trebron82 Opublikowano 29 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2020 40 minut temu, marcinps napisał: Nie napisałem że olejowy idzie ze zmiennych ale że właśnie ten zawór steruje ciśnieniem oleju wtłaczanego do komory łańcucha i on reguluje cisnienie tak samo jak popękane pierścienie będą powodować nieprawidłowość w pracy silnika bo zmieni się ilość podawanego oleju. Napięcie łańcucha się nie zmienia że raz luźny, a raz napięty ciśnienie on ma za zadanie trzymać odpowiednie napięcie łańcucha po to żeby wałki się nie rozjechały i tu do gry wchodzi koło zmiennych faz na które ciśnienie podawane jest z zaworu n205 i ono odpowiada za utrzymanie prawidłowego położenia wałków względem siebie. Myślę że obaj dobrze rozumiemy zasadę działania zmiennych faz rozrządu w tym silniku Wracając do mojego problemu i tego odgłosu to nasuwa się pytanie czy wariator jest w stanie wydawać takie dzwięk? Pierścienie o których mówisz wyżej są u mnie ok. Za wielkiego sprawdzenia wariatora też nie zrobię w warunkach domowych - jeszcze go nie odkręciłem bo czekam na blokady. Jak się będzie chciał w ogóle odkręcić. Czy jest ktoś kto wie czy nowy napinacz łańcuszka rozrządu puszcza olej w okolicy tłoczka? To jest pewnie nie łatwe pytanie bo większość z nas zagląda tam jak już ma jakieś problemy. Próbuje za wszelką cenę nie być wymieniaczem który wyda 3 tyś i dalej będzie w d*pie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinps Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 (edytowane) 8 godzin temu, trebron82 napisał: Myślę że obaj dobrze rozumiemy zasadę działania zmiennych faz rozrządu w tym silniku Wracając do mojego problemu i tego odgłosu to nasuwa się pytanie czy wariator jest w stanie wydawać takie dzwięk? Pierścienie o których mówisz wyżej są u mnie ok. Za wielkiego sprawdzenia wariatora też nie zrobię w warunkach domowych - jeszcze go nie odkręciłem bo czekam na blokady. Jak się będzie chciał w ogóle odkręcić. Czy jest ktoś kto wie czy nowy napinacz łańcuszka rozrządu puszcza olej w okolicy tłoczka? To jest pewnie nie łatwe pytanie bo większość z nas zagląda tam jak już ma jakieś problemy. Próbuje za wszelką cenę nie być wymieniaczem który wyda 3 tyś i dalej będzie w d*pie. Z tego co widziałem to tłoczek napinacza osadzony jest w środku całego napinacza i normalnie są to dwie oddzielne części zaś w środku znajduje się sprężynka która w połączeniu z olejem napina łańcuch ale teraz to Ci nie powiem czy olej powinien wylatywać otworem czy przez tłoczek też. Edytowane 1 Marca 2020 przez marcinps Może być koło zmiennych faz ja nie ryzykowałem późniejszych problemów i dałem nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojakplcom2 Opublikowano 28 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2020 (edytowane) Wymieniłem cały zestaw wraz z fazatorem ale auto straciło mocy trochę. Znaczy ma moc ale się długo wkręca. Jest możliwość że przestawione wałki dają taką dolegliwość? (Silnik chodzi równiutko) Wymieniałem niestety bez blokad. A i jeszcze jedno fazator jest chiński a fis nie wywala żadnych błędów. Edytowane 29 Marca 2020 przez Wojakplcom2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinps Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 8 godzin temu, Wojakplcom2 napisał: Wymieniłem cały zestaw wraz z fazatorem ale auto straciło mocy trochę. Znaczy ma moc ale się długo wkręca. Jest możliwość że przestawione wałki dają taką dolegliwość? (Silnik chodzi równiutko) Wymieniałem niestety bez blokad. A i jeszcze jedno fazator jest chiński a fis nie wywala żadnych błędów. Tak to jest objaw źle ustawionych wałków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korbus Opublikowano 20 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2021 Hej, dołączę się do tematu. Jak już wymienialiście wariator to z jakiej firmy? 