[B6 AWX] Kilka godzin postoi i jest problem z odpaleniem.Bez różnicy czy mróz czy ciepło
0

    23 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam , mój problem powstawał stopniowo , w sierpniu mi się zdarzyło raz , potem raz w tygodniu , teraz prawie codziennie. Auto a4 b6 1,9tdi 130KM , po dłuzszym postoju ,4-5 godzin i w góre nie zapala(zapala po 30sek kręcenia) bez róznicy czy mróz czy dodatnia temperatura. Wyglada to tak jakby paliwo mi odpływało z pompy, i wtedy muszę kręcić ok 30 sekund aż załapie i wtedy juz choć bym milion razy zapalał to zawsze zapali od razu, ale gdy postoi te kilka godzin, znowu jest to samo.Wczoraj okazało się że mam świecę żarową 1 uwaloną , kupiłem beru i wstawiłem ale dzisiaj rano to samo. Czasami gdy postoi dłuzej przy pierwszym przekręceniu kluczyka mam odczucie jakby na ćwierć obrotu załapywał ale przrywa i wtedy muszę kręcić te kilkanaście sekund az uruchomie. Nie zabardzo się znam ale jakby jakiś zwrotny zawór nie trzymał i paliwo odpływało ,czy jest coś takiego w tych samochodach ? ,proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Aha gdy byłem wczoraj u elektryka i kazał mi na poczatek wymienić świecę żarową , to powiedział ze to raczej sprawa mechanika niż elektryka samochodowego , czy rzeczywiście na tym etapie elektryk (elektronik)samochodowy już nie pomoże i już dane otrzymane z komputera nie powiedzą mu nic o mojej usterce.

    Czy zawór zwrotny i filtr paliwa wymienie bez problemów , czy na coś muszę uważać. W jaki sposób to ewentualnie zeby nie zapowietrzyć układu.Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Cofanie paliwa ci nie grozi bo w twoim aucie w baku masz pompę wstępną,więc przy każdym przekręceniu kluczyka wyrówna ciśnienie i odpowietrzy ci układ. No chyba że właśnie ta pompa nie działa.Z filtrem paliwa nie powinieneś miec większych problemów jeżeli masz narzędzia.Odpowietrzanie też ciebie nie dotyczy.Kilka razy przekręcisz kluczyk i wspomniana pompa zrobi to za ciebbie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dziękuje za odpowiedź , czyli jednym z powodów powyzszej sytuacji moze byc pompa paliwowa. W tej chwili własnie jako ze jest wolna sobota wróciłem od mechnika , jestem umówiony na poniedziałek .Zobaczymy co zrobi. Wspomniał coś o pompce , ale też mówił o jakichś gumkach czy podkładkach w pompowtryskiwaczach które siadaja po jakims czasie ,szczerze nie wiem o co chodzi , kiedyś silnik poloneza rozbierałem i składałem dwa razy w ciągu 8 godzin z włozeniem .A teraz ta technika zupełnie sie pogubiłem , jak duży to moze być koszt wymiany tych podkładek w pompowtryskiwaczach ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    prawdopodobnie pompa spietrzajaca w zbiorniku sie konczy. ew. uszczelniacze PD lub peknieta(nieszczelna) tandem pompa.[br]Dopisany: 28 Styczeń 2012, 11:27_________________________________________________

    Dziękuje za odpowiedź , czyli jednym z powodów powyzszej sytuacji moze byc pompa paliwowa. W tej chwili własnie jako ze jest wolna sobota wróciłem od mechnika , jestem umówiony na poniedziałek .Zobaczymy co zrobi. Wspomniał coś o pompce , ale też mówił o jakichś gumkach czy podkładkach w pompowtryskiwaczach które siadaja po jakims czasie ,szczerze nie wiem o co chodzi , kiedyś silnik poloneza rozbierałem i składałem dwa razy w ciągu 8 godzin z włozeniem .A teraz ta technika zupełnie sie pogubiłem , jak duży to moze być koszt wymiany tych podkładek w pompowtryskiwaczach ?

