Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaz Podłokietnika , Tunelu Konsoli środkowej , Gałki zmiany biegów


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

DEMONTAŻ PODŁOKIETNIKA

TUNELU KONSOLI

ŚRODKOWEJ
ORAZ
gałki zmiany biegów



Co będziemy potrzebowac do demontazu :

- zestaw wyjmaków do tapicerek do nabycia ALLEGRO 50 PLN
- srubokręt ,
- Klucz 8 , 13 mm

Zestawienie montażowe konsoli środkowej

Wersja wyposażenia z przednim środkowym podłokietnikiem
1 - Prostownik z gniazdem wtykowym, 12 V-230 V
2 - Uchwyt na napoje
3 - Uchwyt
4- Nakrętka 4 szt.
5 - Śruba 4 szt.
6 - Śruba 8 szt.
7 - Popielniczka z przodu
8 - Śruba 2 szt.
9 - Rama ozdobna
10 - Dźwignia zmiany biegów lub dźwignia zakresów
11 - Przegroda na monety
12 - Wkład Konsoli środkowej
13 - Osłona ozdobna Konsoli środkowej
14 - Klamra 6 szt.
15 - Konsola środkowa
16 - Tylny schowek
17 - Mata wyłożeniowa
18 - Tylny nawiew
19 - Śruba
20 - Tylna osłona
21 - Popielniczka z tyłu
22 - Gniazdo wtykowe 12 V
23 - Maty wyłożeniowe
24 - Śruba 4 szt.
25 - Schowek
26 - Śruba 8 szt.
27 - Śruba
 



Demontaz lewarka zmiany biegow

tunel4.png

– Wersja wyposażenia z automatyczną skrzynią biegów: przełączyć dźwignię przełączania zakresów w położenie S .
– Wyłączyć zapłon.
– Podważyć ostrożnie mieszek osłaniający dźwigni zmiany biegów / dźwigni przełączania małym wkrętakiem z boku strzałki i wywinąć w górę.

tunel5.png

– Sięgnąć ręką pod wkład konsoli środkowej strzałka A i wyjąć go ostrożnie w górę z konsoli środkowej strzałka B.
– Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe i wyjąć ostrożnie wkład konsoli środkowej poprzez dźwignię przełączania zakresów / dźwignię zmiany biegów.

83266701.jpg


***** W przypadku zbyt gwałtownego pociągnięcia w górę wkładu konsoli środkowej może zostać uszkodzona blokada przy przycisku układu zezwolenia na wejście i uruchomienie , ponieważ przewód elektryczny prowadzący do przycisku jest nieco krótki. Wkład konsoli środkowej ostrożnie poluzować i pociągnąć w górę ***** .

53168422.jpg

21143074.jpg

36474761.jpg


Następną czynnością bedzie demontaz Panelu klimatronika. Po jego zdjęciu będziemy miec lepszy dostęp do wymontowania popielniczki .
Bardzo łatwo mozna to zrobić chwytając go od dołu i ciąbnąc do siebie . Na fotce zaznaczone mamy otwory przez które mozemy zachaczyc srubokręt .
Następnie odblokowujemy zabezpieczenia wyciagamy wtyki i odkladamy Panel na bok .

83542019.jpg

81130231.jpg

89607412.jpg


Teraz mamy dojscie do przedniej popielniczki.

tunel3.png


Wymontowanie i zamontowanie popielniczki z przodu

– Wymontować wkład konsoli środkowej
– Wykręcić śruby 4 , 5.
– Wyjąć popielniczkę 1 do tyłu z mocowania 2 i rozłączyć elektryczne złącze wtykowe zapalniczki.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
– Włożyć popielniczkę 1 z przodu gumową tulejką 3 w mocowanie 2

46326476.jpg

t10ux.jpg

Po odręceniu śrub odpinamy wtykę od zasilania zapalniczki .

Jakby ktoś chciał wymienić sobie listwę ozdobna konsoli srodkowej to do odkręcenia jest osiem srub zaznaczonych na rysunku :wink4:

tunel9qn.png

Wykręcić śruby 18 i zdjąć osłonę ozdobną 9 konsoli środkowej.

tunel7.png

– Wymontować popielniczkę z przodu
– Wykręcić śruby 1 i 3 .


