Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przy sprawnym alternatorze pojemność aku ma w sumie tylko wpływ na rozruch. Chocby zrobić w samochodzie centrum łaczności to i tak altek wydoli. A nikt normalny nie korzysta z niewiadomo czego na postoju także nominalne akumulatory wystarczą. No chyba że ktos ma zamiar grać na maxa pod remiza to co innego :decayed:

Opublikowano

Przy sprawnym alternatorze pojemność aku ma w sumie tylko wpływ na rozruch. Chocby zrobić w samochodzie centrum łaczności to i tak altek wydoli. A nikt normalny nie korzysta z niewiadomo czego na postoju także nominalne akumulatory wystarczą. No chyba że ktos ma zamiar grać na maxa pod remiza to co innego :decayed:

a przecież rozruch to podstawa-u mnie teraz pali baardzo szybko,po za tym większy aku dłużej wytrzyma,testowałem w volvie zalecane były 180Ah wytrzymały 2 lata,póżniej dałem 220Ah tej samej marki i śmigają 4 rok :gwizdanie: ale jeśli niektórym większy aku od katalogowego kojarzy się z remizą to gratulacje :gwizdanie:
Opublikowano

ja kupilem Moll rok temu...bardzo dobre akumlatory,ida na pierwszy montaż..

Opublikowano

Gdybym nawet nie sprawdził po kodzie daty produkcji to dziś i tak bym pojechał wymienić AQ. Auto stało od niedzieli nieużywane, temperatura była plusowa cały tydzień - rano ledwo zakręcił. Nikt mi nie wmówi, że leżakowany (bez comiesięcznego doładowywania) akumulator jest w pełni sprawny. Wsadzili AQ z października. Zobaczę czy będzie lepszy.

Opublikowano

"Auto stało od niedzieli nieużywane, temperatura była plusowa cały tydzień - rano ledwo zakręcił."

PRZYPUSZCZENIE/OPCJA/MOŻLIWOŚC

Jest też możliwość że coś w aucie rozładowuje akumulator. Wystarczy jedna żaróweczka np. z bagażnika żeby przez tydzień padł.

Akumulator ze sklepu sprawny ma 12,5-12,6V

Opublikowano

"Auto stało od niedzieli nieużywane, temperatura była plusowa cały tydzień - rano ledwo zakręcił."

PRZYPUSZCZENIE/OPCJA/MOŻLIWOŚC

Jest też możliwość że coś w aucie rozładowuje akumulator. Wystarczy jedna żaróweczka np. z bagażnika żeby przez tydzień padł.

Akumulator ze sklepu sprawny ma 12,5-12,6V

Sory za OT, ale co jeszcze może rozładowywać aku oprócz żarówek? U mnie auto postoi dwa dni i już nie odpalę przy takich temperaturach jak teraz :wallbash: :wallbash:

Opublikowano

"Auto stało od niedzieli nieużywane, temperatura była plusowa cały tydzień - rano ledwo zakręcił."

PRZYPUSZCZENIE/OPCJA/MOŻLIWOŚC

Jest też możliwość że coś w aucie rozładowuje akumulator. Wystarczy jedna żaróweczka np. z bagażnika żeby przez tydzień padł.

Akumulator ze sklepu sprawny ma 12,5-12,6V

Sory za OT, ale co jeszcze może rozładowywać aku oprócz żarówek? U mnie auto postoi dwa dni i już nie odpalę przy takich temperaturach jak teraz :wallbash: :wallbash:

Radio

Opublikowano

Radio ?? W jaki sposób ?

Opublikowano

Instrukcja coś mówi o pomiarze prądu "spoczynkowego" z akumulatora do instalacji. Powinien być 50mA=1/20 A, baardzo mały.

Dla porównania to 3-5 świecących diodek led tyle pobiera.

Trzeba zmierzyć ten prąd i będzie wiadomo.

