Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Problem z lewarkiem skrzyni biegów


Piotrek81

Rekomendowane odpowiedzi

witam...moze wy mi pomozecie,praktycznie co roku zima,przy minusowych temperaturach zamarza mi lewarek skrzyni biegow wogule nie moge go ruszyc w zadna strone,dopiero po 5min jak auto sie troche nagrzeje to puszcza,wymienilem olej w skrzyni i nic to nie dalo,moze ktos sie do mysla co moze byc tego powodem ...dziekuje za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz wszystkie osłony od spodu /silnika i skrzyni/ bo może dostaje się woda i skrzynia się obladza.???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wyczuć w którym miejscu zamarza. Raczej mało prawdopodobne żeby zamarzał lewarek, chyba że ktoś wlał wody pod mieszek przy lewarku. Trzeba wejść do kanału pod auto bo najprędzej zamarzają gdzieś drążki wychodzące z mechanizmu zmiany biegów w kabinie do skrzyni biegów.

Sprawdź czy jakaś osłonka gumowa na tych drążkach nie jest pęknięta bo jeśli tak to zbiera się w niej woda która później zamarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Co do zamarzania lewarka: U mnie dzisiaj w nocy w audi B7 z 2005 zamarzł lewarek na 1 biegu i niemożna go było wybić, dopiero po kilku minutach przy uruchomionym aucie z trudem go wyłączyłem. Biegi było bardzo ciężko wbić, po przejechaniu kilku kilometrów problem zniknął. Po powrocie do domu autko na podnośnik i odrazu problem zlokalizowany:). Tam przy skrzyni gdzie dochodzi cięgno od zmiany biegów jest taki pomarańczowy mieszek w którym stała woda po ściśnięciu wypływała aż brązowa od rdzy. Mieszek usunąłem na stałe a całość pokryłem obficie smarem i po problemie. Już nie zamarznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki ollek BB nie mam kanalu ale moze cos przy sobocie sie da zrobic,mam nadzieje ze to pomoze bo mnie szlak j..... trafia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tylko lekko przytrzymuje jak jest mróz. Musze na to spojrzeć :)

nie ma na co czekać, bo problem będzie narastał.

Po przesmarowaniu tej gałki warto pomyśleć o "zmodyfikowaniu" spustu wody spod serwa. Wtedy już spływająca woda nie bedzię ciągle zalewała tej gałki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez lekko przytrzymuje po nocy na mrozie. Mechanik powiedział że zerknie ale przy wymianie sprzęgła :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde u mnie jest ta sama akcja. Wystarczy -5 i już lewarek stoi. Jutro zerkne to dam znać

Przed chwilą zjechałem z kanału i problem został rozwiązany, mianowicie przyczyną była woda w tej gumie nad skrzynią co osłania cięgno zmiany biegów, która zamarzała (jak opisywał już ktoś w innym temacie). Jak ściskałem tą gumę palcami to było słychać że w środku jest woda. Odchylamy gumę, wycieramy wodę, smarujemy i po problemie. Poświęcony czas 10min, materiały: szmatka i trochę smaru.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj bylem na kanale,guma ktora opisywaliscie wczesniej byla suchutka,moze dlatego,ze byl przymrozek ale i tak nawalilem smaru ile sie dalo,problem byl tylko z zalozeniem jej spowrorem bo sie slizgala,miejmy nadzieje ze to pomoze,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod ta gumą jest pełno wody :facepalm: Takie jej umiejscowienie. U mnie wszystko osuszone, wypełnione smarem i złożone do kupy. Teraz na mrozie z rana lewarek chodzi jak marzenie :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...