august Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Koledzy, pomóżcie trochę rozwiązać problem z delikatnym obniżeniem auta. Chcę zachować pewien komfort, ale i uzyskać wygląd, więc zdecydowałem się na zmianę serii na 1BE. Auto to 1.6ADP z LPG. Aktualnie stoi na stalówkach 15", a wysokość od ziemi do krawędzi nadkola wynosi: Przód lewy: 69,6 Przód prawy: 68,6 Tył tak samo lewy i prawy: 67,8. Z tyłu są nowe amory (sachs - niestety zwykłe). Może auto stało krzywo, może poprostu zawieszenie jest wyrobione i stąd różnica między przodem a tyłem. Pomiary robione przy: ponad 1/2 benzyny w zbiorniku, rezerwa lpg, koło w bagażniku. Między nadkole a koło z przodu mogę z luzem włożyć 4 palce, z tyłu na 3 pace i ciasno. Na przód kupiłem amorki sachs advantage: do tego sprężyny 1BE: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=238109.0 Z tyłu zostawię amorki sachs o normalnym skoku i do tego dokupiłem sprężyny 1BE: (z sedana 1.8, fwd, ale '95 - czy 1BE już było czy ktoś to dokładał później?) Kropki to biała, biała, szara. Nigdzie nie mogę znaleźć takiego katalogu jaki jest zrobiony dla B6/B7 z rodzajem i twardością sprężyn. Czy to wszystko zagra? Czy idę w dobrą stronę? Jak rozumieć te kropki na sprężynach? To jest napewno 1BE?
vdm Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 było w 95 1BE różowa/zielona przód, biała/biała/szara tył to są sprężyny od 1BE i podpasują do zwykłych amorków, ja tak mam śmiało zakładaj a tu znalazłem fotkę, jak to się prezentuje u mnie:
august Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2012 Super Właśnie o taki efekt mi chodzi. Felunek mam co prawda 16", ale wszytko w swoim czasie. Na przód mam sztywniejsze amorki, więc ok, a z tyłu zostawiam. Trochę mnie uspokoiłeś A jak Ci się tym jeździ po mieście? Mocno trzeba uważać?
vdm Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Spokojnie można śmigać Komfort lepszy niż na 1BA tylko na krawężniki trzeba uważać
Opony_biz_pl Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Optycznie bardzo fajnie się to prezentuje,a jak wiem z doświadczenia,na stan techniczny również nie ma co narzekać. Komfort jest lepszy niż na 1BA,z tym mogę się zgodzić.
august Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2012 Dziękuje za pomoc. A nie sądzicie, że tył siedzi u mnie nisko jak na serię?
karol24 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Ja mam przód 1BE kpl i mam od nadkola do ziemi niecałe 65cm (1,9 TDI), też na zimowych 15", ale to jest silnik cięższy więc pytanie, jeśli masz sprężyny od 1,8 to czy siądzie Ci tak samo na Twoim 1,6? czy to jest ta sama klasa wagowa sprężyn? sprawdź bo możesz być rozczarowany z efektu obniżania samochodu :gwizdanie:
august Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2012 Na tyle na ile się orientowałem to 1.6, 1.8, 1.8T, 1.9TDI <-mają te same sprężyny w 1BE Na przodze jest kropka fioletowa (lub różowa jak kto woli) i zielona. A na tyle biała, biała i szara. Z wagą jest dziwna sprawa. Ostatnio porównywaliśmy moje 1.6 z jego 1.8T quattro , avant . Różnica wg dowodu jest 10kg - już nie pamiętam w którą stronę. A 2.4 jest cięższy o 100kg.
