marecki_78 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Hej, AHU TDI 90KM - kupiłem w 2005 - 1) po 10 tys padła mi skrzynia DUK (synchro 5) - a wcześniej i tak ktoś wymieniał oryginalną skrzynię chyba z CPC na DUK 2) zmieniłem na używkę DUK - pojeździłem rok około 10 tys - padł synchro 5 (pękł na pół) - naprawiłem 3) po 1,5 roku znów w DUK padł synchro 3 biegu - pękł na pół (mimo że przy drugiej naprawie były wszystkie sprawdzone i było ok wizualnie) - nie miałem siły naprawiać i ... 4) kupiłem GFL (konstrukcyjnie inna od DUK - chodzi mi o mechanikę w środku) po przebiegu 98tys z roku 2004/5 - wyglądała jak nowa - wytrzymała 2 lata - około 15 tys - nie wiem co jest ale pd paru dni jedynka nie zawsze wchodzi - drążek ma opór i nie daje się przesunąć (jak wrzucę wsteczny na sek a potem jedynkę to jest oki) - po oleju widzę że padł synchro - pewnie 1 biegu... ( mosiężne opiłki w oleju). Pytania do specjalistów: 1) Czemu mi tak te skrzynie nawalają - co je tak psuje bo nie chce mi się wierzyć że to czysty przypadek i trafiłem na zużyte modele (szczególnie numer 4). Sprzęgło wydaje sie być oki - przed awariami biegi wchodziły płynnie i bez zacięć... 2) czy naprawić GFL czy dać sobie spokój ? Koszt synchronizatora a ASO to niecałe 70zł - jeśli to on - a nie przesuwka lub koło - w oleju były mosiężne opiłki co mi mówi że jednak synchro sie rozleciał Jedynka nie zgrzyta ale czasem nie chce wejść - ale jak wrzucę na sekundę wsteczny to prawie zawsze wchodzi... 3) o jakim kodzie skrzynię kupić żeby cieszyć sie bezawaryjną jazdą ? Chodzi mi o tą które skrzynie są najmniej awaryjne ... Ja nie POLECAM DUK narazie ;-) Pomocy!! Może ktoś ma używkę do sprzedania ..??
fulki Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 ja też mam ahu ostatnio wymieniałem synchronizator na 5 biegu bo też sie rozleciał ale za niego zapłaciłem 200 zł w aso skrzynie i sprzęgło miałem sachs teraz wymieniłem sprzęgło na valeo 800 zł + synchro 200+ uszczelniacz na wale 170+olej100+ poduszka pod silnik 170 razem 1440 wrażenia bezcenne zrobiłem 5000 km narazie sie trzyma powodzenia i dla ciebie
vauxhall95 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Kolego jedyna opcja ktora mi sie nasuwa,to nie umiesz jezdzic,albo lany nie wlasciwy olej.Bo skrzynie w audi az tak nie padaja,ja przykladowo sie nie spotkalem zeby ktos manuala zarznal.No niech bedzie,ale nie 5 razy.
mar_92 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Dokładnie jak pisze vauxhall95 ,może zły olej albo to audi nie dla Ciebie
marecki_78 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2012 Kolego jedyna opcja ktora mi sie nasuwa,to nie umiesz jezdzic,albo lany nie wlasciwy olej.Bo skrzynie w audi az tak nie padaja,ja przykladowo sie nie spotkalem zeby ktos manuala zarznal.No niech bedzie,ale nie 5 razy. No dobra to co robię źle - jak można jeździć źle ?? Biegi zmieniam przy max 3 tys, nigdy zgrzytów nie było więc oświećcie mnie??? Sprzęgło raczej sprawne .... noż @#$%^&. Panowie podajcie mi jakiś trop - jedyne elementy współpracujące których nie wymieniałem ze skrzyniami to: 1)sprzęgło - zostawało 2)docisk - też 3)półosie - były sprawdzane łacznie z rozbiórką - stan ok 4)wysprzęglik - 5) mechanizm włączania biegów (lewarek itp ..) 6) silnik - Poduszki pod skrzynią nówka sztuka... Według mnie podejrzane moga być 1,2 ew 3 lub 5 .. co wy na to ? Olej: Castrol Syntetyk według katalogu -> tylko nie pamiętam dokładnie jaki (coś ze 120zł za 2,2 L) a raz zalałem ORYGINAŁ Z ASO a i tak walnęła. Pytanie: naprawiać GFL (ta skrzynia jest konstrukcyjnie innej budowy jak te poprzednie) czy kupic kolejną używkę ?? Aha WAŻNE: mam w wozie standardowe wibracje (drżenie nadwozia) od 1800-2100 obrotów na 4 ew 5 biegu jak ma ciężko.... temat analizowałem ale nic nie znalazłem - mechanicy mówię że to nie od skrzyni.. choć moze to jest powiązane... Drgania były i są mimo wymian skrzyni . .więc chyba in wierzę - według mnie to od sprzęgła ew wtryski
vauxhall95 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 proste pytanie,nie masz chipa?? moze ktos zasadzil tam dawki 51mg od 800obrotow i stad skrzynia pada.
