Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Nowa odma, vs stary typ, czy da się założyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

jak w temacie, pytam czy bez przeróbek da sie załozyc nową odmę od 2.5 powyzej 2001 roku, do starszych typów z siateczkową/materiałową odmą,

ewentualnie co trzeba wymienic żeby miec spokój z tą odmą, całą podstawe filtra od nowszego motorka, ???

mam dawcę AKE 180 PS, z 2001 roku????który oczywiście juz ma wytarte wałki, :wallbash:

niektórzy piszą zę nawet co 50 tys trzeba ją wymieniać, tą materiałową, niezależnie od oleju na jakim sie smiga???

może ktos ma doświadczenia z tym związane???

pozdr

Opublikowano

z tego co ja się dowiadywałem to tej plastikowej zamiast tej szmacianej do AKN'a nie wsadzisz. Sam myśałem to zrobić ale niestety w ASO po vinie sprawdają jaka ma siedzieć i taką trzeba pchać. Jak często wymieniac to zależy od indywidualnej jednostki. Wychodząc z założenia że auto ma latać a nie stać w warsztacie to pewnie co 30-50 tysięcy należałoby sprawdzic i ewentualnie wymienić.

Opublikowano

z tego co ja się dowiadywałem to tej plastikowej zamiast tej szmacianej do AKN'a nie wsadzisz. Sam myśałem to zrobić ale niestety w ASO po vinie sprawdają jaka ma siedzieć i taką trzeba pchać. Jak często wymieniac to zależy od indywidualnej jednostki. Wychodząc z założenia że auto ma latać a nie stać w warsztacie to pewnie co 30-50 tysięcy należałoby sprawdzic i ewentualnie wymienić.

taką samą informację kiedyś otrzymałem jak pytałem o zmianę na nowszy typ

ja to("odmę") zmieniałem co 2-3 wymiany oleju i tak to nic nie dało :disgust:

OT

przestałem się tym autkiem stresować :confused4:

i tak to nic nie da ,a szkoda zdrowia :wink4:

Opublikowano

Ja bym zakładał niezależnie kto co napisze.

Opublikowano

Tu jest trochę opinii na temat "starej" i "nowej" odmy http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=81593.0;highlight=wymiana+odmy

czyli jednak dalej w ASO nie doradzi nikt tylko wg.schematów rozmawiają z klientami :confused4:

"...nie da się i koniec.." można tylko usłyszeć :wallbash:

Opublikowano

Bylo gdzies na forum ze ktos zakładał i jeździ.

Opublikowano

muszę znaleźć w takim razie bo sam też już z 5 razy ten filterek wymieniałem ,z tym ,że nie wiem ,czy potrzebnie ale wolałem na zimne dmuchać :wink4:

Opublikowano

Podejrzewam, że w ASO wiedzą a nie powiedzą bo oficjalnie jak ma być "szmaciany" to ma być "szmaciany". Dlatego też kupiłem dedykowany choć może nowy byłby lepszy.

Opublikowano

Podejrzewam, że w ASO wiedzą a nie powiedzą bo oficjalnie jak ma być "szmaciany" to ma być "szmaciany". Dlatego też kupiłem dedykowany choć może nowy byłby lepszy.

nowy ewidentnie się nie zapcha/zalepi, rozbiore tego AKe to będe widział różnice,. wtedy się wypowiem, znając życie inny jest tylko filterek, widząc zdjęcia jednego i drugiego widze ze mocowanie jest takie samo,.

Opublikowano

Kudłaty od razu jak będziesz wiedział co z tą odmą to daj mi znać na PW albo na mojego emaila :))

Opublikowano

Kudłaty od razu jak będziesz wiedział co z tą odmą to daj mi znać na PW albo na mojego emaila :))

w tym tygodniu to zrobie, pozdro

Opublikowano

Po fakcie zmiany w swoim na ten stary typ, wyczytałem ze pare osób założyło nowy typ i wszystko było ok . Jak będzie znowu koniecznosc u mnie zmiany to włoże tą nowego typu

Opublikowano

No ja się szykuje na wymianę wałków w swoim, odmę wiadomo również i myślałem o tej z nowszych modeli. Jak ogarniesz temat, to daj znać czy da radę i co trzeba ewentualnie dorzeźbić do całego zestawu, żeby to miało ręce i nogi.

Opublikowano

I jak z tą odmą

kto zmieniał ze starej na nową

ja po jutrze biorę się za wymianę kupię obie

jak nową da się założyć do AKNa do założę

Opublikowano

filtr odmy w AFB zatkal mi sie po 70tys od wymiany

kosztuje chyba ze 350pln czy cos takiego w ASO - z racji tego ze to stare pierniki wszystko, auto pali niemalo a ropa droga wiec raczej nie robi sie juz tymi autami po 4tys/miesiac wiec moze bez sensu kombinowac? Wiem ze czyszcza jakos te odmy (nie wiem jak i z jakim skutkiem)

Opublikowano

witam po przerwie

wreszcie ożywiłem swoje v6, nowa odma onboard, pasuje p&p, trzeba tylko dłuższe srubki mocujące zastosować, dodam że po nagrzaniu silnika do 90 stopni, po odkręceniu korka nic sie nie dzieje nawet sie nie podniesie,.

przymierzałem jedna i drugą, srednice , wysokosć takie same, tylko konstrukcja inna, nawet otwór po odmie w obu silnikach jest taki sam, jak juz wczesniej wspomniałem miałem dawcę AKE wiec mogę porównać,.

P,S wtryski też założyłem od AKE, bo mój sterujący padł

Opublikowano

Wystarczy w ASO zapytać czy mają na stanie czy zamówią z Poznania. Ja wymieniałem w marcu. Najpierw podjechałem do ASO VW (nie mam niestety Audi w okolicy) i chcieli mi wcisnąć szmaciankę z zapasu, bo "tak ma być". Zamówiłem w Skodzie, bo tam mam znajomych i było taniej - zamówili szmaciankę, przyszła nowego typu bo tamtych już nie mają a nowe je zastąpiły. Morał? ASO wyzbywa się starych zapasów. Założyłem nowy i jeździ bez problemów.

Opublikowano

czym innym jest wyzbywanie się zapasów przez aso ,a zupełnie czymś innym to co sprawdził Robert - czy nowy typ podejdzie w miejsce starego :wink:

Opublikowano
czym innym jest wyzbywanie się zapasów przez aso ,a zupełnie czymś innym to co sprawdził Robert - czy nowy typ podejdzie w miejsce starego :wink:

kiedy u ciebie bedzie nowa???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...