Druga opcja to niesprawny aku - samoczynnie się rozładowuje. Na nowym napięcie po ładowaniu spada do 12,5V i tak się utrzymuje, mam w szkole takiego trupa który po odłączeniu za chwilę ma 6V bez żadnego obciążenia. Coś pomiędzy odpali silnik ale nie po tygodniu.[br]Dopisany: 14 Styczeń 2012, 18:43_________________________________________________50mA=0,05A[br]Dopisany: 14 Styczeń 2012, 18:43_________________________________________________Kiedyś radio miało taki włącznik że jak zrobił pstryk to było wyłączone na 100%

Obecnie jakiś układ czuwania cały czas pobiera znikomy prąd, alarmy nie ori i inne wynalazki też coś biorą itd.

Opublikowano

Sory za OT, ale co jeszcze może rozładowywać aku oprócz żarówek? U mnie auto postoi dwa dni i już nie odpalę przy takich temperaturach jak teraz :wallbash

może alarm ,jak masz :cool1:
Opublikowano

Radio ?? W jaki sposób ?

Radio posiada pamięć, która zużywa prąd w stanie czuwania. MOje radio alpine pobiera nawet 20w w stanie czuwania jak sie źle przewody podłączy.

Możesz słuchac radia bez włączonego zapłonu?

Drugą opcją jest alarm.

Opublikowano

Mogę słuchać radia bez zapłonu ;) w wolniejszej chwili zmierzę ile pobiera prądu auto w stanie spoczynku ;)

Opublikowano

A ja nie mogę słuchać radia bez zapłonu. Alarmu nie mam. Myślę, że akumulator padaka :disgust:

Opublikowano

A ja nie mogę słuchać radia bez zapłonu. Alarmu nie mam. Myślę, że akumulator padaka :disgust:

bo nie masz fazy + podtrzymującej odpowiednio podpiętej, Kwestia przepięcia kabelków

Opublikowano

Mogę słuchać radia bez zapłonu ;) w wolniejszej chwili zmierzę ile pobiera prądu auto w stanie spoczynku ;)

Najłatwiej wpiac sie w bezpiecznik chyba 16 i będzie wiadomo ile pożera.
Opublikowano

Mogę słuchać radia bez zapłonu ;) w wolniejszej chwili zmierzę ile pobiera prądu auto w stanie spoczynku ;)

Najłatwiej wpiac sie w bezpiecznik chyba 16 i będzie wiadomo ile pożera.

Nie wprowadzaj kolegi w błąd. Napisał wyraźnie że chce zmierzyć ile pobiera prądu auto w stanie spoczynku, a nie dany odbiornik. Pobór prądu mierzy się rozpinając jedną z klem i wpinając w obwód amperomierz, jak masz zwykły miernik pomiarowy tam też można ustawić amperarz.

Opublikowano
Pobór prądu mierzy się rozpinając jedną z klem i wpinając w obwód amperomierz,

Należy najpierw zmierzyć całkowity pobór prądu a potem dochodzić gdzie to "leci": radio alarm samoróbki itd.

Opublikowano

Mogę słuchać radia bez zapłonu ;) w wolniejszej chwili zmierzę ile pobiera prądu auto w stanie spoczynku ;)

Najłatwiej wpiac sie w bezpiecznik chyba 16 i będzie wiadomo ile pożera.

Nie wprowadzaj kolegi w błąd. Napisał wyraźnie że chce zmierzyć ile pobiera prądu auto w stanie spoczynku' date=' a nie dany odbiornik. Pobór prądu mierzy się rozpinając jedną z klem i wpinając w obwód amperomierz, jak masz zwykły miernik pomiarowy tam też można ustawić amperarz.

[/quote']

Czytaj ze zrozumieniem rozpatrujemy przypadek radia i jego podłaczenia (z pominięciem włączenia zapłonu i po nim)

A po co szukać klucza do odkręcenia klemy jak można zdjąć dekiel od bezpieczników i bez brudzenia sobie rąk zmierzyć ile pobiera radio? Jak znikome wartości to dopiero można grzebać dalej i się brudzić.

Jak zacznie od radia to prawdopodobnie zaoszczędzi sobie zbędnej roboty. Jeśli zmierzy na klemie pobór prądu i wyjdzie, że jest ponad normę to i tak będzie musiał skorzystać z mojej metody.

A z reszta zrobi jak zechce ja bynajmniej lubię sobie ułatwiać pracę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...