Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


mariusz-ysko

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby nie było że nie narzekam to Topli do diesla nie polecam chyba zimą zamarza. ;-)

Swoją drogą każdy aku zawsze w pokrowcu mam filcowym może to też ostro wpływa na żywotność.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Każdy dobry ja mam Centre Future 85 mimo że podobno narzekają ludzie a ja od 15 lat tylko Future i nie mam na co narzekać.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Taki Nasz narzekający naród chyba. Sprzedaję Centrę w tysiącach rocznie, a cała firma sprzedaje tego w dziesiątkach tysięcy i twierdzę, że jest to jeden z najmniej awaryjnych produktów na rynku.

to prawda kolego,cos o tym wiem najmniej reklamacji jest na Centre i Tople-słoweńska firma wytwarzana w technologii Exide/Centra,ja w a4 b6 1.9tdi mam Future 100Ah 900A i daje radę i doładowuje ją altek bez problemu :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co sadzicie o Akcell i Maxis. Sprzedawcy podaja ze to produkty koncernu Varta tylko sprzedawane jako tanszy produkt w jakosci oryginalu. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech Ci postawią oba na wagę i wytłumaczą czemu ta jakość oryginału jest lżejsza. Nie ma tańszej jakości oryginału jest jakość lub przecena trzeba znaleźć złoty środek.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co sadzicie o Akcell i Maxis. Sprzedawcy podaja ze to produkty koncernu Varta tylko sprzedawane jako tanszy produkt w jakosci oryginalu. Pozdr

Masakra, w jakości oryginału. To, że sprzedawcy walą w jajo, to powszechnie wiadomo, ale postarał by się jeden z drugim o jakieś sensowne wytłumaczenie klientowi, czym różni się "no-name" od oryginalnego produktu. No chyba, że sprzedaje samą taniochę, to w sumie się nie dziwię.

Generalnie mógł jeszcze sprzedawczyk Tobie powiedzieć, że niepotrzebnie kupowałeś za taką kasę Audi, a mogłeś sobie kupić Skodę Fabię kombi, przecież to taki tańszy wypust auta w jakości Audi.

Chyba trzeba będzie zamiast tej podwieszki z typami akumulatorów (de facto ze starymi normami prądu rozruchowego) podwiesić trochę wyjaśnień dotyczących akumulatorów i ich producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam hortomagiko

troche postów wcześniej pisałeś , że AD to tylko metka produktu Centry

dystrybutor Maxis podaje że produkt robiony w fabryce varty ( nie wiem jaka jest dołączona karta gwarancyjna )

kupowalem rok temu aku Gigawatt ( wg sprzedawcy produkt z fabryki Boscha ) i dostalem kartę gwarancyjną boscha

co powiesz o aku Gigawatt

i czy słyszałeś o tych aku Maxis ( w kwestii do czego to przyrównać )

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2 autach mam aku boscha, kupowane na przelomie roku :

s4 72 Ah Bosch i Gigawatt 72 Ah

i jakoś ta marka nie rzuca mnie na kolana

dlatego do 3-go auta szukam Varty oryginalnej lub brandowanej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam hortomagiko

troche postów wcześniej pisałeś , że AD to tylko metka produktu Centry

dystrybutor Maxis podaje że produkt robiony w fabryce varty ( nie wiem jaka jest dołączona karta gwarancyjna )

kupowalem rok temu aku Gigawatt ( wg sprzedawcy produkt z fabryki Boscha ) i dostalem kartę gwarancyjną boscha

co powiesz o aku Gigawatt

i czy słyszałeś o tych aku Maxis ( w kwestii do czego to przyrównać )

pozdr

Jeśli chodzi o dwóch wiodących producentów w Europie - Exide/Centra oraz Varta/Bosch:

1. Exide/Centra występuje w 3 półkach jakościowych: Classic/Standard, Excell/Plus oraz Premium/Futura. To są produkty bazowe, trzymające pewien poziom jakości, produkty markowe. Wszystko inne pod różnymi nazwami (AD, Voltmaster, TopDrive i ze 40-50 innych nazw, (naklejek), które spotkasz w sklepach, hurtowniach) to są produkty, które owszem opuszczają fabrykę Exide, ale są to produkty w odpowiedzi na cały ogrom tanich marek, które zalały Polskę. Dystrybutorzy kleją swoje naklejki i wypuszczają na rynek, a że dystrybutorów w Polsce od groma, to i tych "marek", naklejek od groma. Wiodący producent nie może sobie pozwolić na utratę rynku produktów badziewiastych, więc robi golasy, "no-name" i daje do oklejenia swoją marką dystrybutorowi. Owszem, zaznacza się na etykiecie gdzieś małym drukiem, że zrobił to Exide, ale nie jest to produkt, którym producent się szczyci, ale raczej nie dopuszcza do zysku konkurencji.