    IMHO z wyjatkiem niezbednych do demontarzu narzedzi i troche elektroniki nic w silnikach sie nie zmienilo.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    tak jak kolega wyżej napisał, ja również obstawiam uszczelniacze PD. Miałem u siebie identyczne objawy. Był problem z odpaleniem, dodatkowo po odpaleniu było dużo białego dymu. Problem pojawiał się zawsze jak postał dłużej niż kilka godzin. Po wymianie oringów wszystko jest ok.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W tych przypadkach jakiego rzędu są sumy za naprawę (pompa lub uszczelki (oringi)).W poniedziałek napewno napiszę o wyniku naprawy i kosztach ,ale gdybym znał wcześniej przynajmniej oczywiście w przybliżeniu wiedziałbym na co sie przygotować i np. ile kasy wziąśc.Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    komplet naprawczy dla jednej pompki to około 40zł, za robociznę płaciłem chyba 150 zł

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    komplet śrub oraz oringów ok 200 PLN.

    pompa spietrzająca ( tylko nowa) ok 300-500 PLN.

    tandem pompa używana w dobrym stanie ok 300PLN

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dziękuję za odpowiedzi , wiem przynajmniej na ta chwilę na co mam sie przygotować.W poniedziałek będzie wiadomo czy trafiliśmy z diagnozą. Napewno napiszę o wyniku naprawy, jeszcze raz wszystkim dziękuje i pozdrawiam.To do poniedziałku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dziękuję za odpowiedzi , wiem przynajmniej na ta chwilę na co mam sie przygotować.W poniedziałek będzie wiadomo czy trafiliśmy z diagnozą. Napewno napiszę o wyniku naprawy, jeszcze raz wszystkim dziękuje i pozdrawiam.To do poniedziałku.

    są oczywiście inne możliwości, np pęknięta głowica. ale od czegoś trzeba zacząć. daj znać

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Hej ja wczoraj przegladałem forum to ktos miał podobny przypadek i to była wina pompy na głowicy było tez cos wspomniane o vacum pompie . ale ja tylko sugeruje

    jak by były nie szczelne uszczelki na PD to moim zdaniem powinna kopcic na biało i gryzacym dymem sadzic z tłumika ja tak kiedys miałem( oczywiscie po 1 odpaleniu po długim staniu)

    a co do pompy w zbiorniku to jak sie skonczy to i auto stanie miałem tak w VW Passacie 1.9tdi 105PS

    komplet naprawczy na 1PD w INTER Cars 33zł a ze znizka płaciłem 23zł

    Pozdrawiam :):wink4: :wink4:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Hej ja wczoraj przegladałem forum to ktos miał podobny przypadek i to była wina pompy na głowicy było tez cos wspomniane o vacum pompie . ale ja tylko sugeruje

    jak by były nie szczelne uszczelki na PD to moim zdaniem powinna kopcic na biało i gryzacym dymem sadzic z tłumika ja tak kiedys miałem( oczywiscie po 1 odpaleniu po długim staniu)

    a co do pompy w zbiorniku to jak sie skonczy to i auto stanie miałem tak w VW Passacie 1.9tdi 105PS

    komplet naprawczy na 1PD w INTER Cars 33zł a ze znizka płaciłem 23zł

    jezeli pada pompa spietrzajaca, mozesz miec np sytuacje ze auto z gorki gasnie, bywaja problemy z uruchomieniem.

    a jakiej f-my? ten zestaw naprawczy?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam nadzieję że aż tak źle nie jest , pęknięta głowica to źle brzmi , a pewnie ile kosztuje .Tego dymu białego nie zauważyłem ,ale poobserwuje .Auto chodzi idealnie , przyspieszenie , poziom oleju itp. wszystko jest w normie.Gdy postoi do pięciu godzin (około )pali idealnie za pierwszym obrotem , natomiast tak jak napisałem wczesniej, dłuzszy (powyżej 5-6h)postój bez względu na temperaturę powoduje problemy.

