Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może dlatego jako jedyny Centre chwale.

Fajny sprzęt, troszkę większy od litrowego kartonu mleka. Ma wbudowany wentylator więc nie dusi elektroniki. Ale ja mam manie na takie sprzęty.

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

czy znacie aku firmy tuborg ?

Opublikowano

I dobrze. Gdzie znajdę wersje 12 boost? Wszędzie są 18 po 280zł? Ta 12 może kosztować tyle co cetek albo podobnie i tu już dylemat będzie:) Ciekawe czy wentylator jest tyko w mocniejszych wersjach. Ogólnie powiem Ci , ze ceteka chwalą nawet na elektrodzie a to już dużo znaczy.


czy znacie aku firmy tuborg ?

Po co kombinujesz? Jeśli stoisz przed zakupem od razu daj sobie na luz. A jeśli pytasz bo taki posiadasz no to nic nie piszę.

Ja właśnie przed chwilą zakupiłem bannera 74ah. Mój sensei od akumulatorów powiedział , ze są najlepsze booo najcięższe;] Ważą ok 19kg. Bosch i centra 17 i mniej. Varta podobnie. Do tego Banner ma niby więcej elektrolitu czy coś no i jest dostęp do cel pod naklejką.


POWER-KRIS znalazłem 18 za 240zł i chyba ją łyknę zamiast ceteka. Jeszcze tylko dopytam czy warto.

Opublikowano (edytowane)

Gdzie elektronika tam ciepło. Komp bez wentyli to 3 miechy max. Dlatego nie mam Ceteka.

Na allegro są wszystkie.

18 ma kolega i też ma wentylator.

12 to do małych pojemności typu 45Ah i motocykle.

Ps. Skoro trzeba wydolność na poziomie 10% to ten cetek max 50Ah idealnie obsługuje. No do 70max.

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

Panowie macie jakieś zdanie o akumulatorach Jenox Gold ? Jak to się sprawuje ?

Opublikowano (edytowane)

Gdzie elektronika tam ciepło. Komp bez wentyli to 3 miechy max. Dlatego nie mam Ceteka.

Na allegro są wszystkie.

18 ma kolega i też ma wentylator.

12 to do małych pojemności typu 45Ah i motocykle.

Ps. Skoro trzeba wydolność na poziomie 10% to ten cetek max 50Ah idealnie obsługuje. No do 70max.

Już podjąłem decyzje. Dokładam siana i kupuje dość drogi Ctek 7.0. To już 7a i ogólnie podobno najbardziej udany z serii. 5 lat gwary. Ponoć bardzo porządne i zero zwrotów na gwarancje. Do moich 74ah będzie z zapasem.

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o wydajność do dla okazjonalnego podładowania baterii w osobowych samochodzie nie ma żadnego znaczenia - po prostu potrwa to dłuże ale efekt jest ten sam czyli naładowany akumulator. Więc moim zdaniem do cywilnego prywatnego użytku nie ma sensu podniecac się wyższym prądem ładowania.

Wydać na ładowarkę więcej niż kosztuje nowy akumulator? - po co?

Mam "ładowarkę z Lidla" ale specjalnie upolowałem starszą wersję która ponoć była wolna od wady typu usterka przełącznika (nawet nazwa jest inna - Tronic T4X, przy czym wygląd identyczny). O zwarciach nie słyszałem, zresztą w przypadku zwarcia musiałaby chyba spłonąć?

Edytowane przez Rotor
Opublikowano

Niby masz rację, tylko krew mnie zalewa że te najtańsze Biedronki mają 10-11V i wydolność ładowarki do telefonu. Szkoda kasy i nerwów.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chodzi o wydajność do dla okazjonalnego podładowania baterii w osobowych samochodzie nie ma żadnego znaczenia - po prostu potrwa to dłuże ale efekt jest ten sam czyli naładowany akumulator. Więc moim zdaniem do cywilnego prywatnego użytku nie ma sensu podniecac się wyższym prądem ładowania.

Wydać na ładowarkę więcej niż kosztuje nowy akumulator? - po co?

Mam "ładowarkę z Lidla" ale specjalnie upolowałem starszą wersję która ponoć była wolna od wady typu usterka przełącznika (nawet nazwa jest inna - Tronic T4X, przy czym wygląd identyczny). O zwarciach nie słyszałem, zresztą w przypadku zwarcia musiałaby chyba spłonąć?

Mój nie spłoną. Dobrze ,że stało się to na starym aku a nie nowym bo bym zawału dostał. Warto czasem zapłacić więcej. Przecież to zakup na długie lata i w przypadku ctek wydłuża on życie aku a nawet reanimuje trupa w jakimś tam stopniu. Ja na tanim nie raz się przejechałem. Nigdy więcej

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano

Nie testowałem innej tanizny, nie wiem jak się zachowują ładowarki z Biedronki. Sam też stronię od tanich bubli ale ten mój Tronic kupiłem dlatego, że miał opinię wyjątkowo udanego sprzęciku. Fakt, że kupiłem leżak magazynowy sprzed kilku lat -być może z okresu lepszej jakości.

Opublikowano

Dlatego mówiłem że ok bo mają koledzy i działa a tu zonk nowa seria bubel.

Opublikowano

Teraz już wszystko zeszło na psy. To co teraz kosztuje krocie jest jakości dostatecznej sprzed lat. Żenada i tyle. Nie wiem do czego to dąży.

Opublikowano

Gdzie elektronika tam ciepło. Komp bez wentyli to 3 miechy max. Dlatego nie mam Ceteka.