Reasumując: chcą Ci wcisnąć kit, że to produkt taki sam jak Centra czy Exide, to grzecznie poproś, żeby Ci podali cenę tego szajsu, a następnie żeby podali cenę akumulatorów Centra Standard, Centra Plus i Centra Futura o takiej samej lub zbliżonej pojemności i prądu rozruchowego. Porównasz ceny i się zastanowisz dlaczego ten oklejony "no-name" jest o tyle tańszy od oryginalnych produktów tego producenta i dojdziesz do wniosku, że jeśli jest tak, jak Ci wciskają, że to jest to samo, to etykieta (naklejka) klejona na "no-name" kosztuje od kilkunastu do kilkudziesięciu (w zależności od wielkości akumulatora) złotych od sztuki, więc były by to najdroższe naklejki w historii poligrafii.

2. Varta/ i ślizgający się na jej dupsku Bosch (dlaczego ślizgający się, o tym później) występuje, a jakże w 3 półkach jakościowych: Black/S3, Blue/S4 oraz Silver/S5. To są produkty bazowe, trzymające pewien poziom jakości, produkty markowe. Wszystko inne pod różnymi nazwami (Maxis, Kager, Gigawat ......... od tego momentu, możesz wkleić sobie tekst z opisem jak w przypadku Centry/Exide.

Teraz odnośnie Boscha. Firma Johnson Controls, wśród wielu dziedzin swoich działalności zajmuje się produkcją akumulatorów i ma w swoim posiadaniu markę Varta. Bosch natomiast nie produkuje akumulatorów tylko klei swój brand na produkty Varty. To są te same akumulatory co Varta. Jeśli wziąć specyfikację produktów Varty i Boscha, to można zauważyć, że mają te same produkty: Varta Black i Bosch S3, Varta Blue i Bosch S4 oraz Varta Silver i Bosch S5.

Reasumując, jeśli jakiś sprzedawca mówi Tobie: "to jest z fabryki Centra/Exide/Varta/Bosch i to ten sam produkt co Centra/Exide/Varta/Bosch tylko tańszy, bo z inną nazwą" to znaczy, że kłamie, albo nie jest świadomy tego, co mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a:

Mam pytanie mam Audi A4 B7 1,9tdi z 2007 roku. Akumulator obecnie mam od nowości 95Ah 760A. Czy kupując nowy akumulator Bosch S5 100Ah 830A lub Varta Silver 100Ah 830A - będę musiał wykonać kodowanie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy dzisiaj akumulator kupiony w autoryzowanym salonie audi to ten sam co leży na półkach w zwykłym sklepie ? Czy do nowych aut wkładają "lepsze" wersje niż te lądujące w sklepach ?

Ten w serwisie powinien być taki sam, jak ten co zamontowali fabryczny, ale zdarzyć się może, że zlecenie na akumulatory na rynek wtórny do serwisu ma np. okrojoną liczbę płyt w stosunku do akumulatorów na pierwszy montaż. Generalnie wszystko zależy od zamówienia. Często, gęsto serwisy mogą mieć także akumulatory z zamówienia na pierwszy montaż z nadprodukcji. Widziałem w fabryce Varty zamówienie na pierwszy montaż chyba z oklejką do Forda ( nie pamiętam dokładnie czy rzeczywiście to dla Forda czy innej marki ) i liczba płyt w porównaniu do akumulatorów ( w tym samym bloku i z tą samą pojemnością i prądem rozruchowym na naklejce ) na sąsiedniej linii produkcyjnej z oklejką na rynek wtórny była większa o jedną płytę dodatnią i jedną płytę ujemną. To co ląduje w sklepach jest dodatkowo rozgraniczane na jakieś tam segmenty ( np. Varta/Bosch, Exide/Centra, Fiamm itp. ) i przeważnie akumulatory z wyższych segmentów danego producenta na rynku wtórnym można porównywać do tych z pierwszego montażu.

Wydaje mi się to niemożliwe. Akumulator wytrzymał mi równe 10 lat, ten kupiony dziś w serwisie nie dożyje połowy tego czasu a jak dożyje to i tak będzie to wybitny wynik :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy dzisiaj akumulator kupiony w autoryzowanym salonie audi to ten sam co leży na półkach w zwykłym sklepie ? Czy do nowych aut wkładają "lepsze" wersje niż te lądujące w sklepach ?