Przechodzimy do tylnej częsci tunelu srodkowego. Mamy rózne wersje wyposazenia z podłokietnikiem lub bez . Wersja bez podłokietnika troszke sie różni wyposazeniem .
Na koncu tunelu mamy albo nawiew albo mały schowek w zaleznosci od wyposazenia auta .

schowektylny.png

– Wyjąć ostrożnie matę wyłożeniową z wypustek mocujących .
- Umieścić hak w dolnych otworach w schowku, wsuwając jednocześnie wyjmakiem w szczelinę pomiędzy schowkiem a konsolą środkową.
– Odblokować dookoła schowek i wyjąć go.

schowektylnynawiew.png

Nawiew posiada po obu stronach otwór do zawieszania haka .
– Wyjąć ostrożnie nawiew 1 na przemian po obu stronach za pomocą wyjmaka z otworu montażowego.
– Wersja wyposażenia z oświetleniem: odłączyć elektryczne złącze wtykowe.
– Podczas wsuwania nawiewu w konsolę środkową zwrócić uwagę, aby prowadnica powietrza prawidłowo się zagłębiła.

t11pq.jpg


t12n.jpg


t13a.jpg


tunel1.png

Wymontowanie i zamontowanie tylnej osłony konsoli środkowej

– Wersja wyposażenia ze schowkiem: wymontować schowek z tyłu w konsoli środkowej .
– Wersja wyposażenia z nawiewem: wymontować tylny nawiew .
– Wykręcić śrubę 2 .
– Odczepić ostrożnie osłonę 3 po bokach za pomocą małego wkrętaka, zaczynając na dole -strzałki-.
– Odchylić osłonę w górę, jednocześnie odblokować występ mocujący 1 i zdjąć z konsoli środkowej.
– Jeśli są, rozłączyć elektryczne złącza wtykowe.

tunel2n.png

Wersja wyposażenia z prostownikiem z gniazdem wtykowym, 12 - 230 V : odblokować występy mocujące 1 i wyjąć gniazdo wtykowe 230 V 2 .


Wersja bez podłokietnika :)

oslonybezpodlokietnika.png

Wymontowanie

– Odczepić ostrożnie osłonę 1 po bokach za pomocą małego wkrętaka, zaczynając na dole .
– Odchylić osłonę w górę i zdjąć z konsoli środkowej.

tunel8.png

– Wersja wyposażenia bez środkowego podłokietnika z przodu wykręcić nakrętki 1 .

t13a.jpg


t14q.jpg


t15o.jpg


t16yq.jpg

– Wersja wyposażenia z telefonem / telefonem komórkowym: odłączyć elektryczne złącze wtykowe.
– Podnieść konsolę środkową, wyciągnąć do tyłu z tablicy przyrządów i wyjąć nad dźwignią przełączania zakresów / dźwignią zmiany biegów.

t17om.jpg


Wymontowanie i zamontowanie uchwytu konsoli środkowej

– Wymontować konsolę środkową
– Wersja wyposażenia z anteną układu zezwolenia na wejście i uruchomienie: Wymontować antenę 1 układu zezwolenia na wejście i uruchomienie wewnątrz samochodu
– Wykręcić nakrętki 3 i 4 .
– Odczepić uchwyt 5 z zaczepów 1 i 2 i wyjąć.

W zasadzie mamy wszystko odręcone jedynie zostanie nam wyjąc do góry Konsolę srodkową

Z przodu odginamy mocowania do deski rozdzielczej i mamy tunel poluzowany .

Po zdjęciu tunelu w zależności od wyposazenia pokaze jak zdemontować kilka rzeczy :wink4:

tunel10.png

tunel11.png

Wymontowanie i zamontowanie uchwytu na napoje

– Wykręcić śruby 29 i zdjąć uchwyt na napoje 1 w dół.

– Wersja wyposażenia z prostownikiem z gniazdem wtykowym, 12 - 230 V : wykręcić śruby -, wyjąć prostownik z gniazdem wtykowym 1 z uchwytu na napoje 2 .
Wersja bez podłokietnika

tunel13.png

– Wykręcić śruby 25 i zdjąć schowek 1 w dół .

Wymontowanie i zamontowanie części tapicerowanej przedniego środkowego podłokietnika

– Odczepić ostrożnie osłonę 1 od części tapicerowanej .
– Wykręcić śruby 1 i zdjąć część tapicerowaną 2 w górę z ramienia zawiasu .

podlokietnik3.png

podlokietnik4t.png

Wymontowanie środkowego podłokietnika z przodu

– Wykręcić śruby 1 , 2 , 4.
– Wykręcić nakrętki 3 i 5 .
– Odczepić konsolę środkową u góry od wspornika podłokietnika, w tym celu nacisnąć konsolę środkową w górę.
– Pociągnąć wspornik podłokietnika w górę, poprowadzić poprzez trzpienie gwintowane i wyjąć do tyłu.


podlokietnik1.png


Zestawienie montażowe przedniego środkowego podłokietnika

1 - Nakrętka wkładana 2 szt.
2 - Osłona przyczepiona do poz. 5
3 - Dolna osłona ramienia zawiasu przyczepiona do poz. 7 i 8
4 - Śruba 2 szt.
5 - Część tapicerowana
6 - Osłona
7 - Górna osłona Ramienia zawiasu Przyczepiona do poz. 3
8 - Wspornik
9 - Śruba 2 szt.
10 - Nakrętka 4 szt.
11 - Śruba 2 szt.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szczegółowy opis. Dużo mi pomógł.

Podmieniłem w swoim aucie cały tunel bo nie miałem podłokietnika.