Kris, ileś tam lat temu, jak wchodziły inteligentne ładowarki na rynek, to pierwsze moje zdanie na temat tych małych urządzeń, było dokładnie takie samo, i też jak Ty od razu porównałem je do komputerów. Jednak taka ładowarka to nie komputer. Prawdą jest, że inteligentne ładowarki się grzeją w czasie pracy, lecz w dłuższym okresie na razie nie widzę, żeby temperatury jakie osiągają wpływały negatywnie na ich pracę. A uwierz mi na słowo, że prostowniki tradycyjne ( dla ciekawostki, największa nasza "szafa" 100 Voltowa naładuje spokojnie 8 akumulatorów od ciągników siodłowych do 225Ah każdy na raz, a jest zabytkiem klasy 0, bo minęło jej 25 lat ) i ładowarki automatyczne chodzą u mnie w robocie niemal 365 dni w roku, i to w dodatku zarówno w dzień, jak i w nocy. Niektóre z nich ładują akumulatory dużo większe, niż mają dedykowane w instrukcji obsługi.

Ps. Skoro trzeba wydolność na poziomie 10% to ten cetek max 50Ah idealnie obsługuje. No do 70max.

Jeśli mozna, to pozwolę sobie się nie zgodzić. Taki Ctek 5.0 "idealnie obsługuje" do około 100Ah, a większe pojemności nawet do 120-130 też nie robią większych problemów, chyba, że mamy do czynienia z permanentnym rozładowaniem do zera z napięciami poniżej 11,0V. W inteligentnych ładowarkach kluczem do sukcesu jest nie tyle sama moc trafa, co pierwsze dwie fazy ładowania, które realizuje taka ładowarka. Pierwsza to szybkie impulsowe przygotowanie akumulatora do przyjęcia mocnego ładunku, a druga to własnie ładowanie max. mocą trafa do jakiegoś tam poziomu naładowania. Zdanie powyższe pozwala na stwierdzenie, że w przypadku ładowarek inteligentnych nie musimy ( choć osobiście uważam, że lepiej mieć trochę zapasu na wypadek bardzo mocnego rozładowania, lub np. zmiany w przyszłości auta benzynowego na diesla ) kierować się zasadą 10% pojemności akumulatora. Ja określam to nawet na około dwukrotnie mniej. Zresztą wychodzi tak nawet z instrukcji tych ładowarek, np Exide 4A, Keepower 4A, Ctek 3.8 mają podane ładowanie akumulatorów do 80-85Ah. Oczywiście nie omieszkaliśmy sprawdzić tego w praktyce, i to nie raz. Np. używany, sprawny akumulator 85Ah podłączyliśmy do żarówki H4 , a dopiero po dwóch dniach od rozładowania podłączyliśmy tradycyjny prostownik 8A. Nie dał rady, nawet nie ruszył, więc podłączyliśmy Keepowera 4A, który na normalnym ładowaniu też nie ruszył, ale po przełączeniu na opcję zimnego ładowania po kilku minutach ruszył i naładował akumulator do pełna.

Z tym Jenoxem to bym uważał, hyba że horto powie ze teraz ok bo kiedyś to był syf z Poznania.

Jenox jest z Chodzieży :naughty: ,a z Poznaniem ma tyle wspólnego, że leży w w Wielkopolsce.

Nie równałbym ich do topowych producentów, ale po prawdzie czasy, gdy Jenox był na samym dnie minęły i od tego czasu dużo zainwestowali w linie produkcyjne i raczej postawię ich produkty zdecydowanie wyżej niż taniznę.

Mam "ładowarkę z Lidla"

Wiesz chyba coś w tym jest, ale jakiekolwiek ładowarki, prostowniki klientów z marketów, które miałem w użytkowaniu do sprawdzenia i okazały się całkiem dobre, jak na ceny marketowe, były kupione Lidlu. Oczywiście nie wszystkie, bo wiele było też lidlowych prostowników z mega optymistycznymi specyfikacjami, które okazywały się tylko pobożnym życzeniem. Z żadnym innym dobrym prostownikiem klienta kupionym w Tesco czy innej sieci ( oczywiście chodzi o wszystkie produkty z niższego, czy wręcz bardzo taniego pułapu cenowego ) nie miałem dobrego doświadczenia.

Opublikowano

A ja miałem dylemat czy brać Cteka 5.0 czy 7.0. Wynika z tego , ze 5.0 wystarcza chyba dla większości normalnych userów. Dlatego 5.0 sprzedaje się w ilościach hurtowych a 7.0 stoi. Ja osobiście nie widzę sensu kupowania prostowników po 50-100zł z lidlów skoro są niepewne. Lepiej dołożyć i kupić coś porządnego za te 230. Biorąc pod uwagę ile razy będzie użyty taki prostownik pewnie starczy mi do emerytury jak dożyje. Druga sprawa to fakt reanimacji altka na porządnych częściach + wymiana przewodów na 35mm2 (pod audio takie kładę wiec wymieniłem też masy i aku-altek) więc pewnie nie licząc kontroli co jakiś czas zapomnę , że mam aku pod maską a ładowarka będzie się kurzyła nawet zimą.

Opublikowano (edytowane)

Owszem wszyscy mają rację ale ja ładuje sporo akumulatorów i uwale szybciej taki na styk niż z zapasem mocy i wentylatorem.

A uważam że sknera dwa razy traci. [emoji12]

Dwa ze stawiam na noc i ma być 8-10 godzin później pełny bo nie mam czasu.

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

Skoro ładujesz sporo akumulatorów i masz taką potrzebę to czemu nie.

Opublikowano

Co do Poznania fakt Centra mi na mózg padła. [emoji13]

Opublikowano

No jak lubujesz się w Centrach to nie dziwię się , że chcesz prostownika szybkiego i z zapasem :grin:

Opublikowano

Swój to przed zimą dobijam raz i koniec. [emoji12]

A potem ciągle tym co Centry nie lubią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...