Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Niedziałający EGR


Iro111
 Share

Recommended Posts

Witam !

Jak sprwdzić czy zepsuty jest EGR czy N18.

Nie wiem od czego zacząć a magik powiedział mi żeby wymienić dwa elementy !

Przecież mało jest prawdopodobne, że dwi zepsuły się naraz.

Zawór był brudny w srodku to go wyczyściłem ale nie wycieka z niego nic i jest czysty z zwnątrz.

Kiedy ten zawór pracuje czy przy zwiększaniu obrotów czy w jakimś przedziale ?

Link to comment
Share on other sites

dzialanie zaworu moża sprawdzic podpinajac Vag, wchodzisz w sterownik silnika - measure blocks i ustawiasz kanal 03. w ostatnej kolumnie obserujesz duty cycle. egr powinien byc otwarty ( ok 58 %) przy malych obrotach a zamyka ( 4,8 %) sie jak dasz buta zeby zassycac czyste powietrze i nie dopusczac spalin.

pozatym jak zdjemiesz przewod podcicnienowy z grzybka egr podlozysz pod niego palec a ktos przegazuje powinnenes poczuc słabnace podcisnienie.

ps wymienianie calego kanalu z zaworem egr to dosc kosztowna sprawa, wiele osob nawet celowo zatyka zawor - żeby dopuszczac czyste powietrze tylko.

a jakie objawy negatywne masz z wiazku z tym zaworem?

Link to comment
Share on other sites

Magik zuważył to przy okazji i powiedział że będzie miał bardziej mięką pracę.

Byłem u niego z powodu drgań silnika, kazał mi to wymienić to będziemy dalej sprawdzać.

Link to comment
Share on other sites

Magik zuważył to przy okazji i powiedział że będzie miał bardziej mięką pracę.

Byłem u niego z powodu drgań silnika, kazał mi to wymienić to będziemy dalej sprawdzać.

Temat drgan to troche temat zagadka- wielkorotnie poruszany na forum i pewne tylko to że przyczyn moze byc wiele.

od wrtryskow, ustwien kąta wtrysku, przeplywki, poduch pod silnikiem, plecionek do filtra pawlia..i Bozia wie czego jeszcze.

Sugrował bym najpierw wyjecie węzyka i zaslepienie zeby pozstawic zawór w opcji zamknietej i sprawdzc czy drania sie zmiejszą.

Dodam ze w moim przypadku prawie calkowite wyeliminowanie drgan nastepilo po wycięciu katalizatora :tongue4:

zaslepiony egr tez moze pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Ja też wyciołem katalizator, wymieniłem plecionkę, ustawiałem kąt wtrysku teraz chyba kupi przewód do diagnostyki.

Pytanie ma może ktoś z Olsztyna taki przewód, to może byśmy się stykneli i podpatrzył bym parę spraw.

Link to comment
Share on other sites

Witam koege :hi:

Posiadam przewodzik,jak potrzeba to zapraszam na pw. :th:

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No cóż.

Mój problem jest podobny.

Na spocie przy Vag-owaniu Łukaszr stwierdził, że u mnie zawór EGR jest zaślepiony.

Oświecając mnie w tym temacie, powiedział, że co niektórzy celowo tak robią aby dołożyć parę kucy do mocy.

Generalnie skutek jest taki, że silnik pracuje trochę głośniej.

Ale jak chcesz wiedzieć w tym temacie coś więcej to zapytaj Łukaszar :th:

Link to comment
Share on other sites

EGR w AFN`ach jest potrzebny jak dzwonek zającowi u ogona na polu ...

Efekt zaślepienia w sutuacji, gdy dolot EGR`a był nie czyszczony od niepamiętnych czasów jest mocno odczuwalny.

Niemniej drgania nie mają nic wspólnego z działaniem EGR`a.

Dwumas, słabe wtryski lub pompa wtryskowa, utrata kompresji na jednym z cylindrów, uszkodzone zawieszenie silnika, uszkodzona plecionka - oto prawdopodobne przayczyny.

Link to comment
Share on other sites

Niemniej drgania nie mają nic wspólnego z działaniem EGR`a.

Mogą miec jesli Zawór sie wiesza. wyobraz sobie ze cisniesz na gaz a auto zasysa zamiast czystego powietrza zozgrzane spaliny. Ma gorsza mieszanke więc mniej mocy i przy mniejszyhc predkosciach obrotowych i wyzszym biegu mogą być wyczuwalne drgania.

Swoją drogą dobrze jest wyczyscic kanal egra bo zbiera sie tam niezły syf zmniejszajac drożność a u mnie bylo go na dole tyle ze zaworek nie domykał szczelnie wejscia z kolektora wylotowego.

Link to comment
Share on other sites

Oświecając mnie w tym temacie, powiedział, że co niektórzy celowo tak robią aby dołożyć parę kucy do mocy.

optymista .... :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Niemniej drgania nie mają nic wspólnego z działaniem EGR`a.

Mogą miec jesli Zawór sie wiesza. wyobraz sobie ze cisniesz na gaz a auto zasysa zamiast czystego powietrza zozgrzane spaliny. Ma gorsza mieszanke więc mniej mocy i przy mniejszyhc predkosciach obrotowych i wyzszym biegu mogą być wyczuwalne drgania.

Swoją drogą dobrze jest wyczyscic kanal egra bo zbiera sie tam niezły syf zmniejszajac drożność a u mnie bylo go na dole tyle ze zaworek nie domykał szczelnie wejscia z kolektora wylotowego.

Czytaj uważnie, zanim odpiszesz ... :confused4:

Link to comment
Share on other sites

Kolego DARULEZ-co masz na myśli -rozgrzane spaliny-raczej opary olejowe z odmy-chyba .ze sie myle

Działanie EGR polega na tym ze zawor unosi sie i wpuszcza spaliny zaraz przy kolektrorze wylotowym do kolektora dolotowego. Spaliny te sa zasysane razem z powietrzem do silnika ( napelniaja cylindry). Otwarcie zaworu wystepuje przy niskich predkosciach obrotowych kiedy silnik nie potrebuje duzej mocy. Celem dzialania EGR sa glownie normy ekologiczne co prowadzi do ponownego przepalania spalin gdzy np auto stoi w korku czy jedzie z niska predkoscia obrotowa.

po przyslowiowym daniu buta zawór si ezamyka blokujac doplyw spalin i garczki napelnija sie juz tylko czytym powietrzem.

niektorzy zatykaja egr by wogole nie pozwalac spalinom dostawac sie do silnika spowrotem.

Niesprawnie dzialajacy ( np zabrudzony szlamem) egr moze nie domykac wlotu spalin i wtedy auto przy wiekszym bucie też ciagnie spaliny.

Co do oleju w Egr to dostaje on sie z pod turbo i ewnetualnie opary z odmy olejowej. to tak jak z olejem przy IC. niby nie powinno go tam dużo byc a jednak zawsze troszke sie nazbiera.

Link to comment
Share on other sites

dzis u kolegi podpiałem VAG'a i wyskoczył mi błąd "01265-- Zawór cewki regulatora próżniowego EGR – N18"

mam pytanko w ktorym miejscu jest ten zawór i jak go zaślepić moze jakieś foto.

Link to comment
Share on other sites

Nr 1 na tym schemacie to prawdopodobnie zawór EGR a nr 9 to N75 tylko nie wiem czy zaślepic go poprzez zdjecie wężyka prowadzącego do N75 i zatkanie obydwu otworów????

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...