Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Licznik z białym podswietleniem i zegarkiem cyfrowym - kilka pytań.


Wujek141

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam kilka pytań koledzy odnośnie liczników montowanych w poliftowych a4 pod koniec 1999 roku.

Sam mam polifta lecz jeszcze z czerwonym podwietleniem i zegarkiem analogowym. Czy jest możliwość podłączenia licznika z zegarkiem cyfrowym?

Czy będzie działac plug&play?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będzie p&p resztę znajdziesz tu:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10354.0

jest wszystko co może Cie interesować wystarczy poświęcić trochę czasu na poczytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteś taki mądry to wskaż mi gdzie to pisze. Bo 180 stron czytać o samym fisie to lekkie przegięcie ... Ileż można dupić o montażu FIS.

Ja u siebie mam pełnego FISa tylko chce wymienić licznik na te z białym podświetleniem i zegarkiem cyfrowym.

Co trzeba będzie wyrezać żeby wszystko hulało?

Jak ktoś przerabiał ten temat bardzo proszę o podzielenie się wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nikt nie wie? A może jest ktoś z okolicy kto ma biały licznik i by znalazł trochę czasu, żebyśmy mogli podłączyć go i zobaczyć co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwośc podłączenia jest ale pasować nie bedą kostki PINY w licznikach z analogowym zegarkiem nie zgadzają się z tymi co majć cyfrowy zegarek. Te z białym podświetlaniem dodatkowo miały zawsze pół FIS lub Pełny FIS i napewno wywalało by błąd czujnika poziomu oleju bo w starych licznikach poprostu go nie było. Jeżeli chcesz podpiąć z białym podświetlaniem to lepiej już pełen FIS ładować a tu masz różnice z PINACH między licznikiem po 1998 czyli taki jak twój a po 2000 czyli z białym podświetlaniem i elektronicznym zegarkiem. Musiałbyś przerobić Piny w kostkach żeby działało.

Licznik po 1998 r.

connector for basic functions, 32-pin, blue

1 -Terminal 15

2 -Right turn signal

3 -Speedometer output 1

4 -not used

5 -Fuel gauge sender

6 -Airbag

7 -Terminal 31 (sensor earth)

8 -Coolant temperature

9 -Terminal 31 (load earth)

10 -Oil pressure switch

11 -Engine-speed signal

12 -Terminal 61

13 -Glow plug indicator or CAT

14 -Self-levelling suspension

15 -Terminal 58d

16 -Trailer turn signal/fault in engine electrical system

17 -Main beam

18 -Left turn signal

19 -ABS

20 -Terminal 58s

21 -Door contact, driver's side

22 -Low coolant level

23 -Terminal 30

24 -Terminal 31 (load earth)

25 -K wire

26 -Right parking light

27 -Left parking light

28 -Speedometer input

29 -Brake fluid level/pressure

30 -S-contact

31 -Belt buckle

32 -ESP

connector for additional functions, 32-pin, green

1 -not used

2 -Transponder 1

3 -not used

4 -Immobiliser

5 -W wire

6 -Boot lid/tailgate (Lowline version only)

7 -Brake pads (Highline version only)

8 -Input for outside buzzer actuation (currently vacant)

9 -Input for outside gong/chime actuation (currently vacant)

10 -Fuel tank warning output signal for engine control unit (6 cyl. TDI and USA vehicles only)

11 -Service life output

12 -Air conditioner shutoff

13 -Parking brake

14 -Electronic throttle

15 -Side marker light

16 -not used

17 -Transponder 2

18 -not used

19 -not used

20 -not used

21 -Oil temperature

22 -not used

23 -not used

24 -not used

25 -not used

26 -not used

27 -not used

28 -not used

29 -Terminal 58d (outside dimmer potentiometer)

30 -Speedometer output 2

31 -not used

32 -not used

connector for multi-function display 20-pin, red

1 -Consumption signal

2 -not used

3 -not used

4 -not used

5 -Ambient temperature

6 -Selector lever display

7 -not used

8 -not used

9 -Washer fluid

10 -Hydraulic system pressure

11 -On-board computer reset

12 -Clock signal for radio frequency display

13 -Data signal for radio frequency display

14 -On-board computer, left

15 -Enable signal for radio frequency display

16 -Tail lights/dipped beams (bulb monitor)

17 -Glow plug relay (diesel models only; low-voltage monitor in dash panel insert is disabled when glow plugs are operated)

18 -On-board computer, right

19 -Brake light

20 -not used

Licznik po 2000 r.

connector for basic functions, 32-pin, blue

1 -Terminal 15

2 -Wear of brake pads

3 -Speedometer output 1

4 -not used

5 -Fuel gauge sender

6 -Fuel gauge warning OBD 2

7 -Terminal 31 (sensor earth)

8 -Coolant temperature

9 -Terminal 31 (load earth)

10 -Oil pressure 2 (high)

11 -Engine-speed signal

12 -Air conditioner shutoff

13 -Electronic throttle/ pre-glow control

14 -Self-levelling suspension

15 -Terminal 58d

16 -Trailer turn signal

17 -Main beam

18 -Left turn signal

19 -not used

20 -Terminal 58s

21 -Door contact, driver's side

22 -Low coolant level

23 -Terminal 30

24 -Terminal 31 (load earth)

25 -Consumption signal

26 -Right parking light

27 -Left parking light

28 -Speedometer input

29 -Brake

30 -S-contact

31 -Speedometer output 2

32 -ESP/TCS

connector for additional functions, 32-pin, green

1 -Door contact (all doors)

