Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Problem z czujnikami abs


VPLD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakodowalem sterownik abs nowy i wyskakuja mi takie błedy, błąd prawego czujnika mogę wykasować a lewego nie może wiecie jaka może być przyczyna i jak to naprawić i wykasować?

Błędy:

283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47

przerwa lub zwarcie do plusa

285 Czujnik liczby obrotów przód prawy-G45

nieprawidłowy sygnał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wydaje mi się że albo na wtyczce nie ma dobrego styku albo po prostu lewy czujnik jest uszkodzony i nie da rade wykasować błędu. Ja mam do wymiany czujnik lewy tył ( jest uszkodzony) i też nie mogę wykasować błędu. Nie wiem czy jest różnica między lewym czujnikiem a prawym ale można by spróbować przełożyć odwrotnie czujniki przednie i wtedy odpytać go VAG-iem czy dalej będzie pokazywał błąd lewego koła czy będzie błąd prawego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki problem wyrzuca im błąd lewego przedniego czujnika abs 283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47

przerwa lub zwarcie do plusai świecą się kontrolki abs i esp. Dodam że pompa wraz ze sterownikiem nowa czujnik 2 razy wymieniany a tu nadal to samo...;( może ktoś podpowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osim, jeśli czujnik wymieniony a błąd nadal się pojawia to trzeba sprawdzić wtyczkę oraz przewody.

Ale to w przypadku skasowania błędów.

Wysłane z mojego GT-I9100

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to wina źle ustawionego czujnika ? Ma być szczelina 0,6-0,8 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czujnikiem tez już kombinowałem


A tego błędu nie idzie wcale usunąć. a jeśli chodzi o kable to gdzie dokładnie szukać przerwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki problem wyrzuca im błąd lewego przedniego czujnika abs 283 Czujnik liczby obrotów przedni lewy-G47

przerwa lub zwarcie do plusai świecą się kontrolki abs i esp. Dodam że pompa wraz ze sterownikiem nowa czujnik 2 razy wymieniany a tu nadal to samo...;( może ktoś podpowie

A sterownik wsadziłeś o takim samym numerze jak miałeś? Bo były różnice między ośką i quattro.

czujniki_ABS.jpg

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik różnił sie końcówka numeru mój miał 12 a ten włożony ma 11, czyli co jest do kitu ? ale kodowanie przeszedł


Bromchit a jeśli możesz podałbyś mi numer sterownika który powinien się tu znajdować w moim bo ja kupiłem już z palacymi kontrolkami

I co kolego pomożesz?

Edytowane przez osim17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj cały numer, bo nie wiem jaki włożyłeś i nie wiem o co chodzi z tymi końcówkami :wink:

Sterownik dla Quattro w B6 to: 8E0614517M

Podałem Ci schemat różnica jest dla ośki i Quattro właśnie dla lewego czujnika ABS. Nie wiem czy to dobry trop, nie wiadomo czy coś nie było już grzebane, ale nie jest dużo roboty żeby sprawdzić, czy lewy czujnik masz podłączony do pinu nr. 12 czy do pinu 13. Dla Quattro powinien być pod pinem nr.12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd ten numer wziąłeś, w którym miejscu go odczytałeś. Musi być taki jak Ci podałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sterowniku abs jest od dolu kartka boscha z tymi numerami

A kolego sorki, numer mojego był 8E0614517A ten numer jest na samej pompie, a tamten na sterowniku od dołu

Edytowane przez osim17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem w Etce i ten sterownik podchodzi do quattro, i może byś zastąpiony właśnie tym z numerem, który ja podałem.

Zostały opcje: albo przerwany kabel, albo ktoś coś grzebał i czujnik nie jest podłączony do pinu nr.12.

Jeszcze jedno przyszło mi teraz do głowy, na schemacie wyprowadzenia czujników mają oznaczenia plus i minus. Nie wiem czy może mieć to znaczenie, ale jeżeli był gdzieś przerwany kabelek i ktoś go naprawiał, to może przy naprawie zostały zamienione miejscami kabelki i czujnik jest teraz podłączony odwrotnie.. :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już próbowałem wszystkiego ,tylko co dziwne odłączyłem prawy czujnik i błedu nie wyświetliło, zmieniłem stronami i ten sam błąd lewego czujnika , więc to pewnie uszkodzony sterownik co o tym myślisz kolego??? a co do tego pinu nr 12 to jest podłaczony zielony kabel i jest na nim napięcie przy czujniku lewym , kurcze juz sam nie wiem...

Edytowane przez osim17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to wygląda, to nie pozostaje Ci nic innego jak znaleźć jakiś pewny sterownik i zrobić podmiankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...