Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


mariusz-ysko

Rekomendowane odpowiedzi

A jak bedą miały powiedzmy te 600A to można kupowac bo wtedy będą już grube czy mimo 600A moga być cienką tandetą?

No jak będą miały, to tak, ale lepiej weź znajomego ogarniętego z prądem ze sobą, niech rzuci okiem na żyłę. Bo zadałeś pytanie i sam sobie na nie odpowiedziałeś. Nie pamiętam przekrojów żyły (nie moja branża i jak pisałem dawno się tym nie interesowałem), ale pamiętam jak miałem u siebie chyba z 10 lat temu kable od trzech dostawców i na każdym opakowaniu stało 300A, natomiast po odsłonięciu osłonek krokodyli, każdy miał inną średnicę żyły :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jutro muszę namierzyć jakieś dobre kabelki :naughty:

dziako, a Ty nie powinieneś namierzać jakiegoś dobrego akumulatora :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę dni wcześniej byłem skłonny kupić akumulator Molla gdzie jego cena oscyluje w granicach 530zł za 85 Ah gdzie przy wspomnianej w tym temacie Centra Futura oscyluje na poziomie 470 za również 85Ah.

Czytając wypowiedzi m.in. hortomagiko, zaczynam się zastanawiać czy tak naprawdę jest sens brania czegoś lepszego, skoro i tak za żywotność akumulatora odpowiadamy tak naprawdę MY SAMI i po przez sposób jego eksploatacji.

Przypuszczam że akumulator niższej klasy za który, uważam np. Centrę eksploatowany dobrze powinien również cieszyć użytkownika przez parę lat.

Jednocześnie pozwalając zaoszczędzić tak jak w tym przypadku cenowym 60 zł.

Pragnę jednak nadmienić że zanim zdecydujecie się na zakup nowego aku proponuję jednak jeszcze powalczyć ze starym, w moim przypadku na razie odpukać pomogła(uzupełnienie poziomu elektrolitu po przez dolanie wody demineralizowanej i proces długiego powolnego ładowania przez mały prąd i amperaż).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając wypowiedzi m.in. hortomagiko, zaczynam się zastanawiać czy tak naprawdę jest sens brania czegoś lepszego

"Coś lepszego" to pojęcie względne, dla jednego to będzie opel, dla drugiego audi, dla trzeciego maybach... Zaznaczałem tylko, że nie zawsze trzeba kupować kupować absolutny Top, żeby cieszyć się długim działaniem akumulatora. Jednocześnie nie zawsze akumulator markowego producenta, z jego najniższej półki, w naszym regionie klimatycznym i w autach o trochę większym zapotrzebowaniu na energię na postoju, da sobie radę przez kilka lat.

Przypuszczam że akumulator niższej klasy za który, uważam np. Centrę eksploatowany dobrze powinien również cieszyć użytkownika przez parę lat.

Jednocześnie pozwalając zaoszczędzić tak jak w tym przypadku cenowym 60 zł.

Akurat cena nie jest w tym konkretnym porównaniu wyznacznikiem jakości, a Moll obecny i ten, o którym my myślimy, pamiętamy go z fabrycznego montażu w Audi to nie ten sam produkt. IMO nie postawiłbym obecnego Moll-a ponad Centrę Futurę (niżej raczej też nie), a zaznaczę, że sam od wielu lat nie użytkuję żadnego z tych akumulatorów, żeby nie być posądzonym o stronniczość. Na cenę wpływa też podaż, która w przypadku produktów Centry/Exide dosłownie przygniata Moll-a, co powoduje zaniżanie cen produktów Centry.

Pragnę jednak nadmienić że zanim zdecydujecie się na zakup nowego aku proponuję jednak jeszcze powalczyć ze starym, w moim przypadku na razie odpukać pomogła(uzupełnienie poziomu elektrolitu po przez dolanie wody demineralizowanej i proces długiego powolnego ładowania przez mały prąd i amperaż).

Dodatkowo pomoże mu rosnąca temperatura powietrza. Nie raz zdarzało mi się, pod koniec zimy, zalecić klientowi, aby tak zrobił ze swoim akumulatorem, jak chłopaki stwierdzili zużycie akumulatora przy jednoczesnym zaniżonym poziomie elektrolitu, a później się okazywało, że po następny zakup ów klient zgłaszał się dopiero przed następną zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro muszę namierzyć jakieś dobre kabelki :naughty:

dziako, a Ty nie powinieneś namierzać jakiegoś dobrego akumulatora :naughty:

aku w pierwszej kolejności, ale chcę mieć w bagażniku na wszelki wypadek kable i linkę (a nie szukać jak będą mi potrzebne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody zawsze warto mieć. To co piszą producenci na swoich wyrobach typu 300A to są pobożne życzenia przy założeniu że jest -10st C (dobre chłodzenie) a rzeczony prąd jako maksymalny startowy płynie przez 0,5s. Jak ktoś chce mieć przewody o obciążalności 300A w trybie ciągłym to trzeba by zajrzeć do jakiejś polskiej normy, poradnika elektryka czy coś w tym stylu ale na inżynierskie oko zakładało się chyba 10A na 1 mm2, co daje 100A przy 10mm2. Do osobowego diesla typu 1,9TDI powinno wystarczyć. Jeśli ktoś jest dociekliwy to może sprawdzić parametry rozrusznika, w końcu to jest nic innego jak silnik elektryczny i ma swoją moc znamionową i wynikający z niej pobór prądu. To właśnie ten prąd musimy mu dostarczyć z sąsiedniego samochodu naszymi przewodami.

