Piotrek81 2 Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 witam...moze wy mi pomozecie,praktycznie co roku zima,przy minusowych temperaturach zamarza mi lewarek skrzyni biegow wogule nie moge go ruszyc w zadna strone,dopiero po 5min jak auto sie troche nagrzeje to puszcza,wymienilem olej w skrzyni i nic to nie dalo,moze ktos sie do mysla co moze byc tego powodem ...dziekuje za odp Link to comment Share on other sites More sharing options...
zibi66 0 Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 A masz wszystkie osłony od spodu /silnika i skrzyni/ bo może dostaje się woda i skrzynia się obladza.??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek81 2 Posted January 15, 2012 Author Share Posted January 15, 2012 pod silnikiem jest ale pod skrzynia nie jestem pewien, Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkle 2 Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Trzeba wyczuć w którym miejscu zamarza. Raczej mało prawdopodobne żeby zamarzał lewarek, chyba że ktoś wlał wody pod mieszek przy lewarku. Trzeba wejść do kanału pod auto bo najprędzej zamarzają gdzieś drążki wychodzące z mechanizmu zmiany biegów w kabinie do skrzyni biegów. Sprawdź czy jakaś osłonka gumowa na tych drążkach nie jest pęknięta bo jeśli tak to zbiera się w niej woda która później zamarza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roberto21 0 Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Witam, Co do zamarzania lewarka: U mnie dzisiaj w nocy w audi B7 z 2005 zamarzł lewarek na 1 biegu i niemożna go było wybić, dopiero po kilku minutach przy uruchomionym aucie z trudem go wyłączyłem. Biegi było bardzo ciężko wbić, po przejechaniu kilku kilometrów problem zniknął. Po powrocie do domu autko na podnośnik i odrazu problem zlokalizowany:). Tam przy skrzyni gdzie dochodzi cięgno od zmiany biegów jest taki pomarańczowy mieszek w którym stała woda po ściśnięciu wypływała aż brązowa od rdzy. Mieszek usunąłem na stałe a całość pokryłem obficie smarem i po problemie. Już nie zamarznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek81 2 Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 dzieki,a powiedz mi ciezko sie tam dostac ,trzeba coz rozbierac... Link to comment Share on other sites More sharing options...
olek_BB 1 Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 już tym wątku opisywałem gdzie leży problem http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-12/zamarznieta-skrzynia-254058/ i jak się za to zabrać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek81 2 Posted December 11, 2012 Author Share Posted December 11, 2012 dzieki ollek BB nie mam kanalu ale moze cos przy sobocie sie da zrobic,mam nadzieje ze to pomoze bo mnie szlak j..... trafia Link to comment Share on other sites More sharing options...
scubi206 2 Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 U mnie tylko lekko przytrzymuje jak jest mróz. Musze na to spojrzeć Link to comment Share on other sites More sharing options...
olek_BB 1 Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 U mnie tylko lekko przytrzymuje jak jest mróz. Musze na to spojrzeć nie ma na co czekać, bo problem będzie narastał. Po przesmarowaniu tej gałki warto pomyśleć o "zmodyfikowaniu" spustu wody spod serwa. Wtedy już spływająca woda nie bedzię ciągle zalewała tej gałki Link to comment Share on other sites More sharing options...
scubi206 2 Posted December 12, 2012 Share Posted December 12, 2012 U mnie tez lekko przytrzymuje po nocy na mrozie. Mechanik powiedział że zerknie ale przy wymianie sprzęgła Link to comment Share on other sites More sharing options...
tdIdamian 0 Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 Kurde u mnie jest ta sama akcja. Wystarczy -5 i już lewarek stoi. Jutro zerkne to dam znać Przed chwilą zjechałem z kanału i problem został rozwiązany, mianowicie przyczyną była woda w tej gumie nad skrzynią co osłania cięgno zmiany biegów, która zamarzała (jak opisywał już ktoś w innym temacie). Jak ściskałem tą gumę palcami to było słychać że w środku jest woda. Odchylamy gumę, wycieramy wodę, smarujemy i po problemie. Poświęcony czas 10min, materiały: szmatka i trochę smaru. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek81 2 Posted December 26, 2012 Author Share Posted December 26, 2012 bez kanalu sie nie obedzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tdIdamian 0 Posted December 28, 2012 Share Posted December 28, 2012 Bez kanału czy podnośnika raczej nic nie zdziałasz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek81 2 Posted January 2, 2013 Author Share Posted January 2, 2013 dzisiaj bylem na kanale,guma ktora opisywaliscie wczesniej byla suchutka,moze dlatego,ze byl przymrozek ale i tak nawalilem smaru ile sie dalo,problem byl tylko z zalozeniem jej spowrorem bo sie slizgala,miejmy nadzieje ze to pomoze,,,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotor 2 Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 kopek07 Pomogło? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scubi206 2 Posted February 2, 2013 Share Posted February 2, 2013 Pod ta gumą jest pełno wody Takie jej umiejscowienie. U mnie wszystko osuszone, wypełnione smarem i złożone do kupy. Teraz na mrozie z rana lewarek chodzi jak marzenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now