Wiesz może jeszcze jak wygląda podłączenie gniazda 12V w podłokietniku. Ori miałem tylko gniazdko przy popielniczce.

Skąd lecą kable do podłokietnika, jest jakaś przedłużka?

Będę wdzięczny za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szczegółowy opis. Dużo mi pomógł. Podmieniłem w swoim aucie cały tunel bo nie miałem podłokietnika. Wiesz może jeszcze jak wygląda podłączenie gniazda 12V w podłokietniku. Ori miałem tylko gniazdko przy popielniczce. Skąd lecą kable do podłokietnika, jest jakaś przedłużka? Będę wdzięczny za info.
Możesz kable podciągnąc z popielniczki a dokładnie z gniazda od zapalniczki . Pamiętaj ze kable muszą być grubości min 2.5 mm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szczegółowy opis. Dużo mi pomógł.

Podmieniłem w swoim aucie cały tunel bo nie miałem podłokietnika.

Wiesz może jeszcze jak wygląda podłączenie gniazda 12V w podłokietniku. Ori miałem tylko gniazdko przy popielniczce.

Skąd lecą kable do podłokietnika, jest jakaś przedłużka?

Będę wdzięczny za info.

Też planuję wymianą tunelu na taki z podłokietnikiem. Czy napotkałeś na jakieś większe problemy np. przy przykręcaniu podłokietnika? Czy są tam jakieś śruby i jak przykęcić tą całą konstrukcję podłokietnika do karoserii? Z góry dzięki za podpowiedź. Nie wiem czy porywać się na ten zabieg czy sobie odpuścić...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szczegółowy opis. Dużo mi pomógł.

Podmieniłem w swoim aucie cały tunel bo nie miałem podłokietnika.

Wiesz może jeszcze jak wygląda podłączenie gniazda 12V w podłokietniku. Ori miałem tylko gniazdko przy popielniczce.

Skąd lecą kable do podłokietnika, jest jakaś przedłużka?

Będę wdzięczny za info.

Też planuję wymianą tunelu na taki z podłokietnikiem. Czy napotkałeś na jakieś większe problemy np. przy przykręcaniu podłokietnika? Czy są tam jakieś śruby i jak przykęcić tą całą konstrukcję podłokietnika do karoserii? Z góry dzięki za podpowiedź. Nie wiem czy porywać się na ten zabieg czy sobie odpuścić...

Nie napotkałem na żadne większe problemy. Na wymianę miałem kompletny tunel z podłokietnikiem. Wszystko pasowało.

Zgodnie z opisem powyżej wymiana zajęła mi ok. 2 godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj spokój.. jak to będzie wyglądało :facepalm: B8 to nie golf 2.. :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej że, ani koszta tunelu z podlokietnikiem nie są wielkie, ani filozofii w wymianie nie ma żadnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj spokój.. jak to będzie wyglądało :facepalm: B8 to nie golf 2.. :thumbdown:

Tak, tuneli jest multum, sam mam 2 na stanie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

planuje wymiane pulki tylnej podlokietnika na zamontowanie kartki nawiewu i pytanie podstawowe jelsi posiadm polke w tyle tunelu zmiasta kratki nawiewu to czy pod tunelem od dolu bede musila montowac jakis dodtkowy tunel nawiewu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak musisz kupić 3 elementy nawiewu + kratka i jak masz 1 strefową klimę nie będzie działać dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, robiłem to 2 lata temu i nie zapisałem elementów :kwasny:

zapytaj w dziale części to Ci znajdą którzy mają else :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz zatykać, kleić, wycinać i kombinować, a po godzinach pracy okaże się że na marne całe rezanie :kwasny:

klimatronik 1 strefowy nie ma nawiewu na tył,

modzenie opłaca się jak zmieniasz całą nagrzewnicę na 3 strefy ale to jest rozbierania pół auta od środka.

wiem co piszę, bo już kilku nas zrobiło tylny nawiew przy 1 strefie - i dmucha jak astmatyk przez słomkę :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nei kolego zadne wycinanie dlubanei norzem klekjenei mnie nei interesuje jka juz cos robie to na orginal a jelsi jest jak piszesz ze by dmuhclo do tylu trzeba wymienic cala nagrzewnice to odpuszcz ten temat sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nei kolego zadne wycinanie dlubanei norzem klekjenei mnie nei interesuje jka juz cos robie to na orginal a jelsi jest jak piszesz ze by dmuhclo do tylu trzeba wymienic cala nagrzewnice to odpuszcz ten temat sobie

Andrzej-Ty coś piłeś dzisiaj? ciężko się czyta tego posta i trzeba sporo wypić, żeby zrozumieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kolego nie pije praca od 6 do 18-stej za garnica czasem nie jest lekkim chlebem pozdrawiam i dzieki za pomoc

wiem i rozumiem-mam cichą nadzieję, że się nie obrazileś:wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...