Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Zagotowany płyn! ! ! ! Czy to przez wiatr?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie.Proszę pomóżcie. Opisze sytuację.Dziś samochod mój stał w ten mróz -5/ 5 godzin u dziewczyny.Później jadąc odwieźć brata 10km zajezdzam do domu Patrze Plyn mi sie gotuje.Zgasilem samochod.Otworzyłem maskę i tak chłodnica bardzo zimna górny wąż zimny dolny bardzo gorący czyli Termostat się otworzył.

Dodam że jak były dodatnie temperatury było ok.Podejrzewam że podmóch wiatru zamrozil chłodnice czy to możliwe?W. SRODKU lecialo gorace.Też chyba Jest trochę mój Blad bo z miesiac temu wody dolalem.Proszę o rady co mogło się stać czy to może być wina tego wiatru jak za to się zabrać?

Samochod mi Jest potrzebny do pracy.

Pomóźcie Proszę.

Opublikowano

Zamarzła woda w chłodnicy, ewentualnie mogła się zapchać w środku kamieniem albo jakimś syfem...

Wstaw do ciepłego garażu i zobacz czy gdzieś nie cieknie, wymień cały płyn na nowy i trzymaj kciuki, że nie uszkodziłeś niczego po tym jak go zagotowałeś

Opublikowano

Hmm nie chcąc smucić zazwyczaj jak się zagotuje autko przekroczy te 90stopni nie ma opcji czy to miesiąc czy pół roku to czapeczka w górę pójdzie uszczelka pod głowicą troszkę pewnie się przypieła.

Tak jak masz opisane wymieniaj płyn lej koncentrat G12 i śmigaj zerkaj co sie dzieje. Niech auto ci odmarżnie o ile to jest to zlej wodę na próbę możesz zalać ponownie wodę bo szkoda płynu i zerkaj jak wąż będzie ok to super jak nie to chodnica kaput zatkana syfem. Nie stosuj zadnych odkamieniaczy bo popłynie ci zaraz płyn do środka padnie nagrzewnica.

Opublikowano

Witam Ponownie.Problem rozwiązany.Moim zdaniem zamarzła chlodnica przez wiatr w temperaturze -5 stopni.Zalalem płynem nowym odpowietrzylem narazie jest ok.Zobaczymy co będzie dalej.Powiedzcie mi jedną rzecz czy Jest możliwe aby w tej temperaturze jaką Jest teraz silnik chodzil na małym obiegu dopiero jak mu wyłącze nadmuch to dolny wąż robi się gorący?Dziękuje za pomoc.

Opublikowano

Witam Ponownie.Problem rozwiązany.Moim zdaniem zamarzła chlodnica przez wiatr w temperaturze -5 stopni.Zalalem płynem nowym odpowietrzylem narazie jest ok.Zobaczymy co będzie dalej.Powiedzcie mi jedną rzecz czy Jest możliwe aby w tej temperaturze jaką Jest teraz silnik chodzil na małym obiegu dopiero jak mu wyłącze nadmuch to dolny wąż robi się gorący?Dziękuje za pomoc.

Mam ten sam problem, dolny waz zimny nawet gdy na klimatroniku 105st bo wlasciwie tyle mi wskazuje caly czas :shocked: i nie wiem czy to czujnik przeklamuje czy termostat sie nie otwiera? Oprocz wskazan klimatronika nie ma zadnych objawow wysokiej tempertury :blink:

jutro sprobuje wylaczyc nadmuch i zobacze czy dolny waz goracy no ale przy 105st na klimie powinien sie otworzyc. HELP :wallbash:

Opublikowano

jezeli cal czas dolny waz jest zimny to Ci sie nie otwiera termostat i nie puszcza Ci wody na duzy obieg. Jazda z niesprawnym termostatem moze skonczyc sie przegrzaniem silnika itd

Opublikowano

Witam Ponownie.Problem rozwiązany.Moim zdaniem zamarzła chlodnica przez wiatr w temperaturze -5 stopni.Zalalem płynem nowym odpowietrzylem narazie jest ok.Zobaczymy co będzie dalej.Powiedzcie mi jedną rzecz czy Jest możliwe aby w tej temperaturze jaką Jest teraz silnik chodzil na małym obiegu dopiero jak mu wyłącze nadmuch to dolny wąż robi się gorący?Dziękuje za pomoc.

Mam ten sam problem, dolny waz zimny nawet gdy na klimatroniku 105st bo wlasciwie tyle mi wskazuje caly czas :shocked: i nie wiem czy to czujnik przeklamuje czy termostat sie nie otwiera? Oprocz wskazan klimatronika nie ma zadnych objawow wysokiej tempertury :blink:

jutro sprobuje wylaczyc nadmuch i zobacze czy dolny waz goracy no ale przy 105st na klimie powinien sie otworzyc. HELP :wallbash:

Witam.Wydaje mi sie ze masz coś z czujnikiem.Wez może podlacz vaga i Sprawdz czujnik i Bledy.Ja sie borykam z problemem wychylania wskazówki się z 2mm za 90stopni.A tak po za tym u mnie jeszcze nigdy nie było na komputerze 105stopni nawet podlanczajac vaga i przy naprawdę bardzo rozgrzanym silniku.Może masz coś z Termostatem.Termostat jakiej firmy?

