mobilekk18 0 Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Witam Panowie proszę was o pomoc. Mój problem polega na tym iż moje A4 po dłuższym postoju np. po nocy z rana odpali i od razu gaśnie muszę go pokręcić dłużej i jak już załapie tak cały dzień pali bez problemu problem pojawia się zawsze po dłuższym postoju. Wymieniony został filtr paliwa oraz zaworek który się przy nim znajduje części kupiłem w serwisie. Ciekawostką jest to iż gdy auto stoi z górki może stać i tydzień i zapali za pierwszym razem wystarczy że przód będzie delikatnie niżej niż tył auta wtedy odpala bez problemu. Tracąc cierpliwość w akcie desperacji stawiam auto na belkach wysokości ok 10cm wjeżdżam na nie tylnymi kołami tak że tył auta znajduje się delikatnie w górze i auto zawsze zapali. Prosiłbym o pomoc gdyż niema już nerwów co do jego objawy. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raffik 0 Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Bardzo dobrze że wypróbowałeś najstarszą metodę na sprawdzenie czy auto się zapowietrza :oklaski: stawiając tyłem do góry. Teraz już wiesz że układ paliwowy się zapowietrza.Dalej sprawa jest już prosta: Auto na podnośnik i sprawdzasz przewody paliwowe od baku do silnika... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobilekk18 0 Posted January 18, 2012 Author Share Posted January 18, 2012 Auto dziś stało w servisie boscha stwierdzili że układ paliwowy jest szczelny na ciepłym silniku jest wszystko w porządku według nich auto zostało na noc jutro maja patrzeć na zimnym co się dzieje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zibi66 0 Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Jeśli faktycznie układ paliwowy jest szczelny to problem jest gdzie indziej,ale objawy o których piszesz wskazują na zapowietrzenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
majster151 0 Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 A co z pompa paliwa w baku? Jest jakas roznica jak bak jest pelny albo malo paliwa w baku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spidan 0 Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Jeśli układ jest szczelny tak jak piszesz to możesz mieć do wymiany uszczelniacze pompowtrysków. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proof 0 Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Z tym samym problemem borykam się już drugi rok i kilku speców od tdi odwiedziłem i niby wszystko ok,powymieniałem najważniejsze podzespoły i dalej im zimniej tym gorzej pali,ewidentnie jakby miał za mało paliwa,ostatnio spróbowałem odpalać z lekko wciśniętym pedałem gazu i na mrozie odpala od strzału wtedy,spróbuj jak będzie u Ciebie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 277 Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Walczyłem z takim samym problemem w Audi A2 1,4tdi AMF. ( link: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=227690.0;highlight=a2 ) Konstrukcyjnie układ zasilania w paliwo jest taki sam jak w AWX-ie, metodą eliminacji doszedłem do tego że przyczyną jest albo pompa tandemowa, albo uszczelniacze na pompkach. W moim przypadku pomogła wymiana tandempompy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobilekk18 0 Posted January 18, 2012 Author Share Posted January 18, 2012 A co z pompa paliwa w baku? Jest jakas roznica jak bak jest pelny albo malo paliwa w baku? niema różnicy czy jest to 3/4 zbiornika czy 1/4. Czasem występuje przebłysk i zapali z nocy Jakie są koszta tandempompy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proof 0 Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Ja płaciłem 600zł za oryginalną ale okazała się dobra i nie potrzebnie zmieniałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobilekk18 0 Posted January 19, 2012 Author Share Posted January 19, 2012 servis bosch nic nie stwierdził niby zapalił im z rana od strzała. Wymiana pompy tandem lekko mnie przeraża gdyż wiąże się z dość sporymi kosztami i po wymianie może być to samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spidan 0 Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Zanim zmienisz muszą Ci stwierdzić,że jest uszkodzona i sprawdzić jakie daje ciśnienie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobilekk18 0 Posted January 20, 2012 Author Share Posted January 20, 2012 Można to sprawdzić bez jej wyjmowania? Na czym polega sprawdzenie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spidan 0 Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 Wytwarzasz ciśnienie w układzie i sprawdzasz szczelność a potem podpinasz manometr do rurki wyjściowej z pompy czy daje dobre ciśnienie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrsob1 277 Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Proponuje zamienić sie z kimś na tandempompy, co nie matakiego problemu jak Ty, lub wziąć gdzieś używkę na próbę :gwizdanie: W zależności od typu tandempompy musisz się zaopatrzyć w odpowiedine uszczelki, tutaj masz rysunek: http://vagcats.info/base/au/3/806/249/1/8427 1 i 2 są silikonowe wielorazowego użytku, 2A jest stalową jednorazówką. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobilekk18 0 Posted February 4, 2012 Author Share Posted February 4, 2012 ostatnio postanowiłem sprawdzić jak będzie palił na pełnym baku. Zatankowałem do pełna i zapala po nocy dosyć dobrze do puki paliwa w zbiorniku jest ponad połowa pali ok..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ponio1767 0 Posted February 5, 2012 Share Posted February 5, 2012 Witam mam takie pytanie bo mam problem jak kolega w 1 poscie tylko ze u mnie jest troche jeszcze gorzej. Mianowicie po dluzszym postoju min 12h ,dzis z rana samochod odpalil ale z 5 sekund go krecilem a wskazowka powoli wskoczyla na obroty ale tak jakby chciala a nie mogla, moze wie ktos co to znaczy ( przy -25 stopniach na dworze auto odpalilo po 5 kreceniu silnika , takim 5 sekundowym) . Po drugie mowicie o cofaniu sie paliwa, zapowietrzaniu ukladu paliwowego, po czym poznac ze uklad nie jest zapowietrzony ?? po tym odglosie jak przekreci sie kluczyc i slychac przelewanie paliwa sie z tylu w zbiorniku ?? jak to slychac to jest ok ?? bo u mnie jak jest ponizej -10 to tego wogole nie slychac,ale jak auto juz pojezdzi i po godzinie wsiade znow to slychac, oraz jak jest cieplej. Dalej cofanie sie paliwa, faktycznie moze ja tez mam taki problem i teraz pytanie, co trzeba wymienic, wiem ze cos przy filtrze, ile to kosztuje itp ?? pozdro. A jutro rano wstawie filmik jak odpala auto moze ktos pomoze ,cya Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobilekk18 0 Posted February 5, 2012 Author Share Posted February 5, 2012 przy filtrze to jedynie zawór zwrotny w aso płaciłem 90 zł w sklepie zamiennik boscha 80 u mnie wymiana tego zawroka na filtrze pomogła na 2 tygodnie było dobrze a później dalej to samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now