    W sumie działanie pompy znam i rzeczywiście uważam że może powodowac podobne problemy , natomiast nie do końca rozumiem uszkodzenia tych uszczelek na pompowtryskiwaczach , dlaczego mogą powodować podobne problemy .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    aby PD mogl zadzialac musi byc wytworzone cisnienie wstepne przez tandempompe. jezeli sa uszkodzone uszczelniacze cisnienie jest niedostateczne, dopiero za ktoryms obrotem nastepuje skompensowanie nieszczelności.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Hej ja wczoraj przegladałem forum to ktos miał podobny przypadek i to była wina pompy na głowicy było tez cos wspomniane o vacum pompie . ale ja tylko sugeruje

    jak by były nie szczelne uszczelki na PD to moim zdaniem powinna kopcic na biało i gryzacym dymem sadzic z tłumika ja tak kiedys miałem( oczywiscie po 1 odpaleniu po długim staniu)

    a co do pompy w zbiorniku to jak sie skonczy to i auto stanie miałem tak w VW Passacie 1.9tdi 105PS

    komplet naprawczy na 1PD w INTER Cars 33zł a ze znizka płaciłem 23zł

    jezeli pada pompa spietrzajaca, mozesz miec np sytuacje ze auto z gorki gasnie, bywaja problemy z uruchomieniem.

    a jakiej f-my? ten zestaw naprawczy?

    W byle sklepie zestaw naprawczy Bosch i TYLKO TAKI BIERZEMY POD UWAGĘ kosztuje od 25zł do 35zł na jeden PD.

    W mojej wsi biorą 50 zł za wymianę jednej sztuki i przy tym skromne czyszczenie...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    dokładnie Bosch i jak wyżej napisałem i kolega potwierdza że od 25 zł za komplet na 1 PD

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    rozumiem że w skład wchodza nie tylko oringi ale i śruby mocujące PD?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    po demontazu PD nalezy bezwglednie wymienic sruby mocujace.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A więc tak: mechanik stwierdził wyciek oleju napędowego z pompy .Pompę widziałem ale to nie jest ta ze zbiornika tylko jakaś przy silniku . Podobno uszczelek (zestawu naprawczego nie ma do zdobycia ) podobno nowa kosztuje około 1000 , zaproponował swoja uzywaną sprawną za 250 zł . Została wymieniona również końcówka drążka , i dwa górne wachacze przód i coś tam jeszcze za 70 zł. Aha podczas tych wycieków został (rozpuszczony -uszkodzony) również przewód gumowy (60cm)który znajdował się akurat pod pompą która została wymieniona.Przewód rzeczywiście wyglądał jakby był rozpuchnięty koszt przewodu ok. 70 zł. Także naprawa w sumie wyniosła 770 części i 230 robocizna. zobaczymy czy rano odpali .Czy diagnoza mechanika była trafna .Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość

    A więc tak: mechanik stwierdził wyciek oleju napędowego z pompy .Pompę widziałem ale to nie jest ta ze zbiornika tylko jakaś przy silniku . Podobno uszczelek (zestawu naprawczego nie ma do zdobycia ) podobno nowa kosztuje około 1000 , zaproponował swoja uzywaną sprawną za 250 zł . Została wymieniona również końcówka drążka , i dwa górne wahacze przód i coś tam jeszcze za 70 zł. Aha podczas tych wycieków został (rozpuszczony -uszkodzony) również przewód gumowy (60cm)który znajdował się akurat pod pompą która została wymieniona.Przewód rzeczywiście wyglądał jakby był rozpuchnięty koszt przewodu ok. 70 zł. Także naprawa w sumie wyniosła 770 części i 230 robocizna. zobaczymy czy rano odpali .Czy diagnoza mechanika była trafna .Pozdrawiam

    jest na bank komplet uszczelek do tandem pompy, tylko one nie zawsze przynoszą skutek, bo dalej może przeciekać ropa i układ będzie łapał powietrze, zobacz czy faktycznie to była jej wina.

    pzdr.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak, dzisiaj rano odpalił za pierwszym razem , także problem najprawdopodobniej został usunięty , zobaczymy za kilka dni czy się nie pojawi.Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    witam .Ja mam silnik ajm b5 avant 2001 i mam ten sam problem. Rano po kilkugodzinnym postoju auto odpala po kilkusekundowym pokręceniu rozrusznikiem. Miałem problem z pompą tandemową (padła uszczelka pomiędzy pompą, a głowicą) uszczelka została wymieniona na nową oryginalną i przestało cieknąć. Problem slabego odpalania jednak pozostał (świece żarowa są sprawdzone). W pompie vacu jest króciec podający podciśnienie do pompy hamulcowej i jest on lekko poluzowany(obraca się w obudowie pompy, ale hamulce są ok) i w związku z tym mam pytanie czy on ma coś wspólnego z układem zasilania pompowtryskiwaczy?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy