tovisto Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Witam mam problem... ostatnio zauważyłem, że mam bardzo mało oleju w silniku. Wczoraj dolałem z 1litr. Dziś przejechałem ok 200km i zaświeciła mi się kontrolka od stanu oleju. Sprawdziłem i nie ma nic oleju w silniku. Zauważyłem, że olej mi wycieka pod silnikiem... nie mam za bardzo jak sprawdzić bo mam osłone pod silnikiem i jestem 200km od domu ;/. Ale zauważyłem że mokro od oleju jest pod FILTREM OLEJU, sam filtr jest SUCHY ale pod filtrem masa oleju... skąd może być taki wyciek? może miał ktoś podobny przypadek?
KKKC Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Witam.... Pewnie uszczelka chłodniczki oleju... Filtr jest do niej przykręcany. Spotkałem się już z podobnym problemem.... Poszukaj było już na forum... Groszowa sprawa, z wymianą też nie ma problemu. Pozdrawiam KKKC
colins Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Potwierdzam. Sam jestem świeżo po wymianie całej chłodnicy oleju i rzeczywiście jest to newralgiczne miejsce, z którego może walić olej. Przy wymianie samej uszczelki nie trzeba nawet odłączać węży płynu od chłodniczki - wystarczy ją zsunąć ze śruby, założyć nowy oring, skręcić do kupy i gra gitara.
tovisto Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Opublikowano 1 Lutego 2012 a dam rade to zrobić bez kanału ? od góry?
colins Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Chyba będzie ciężko. U mnie trzeba było z kanału.
virus191 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Może ktoś ma jakieś fotki gdzie to wszystko jest ? W sierpniu kupiłem 4L Mobil 1 10W40 i od tamtej pory dolewa go, zostało mi jeszcze 2L, obudowa plastikowa pod spodem cała w oleju, też mi się wydaję, że mi stamtąd leci :/
colins Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Chłodnica oleju jest jednocześnie podstawą filtra oleju. Poznasz ją po 2 dochodzących do niej wężach płynu chłodzącego. Zresztą przy zgrabnych rączkach dasz radę ją wymacać od góry i sprawdzić czy jest zaolejona (przynajmniej w moim silniku dałem radę od góry ją pomacać). Zapuszczasz żurawia pod zbiorniczek płynu i kolektor dolotowy i na bloku silnika powinieneś zauważyć filtr oleju, a pod nim tę nieszczęsną chłodniczkę. Gmerasz paluchami po niej i jeśli jest wyciek oleju, to od dołu powinieneś wyczuć znajomą lepkość. Aby zdemontować chłodnicę oleju należy odkręcić filtr oleju, następnie odkręcić nakrętkę przytrzymującą chłodniczkę i zsunąć całą chłodnicę z rurki do której przykręcany jest filtr. Może być tak, że wystarczy dokręcić nakrętkę mocującą chłodniczkę oleju. Czytałem tu na forum o przypadku, gdy komuś ta nakrętka po prostu poluzowała się przy wymianie filtra oleju i efektem było właśnie gubienie oleju spod chłodniczki.
YaBoLeK Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 dokladnie, 3 lata temu robilem oring przy chlodniczce- ostatnio cieklo z czujnika - jest powyzej
pepik Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Zadam głupie pytanie Czy w Golfie IV 1.9 SDI też jest takowa uszczelka chłodniczki oleju?
virus191 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Jak najlepiej dobrać się do filtra oleju i chłodniczki i czujnika ? Od góry, dołu ? Trzeba coś demontować aby ułatwić dostęp ?
colins Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 A nie widział co napisałem wyżej? Skoro filtr oleju odkręcasz od dołu, a chłodniczka jest pod filtrem, to chyba logiczne jest, że robotę trzeba robić z kanału.
tovisto Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Opublikowano 3 Lutego 2012 witam, usterka naprawiona. Okazało się, że czujnik ciśnienia oleju pękł i przez niego cały olej uciekał... Jak naprawić usterke? 1. odkręcić zbiornik płyny chłodniczego ( 3 śrubki ). 2. odpalić auto,( poczekać, aż się trochę zagrzeje i piłować silnik tak na 80% przez ok 6sekund) i zobaczyć czy cieknie gdzieś olej, koło filtra oleju( przyjrzeć się dobrze, świecić latarką ) Zobaczycie w głębi czujnik ( kabel do niego idzie ) Jeśli cieknie z niego ( u mnie leciało ciurkiem ) to znalezliśmy przyczyne 3. Zgasić auto. 4. Odczepić kabel ( jest na wsuwce ) i odkręcić czujnik ( Najlepiej klucz fajkowy 24 ). 5. Wkręcić nowy czujnik i zrobić wszystko w odwrotnej kolejności I Problem z głowy przy okazji wymieniłem sobie olej i filtr oleju Koszt Czujnika : 14zł Najlepiej wykręcić stary i w sklepie pokazać bo są różne czujniki do tych samych modelów silnika. Do mojego ADP 1.6 z tego samego rocznika a idą dwa inne typy czujnika. Mój był 1.2-1.6 bar Czas roboty : ok 30min Na życzenie, jeśli będę miał czas to porobie fotki co i jak. powodzenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się