2.0 tfsi BUL mam u siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinps Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 6 godzin temu, Korbus napisał: Hej, dołączę się do tematu. Jak już wymienialiście wariator to z jakiej firmy? 2.0 tfsi BUL mam u siebie. Hej ja mam z tej firmy Vaico v10-4822. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matixmk4 Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2021 Witam a3 8p 2.0 tfsi Po wymianie szklanki popychacz pompy wysokiego ciśnienia paliwa Mam taki dzwiek jak na filmie https://youtu.be/CQQPjQE8sjE Podczas jazdy od 1800obr tez słychać jedno stajne stukanie po odpuszczeniu gazu cisza W czym moze być problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinps Opublikowano 11 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2021 No pany się zesrało klekot na ciepłym i błąd P0011 powrócił i niestety czeka mnie ponowna wymiana wariatora ale powiedziałem koniec wymieniam na oryginał plus dodatkowo nowy dekiel plus pierścienie i uszczelka koniec z zamiennikiem no ale po rabatach wyszło 520euro niestety tak to jest jak chce się przyoszczędzić? raz, a porządnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejK. Opublikowano 11 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2021 3 godziny temu, marcinps napisał: No pany się zesrało klekot na ciepłym i błąd P0011 powrócił i niestety czeka mnie ponowna wymiana wariatora ale powiedziałem koniec wymieniam na oryginał I bardzo dobry ruch.... Wiadomo,że tanio nie będzie, ale za to jest gwarancja jakości, a przy takich akcjach warto zakładać sprawdzone części i mieć spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinps Opublikowano 12 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 W dniu 11.05.2021 o 19:08, AndrzejK. napisał: I bardzo dobry ruch.... Wiadomo,że tanio nie będzie, ale za to jest gwarancja jakości, a przy takich akcjach warto zakładać sprawdzone części i mieć spokój. Najgorsze że rzęzi nie miłosierni objaw diesla x10 strasznie głośno i zastanawiam się bo mam do zrobienia trasę 900km ? P0016 – Pozycja wału korbowego / pozycja wałka rozrządu, korelacja A czujnika 1. rzędu i teraz czy da radę z tym jechać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejK. Opublikowano 12 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 Wiesz....nie chcę Ci nic sugerować, bo może to zabrzmieć subiektywnie. Ja w takiej sytuacji bym nie jechał autem tyle kilometrów z taką dolegliwością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afroo. Opublikowano 12 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 1 godzinę temu, marcinps napisał: Najgorsze że rzęzi nie miłosierni objaw diesla x10 strasznie głośno i zastanawiam się bo mam do zrobienia trasę 900km ? P0016 – Pozycja wału korbowego / pozycja wałka rozrządu, korelacja A czujnika 1. rzędu i teraz czy da radę z tym jechać? Da radę. Ale czy warto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinps Opublikowano 13 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 9 godzin temu, afroo. napisał: Da radę. Ale czy warto? No właśnie lawetę moge mieć dopiero po stronie niemieckiej. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel107 Opublikowano 21 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2021 Witam, czy jest ktoś kto z okolic Krakowa jest w stanie zdiagnozować i ewentualnie wymienić łańcuch i napinacz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gracek_Audi Opublikowano 12 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 (edytowane) Siemanko Pacjent B7 2.0TFSI 147kW . Wiem że temat już kilku krotnie wałkowany przeczytałem wszystkie możliwe posty i wasze przypadki odnośnie głośnej pracy silnika w tych Audiczkach a więc mój przypadek wygląda następująco Autko posiadam 2 lata po sprowadzeniu z Szwajcarii Olej wymieniam co 10tys km 5w30Motula autko co prawda posiada te 294tys nalotu ale po różnych oględzinach jest w bardzo dobrej kondycji pomimo tego pracuje głośno, dodam że wymieniłem w nim już sporo tajli oczywiście nie na jakieś najtańsze tylko te z górnej półki albo tylko i wyłącznie oryginały niestety no są to kosztowne rzeczy ale nie mam zamiaru oszczędzać i wiem że audi nie wspolgra z zamiennikami m.in w aucie wymienione zostało na nowe i zdiagnozowane : - wariator + łańcuszek + napinacz -szklanka popychacza pompy paliwa -wszystkie możliwe oringi uszczelniacze -cisnienie oleju sprawdzone jest takie jak powinno - smok czysciutki jak i pompa oleju w bdb kondycji - ciśnienie na garach po 12 atmosfer -elektrozawór zmiennych faz - pierścionki na obudowie wariatora (te3 co wchodzą wraz z obudową do wariatora ) - napinacz paska wieloklinowego - odma - rozrząd kompletny Auto ma moc nic się nie dzieje zbiera się tak jak powinno , porównywalne z samochodem kumpla który zrobił ale to zrobił kompletna kapę silnika wszystkie możliwe rzeczy za same tajle dał 10tys auto zbiera się tak samo pracuje tak samo żadnych błędów , a jednak pracuje dość głośniej , dodam że po odpuszczaniu nogi z gazu gdy auto schodzi z obrotów słychać łańcuszek jak trykocze tak jak w rowerze jak jedziemy sobie np z górki może i głupie porównanie ale tak to sobie odbieram. Pytanie czy nie ma tam gdzieś zaworka zwrotnego bo ja już jestem głupi i może ten zaworek upuszcza , nie wiem na prawdę nie wiem już trochę zmęczony tym jestem ale głową dalej boli w nocy nie śpia ? Jak ktoś ma jakis pomysł albo propozycje walcie śmiało oczywiście od głupich docinek prosiłbym się powstrzymać . Dodaje filmik z pracy silnika VID20211112104410.mp4 Edytowane 12 Listopada 2021 przez Gracek_Audi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinps Opublikowano 12 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 11 godzin temu, Gracek_Audi napisał: Siemanko Pacjent B7 2.0TFSI 147kW . Wiem że temat już kilku krotnie wałkowany przeczytałem wszystkie możliwe posty i wasze przypadki odnośnie głośnej pracy silnika w tych Audiczkach a więc mój przypadek wygląda następująco Autko posiadam 2 lata po sprowadzeniu z Szwajcarii Olej wymieniam co 10tys km 5w30Motula autko co prawda posiada te 294tys nalotu ale po różnych oględzinach jest w bardzo dobrej kondycji pomimo tego pracuje głośno, dodam że wymieniłem w nim już sporo tajli oczywiście nie na jakieś najtańsze tylko te z górnej półki albo tylko i wyłącznie oryginały niestety no są to kosztowne rzeczy ale nie mam zamiaru oszczędzać i wiem że audi nie wspolgra z zamiennikami m.in w aucie wymienione zostało na nowe i zdiagnozowane : - wariator + łańcuszek + napinacz -szklanka popychacza pompy paliwa -wszystkie możliwe oringi uszczelniacze -cisnienie oleju sprawdzone jest takie jak powinno - smok czysciutki jak i pompa oleju w bdb kondycji - ciśnienie na garach po 12 atmosfer -elektrozawór zmiennych faz - pierścionki na obudowie wariatora (te3 co wchodzą wraz z obudową do wariatora ) - napinacz paska wieloklinowego - odma - rozrząd kompletny Auto ma moc nic się nie dzieje zbiera się tak jak powinno , porównywalne z samochodem kumpla który zrobił ale to zrobił kompletna kapę silnika wszystkie możliwe rzeczy za same tajle dał 10tys auto zbiera się tak samo pracuje tak samo żadnych