Maxcudo Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Z wagą jest dziwna sprawa. Ostatnio porównywaliśmy moje 1.6 z jego 1.8T quattro , avant . Różnica wg dowodu jest 10kg - już nie pamiętam w którą stronę. A 2.4 jest cięższy o 100kg. Moja o 10kg była cięższa A co do komfortu, to tak jak mówiłem na spocie, tragedii nie ma, po Poznaniu i reszcie polski można śmigać aż miło
august Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2012 No właśnie, pomyślałem o Tobie, ale widzę że zjadłem nick :gwizdanie: A Ty masz 1BE u siebie? Bo siedzi bardzo nisko. A myślicie, że sprężyny można przemalować? Jeśli tak to jak?
vauxhall95 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 biala biala szara-sedan bial biala biala szara-avant zielony,fioletowy-1,6 1.8 1.8T 1.9 TDI Byly jeszcze zielony,fiolet,fiolet i tu wystepowal roznie,czesto automat,a nieraz i AFN manual.Auto stoi wyzej 2mm w porownaniu do w/w Amorki: na przod ja polecam twardsze,najlepiej od 1BE,lub jakies inne Na tyl,moga byc zwykle seryjne.
august Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2012 vauxhall95, no to dokładnie tak u mnie będzie. Amorki mam od Ciebie - sachs advantage (mają być trochę sztywniejsze). Sprężyny na przód również od Ciebie (od 1.9tdi). Na tyle mam nowe, ale normalne sachs i będą sprężyny 1be od sedana 1.8 (biała biała szara). Więc wszystko powinno być tip-top. Jedyne co mnie teraz martwi to niski tył na seryjnym zawiasie (1BA). Jest +/- 1,5cm niżej niż przód (i to przy pustej butli lpg).
vauxhall95 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 ja bym najpierw przod zamontowal i zobaczyl jak stoi samochod.Zeby przod wyzej niz tyl nie stal
Maxcudo Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 No właśnie, pomyślałem o Tobie, ale widzę że zjadłem nick :gwizdanie: A Ty masz 1BE u siebie? Bo siedzi bardzo nisko. A myślicie, że sprężyny można przemalować? Jeśli tak to jak? Tak 1BE mam
august Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Opublikowano 9 Lutego 2012 Ok, wszystkie springi przyszły. Kropki się zgadzają. Właśnie poleciały do piaskowania i malowania proszkowego. [br]Dopisany: 16 Styczeń 2012, 14:12_________________________________________________Ok, mam już u siebie 1BE, ale z moim autem jest coś nie tak. Tyłek siedzi za nisko. Przepraszam za jakość zdjęć i brudne auto 1BA: 1BE: Na 1 BE jest znacznie lepiej, ale nadal luki między kołami są różne. Jeśli będzie mnie wkurzać to wymienię tył spowrotem na BA, bo przód siedzi dla mnie ok.
MASATO Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 August nie dziwne że przód stoi wyżej jeśli masz takie springi : 8D0411105Q coil spring / for sports-type running gear / 1 paint mark / 1 paint mark green violet / AFM,ABC,ALF, AAH,ALG,ACK; automatic: 1Z,AHU,AFN, AEB a powinieneś mieć: 8D0411105P coil spring / for sports-type running gear / for vehicles with air condit. / 1 paint mark / 3 paint marks grey violet / ADP,AHL,AFY, ADR; automatic: ADP,AHL,AFY 8D0411105M coil spring / F 8D-S-021 451>>* / for sports-type running gear / 1 paint mark / 2 paint marks grey violet / ADP,AHL,AFY; automatic: ADP,AHL,AFY 8D0411105L coil spring / F >> 8D-S-021 450* / for sports-type running gear / 1 paint mark / 1 paint mark grey violet / manual- gearbox: ADP pewnie ktoś Ci wcisnął wykorzystując twoją niewiedzę
pioteros Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 masz springi od diesli i v6 benzyn czyli te na ciezsze samochody dlatego przod poszedl ci w gore, i nie prawda jest to ze sprezyny 1be przod sa te same dla 1.9tdi i 1.8, 1.8t, 1.6
davidoff82 Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Masato wytłumacz po polsku jakie mamy miec te kropy do ADP przód i tył bo już się gubię...
MASATO Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 rozumiem że chodzi tylko o 1BE ? ADP przód springi obojętne czy sedan czy avant bez klimatyzacji: 1 kropka szara i 1 kropka fioletowa z klimą; 1 szara i 2 fioletowe klimą i automat: 1 szara i 3 fioletowe ADP springi tył sedan: srebrna i 2 białe avant: srebrna i 3 białe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się