Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Drgania po wymianie podpory wału


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Po zakupie samochodu od razu zabrałem się za pewne działania.

Pierwszym była wymiana podpory wału, która była w kiepskim stanie. Kupiłem nowy zamiennik

http://allegro.pl/podpora-walu-audi-a4-b5-30mm-nowa-jakosc-i2020284109.html

Wał został rozpięty i złożony poprawnie. Pomimo tego po założeniu od prędkości ok. 60-70 km/h zaczynają się drgania. Wibracje te są o różnej sile i w zasadzie ustają lub stają się mało odczuwalne po przekroczeniu ok. 120 km/h.

Co dziwne bywa, że w ogóle nie występują przy przyspieszaniu/utrzymywaniu stałej prędkości (zależnie od obciążenia układu napędowego) i pojawiają się znowu, gdy odpuszczę gaz.

Dodam, że przed wymianą wibracji nie było czuć, a ich sporadyczny brak wyklucza koła/opony.

Proszę o pomoc :) jednocześnie witając się na Forum.

Opublikowano

a jak wał był ściągany miał zaznaczone pierwotne położenie? bo jak wał został ponownie zamontowany nieznacznie przekręcony to już mogą wtedy występować drgania ze względu na wyważenie

Opublikowano

Witaj,

Według mechanika i mojej oceny optycznej został dobrze złożony. Zaznaczyli sobie kreskami i jakimiś znakami i rzeczywiście tak złożyli. Nie wiem na ile można się pomylić, czy to jest o milimetry czy o centymetry? Jeśli o centymetry, to się nie pomylili, bo znaczniki są ok.

Mechanik powiedział podpora musi się ułożyć, ale on stawia na to że wał może mieć wibrację i stąd też była zmasakrowana stara podpora.[br]Dopisany: 02 Styczeń 2012, 15:53_________________________________________________Dodam jeszcze świeżą obserwację:

jazda "bezwibracyjna" występuje każdorazowo, gdy włączam bieg, a samochód jedzie pod górę.

Może to pomoże w diagnozie.

Pozdrawiam,

Opublikowano

jedyne co ci zostalow takim razie to wywazenie walu, podpora raczej ci sie nie ulozy bo nie ma jak sie ukladac a predzej znowu wysra :kox:

Opublikowano

Jeśli przed wymianą podpory wału było OK to ewidentnie coś zostało źle poskładane albo uszkodzone przy demontażu. Swoją drogą sprawdził bym wyważenie wału. Może być taka sytuacja że stara podpora była tak wywalona że wał nie ocierał o nią nowa jest nie wyrobiona i wal bije o nią stąd wibracje.

Opublikowano

Jeśli przed wymianą podpory wału było OK to ewidentnie coś zostało źle poskładane albo uszkodzone przy demontażu. Swoją drogą sprawdził bym wyważenie wału. Może być taka sytuacja że stara podpora była tak wywalona że wał nie ocierał o nią nowa jest nie wyrobiona i wal bije o nią stąd wibracje.

Zgadza sie :good:

Jezeli wal jest dobrze poskladany to w tej sytuacji pozostaje tylko sprawdzenie wywazenia walu.

Mechanik ktory twierdzi ze lozysko sie uklada chyba nie wie co mowi. :wallbash:

Opublikowano

No to jest tak jak myślełem...choć zastanawiam się, czy wał osiowo powinien mieć jakiś "luz"? To znaczy czy może/powinien się przesuwać w kierunku skrzynia/dyfer?

PS. Nie mogę znaleźć sensownego kontaktu do kogoś, kto wyważa wały. Ponoć pod Tarnowem...

Czy macie jakieś pomysły?

Opublikowano

mysle ze moze miec luz, tak samo jak polosie,ale zalezy jak wielki

Opublikowano

to już oblukałem, ale znając przypadki źle wykonanej pracy, to szkoda mi słać wał i mieć auto wyłączone z ruchu, więc muszę/chcę poszukać czegoś blisko. Znalazłem 2 warsztaty w Bielsku:

- R-Service - tu też tylko wymontowany

- waly.pl - tu mogę podjechać i usługę zrobią na miejscu - czyli mogę od razu weryfikować stan naprawy.

Ceny podobne ok. 150.

Jest też ponoć gość pod Tarnowem w Ropczycach. Ale tam też tylko zdemontowany wał.

Opublikowano

Michale napisz jak postępy z wałem.Dziś wymieniłem podporę u siebie - mam to samo .Wibracje od 60 do 120.Na szczęście mam 2 wały i podporę wymieniłem w tym zapasowym.Jutro zakładam stary wał który był OK.A zapasowy spróbuję wyważyć.

Opublikowano

"a więc"

Jestem po wymianie krzyżaka, który miał niezły luz. Oczywiście po wymianie wał został wyważony i dopiero założony.

Wibracje zniknęły w stopniu 95%. Reszta, to zapewne efekt kilku innych mankamentów świeżo zakupionego mojego A4 (dyfer, koła, przeguby itd...)

Generalnie z takim przebiegiem nie jechałem autem 4x4 nie było żadnych wibracji.

Za usługę w serwisie Zuba na Przewozie w Krakowie zapłaciłem 300 i jestem zadowolony. Do tego podpowiedzieli, że mam do wymiany uszczelniacz półosi przy dyfrze, bo cieknie i nie wiadomo ile tam jest oliwy...

Opublikowano

"a więc"

Jestem po wymianie krzyżaka, który miał niezły luz. Oczywiście po wymianie wał został wyważony i dopiero założony.

Wibracje zniknęły w stopniu 95%. Reszta, to zapewne efekt kilku innych mankamentów świeżo zakupionego mojego A4 (dyfer, koła, przeguby itd...)

Generalnie z takim przebiegiem nie jechałem autem 4x4 nie było żadnych wibracji.

Za usługę w serwisie Zuba na Przewozie w Krakowie zapłaciłem 300 i jestem zadowolony. Do tego podpowiedzieli, że mam do wymiany uszczelniacz półosi przy dyfrze, bo cieknie i nie wiadomo ile tam jest oliwy...

Ta cena którą zapłaciłeś to było z wyjęciem i założeniem wału?

Opublikowano

To cena za naprawę krzyżaka - a co za tym idzie z wyjęciem i włożeniem wału oraz wyważeniem. Niestety sa zakresy prędkości przy ktorych występują drobne drgania, więc jadę jutro na weryfikację. I tak jest o niebo lepiej. Obecnie drobne drgania występują w zakresie 60-90

km/h

Opublikowano

Dołaczę sie do watku gdyż czeka mnie wymiana podpory i tak sie zastanawiam komu to zlecić zeby nei mieć taich własnie prolemów później. Kolego mogłbys podać jakies namiary na ten warsztat w Krakowie najlepiej tel. a jaknei to choć adres nazwę?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...