Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI w A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kodzy macie zdjęcie szklanki pompy paliwa. Rozebrałem i mam dziwne nadpęknietą a metalowa tabsa jest powycierana. Przy okazji wy też mieliście taki problem z rozkręcenim tylnej zębatki . Mi mało klucz nie pękł. Dajcie znać jak sobie dawaliście rade? A i jaki dokładnie bit potrzebny jest do odkręcenia wariatora, bede wdzięczny. Jutro czas wszystko poskładać do kupy.

pz

Opublikowano (edytowane)

U mnie szklanka była cała, ale zeszlifowana. Auto przebieg 146 tys. mil.

Wymieniłem cały wałek z wariatorem, nowy napinacz łańcuszek. Oczywiście pokrywa i trzy pierścienie i szklanka też wymieniona.

Dół nowe kółko na pompę, zamiennik, nowy łańcuszek, napinacz, oraz pokrywka.

A Wszystko złożone do kupy z nowym rozrządem, pompa wody.

Autko jeździ, nic się nie dzieje. Troszkę czasu zajęło wszystko, ale na spokojnie i bez stresu.

Czy ktoś kto odkręcał wariator zwrócił uwagę na samą śrubę? Jest ona bardzo cienka. Czy jest to specjalnie zaprojektowane by w razie czego miała się zerwać czy kolejny niedopracowany element?

Edytowane przez Ksiadz
Opublikowano

Śruby powinny być prawe jak dobrze przypuszczam.

Opublikowano

Śruby powinny być prawe jak dobrze przypuszczam.

Chodzi Ci o gwint?

Mnie bardziej chodzi o samą śrubę, jak ja odkręcisz to widać przy łebku jak jest cienka i ile tak naprawdę trzyma wariator.

Opublikowano

Przy okazji wy też mieliście taki problem z rozkręcenim tylnej zębatki . Mi mało klucz nie pękł. Dajcie znać jak sobie dawaliście rade?

mój mechanik też miał z tym spory problem, więc odkręcił tą pokrywę/uchwyt trzymającą wałki i cały wałek zdjął do wymiany łańcucha i napinacza.

Opublikowano

Tak chodzilo mi o gwint

Opublikowano (edytowane)

Ja też zdejmowałem całą pokrywę głowicy ze względu na wymianę wałka, a nie odkrecałem tylko zębatki. Tak samo w poprzedniej gdzie, gdzie pisałem że wystarczy znaki zrobić i nie trzeba mieć żadnego przyrządu do ustawiania, zresztą wałki na widać jak mają być ustawione jak są na znakach więc ciężko to "skaszanić".

Edytowane przez Ksiadz
Opublikowano

Dzisiaj się lekko zdziwiłem , okazuje się ,że wg serwisu powinno się odkręcać tylko wariator, do tego potrzebny jest Bit RIBE 12. A zębatka u mnie nie jest do zciągnięcia.

Dodatkowo polecam sprawdzenie szklanki bo u mnie jest do wymiany.


bit RIBE 10. Pomylłem się. Pz

Opublikowano (edytowane)

Panowie, dziś po 2 dniowym postoju na zewnątrz po odpaleniu usłyszałem takie klepanie/stukanie, dźwięk wydobywa się z pod pokrywy zaworów :/ wtf? wcześniej tego nie było, jestem po wymianie oleju na LM 5w40 Synthol High tech. po nagrzaniu stukanie znikło...

Edytowane przez darek181289
Opublikowano (edytowane)

Czasami po przejściu na inny olej może być słychać dziwne stukanie na zimnym ktoś tak chyba miał a potem ustało a na gorącym silniku słychać klekotanie łańcucha? chanel1987 ale Ty masz obrzygany silnik olejem wszędzie ... weź to uszczelnij jakoś ;) na moje ucho łąńcuch słychać też.

Edytowane przez arek_cccp
Opublikowano

Ok dzieki za info. Uszczelka pod zaworami czeka juz nowa na wymiane kupiona w Serwisie:)
U mnie bardziej z przodu silnika jest głośniej niz z tylu przy łańcuchu. Auto mam od miesiąca więc wszystko wyjdzie z czasem:D

Opublikowano

:hi: Panowie czy po wymianie rozrządu możliwe żeby łańcuszek było mocniej słychać ? :eusathink::eusathink::eusathink:

Opublikowano

Nie chyba że rozrząd jest źle ustawiony.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Chyba nie ma takiej opcji żeby był źle ustawiony rozrząd ;)

Opublikowano

Typowo łańcuszek dzwoni nawet z tyłu silnika ;)

Opublikowano

Panowie, czy przy wymianie napinacza zmiennych faz rozrządu muszę wymieniać pasek rozrządu itp?? Pytam bo 3 miesiące temu robiłem cały nowy rozrząd,a teraz zaczęło cykać:(

Opublikowano (edytowane)

Ja po wymianie rozrządu mam wrażenie ze łańcuch zaczął mi głośniej klekotać, zastanawiam się czy to możliwe

Panowie, czy przy wymianie napinacza zmiennych faz rozrządu muszę wymieniać pasek rozrządu itp?? Pytam bo 3 miesiące temu robiłem cały nowy rozrząd,a teraz zaczęło cykać:(

A graty miałeś z ASO ? Edytowane przez jozek726
Opublikowano

Tak wszystko oryginalne... Być może u mnie wcześniej też cykało, ale na tyle cicho, że nie zwróciłem uwagi... przebieg to 112000 km, szklankę popychacza i uszczelkę pokrywy zaworów wymieniałem przy 100000km i teraz zastanawiam się czy przy wymianie napinacza znowu wszystko wymieniać?! czy wystarczy napinacz i łańcuch...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...