czaki22 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 a moze styl jazdy, jak hamujesz silnikiem ? kiedy zmieniasz biegi ,
marecki_78 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2012 proste pytanie,nie masz chipa?? moze ktos zasadzil tam dawki 51mg od 800obrotow i stad skrzynia pada. Nie, mam tylko dawkę startowa na 3,2 chyba zmieniona i tyle, sam CTV to robił ... a moze styl jazdy, jak hamujesz silnikiem ? kiedy zmieniasz biegi , Biegi zmieniam przy 2,7 -3 tys obr, silnikiem hamuję ale też raczej niezbyt często - zazwyczaj 4 lub 5 biegu do tego używam...
grabson765 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 moze masz zalozony jednomas zamiast dwumasy i temu te skrzynie tak szybko padaja
marecki_78 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2012 moze masz zalozony jednomas zamiast dwumasy i temu te skrzynie tak szybko padaja Koła dwumasowego nie mam - w moim AHu oryginalnie nie było koła dwumasowego ( przynajmniej tak wynika z numeru nadwozia). Myślicie że założenie by coś dało?
kalik Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 U mnie siedzi już 3 skrzynia, jedna padła na dwumasie, druga na jednomasie. Kolega z forum w 1z ma już 4 skrzynie wsadzoną. W benzynie nie słyszałem żeby komuś padła, a w dieslach już kilka razy.
junior_tdi Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Wymień sprzęgło, miałem to samo w golfie 3 tdi, 4 skrzynie w ciągu 3-ech lat, i nie dlatego że karałem auto, bo nie karałem, tylko wina sprzęgła była...
marecki_78 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2012 Wymień sprzęgło, miałem to samo w golfie 3 tdi, 4 skrzynie w ciągu 3-ech lat, i nie dlatego że karałem auto, bo nie karałem, tylko wina sprzęgła była... I to pomogło? Ile już przejechałeś po tym ? Odp: Skrzynia « Wysłane do: marecki_78 : Dzisiaj o 15:56 » kompletne sprzęgło zarzuciłem z dociskiem i wysprzęglikiem, wymiany samego docisku nie pomagały. po wymianie kompletu nakręciłem z 50 tys i relax smiley a tak to po pierwszej padnietej skrzyni (fabrycznej), druga wytrzymała 9 tys, trzecia 12 i dopiero ta mi się trzyma. o właśnie, bardzo ważna sprawa, sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią, bo mi przez poduszki pierwsza się rozwaliła confused4
grabson765 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 moze masz zalozony jednomas zamiast dwumasy i temu te skrzynie tak szybko padaja Koła dwumasowego nie mam - w moim AHu oryginalnie nie było koła dwumasowego ( przynajmniej tak wynika z numeru nadwozia). Myślicie że założenie by coś dało? zaloz skrzynie od 1z
marecki_78 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2012 zalozony jednomas zamiast dwumasy i temu te skrzynie tak szybko padaja Koła dwumasowego nie mam - w moim AHu oryginalnie nie było koła dwumasowego ( przynajmniej tak wynika z numeru nadwozia). Myślicie że założenie by coś dało? zaloz skrzynie od 1z Hmmm a co to da?
kalik Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Ja wychodzę z takiego założenia, że te B5 nie są już młodzieńcami. Moja ma 16 lat, 533k km przebiegu. Tryby w skrzyni przekręciły się już ileś bilionów razy, więc miały prawo się zużyć. Każdy sprzedawca jak opycha towar, w tym przypadku używaną skrzynię, to zapewnia, że pochodzi z rozbitka co miał do 100k km, a ile miał w rzeczywistości to nikt nie wie. W dieslu linia momentu przebiega troszkę inaczej niż w benzynie i szybciej skrzynie szlag trafia. Do tego wszystkiego dochodzą zużyte elementy sprzęgła, zawieszenia silnika, skrzyni biegów i wszystko razem wzięte prowadzi do uszkodzeń.