Opublikowano (edytowane)

Witam Ponownie.Problem rozwiązany.Moim zdaniem zamarzła chlodnica przez wiatr w temperaturze -5 stopni.Zalalem płynem nowym odpowietrzylem narazie jest ok.Zobaczymy co będzie dalej.Powiedzcie mi jedną rzecz czy Jest możliwe aby w tej temperaturze jaką Jest teraz silnik chodzil na małym obiegu dopiero jak mu wyłącze nadmuch to dolny wąż robi się gorący?Dziękuje za pomoc.

Mam ten sam problem, dolny waz zimny nawet gdy na klimatroniku 105st bo wlasciwie tyle mi wskazuje caly czas :shocked: i nie wiem czy to czujnik przeklamuje czy termostat sie nie otwiera? Oprocz wskazan klimatronika nie ma zadnych objawow wysokiej tempertury :blink:

jutro sprobuje wylaczyc nadmuch i zobacze czy dolny waz goracy no ale przy 105st na klimie powinien sie otworzyc. HELP :wallbash:

Witam.Wydaje mi sie ze masz coś z czujnikiem.Wez może podlacz vaga i Sprawdz czujnik i Bledy.Ja sie borykam z problemem wychylania wskazówki się z 2mm za 90stopni.A tak po za tym u mnie jeszcze nigdy nie było na komputerze 105stopni nawet podlanczajac vaga i przy naprawdę bardzo rozgrzanym silniku.Może masz coś z Termostatem.Termostat jakiej firmy?

Czesc Mariusz,

Termostat mam Verneta i wszystko zaczelo sie po wymianie wlasnie, bo na poprzednim w ogole nie lapal temperatury wiec nie wiem do konca co jest przyczyna.

Wyglada to tak jakby czujnik zawyzal o jakies 10st bo ogolnie wszystko poza tym jest ok.

Dzisiaj przy temp. powietrza +10 i po dluzszej jezdzie otworzyl sie termostat bo wczesniej mialem zimny waz ale to pewnie dlatego ze za krotko jezdzilem i nie zdazyl sie otworzyc.

Mowisz, ze na Vagu wykaze czy czujnik zawyza, bo ja sie nie znam na tym, na k51 pokazuje rowne 90 nawet przy 108st na k49.

Myslalem ze to wlasnie termostat trzyma i grzeje za mocno ale dzisiaj sie otworzyl normalnie a temp. dalej 103-105 na klimie bo na zegarze 90.

Ktory to czujnik odpowiada za te wskazania?

Edytowane przez szwalba
Opublikowano

Witam Cię ponownie.Vag może wykazać uszkodzenie czujnika.Możesz sprawdzić wskazania porównując temperature jaką wskazuje licznik a jaką faktycznie ma silnik.Czujnik który odpowiada za to znajduje się z tylu głowicy.Tylko nie wiem czy masz 4 pinowy ale pewnie tak.Z tego czujnika jest przekazywana temperatura do ecu i licznika.Sprawdzić możesz tak wejść vagiem w engine i potem w bloki pomiarowe i później blok 3 albo 7 nie pamiętam to jest temperatura silnika faktyczna jaką jest.A później wejdz w licznik i tam jest temperatura jaką jest na liczniku.Termostat verneta nie polecam jedynie wahlera lub Ori.Mam nawet trzy vernety obydwa lipne.Później może Ci wysle link jak sprawdzić czujniki G2 i G62 Bo teraz pisze z tel .Przedstawiłem Ci mój sposób.pozdrawiam.[br]Dopisany: 23 Luty 2012, 15:39_________________________________________________A o to jak profesjonalnie sprawdzić czujniki.

Sprawdzanie sprawności termostatu i czujników wykonujemy wtedy gdy wskaźnik temperatury nie wyświetla optymalnej temp dla pracującego silnika.

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku. Najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

Mam nadzieję że pomogłem trochę.Pozdrawiam.

Opublikowano

Czesc

Super wszystko opisales, ale i tak wybiore sie z tym do kolegi ktory ma Vaga i mam nadzieje, ze w koncu wyjdzie ze to czujnik.

Mysle tez zeby jednak zmienic termostat na Wahlera dla swietego spokoju.

Dzisiaj caly dzien jezdzilem po miescie przy temp. powietrza +10 i na zegarze caly czas 90 nawet w korku a na klimie 102-105.

Jak cos zrobie-naprawie to dam znac.

Dzieki

pzdr

Opublikowano

Witam.Też bym na Twoim miejscu wymienił ten termostat na wahlera lub ori.Mam prośbę tylko daj znać jak się zachowuje dolny przewód od chłodnicypo wymianie termostatu chodzi mi o to czy robi się gorący po przejechaniu np jakiegoś odcinka w tych temperaturach.Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam.Też bym na Twoim miejscu wymienił ten termostat na wahlera lub ori.Mam prośbę tylko daj znać jak się zachowuje dolny przewód od chłodnicypo wymianie termostatu chodzi mi o to czy robi się gorący po przejechaniu np jakiegoś odcinka w tych temperaturach.Pozdrawiam.

Czesc

Jak juz gdzies pisalem ostatnio przy temp powietrza +10 i przejechaniu kilku kilometrow termostat sie otworzyl, waz dolny cieply i temperatura na k49 102-105max. Na zegarze rowne 90 i nie wychyla sie wyzej. Na razie obserwuje co sie dzieje bo gdyby nie k49 na klimatroniku to wszystko wyglada normalnie. Termostatu nie wymienilem ten Vernet sie otworzyl :) i niby dziala.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...