2 -Transponder 1

3 -not used

4 -not used

5 -W wire

6 -Tailgate

7 -Right turn signal

8 -External buzzer

9 -External gong

10 -Airbag

11 -Service life output

12 -Terminal 61

13 -Parking brake

14 -CHECK

15 -Oil level / temperature

16 -not used

17 -Transponder 2

18 -CAN high speed (drive) (high +)

19 -CAN high speed (drive) (low -)

20 -CAN high speed (drive) (screen)

21 -ABS

22 -CAN low speed (Convenience) (high +)

23 -CAN low speed (Convenience) (low -)

24 -CAN low speed (Convenience) (screen)

25 -Bonnet

26 -not used

27 -Belt buckle

28 -K wire

29 -Ambient temperature input

30 -not used

31 -Selection range

32 -not used

connector for multifunction display, 32-pin, grey

1 -Switch menu guide (menu)

2 -Switch menu guide (out A)

3 -Switch menu guide (out B)

4 -Switch menu guide (Enter)

5 -CAN high speed Display (high +)

6 -CAN high speed Display (low -)

7 -CAN high speed Display (screen)

8 -Door contact, passenger side

9 -Door contact, rear right

10 -Door contact, rear left

11 -Enable

12 -Clock

13 -Data

14 -Brake light

15 -Washer fluid level

16 -Tail lights/dipped beams

17 -On-board computer, left

18 -On-board computer, right

19 -On-board computer reset

20 -not used

21 -not used

22 -not used

23 -Key branch 1 Navigation system

24 -Key branch 2 Navigation system

25 -Key branch Telematics

26 -not used

27 -not used

28 -not used

29 -not used

30 -not used

31 -not used

32 -not used

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlaczenei nie jest takie trudne.Trzeba poprzekladac pare kabli i miec rozpiske w reku.I to wszystko a jak masz fisa to wszystkie sygnaly masz doprowadzone pod licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oboje z kolegą mamy pełnego FIS'a zależy nam tylko na tym, żeby kupić licznik z audi po 00r z białym podświetleniem i tym cyfrowym zegarkiem i wsadzić je do naszych aut. Pomysł z wymianą podświetlenia może i niezły... podjąłem się tego w wakacje i najgorzej nie było a teraz jak przyszła zima i ogrzewanie itd to obrotny 4-5 tys świecą bardzo ciemno i prędkość 0-50km tak samo... w dodatku w moim przypadku jest też fis do wymiany bo przy wyższych temperaturach wszystko sie traci i mam troche powypalane niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te liczniki z białym podświetlaniem to bubel. Psują się jak nie wiadomo co... Lepiej licznik od esy, o nie bo lepszy wygląd :wink4:

A da radę go przerobić do diesla? :mysli:

Mateusz (Wujek141), jak masz pełny fis to ile będziesz za swój licznik wołać jak będziesz "swapa" robić ? :decayed: I jak tam linie na fisie wyglądają u Ciebe ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da radę go przerobić do diesla? :mysli

Oczywiście, że się da. Z tym, że trzeba by było się przyzwyczaić jednak do skali w obrotomierzu wyskalowanej do 8tys. To jedyna wada tak mi sie wydaje. Z białymi to jest tak, że strasznie trzeba uważać na modele robione przez firmę JAEGER - dno totalne :sick3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maron - jakbym robił swapa to nie wiem ile bym wołał, fisa mam nowego (tzn ma rok) - wszystko na nim widać.

Jak mówicie, że dno totalne to chyba zostane przy swoim liczniku :mysli:

Lecz ciekawiło mnie to, jak by to wyglądało od strony technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mam mieć z nim problemy, wolę swojego VDO :naughty: Podświetlenie to fajna rzecz, elektryk wymieni te diody za grosze :gwizdanie: Ewentualnie kolega, który to ma już za sobą :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro mam mieć z nim problemy, wolę swojego VDO :naughty: Podświetlenie to fajna rzecz, elektryk wymieni te diody za grosze :gwizdanie: Ewentualnie kolega, który to ma już za sobą :kox:

Ale się uparłeś na te białe podświetlenie :naughty:. Ja tam wole krwistą czerwień :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy że białe podświetlenie to dno - wystarczy kupić VDO których zresztą jest większość na rynku i nic się nie psuje. Wyświetlacze w VDO czy to czerwone czy białe podświetlenie są identyczne i tak samo szybko się psują (białe są nowsze to może pochodzą dłużej).

Sama przekładka od strony mechanicznej to banał - przełożyć kilka pinów, a jak przeszkadza Ci komunikat sensor trzeba dołożyć dodatkowo emulator czujnika. Większym problemem jest za to ogarnięcie immobilizera który masz w liczniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy że białe podświetlenie to dno - wystarczy kupić VDO których zresztą jest większość na rynku i nic się nie psuje. Wyświetlacze w VDO czy to czerwone czy białe podświetlenie są identyczne i tak samo szybko się psują (białe są nowsze to może pochodzą dłużej).

Sama przekładka od strony mechanicznej to banał - przełożyć kilka pinów, a jak przeszkadza Ci komunikat sensor trzeba dołożyć dodatkowo emulator czujnika. Większym problemem jest za to ogarnięcie immobilizera który masz w liczniku

Ja tylko napisałem opinie na temat licznika tej drugiej firmy. Nie pisałem nic o VDO. I tym bardziej nie zabroniłem nikomu montowania tych liczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ... A skoro na razie nie ma problemów z VDO a można mieć z Jaggerem to lepiej zostać przy tym, co fabryka dała .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...