Jump to content
IGNORED

[B6 AWX] NIska temperatura a warunki pracy zimnego silnika.


nastradamus

Recommended Posts

Witam

Panowie, dzisiaj w nocy w Wawce było -14'C, nastał czas jechać do pracy, mój Avancik stał 2 dni na dworku, dwa razy zapuściłem mu zapłon tak by spiralka zgasła, i muszę powiedzieć, że dopiero po około 5sek kręcenia załapał... czy jest to normalne w przypadku tych silników? jak już załapał to pracował ciężko, ale równo więc myślę że świece są ok , jeżdże na najtańszej ropie ze stacji neste, jak myślicie lepiej lać lepszą? czy może dodać jakiś uszlachetniacz? jak tak to jaki? czy przy -20'C już nie zagada? Akumlator jest git - nowy ori. A przy jakich temp. wasze Audiczki gadają?

pozdro

Adam

Link to comment
Share on other sites

to to znaczy gadaja? :decayed:

jezeli jest zimno to normalne ze troche twardziej pracuja, swiece zarowe sprawdzales?

Link to comment
Share on other sites

Przy mrozach ważne jest aby tankować ropę przystosowaną do niskich temp. Stacje sprzedają ropę przygotowaną na 3 dni w przód uzupełniając różne dodatki. Tak wiec ropa jak będzie na dworze +5 to tych dodatków na mrozy nie będzie miała, a ropa jak w prognozie pogody bedzie nadawane -20*C to już zostanie wzbogacona w te uszlachetniacze. Jak ktoś mało jeździ to lepiej lać pod korek w mrozy.

Zapłon zależy od wielu czynników i diesel dieslowi nie równy. Długo można sie rozpisywać.

Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś mało jeździ to lepiej lać pod korek w mrozy.

a co to da? :cool1:

Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś mało jeździ to lepiej lać pod korek w mrozy.

a co to da? :cool1:

też mnie ciekawi co to daje, już kilkukrotnie spotkałem się z taką teorią, że pełny bak pomaga w odpalaniu. nie wiem tylko w jaki sposób :mysli:

Link to comment
Share on other sites

zapewne chodzi o utrudnienie w skraplaniu pary wodnej.

jednak woda w zbiorniku to nie problem.

konkluzja jest taka, ze w warunkach zimowych, gdy temperatury nie sa niskie, bezpieczniej zbyt wiele paliwa nie tankowac, poniewaz gdy nadejda mrozy a w baku bedzie paliwo do nich nie przystosowane, zwyczajnie wytraca sie parafiny i klopot gotowy.

Link to comment
Share on other sites

a od czego jest głośna praca silnika w niskiej temperaturze? złe smarowanie?

Link to comment
Share on other sites

a od czego jest głośna praca silnika w niskiej temperaturze? złe smarowanie?

albo niewlasciwy olej, i glosna praca hydropopychaczy,albo zwyczajnie wieksze luzy robocze i do tego twarda praca spowodowana niska temperatura silnika. zle rozpylenie, gorsze warunki samozaplomnu, itp.

Link to comment
Share on other sites

Z tankowaniem pod korek dokłądnie tak jak napisał Musashi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...