błędów , a jednak pracuje dość głośniej , dodam że po odpuszczaniu nogi z gazu gdy auto schodzi z obrotów słychać łańcuszek jak trykocze tak jak w rowerze jak jedziemy sobie np z górki może i głupie porównanie ale tak to sobie odbieram. Pytanie czy nie ma tam gdzieś zaworka zwrotnego bo ja już jestem głupi i może ten zaworek upuszcza , nie wiem na prawdę nie wiem już trochę zmęczony tym jestem ale głową dalej boli w nocy nie śpia ? Jak ktoś ma jakis pomysł albo propozycje walcie śmiało oczywiście od głupich docinek prosiłbym się powstrzymać . Dodaje filmik z pracy silnika VID20211112104410.mp4 65 MB · 0 pobrań Ten dźwięk jest z pod dekla łańcuszka i pytanie teraz czy są jakieś błędy to po pierwsze bo teraz masz tak że jeżeli nie sypie błędem to i tak prawdopodobnie dekiel do zwalenia i wymiana tyłu, miałem kiedyś zamiennik i jak ułamał się ząb w wariatorze to jeszcze gorzej mi nawalał i niestety ale czeka cię zmiana z tyłu gratów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gracek_Audi Opublikowano 12 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 27 minut temu, marcinps napisał: Ten dźwięk jest z pod dekla łańcuszka i pytanie teraz czy są jakieś błędy to po pierwsze bo teraz masz tak że jeżeli nie sypie błędem to i tak prawdopodobnie dekiel do zwalenia i wymiana tyłu, miałem kiedyś zamiennik i jak ułamał się ząb w wariatorze to jeszcze gorzej mi nawalał i niestety ale czeka cię zmiana z tyłu gratów. Z tyłu wszystko wymienione tak jak napisałem wyżej :/ fazator łańcuszek napinacz :/ dlatego już zech jest blady z tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinps Opublikowano 12 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2021 12 minut temu, Gracek_Audi napisał: Z tyłu wszystko wymienione tak jak napisałem wyżej :/ fazator łańcuszek napinacz :/ dlatego już zech jest blady z tego Ok ale nie masz gwarancji że coś nie klękło to jest objaw uszkodzonego łańcuszka, napinacza lub fazatora bez rozebrania nic nie będziesz wiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kodzi12 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2021 Cześć, przyszła i kolej na mnie żeby spytać czy ten silnik dobrze chodzi. Silnik BGB, 2005 rok. Koleś który sprzedawał powiedział, że wymienił łańcuch (niestety tylko łańcuch, bez napinacza co było małym zdziwieniem) bo już było mocno słychać. Na moje chodzi trochę za głośno ale może jestem tylko przeczulony. Pierwszy filmik, ten krótszy już na rozgrzanym (jakoś po 30 minutach normalnej jazdy), drugi na zimnym. VID_20211202_000223.mp4 VID_20211201_232725(0).mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hołowczyc20 Opublikowano 2 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2021 (edytowane) 7 godzin temu, Kodzi12 napisał: Cześć, przyszła i kolej na mnie żeby spytać czy ten silnik dobrze chodzi. Silnik BGB, 2005 rok. Koleś który sprzedawał powiedział, że wymienił łańcuch (niestety tylko łańcuch, bez napinacza co było małym zdziwieniem) bo już było mocno słychać. Na moje chodzi trochę za głośno ale może jestem tylko przeczulony. Pierwszy filmik, ten krótszy już na rozgrzanym (jakoś po 30 minutach normalnej jazdy), drugi na zimnym. VID_20211202_000223.mp4 VID_20211201_232725(0).mp4 Jak dla mnie będziesz to robił jeszcze raz,wymiana samego łańcucha bez napinacza mija się z celem do tego powinno się wymienić też 3 pierścienie wchodzą w nastawnik (wariator faz rozrządu). Sam wariator też by można zmienić chociażby z racji wieku i przebiegu.Do sprawdzenia też ciśnienie oleju,bo to w tych silnikach ważna kwestia. Edytowane 2 Grudnia 2021 przez Hołowczyc20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się