak jak sugerujesz? auto mam drugi tydzień i nie wyskakiwała mi żadna kontrolka filtra cząstek stałych więc nie wiem czy dobrze działa. czy na taki nagar na wtryskach pomogą środki które wlewa sie do paliwa i czy tylko nie zaszkodzą ? jeśli pomogą to czy przed ich zastosowaniem wymienić filtr paliwa ? wiem że dużo pytań ale wiedze trzeba zdobywać a wątpliwości konsultować : ) z góry dziękuję michał Co do środków czyszczących wtryski pomagają ale, stosując je systematycznie, tutaj pewnie nie pomogą. Przybywa oleju to pewnie wtryski, dobrą metoda sprawdzenia jest również na dogrzanym silniku postawić auto na około 1min na wolnych obrotach a następnie niech ktoś dynamicznie ruszy autem a ty obserwuj, jeśli pokaże się biała chmura to wtedy wtryski do wymiany, nie wiem czy jak masz dpf czy samochód zachowa się podobnie. Jak już będziesz chciał kupić wtryski odezwij się do mnie na pw. mam numer do gościa od którego kupowałem w dobrej cenie Co do regeneracji piezoelektryka to nie ma możliwości ze względu na brak możliwości sprawdzenia wartości mierzalnych działania wtryskiwacza z tego co mi wiadomo. pozdrawiam
Lulek Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Generalnie ja bym nie szukał od razu na siłe usterki, jeżeli masz błąd świecy To jest spalona i trzeba wymienić. Oberwuj czy olej nie przybywa i normalnie jeździj i nie czepiaj się zbytnio auta
danu44 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Odchylka w korekcji wtryskiwaczy jest spora. Nie powinno się lekcewazyc tych odczytow... Generalnie ja bym nie szukał od razu na siłe usterki, normalnie jeździj i nie czepiaj się zbytnio auta postaram sie umowic do jakiegoś serwisu bosch-a ale sa straszliwe kolejki i nie bardzo chcą sprawdzać wtryski bo to za małe pieniądze dla nich. Widze ze koledzy ( przemik i splawik90) maja dwa rozne zdania na ten temat. Chcialabym wiedziec z ciekawosci... jest to powazna sprawa czy nie...? I co kolego zory666 dzwoniles do tego Boscha? Ktorego link ci podalam. Bo napisales ze bedziesz chcial sie umowic, ale duze kolejki itd. W firmie Gruner Bosch maja 3-4 dniowe terminy. I skad masz takie wiadomosci ze tego nie chca robic bo to male pieniadze. Ja z nimi rozmawialam i powiedzieli mi ze to jest bardzo fajna "robotka" za duze pieniadze. W koncu to prawie 500zl za 2-3 godziny pracy. Moderator Przemik napisal ci zebys to skontrolowal w Boschu, a co Ty zrobiles w tym kierunku? Pozdrawiam
zory666 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2012 witajcie oczywiście że zrobiłem kroki w tym kierunku jestem umowiony na diagnoze dzisiaj 05.01.2012 w jastrzębiu http://www.gruner.bosch-service.pl/ z tego linku co mi podesłałaś ale tylko komputerem nie mają tam urzedzenia do testowania wtryskow piezoelektrycznych tam nie mają i nie mają także w serwisie boscha u śmietany w kobiórze też blisko mnie jedyne co mogą zrobić w tych serwisach to oczyścić ultradzwiekowo i diagnoza z komputerem. nic nie wymyślimy zobaczymy co jutro powie fachowiec z boscha zrobiłem jeszcze raz logi bloków od 72 do 77 i nie wygląda to dobrze jeśli wartości mają być do - 45 i -15 blok 72: +22, +38, +16 ms 73: +44, +50, +20 ms 74: +38, +48, +30 ms 75: +42, +42, +16 ms 76: +26, +28, +12 ms 77: +36, +46, +22 ms według tych paremetrów wszystkie do wymiany - to nie jest dobra wiadomość dam znać jutro co powiedzieli w boschu. pozdrawiam
danu44 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 jestem umowiony na diagnoze dzisiaj 05.01.2012 w jastrzębiu http://www.gruner.bosch-service.pl/ z tego linku co mi podesłałaś ale tylko komputerem jedyne co mogą zrobić w tych serwisach to oczyścić ultradzwiekowo i diagnoza z komputerem. nic nie wymyślimy zobaczymy co jutro powie fachowiec z boscha No i super, nareszcie bedziesz wiedzial co i jak... Daj znac co ci powiedzieli i jak wedlug Ciebie wyglada ten serwis w Jastrzebiu. Pozdrawiam Dana ps. z tego co zdazylam sie zorientowac to nowy wtryskiwacz musi kosztowac okolo 1500zl. Wiec moze sprawdz te opcje... http://www.wtryskiwacz.com/ Oczywiscie mam nadzieje ze po wizycie w Jastrzebiu i oczyszczeniu bedzie wszystko OK.
