Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Na pewno termostat?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na jesieni wymieniłem termostat i nawet nie zwracałem na to uwagi.

Znaczy jak jade to złapie te 90C, ale to po ok 10km w temperaturze ok 0C. Ale jak zatrzymam sie to bardzo szybko traci temperature i na jałowym to praktycznie nie łapie temperatury,

Czy to napewno termostat? bo nie taak dawno wymieniłem.

Opublikowano

Ew. podłącz pod VAG'a, ale to będzie raczej termostat, możesz jeszcze spróbować przysłonić chłodnicę, ale jak będzie dalej to samo to raczej termostat do wymiany.

Opublikowano

chłodnica przysłonieta już od jakiegoś czau i dalej to samo

Opublikowano

a pod vagim jak mi to wykaze??

aha, dodam ze wcześniej jak miałem stary termostat to nawet latem jak jeździłem to nie łapał mi 90C, z teraz jednak po jakimś czasie łapie te 90C tylko ich nie trzyma na postoji

Opublikowano

ale to wywali mi błąd? bo z tego co pamiętam jak podłączałem sobie jakiś czas temu to normalnie pokazywa mi jak sie temp. zmieniała

Opublikowano

a świece w podgrzewaczu z tyłu głowicy może są sprawne czy nie ? :) sprawdź podając im plusa na krótko jak iskrzy to działa są trzy. wiesz o czym mówie ?

wiem o czym mówisz, i jak one padniete to daja taki efekt że jak sie zatrzymam to po chwili spada temperatura i na postaju strasznie cięzko zagrzać samochod??

Opublikowano

Kolego to normalne że na biegu jałowym temperatur spada ale nie zejdzie poniżej 70,a odnośnie świec z tyłu głowicy to załancza je komputer i to jak będą spełnione warunki (czujnik w kolektorze ssącym) to powietrze musi być poniżej 5 stopni, oraz warunki które muszą być spełnione to temperatura silnika poniżej 60 stopni, silnik musi pracować ponad 10 sekund i obciążenie alternatora poniżej 50%

Opublikowano

a czy brak osłony pod silnikiem ma wpływ na temp silnika

Opublikowano

odgrzebuje temat bo zima nadchodzi a tu mam nada to samo.

Nawet teraz jak bylo +4C złapa mi 90C a jak sie zatrzymałem to zaczało spadać.

Jak patrze na kanały na klimatroniku to na 51C temperature 90C łapie mi dużo szybciej niż pokazane jest na zegarach, i później na egarach spada troszke a tem cały czas 90C.

Co jeszcze sprawdzić?

Opublikowano

3600380690

jak widać na obrazku czujnik temperatury ma 4 piny zrobione jest to w ten sposób, że 2 piny idą do deski na wskaźnik temp a 2 piny idą do sterownika.

Miałem taki przypadek, że czujnik z deski się uszkodził na tle ze nie było błędu jednak raz pokazywał a raz nie natomiast ten drugi czujnik który ląduje do sterownika był sprawny i pokazywał dobra temperaturę. Wymieniliśmy więc czujnik problemy z temperaturą zniknęły.

Opublikowano

tylko że u mnie raczej n jest problem z odczytem tylko walcze ze spdkiem temperatury na postoje, a zaczzyna sie to dziać teraz jak było +5C to już widac ze wskazówka lecii w dół

Opublikowano

temp na kliamtorniku sprawdzasz na kanale 49:wink:

Opublikowano

dzisiaj własnie doczytałem, bo w jakiejś rozpisce co znalazem pisało o 51 i tak sprawdzałem, wiec dzieiej wieczorem jeszcze sprawdze raz

A jest może gdześ rozpiska co na którym kanale jest? mam 87kanałów chyba

Opublikowano

jest na forum

KLIMATRONIK

Zmiana jednostek wyświetlania temperatury.

Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaźnika temperatury zewnętrznej.

Dostępne kody diagnostyczne.

Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod.

Uwaga: Silnik przepływu powietrza (V 71) i potencjometr (G 113) nie są instalowane w wersjach do USA/Kanady. Pominąć wartości wyświetlane dla tych elementów.

Wyświetlana wartości kodu.

1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej

2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)

3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)

4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)

5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód

6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia)

7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)

8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)

9 Wartość różnicowa (błąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap)

10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury

11 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)

12 Specjalna wartość klapy centralnej

13 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)

14 Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz

15 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)

16 Specjalna wartość klapy przepływu powietrza

17 Prędkość samochodu (km/h)

18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V)

19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V)

20 Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V)

21 Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony

22 Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)

23 Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)

24 Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się

25 Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down

26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)

27 Wartość kodu (Coding value)

28 Prędkość obrotowa silnika (RPM)

29 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM)

30 Wersja programu

31 Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się)

32 Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury

33 Licznik błędów potencjometru klapy centralnej

34 Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz

35 Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza

36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)

37 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max.

38 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)

39 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)

40 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)

41 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)

42 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)

43 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)

44 Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?)

45 Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo)

46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny)

47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC)

48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)

49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)

50 Czas postoju (min)

51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC

52 Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8.

Zobacz poniżej.

53 Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8. Zobacz

poniżej.

54 Znak sterujący

55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji

56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)

57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)

58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89)

59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód

60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)

61 Wersja programu (ostatnia)

--------------------------------------------------------------------------------

Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC)

00.0 brak błędów

02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)

02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1

02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa

02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie

03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1

03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1

03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa

03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie

04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)

04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1

04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa

04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie

05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)

05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz

poniżej)

05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa

05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie

06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz

poniżej)

06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1

06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa

06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie

07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz

poniżej)

07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1

07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa

07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie

08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)

08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1

08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa

08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie

08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)

08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie

08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana

11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)

11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1

11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa

11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie

11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)

11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie

11.7 Klapa centralna, czasem blokowana

13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)

13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1

13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa

13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie

13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)

13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie

13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana

15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)

15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1

15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa

15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie

15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)

15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie

15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana

17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu

18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe

18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne

20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej)

20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie

22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)

22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa

22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)

29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła

29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła

29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie

29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie

Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):

*02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony

*04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury

*05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury

*05.2 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone

*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany,

diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza

*07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0

*08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie

*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

*11.1 Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie

*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

*13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie

*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

*15.1 Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?)

*15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę

*20.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund

*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie

*22.5 Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551

--------------------------------------------------------------------------------

Kody kanału 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wyłączony

Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane.

Część warunkowa

a1 Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony

b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500

c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000

d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000

e1 Funkcje systemu OK

f1 Funkcje systemu OK

a2 Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna)

b2 Niskie napięcie

c2 Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max.

d2 Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT)

e2 Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73)

f2 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118)

a3 Wybrany tryb ECON

b3 Wybrane OFF

c3 Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska

d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)

e3 Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy

f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC)

g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)

Kropka dziesiętna

Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON

Kropka dziesiętna

Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF

--------------------------------------------------------------------------------

Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu

Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale.

Część warunkowa

a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury

b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)

c1 Zamknięty zawór ogrzewania

d1 Przewody dwukierunkowe

e1 Kompresor klimatyzacji ON

f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON

a2 Klapa przepływu powietrza otwarta

b2 Klapa przepływu powietrza otwarta

c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta

d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"

e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"

f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"

a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"

b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny”

c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"

d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"

e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"

f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze"

g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)

Może się przydać odnośnie tych kodów:

http://img205.imageshack.us/my.php?image=klimalokalizacjasy6.jpg

Kody i dokłady opis (wersja EN)

http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

Opublikowano

i właśnei n tym wyczytałem zeby patrzeć na 51 kanał

Opublikowano

aa fakt to jest od przedlifta spis kanałów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...