Jump to content
IGNORED

[ALL B5] Kiedy należy wymienić olej we wspomaganiu ?


fantastic
 Share

Recommended Posts

pytanie jak w temacie kiedy należy wymienić płyn we wspomaganiu ?

-czy jest jakiś limit czasowy lub kilometrowy ?

u mnie płyn ma kolor lekko brązowawy ale wspomaganie cały czas działa i nie wiem czy warto sie bawić w zmiane bo troche poczytałem na forum żę mogą być problemy z odpowietrzeniem wyciem pompy

Link to comment
Share on other sites

Jako takiego prikazu jak np. z rozrządem nie ma co ile km wymieniać. Wszystko w granicach rozsądku.

W twoim przypadku olej kwalifikuje się do wymiany, ponieważ jak sam napisałeś kolor ma jakiś podejrzany.

Nie sugeruj się tym, że jak inni wymienili, to zaczęło im wyć itd. Może wymienili za późno??

IMO nie czekaj aż tobie zacznie się coś dziać z pompą czy maglem. Płyn kosztuje niecałe 40 zeta. Wymiana u mechanika (jak nie chce Ci się samemu babrać) kole 50 zeta.

Pytałem u Zimnego w Piotrkowie - koszt wymiany z płukaniem układu około 120 zł. Tylko nie pamiętam czy płyn jest w tej cenie... No ale tam goście się znają na autach z grupy VAG i raczej robią dobrze :naughty:

_________________________________________________

nie spojrzałem, że przesiadujesz w Szwecji :decayed: no tam mogą być inne ceny za robociznę

Link to comment
Share on other sites

Zawsze możesz to zrobic inaczej we własnym zakresie :) Strzykawką wyjmujesz cały płyn ze zbiorniczka, czyscisz ten zbiorniczek i nalewasz do max. Po wykonaniu tej operacji poczekasz ok 1 godzinki, poźniej uruchomisz auto na pare sekund, następnie zaczniesz skręcac koła raz w lewo, raz w prawo. Tak ze dwa razy. Wyłączasz silnik i sprawdzasz poziom płynu.

Ja tak robiłem już w dwóch autach pare razy i wszystko do tej pory chodzi elegancko. :)

Link to comment
Share on other sites

Jesli masz jakies watpliwości odnosnie koloru czy czystości płynu to wymień, ja robiłem to sam... płyn Febi mineralny (22 zł) + ok godzinka roboty i po sprawie :th:

Link to comment
Share on other sites

Guest krzychuzzz

Pomijając moje przejścia z pompą to kilkakrotnie spotkałem się z opinią mechaników ze skoro się nic ze wspomaganiem nie dzieje to lepiej nie ruszać.

Link to comment
Share on other sites

no właśnie mimo ciemnego koloru jak układ pracuje normalnie to płynu nie powinno się jako tako wymieniać, zgadzam się jak najbardziej z kolegą krzychuzzz co najwyżej uzupełnić jeśli są braki ale jako tako nie powinno się wymieniać. Też właśnie spotkałem się z taką opinią

no i nie popadajmy w skrajności płyn od wspomagania to nie olej silnikowy, zalecenia wymiany oleju silnikowego są jasne a płyn od wspomagania ? - masz kupić auto nowe i liczyć ile pełnych obrotów kierownicą zrobiłeś hihi - nie ma raczej nigdzie nic na ten temat

Link to comment
Share on other sites

Guest krzychuzzz

Pomijając moje przejścia z pompą to kilkakrotnie spotkałem się z opinią mechaników ze skoro się nic ze wspomaganiem nie dzieje to lepiej nie ruszać.

A to błędne podejście. Wzystko z biegiem czasu traci swoje właściwości,także i płyn od wspomagania. Ciekawe,czy olej w silniku wymieniają też jak dopiero zacznie się cos dziać :gwizdanie:

Bez przesady z tym olejem silnikowym :wink4: to jest oczywista oczywistość :decayed:

A jak traci właściwości to zaczyna wyc, pozatym bez rozbierania magla i tak nie spuścisz całego płynu. 15-20% zostanie