marecki_78 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2012 Ja wychodzę z takiego założenia, że te B5 nie są już młodzieńcami. Moja ma 16 lat, 533k km przebiegu. Tryby w skrzyni przekręciły się już ileś bilionów razy, więc miały prawo się zużyć. Każdy sprzedawca jak opycha towar, w tym przypadku używaną skrzynię, to zapewnia, że pochodzi z rozbitka co miał do 100k km, a ile miał w rzeczywistości to nikt nie wie. W dieslu linia momentu przebiega troszkę inaczej niż w benzynie i szybciej skrzynie szlag trafia. Do tego wszystkiego dochodzą zużyte elementy sprzęgła, zawieszenia silnika, skrzyni biegów i wszystko razem wzięte prowadzi do uszkodzeń. Szanuję Twoje zdanie ale nie mogę się zgodzić. Ostanią skrzynia jaką miałem GFL - była naprawdę nie wylatana - widziałem po wysprzęgliku i nalocie po sprzęgle ... długo spędziłem żeby ja wyszukać! Zresztą nawet śrubki miała jak nowe. W pecha nie wierzę tyle awarii w tak króŧkim czasie sygnalizuje jedno - sprawdzić czy napewno sprzęgło ktoś w tym AHU założył dobre ew jeśli jest dobre to wymienić go prewencyjnie... I coraz bardziej obstawiam sprzęgło szczególnie po odpowiedziach w wątku... no bo co innego???? I teraz pytanie za 100 pkt jakie mam sprzęgło tam (rozbierałem i na 100% nie mam dwumasa) AHU 1997r (początek) 90KM końcówka VIn to XXXXX .. VA145682... ETKA mówi mi że numer OE to: 028 198 141 BX (SACHS 3000722002)i to chyba poprawny numer choć w katalogu intercars jest napisane dla tej pozycji Sachs do roku prod.: 1997.08 do numeru podwozia: W-014 190 Kod silnika: 1Z,AHU Typ skrzyni biegów: CPC,DHL No więc jakie to sprzęgło - OKI? [br]Dopisany: 19 Styczeń 2012, 22:22_________________________________________________ I teraz pytanie za 100 pkt jakie mam sprzęgło tam (rozbierałem i na 100% nie mam dwumasa) AHU 1997r (początek) 90KM końcówka VIn to XXXXX .. VA145682... ETKA mówi mi że numer OE to: 028 198 141 BX (SACHS 3000722002)i to chyba poprawny numer choć w katalogu intercars jest napisane dla tej pozycji Sachs Potwierdziłem w ASO - 028 198 141 BX (SACHS 3000722002) to jest sprzęgło to mojego AHU.. sprawdzane po numerze nadwozia ...[br]Dopisany: 20 Styczeń 2012, 10:18_________________________________________________Wymienione: Sprzęgło - SACHS 3000722002 - 620zł skrzynia z passata 2001 - 420zł robocina - 200zł łącznie - 1240zł A do tego ustały mi drgania nadwozia od 1800 do 2100 ;-) na 4/5 biegu. Nareszcie @#$%^&*(!! Zobaczymy czy to ostatnia wymiana skrzyni. Pozdr Topic do zamknięcia ;-)
eVoG Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 U mnie to samo ;( padła skrzynia DHL po roku jazdy, a teraz DHF również po roku. Mam już skrzynię EEN, ale nie wiem czy będzie pasowała. Sprzęgło też teraz wymieniam na SACHS.
marecki_78 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2012 U mnie to samo ;( padła skrzynia DHL po roku jazdy, a teraz DHF również po roku. Mam już skrzynię EEN, ale nie wiem czy będzie pasowała. Sprzęgło też teraz wymieniam na SACHS. Będzie pasować już sie nie bój ;-)
Maras Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Kolego i poradziles sobie z tym problemem ? bo ja tez mam taki problem tylko moja skrzynia byla od passata 130KM i tez juz jest tak jak bylo . We wczesniejszej zgrzytalo na 5 biegu a teraz po okolo miesiacu zgrzyta mi na 3 biegu . Dodam ze ja wymienilem lozysko oporowe i tarcze i nastepna skrzynia zepsuta. Co moze byc powodem rozwalania tych skrzyn ? Czy powodem moze byc kolo zamachowe albo wybierak biegow? Podpowie ktos co to moze byc?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się