grejf Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 kolega splawik90 mam nadzieje, ze wie co to sa wtryski piezoelektryczne i czym to grozi... Jezeli sie jezdzi, az strzeli dziure na tloku... Wtryski do czyszczenia na 100%, jezeli juz je zdarzylo przysmażyć to trudno, ale wlasnie takie Oberwuj czy olej nie przybywa i normalnie jeździj i nie czepiaj się zbytnio auta nie pomoze raczej wylapac i zreanimowac b.kosztownej operacji...Jedni kontroluja i staraja sie unikac kosztow, inni jezdza az wybuchnie...
zory666 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2012 witam wizyta w połowie udana musimy poczekać do czwartku na następny termin był problem z prądem i sprzet nie chaicał pracować- budują im drogę i budowlańcy nawalja a agregat bardzo słabiutki mieli. tylko diagnoza vag-iem i na tę chwilę na 90% wtryski do wymiany będą teraz tylko do czwartku i obserwacja czy przybedzie oleju no i jest minimalna szansa że oczyszczanie ultradzwiekowe cos pomoże ponieważ wtryski sa zaczadzone ( wszystkie korekty dodatnie + ) i po usunieciu całego syfu ktory na nich siedzi moze sie poprawi przy okazji wyskoczył po raz kolejny bład swiecy żarowej cyl. 5 świeca wymieniona - uf nie mam ceramicznych wiec jedyne pocieszenie na tę chwilę. obsługa bardzo dobra miałem kontakt z krzysztofem - polecam nie każdy ma ochotę tłumaczyć i pokazywac co i jak. wiele sie dowiedziałem ale także o wiele zapomniałem zapytać - wszystko przede mna : ) w razie czego macie namiary na jakieś tansze wtrki które pasują do mojego silnika asb? czy musza być takie jak mam u siebie z oznaczeniem ah czy mogą byc inne ? w czwartek sie wszystkiego dowiem i dam znać pozdrawiam
danu44 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Michal, po pierwsze przepisz ten tekst jeszcze raz bez caps lock'a...Nie musisz z podniecenia krzyczec. A po drugie, czytales to co napisalam wczesniej? W Stalowej Woli regeneruja wtryski. Wysylasz i za dwa dni masz spowrotem. No chyba ze sie myle i to nie o te wtryski chodzi. Pozdrawiam ps.Wtryskiwacz powinien być dostosowany według wskazań producenta , zastosowanie innego może znacznie uszkodzić silnik. http://wtryski.net/cennik.html http://allegro.pl/wtryskiwacze-wtryskiwacz-audi-059130277bd-3-0-i1992673406.html http://allegro.pl/wtryskiwacze-wtryskiwacz-audi-059-130-277-aj-3-0-i2010839224.html http://allegro.pl/wtryski-wtrysk-audi-3-0-tdi-wtryskiwacze-a4-a-4-i2001855363.html
ssadam Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Witam, mam pytanko co do wtrysków, gdyż mam takie samo autko z tym samym silnikiem i logi wtrysków też wychodzą podobnie . Z tego co wiem to jest taka maszynka do tego Jet clean tronic do oczyszczania nagaru i ponoć w jakimś stopniu to pomaga. Napisz jakie dalsze kroki podjoles bo pewnie czekają mnie podobne. Pozdrawiam.
rav Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Witam Jakie powinny być prawidłowe wartości w blokach 72, 73, 74, 75, 76, 77 dla silnika ASB ?. ________________ Pozdrawiam Rafał
ssadam Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 pierwsza wartość nie mniejsza niż - 45, druga wartość nie mniejsza niż - 15 , a trzecia jest znormalizowana. ASO przewiduje tylko takie parametry zużycia wtrysków. Jak są na plusie tak jak np u mnie i to dużo na plusie np druga wartość 30 to też nie jest zaciekawie i musze wymieniać. Duże wartości na plus oznaczają zapieczenie wtryskiwacza. 1
g0g0 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Witam, Takze mam problemy z wtryskiwaczami 059130277BD, silnik co prawda BKN. Zrobilem logi statyczne wtryskiwaczy, nie wiem czy w taki sposob sie robi Czy moze ktos ocenic : Address 01: Engine (8E0 910 401 E) 14:26:31 Group 072 -22.0 ms Time Corr. -8.0 ms Time Corr. 0.0 ms Time Corr. 14:26:31 Group 073 -8.0 ms Time Corr. 0.0 ms Time Corr. 2.0 ms Time Corr. 14:26:31 Group 074 -26.0 ms Time Corr. -6.0 ms Time Corr. 0.0 ms Time Corr. 14:27:30 Group 075 -6.0 ms Time Corr. 4.0 ms Time Corr. 6.0 ms Time Corr. 14:27:30 Group 076 -8.0 ms Time Corr. 0.0 ms Time Corr. 2.0 ms Time Corr. 14:27:30 Group 077 -2.0 ms Time Corr. 0.0 ms Time Corr. 0.0 ms Time Corr.
ssadam Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Kolego, z logów wynika że wtryski masz dobre, może nie są rewelacyjne ale spokojnie możesz jeździć. Podaj jeszcze parametry z grupy 13 i 14 korekty dawki paliwa. A co Ci się dzieje ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się