Link to comment
Share on other sites

no właśnie mimo ciemnego koloru jak układ pracuje normalnie to płynu nie powinno się jako tako wymieniać, zgadzam się jak najbardziej z kolegą krzychuzzz co najwyżej uzupełnić jeśli są braki ale jako tako nie powinno się wymieniać. Też właśnie spotkałem się z taką opinią

no i nie popadajmy w skrajności płyn od wspomagania to nie olej silnikowy, zalecenia wymiany oleju silnikowego są jasne a płyn od wspomagania ? - masz kupić auto nowe i liczyć ile pełnych obrotów kierownicą zrobiłeś hihi - nie ma raczej nigdzie nic na ten temat

jezeli zmienil kolor z zielonego na inny wymieniaj i niezastanawiaj sie,u mnie po sprowadzeniu byl juz brazowy ale do forum jeszcze nienalezalem i nieinteresowalem sie tym(kolor jak kolor),a po 10 tys uszczelniacze puscily i magiel do wymiany,a jakbym wymienil plyn pewnie dalej bym smigal(oczywiscie bylo wczesniej przy kupnie wszystko spr.i bylo ok)

Link to comment
Share on other sites

Guest krzychuzzz

Napadli mnie normalnie :decayed: Chłopaki,ASO twierdzi,że płyn od wspomagania powinno się wymieniać co 80tys.km. Pytałem,bo sam niedawno sobie zmieniałem i byłem ciekaw.

Co? Gdzie? Kto? Ja? No co Ty? :decayed:

Nie wiem co zaleca ASO ale skoro tak mówisz to pewnie tak jest.

Tak jak pisałem wczesniej to nie jest to tylko moja opinia a kilku naprawde niezłych mechaników.

Osobiście jak dbam o auto i lubie miec wszystko sprawne i wymienione to szczerze mówiąc ostatnią rzeczą o której bym pomyślał byłby płyn do wspomagania.(jeśli wszystko byłoby ok)

Jak widać są dwie szkoły :wink4:

Link to comment
Share on other sites

_________________________________________________

nie spojrzałem, że przesiadujesz w Szwecji :decayed: no tam mogą być inne ceny za robociznę

no właśnie teraz jestem w PL do 15 kwietnia na wakacjach :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Napadli mnie normalnie :decayed: Chłopaki,ASO twierdzi,że płyn od wspomagania powinno się wymieniać co 80tys.km. Pytałem,bo sam niedawno sobie zmieniałem i byłem ciekaw.

nie zamykaj się tylko w sobie i jak co to idź w strone światła :polew: a tak na serio no może i trzeba z tym że tak jak mówiłem mi dwóch mechaników z dużym doświadczeniem mówiło że raczej się nie wymienia, a z kolei gdzieś we wcześniejszym temacie o płynach do wspomagania ktoś pisał że mu chyba w aso albo jakim serwisie audi powiedzieli że g 002 000 nie produkują i jego zamiennikiem jest g 004 000, wiadomo tam też są ludzie i popełniają błędy i często też się okazuje że nie bardzo wiedzą co mówią i analizując dalej jak czytam że ludzie wlewają i pieni się im pompa zaczyna wyć i wszystko wysiada bez względu na to czy robi to serwis czy w domu to naprawde nie chce mi się za to łapać :no:

Link to comment
Share on other sites

Osobiście jak dbam o auto i lubie miec wszystko sprawne i wymienione to szczerze mówiąc ostatnią rzeczą o której bym pomyślał byłby płyn do wspomagania.(jeśli wszystko byłoby ok)

Jak widać są dwie szkoły :wink4:

też dbam o auto i właśnie mnie ten płyn interesuje, kolor nie wiem jaki był przedtem ale na zbiorniku pisze że powienien być olej mineralny, dzisiaj kupilem już olej i na butelce pisze że jest on mineralny ale jest żółty lub biały (no jasny taki kolor ma) a nie jak chłopaki pisali na forum że powinien być zielony.

Z tego co wiem to w autach GRUPY VAG stosowane są oleje i zielone i białe, o żadnych czeronych nie ma mowy bo podobno rozszczelniają układ i siada pompa.

auto ma już 200 tys przebiegu-z tego ja zrobiłem 40 tys w ciągu 1,5 roku i myśle że nadszedł już ten dzień i trzebaby było jednak wymienić bo podejrzewam że dziadek adolf nie wymieniał tego oleju jeśli ma on taki kolor jak ma czyli jasno brązowawy.

Link to comment
Share on other sites

Co sądzicie o takim oleju http://moto.allegro.pl/item336430414__mobil_hd_a_85w90_1l_gratisy_rabatnfiltr_hurt_.html ??

Mam nim zalany układ wspomagania już długo i wszystko jest OK .Jest to olej mineralny- kolor różowy .

Link to comment
Share on other sites

Guest krzychuzzz

Zaraz zaczną się posty że tylko oryginał albo Febi :wink4:

Najważniejsze żeby był mineralny.

A temat "jaki płyn" był już wałkowany na forum

Nic dodać,nic ująć.Proszę trzymać się tematu

[cayenne]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...