Ten w serwisie powinien być taki sam, jak ten co zamontowali fabryczny, ale zdarzyć się może, że zlecenie na akumulatory na rynek wtórny do serwisu ma np. okrojoną liczbę płyt w stosunku do akumulatorów na pierwszy montaż. Generalnie wszystko zależy od zamówienia. Często, gęsto serwisy mogą mieć także akumulatory z zamówienia na pierwszy montaż z nadprodukcji. Widziałem w fabryce Varty zamówienie na pierwszy montaż chyba z oklejką do Forda ( nie pamiętam dokładnie czy rzeczywiście to dla Forda czy innej marki ) i liczba płyt w porównaniu do akumulatorów ( w tym samym bloku i z tą samą pojemnością i prądem rozruchowym na naklejce ) na sąsiedniej linii produkcyjnej z oklejką na rynek wtórny była większa o jedną płytę dodatnią i jedną płytę ujemną. To co ląduje w sklepach jest dodatkowo rozgraniczane na jakieś tam segmenty ( np. Varta/Bosch, Exide/Centra, Fiamm itp. ) i przeważnie akumulatory z wyższych segmentów danego producenta na rynku wtórnym można porównywać do tych z pierwszego montażu.

Wydaje mi się to niemożliwe. Akumulator wytrzymał mi równe 10 lat, ten kupiony dziś w serwisie nie dożyje połowy tego czasu a jak dożyje to i tak będzie to wybitny wynik :-)

Tak samo, jak niemożliwe było dla mojego klienta flotowego to, że w swojej A6-tce fabryczną Vartę musiał zdać na złom po niecałych 3 latach i kupił ode mnie Centrę Futurę ( tą samą, które kupuje do swojej floty Sprinterów ), którą użytkuje już 5-ty rok. I patrzy zawsze na mnie jak na krętacza, gdy pyta się, już trochę przekornie, czy dalej twierdzę, że Varta to lepszy akumulator od Centry. W jego przypadku Varta, odkąd użytkuje Futurę, nie budzi zaufania. I tak jest w wielu przypadkach odwrotnie z Vartą, Fiamm-em, Moll-em itd itp.

Masz też dużo racji, bo globalizacja, konkurencja i niesamowity pęd do cięcia kosztów wymusza na producentach to co robią obecnie, ale z drugiej strony zapotrzebowanie na energię w czasie postoju auta wzrosło w ostatnich latach dosyć znacznie. Pamiętaj także, że my nie okupant, który niejednokrotnie do pracy śmiga po kilkanaście czy kilkadziesiąt kilometrów, bo ma kasę i sieć dróg. Polska to kraj, w którym jeździ się dużo, ale w większości na krótkich odcinkach.

Generalnie żywotność akumulatora to wypadkowa wielu różnych czynników, o których często potencjalny Kowalski nawet nie ma pojęcia, lub po prostu nie chce pamiętać. Dopiero jak mu drugi akumulator posłuży krócej niż pierwszy ( choć jest też wiele przypadków, gdy drugi służy dłużej niż fabryczny ) i zacznie "narzekać", to po zadaniu kilku standardowych pytań, zaczyna sobie przypominać, że: "syn zamontował audio i parę innych bajerów", "rzeczywiście miałem awarię alternatora, przecież to już nie nówka z salonu, więc rozładował się akumulator w tym czasie na max-a", "rozrusznik też robiłem, bo przycierał na tulejkach, a ile z tym jeździłem, to nie mam pojęcia", "żona w garażu parę razy na światłach zostawiła" czy "no tak wtryskiwacze, czy świece żarowe też wymieniałem, a ile jeździłem z niesprawnym jednym czy dwoma to nie wiem" itd itp. Takich przyczyn, przypadków znam po ponad 15 latach w akumulatorach od ........ i jeszcze więcej.

Tak żartem, to chciałbym, aby w aucie było montowane jakieś ustrojstwo, które mierzyło by ilość rozruchów i to by było wyznacznikiem ( niepełnym, ale bliższym prawdy ). Bo dalej uparcie wszyscy pytamy "ile lat użytkowałem akumulator?", a nie w jakich warunkach przyszło mu pracować. Gdybyśmy zlikwidowali liczniki kilometrów a autach, już widzę, jak oponiarze mieli by zjebaną robotę z klientem, który przyjechałby do Niego i marudził: "tylko dwa lata i opony do wymiany?".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak w kwestii podsumowania

akumulator jest w cenie jednego tankowania , więc dywagacje typu : ma mi wytrzymac 1o lat są niepoważne ,trzeba go traktowac tak jak np klocki czy tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie...mam drobne pytanie...chciałbym kupić aku do mojego b7 2.0 tdi (alternator 8GU czyli 140 A). Oryginalnie siedzi 72 Ah.

Jaki mógłbym optymalnie wsadzić żeby nie przesadzić ale też kulturalnie i bez stresu palić w zimę?

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie...mam drobne pytanie...chciałbym kupić aku do mojego b7 2.0 tdi (alternator 8GU czyli 140 A). Oryginalnie siedzi 72 Ah.

Jaki mógłbym optymalnie wsadzić żeby nie przesadzić ale też kulturalnie i bez stresu palić w zimę?

Dzięki za pomoc

72Ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja poprostu zapytam inaczej :) ktos moze polecic cos do mojego AFN'a 110 km Chce cos bardzo dobrego prosze o jakies propozycje :) firma amperki itd itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...