wrclaguna 333 Posted January 9, 2012 Share Posted January 9, 2012 DEMONTAŻ PODŁOKIETNIKA TUNELU KONSOLI ŚRODKOWEJ ORAZ gałki zmiany biegów Co będziemy potrzebowac do demontazu : - zestaw wyjmaków do tapicerek do nabycia ALLEGRO 50 PLN - srubokręt , - Klucz 8 , 13 mmZestawienie montażowe konsoli środkowej Wersja wyposażenia z przednim środkowym podłokietnikiem1 - Prostownik z gniazdem wtykowym, 12 V-230 V2 - Uchwyt na napoje3 - Uchwyt4- Nakrętka 4 szt.5 - Śruba 4 szt.6 - Śruba 8 szt.7 - Popielniczka z przodu8 - Śruba 2 szt.9 - Rama ozdobna10 - Dźwignia zmiany biegów lub dźwignia zakresów11 - Przegroda na monety12 - Wkład Konsoli środkowej13 - Osłona ozdobna Konsoli środkowej14 - Klamra 6 szt.15 - Konsola środkowa16 - Tylny schowek17 - Mata wyłożeniowa18 - Tylny nawiew19 - Śruba20 - Tylna osłona21 - Popielniczka z tyłu22 - Gniazdo wtykowe 12 V23 - Maty wyłożeniowe24 - Śruba 4 szt.25 - Schowek26 - Śruba 8 szt.27 - Śruba Demontaz lewarka zmiany biegow – Wersja wyposażenia z automatyczną skrzynią biegów: przełączyć dźwignię przełączania zakresów w położenie S . – Wyłączyć zapłon. – Podważyć ostrożnie mieszek osłaniający dźwigni zmiany biegów / dźwigni przełączania małym wkrętakiem z boku strzałki i wywinąć w górę. – Sięgnąć ręką pod wkład konsoli środkowej strzałka A i wyjąć go ostrożnie w górę z konsoli środkowej strzałka B. – Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe i wyjąć ostrożnie wkład konsoli środkowej poprzez dźwignię przełączania zakresów / dźwignię zmiany biegów. ***** W przypadku zbyt gwałtownego pociągnięcia w górę wkładu konsoli środkowej może zostać uszkodzona blokada przy przycisku układu zezwolenia na wejście i uruchomienie , ponieważ przewód elektryczny prowadzący do przycisku jest nieco krótki. Wkład konsoli środkowej ostrożnie poluzować i pociągnąć w górę ***** . Następną czynnością bedzie demontaz Panelu klimatronika. Po jego zdjęciu będziemy miec lepszy dostęp do wymontowania popielniczki . Bardzo łatwo mozna to zrobić chwytając go od dołu i ciąbnąc do siebie . Na fotce zaznaczone mamy otwory przez które mozemy zachaczyc srubokręt . Następnie odblokowujemy zabezpieczenia wyciagamy wtyki i odkladamy Panel na bok . Teraz mamy dojscie do przedniej popielniczki.Wymontowanie i zamontowanie popielniczki z przodu – Wymontować wkład konsoli środkowej – Wykręcić śruby 4 , 5. – Wyjąć popielniczkę 1 do tyłu z mocowania 2 i rozłączyć elektryczne złącze wtykowe zapalniczki. Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: – Włożyć popielniczkę 1 z przodu gumową tulejką 3 w mocowanie 2 Po odręceniu śrub odpinamy wtykę od zasilania zapalniczki . Jakby ktoś chciał wymienić sobie listwę ozdobna konsoli srodkowej to do odkręcenia jest osiem srub zaznaczonych na rysunku Wykręcić śruby 1 … 8 i zdjąć osłonę ozdobną 9 konsoli środkowej. – Wymontować popielniczkę z przodu – Wykręcić śruby 1 i 3 . Przechodzimy do tylnej częsci tunelu srodkowego. Mamy rózne wersje wyposazenia z podłokietnikiem lub bez . Wersja bez podłokietnika troszke sie różni wyposazeniem . Na koncu tunelu mamy albo nawiew albo mały schowek w zaleznosci od wyposazenia auta . – Wyjąć ostrożnie matę wyłożeniową z wypustek mocujących . - Umieścić hak w dolnych otworach w schowku, wsuwając jednocześnie wyjmakiem w szczelinę pomiędzy schowkiem a konsolą środkową. – Odblokować dookoła schowek i wyjąć go. Nawiew posiada po obu stronach otwór do zawieszania haka . – Wyjąć ostrożnie nawiew 1 na przemian po obu stronach za pomocą wyjmaka z otworu montażowego. – Wersja wyposażenia z oświetleniem: odłączyć elektryczne złącze wtykowe. – Podczas wsuwania nawiewu w konsolę środkową zwrócić uwagę, aby prowadnica powietrza prawidłowo się zagłębiła. Wymontowanie i zamontowanie tylnej osłony konsoli środkowej – Wersja wyposażenia ze schowkiem: wymontować schowek z tyłu w konsoli środkowej . – Wersja wyposażenia z nawiewem: wymontować tylny nawiew . – Wykręcić śrubę 2 . – Odczepić ostrożnie osłonę 3 po bokach za pomocą małego wkrętaka, zaczynając na dole -strzałki-. – Odchylić osłonę w górę, jednocześnie odblokować występ mocujący 1 i zdjąć z konsoli środkowej. – Jeśli są, rozłączyć elektryczne złącza wtykowe. Wersja wyposażenia z prostownikiem z gniazdem wtykowym, 12 - 230 V : odblokować występy mocujące 1 i wyjąć gniazdo wtykowe 230 V 2 . Wersja bez podłokietnika Wymontowanie – Odczepić ostrożnie osłonę 1 po bokach za pomocą małego wkrętaka, zaczynając na dole . – Odchylić osłonę w górę i zdjąć z konsoli środkowej. – Wersja wyposażenia bez środkowego podłokietnika z przodu wykręcić nakrętki 1 . – Wersja wyposażenia z telefonem / telefonem komórkowym: odłączyć elektryczne złącze wtykowe. – Podnieść konsolę środkową, wyciągnąć do tyłu z tablicy przyrządów i wyjąć nad dźwignią przełączania zakresów / dźwignią zmiany biegów.Wymontowanie i zamontowanie uchwytu konsoli środkowej – Wymontować konsolę środkową – Wersja wyposażenia z anteną układu zezwolenia na wejście i uruchomienie: Wymontować antenę 1 układu zezwolenia na wejście i uruchomienie wewnątrz samochodu – Wykręcić nakrętki 3 i 4 . – Odczepić uchwyt 5 z zaczepów 1 i 2 i wyjąć. W zasadzie mamy wszystko odręcone jedynie zostanie nam wyjąc do góry Konsolę srodkową Z przodu odginamy mocowania do deski rozdzielczej i mamy tunel poluzowany . Po zdjęciu tunelu w zależności od wyposazenia pokaze jak zdemontować kilka rzeczy Wymontowanie i zamontowanie uchwytu na napoje – Wykręcić śruby 2 … 9 i zdjąć uchwyt na napoje 1 w dół. – Wersja wyposażenia z prostownikiem z gniazdem wtykowym, 12 - 230 V : wykręcić śruby -, wyjąć prostownik z gniazdem wtykowym 1 z uchwytu na napoje 2 . Wersja bez podłokietnika – Wykręcić śruby 2 … 5 i zdjąć schowek 1 w dół .Wymontowanie i zamontowanie części tapicerowanej przedniego środkowego podłokietnika – Odczepić ostrożnie osłonę 1 od części tapicerowanej . – Wykręcić śruby 1 i zdjąć część tapicerowaną 2 w górę z ramienia zawiasu .Wymontowanie środkowego podłokietnika z przodu – Wykręcić śruby 1 , 2 , 4. – Wykręcić nakrętki 3 i 5 . – Odczepić konsolę środkową u góry od wspornika podłokietnika, w tym celu nacisnąć konsolę środkową w górę. – Pociągnąć wspornik podłokietnika w górę, poprowadzić poprzez trzpienie gwintowane i wyjąć do tyłu.Zestawienie montażowe przedniego środkowego podłokietnika1 - Nakrętka wkładana 2 szt.2 - Osłona przyczepiona do poz. 53 - Dolna osłona ramienia zawiasu przyczepiona do poz. 7 i 84 - Śruba 2 szt.5 - Część tapicerowana6 - Osłona7 - Górna osłona Ramienia zawiasu Przyczepiona do poz. 38 - Wspornik9 - Śruba 2 szt.10 - Nakrętka 4 szt.11 - Śruba 2 szt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKI 0 Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Dziękuję za szczegółowy opis. Dużo mi pomógł. Podmieniłem w swoim aucie cały tunel bo nie miałem podłokietnika. Wiesz może jeszcze jak wygląda podłączenie gniazda 12V w podłokietniku. Ori miałem tylko gniazdko przy popielniczce. Skąd lecą kable do podłokietnika, jest jakaś przedłużka? Będę wdzięczny za info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wrclaguna 333 Posted April 8, 2012 Author Share Posted April 8, 2012 Dziękuję za szczegółowy opis. Dużo mi pomógł. Podmieniłem w swoim aucie cały tunel bo nie miałem podłokietnika. Wiesz może jeszcze jak wygląda podłączenie gniazda 12V w podłokietniku. Ori miałem tylko gniazdko przy popielniczce. Skąd lecą kable do podłokietnika, jest jakaś przedłużka? Będę wdzięczny za info. Możesz kable podciągnąc z popielniczki a dokładnie z gniazda od zapalniczki . Pamiętaj ze kable muszą być grubości min 2.5 mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
bocian74 1 Posted August 13, 2012 Share Posted August 13, 2012 Dziękuję za szczegółowy opis. Dużo mi pomógł. Podmieniłem w swoim aucie cały tunel bo nie miałem podłokietnika. Wiesz może jeszcze jak wygląda podłączenie gniazda 12V w podłokietniku. Ori miałem tylko gniazdko przy popielniczce. Skąd lecą kable do podłokietnika, jest jakaś przedłużka? Będę wdzięczny za info. Też planuję wymianą tunelu na taki z podłokietnikiem. Czy napotkałeś na jakieś większe problemy np. przy przykręcaniu podłokietnika? Czy są tam jakieś śruby i jak przykęcić tą całą konstrukcję podłokietnika do karoserii? Z góry dzięki za podpowiedź. Nie wiem czy porywać się na ten zabieg czy sobie odpuścić... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NIKI 0 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Dziękuję za szczegółowy opis. Dużo mi pomógł. Podmieniłem w swoim aucie cały tunel bo nie miałem podłokietnika. Wiesz może jeszcze jak wygląda podłączenie gniazda 12V w podłokietniku. Ori miałem tylko gniazdko przy popielniczce. Skąd lecą kable do podłokietnika, jest jakaś przedłużka? Będę wdzięczny za info. Też planuję wymianą tunelu na taki z podłokietnikiem. Czy napotkałeś na jakieś większe problemy np. przy przykręcaniu podłokietnika? Czy są tam jakieś śruby i jak przykęcić tą całą konstrukcję podłokietnika do karoserii? Z góry dzięki za podpowiedź. Nie wiem czy porywać się na ten zabieg czy sobie odpuścić... Nie napotkałem na żadne większe problemy. Na wymianę miałem kompletny tunel z podłokietnikiem. Wszystko pasowało. Zgodnie z opisem powyżej wymiana zajęła mi ok. 2 godz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiofilm 0 Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Koledzy, co sądzicie o montażu jakiegoś uniwersalnego podłokietnika do B8? Mam tunel nieprzystosowany, a nie bardzo chcę się bawić w rezanie tego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jedrekx 120 Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 daj spokój.. jak to będzie wyglądało B8 to nie golf 2.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grom 4 Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Tym bardziej że, ani koszta tunelu z podlokietnikiem nie są wielkie, ani filozofii w wymianie nie ma żadnej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darecy 14 Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 daj spokój.. jak to będzie wyglądało B8 to nie golf 2.. Tak, tuneli jest multum, sam mam 2 na stanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelo 1 Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 planuje wymiane pulki tylnej podlokietnika na zamontowanie kartki nawiewu i pytanie podstawowe jelsi posiadm polke w tyle tunelu zmiasta kratki nawiewu to czy pod tunelem od dolu bede musila montowac jakis dodtkowy tunel nawiewu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
darecy 14 Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 tak musisz kupić 3 elementy nawiewu + kratka i jak masz 1 strefową klimę nie będzie działać dobrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelo 1 Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 tak mam jedno sterfowa klime a jakie to elemnety dokladnie czy mugl bys podac fotke lub chociarz numery tych tzrech elemetnow poza kratka ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
darecy 14 Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Andrzej, robiłem to 2 lata temu i nie zapisałem elementów zapytaj w dziale części to Ci znajdą którzy mają else Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelo 1 Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 ok wielkie dzieki czyli juz wiem cos wiecej ze jest to do zrobienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
darecy 14 Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 musisz zatykać, kleić, wycinać i kombinować, a po godzinach pracy okaże się że na marne całe rezanie klimatronik 1 strefowy nie ma nawiewu na tył, modzenie opłaca się jak zmieniasz całą nagrzewnicę na 3 strefy ale to jest rozbierania pół auta od środka. wiem co piszę, bo już kilku nas zrobiło tylny nawiew przy 1 strefie - i dmucha jak astmatyk przez słomkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlodyjs1 1 Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 witam byłbym zainteresowany tym tunelem tylko chciałem prosić o kontakt prywatny, pisałem ale chyba przeciążona skrzynka pozdrawiam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelo 1 Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 nie nei kolego zadne wycinanie dlubanei norzem klekjenei mnie nei interesuje jka juz cos robie to na orginal a jelsi jest jak piszesz ze by dmuhclo do tylu trzeba wymienic cala nagrzewnice to odpuszcz ten temat sobie Link to comment Share on other sites More sharing options...
domjenick 18 Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 nie nei kolego zadne wycinanie dlubanei norzem klekjenei mnie nei interesuje jka juz cos robie to na orginal a jelsi jest jak piszesz ze by dmuhclo do tylu trzeba wymienic cala nagrzewnice to odpuszcz ten temat sobie Andrzej-Ty coś piłeś dzisiaj? ciężko się czyta tego posta i trzeba sporo wypić, żeby zrozumieć... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jelo 1 Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 nie kolego nie pije praca od 6 do 18-stej za garnica czasem nie jest lekkim chlebem pozdrawiam i dzieki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
domjenick 18 Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 nie kolego nie pije praca od 6 do 18-stej za garnica czasem nie jest lekkim chlebem pozdrawiam i dzieki za pomoc wiem i rozumiem-mam cichą nadzieję, że się nie obrazileś Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now