Oprócz dopuszczalnej obciążalności ważna jest też rezystancja. Im cieńszy przewodzik tym wyższa rezystancja. Im dłuższy tym wyższa rezystancja. . Wyższa rez. to oznacza niższe napięcie na końcu. Zatem kupujemy najgrubszy przekrój żyły jaki uznamy za wygodny do trzymania w bagażniku i najkrótsze jakie uznamy za poręczne. To co sprzedają w supermarketach jest oczywiście za krótkie i czasem nie ma ma jak sięgnąć.

Ja zrobiłem sobie przewody bodajże 6mm kw. o długości 4m czyli musiałem kupić w sumie 8m.

Co do czekania z kupnem akumulatora do jesieni - nie wiem jak świeże dostawy maja teraz w sklepach ale widzę, że ceny to są teraz (koniec lutego) zdecydowanie niższe niż w grudniu. Zyskać te 8-9miesięcy ale potem wydać więcej? - kwestia wyboru.

PS. Sprawdziłem w necie - rozrusznik do 1,9TDI ma 1,8kW co przy 12V daje 150A w stanie ustalonym, prąd początkowy będzie większy ale pojawia się na krótko. Rozrusznikiem też nie kręci się przez 2 godziny więc te 6mm2 uznałbym za w miarę bezpieczne, chociaż pewnie idealne byłyby 16mm2 - przy takim przekroju rozrusznik można by pewnie załączyć na stałe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, kupiłem 3 dni temu audi i mam akumulator 80ah,silnik 1,6bp nie jest on za duży do takiego silnika? to moja pierwsza benzyna a w 1,9tdi miałem 74ah, teraz moje pytanie, czy moge tak jeździć i ew. będzie on nie doładowany czy zmienić go jeśli tak to na jaki?mam klimatronik el, szyby, szyber i centralny zamek ale na to wyposażenie to i tak dużo za dużo, dzieki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jaki miałeś na wyposażenie po wlepce, albo poszukaj na stronie Varty według katalogu i danych auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno masz dużo większy niż producent przewiduje. Większość osób pisze tak: za duży akumulator będzie ciągle niedoładowany i szybko się go zarżnie. Ale jeden człowiek gdzieś napisał inaczej: raz naładowany do pełna będzie tracił tyle ile pobierzesz na rozruchy, co jest na bieżąco uzupełniane w czasie jazdy znowu do pełna więc nie powinno być problemu i w sumie ma to sens. Jeśli nie jest bardzo stary to ja bym go zostawił i tylko profilaktycznie raz na kwartał podładował.

Jakiej marki jest ta bateria?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moglby mi ktos doradzic jaki aku kupic do A4 B5 1.9TDi 90KM AHU?

Autem jeżdżę głównie do szkoły i z powrotem, po 6km w jedna stronę i auto przez caly rok stoi pod chmurką.

Ten aku co mam teraz (jakas centra, nie wiem jaki dokladnie) mialem gdy kupowalem juz auto i wlasciciel mowil ze aku jest nowy (ale nie wiem czy to prawda), wiec wychodziłoby na to ze wytrzymal 2 lata bo od wczoraj mam duże problemy z odpalaniem, trzy miesiace temu mialem okolo 35% aku (sczytane z vaga).

wiem ze w 1 poscie jest rozpiska ale u mnie na wlepce nie ma zadnego kodu odnosnie baterii :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele mi to nie pomoglo..

---------- Post dopisany at 22:02 ---------- Poprzedni post napisany at 22:01 ----------

moze ma ktos bardziej sprecyzowane propozycje? :smiley:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam akusa fabrycznego i jeżdzę po 3 km dziennie do pracy i nic się nie dzieję, czasami w weekend przegonię auto. Nie ma co kombinować tylko wkładać dedykowany. Dla świętego spokoju możesz raz na jakiś czas podładować akumulator. PS: sprzedający różne aku wsadzają na do widzenia :naughty:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz coś ok 80Ah i będzie git. Z prądem rozruchowym nie przesadzaj - im mniejszy tym aku trwalsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam akusa fabrycznego i jeżdzę po 3 km dziennie do pracy i nic się nie dzieję, czasami w weekend przegonię auto. Nie ma co kombinować tylko wkładać dedykowany. Dla świętego spokoju możesz raz na jakiś czas podładować akumulator. PS: sprzedający różne aku wsadzają na do widzenia :naughty:.

niestety ale Twoja wypowiedz tez mi nie pomogla bo tak jak juz wspomnialem - na wlepce nie ma nic na temat aku i nie wiem jaki byl u mnie ori. W necie tez szukalem odpowiedzi na moje temat ale nie doszukalem sie jaki aku byl ladowany do AHU.

Bierz coś ok 80Ah i będzie git. Z prądem rozruchowym nie przesadzaj - im mniejszy tym aku trwalsze.

tylko ze akumulator akumulatorowi nie rowny, jeden wytrzyma dwa lata, inny cztery :confused4:

nie chce kupic dziadostwa i przy okazji zeby cena mnie nie zabila

z kolei czytalem w necie zeby brac jakis co ma 74Ah...

Z calym szacunkiem ale moze niech wypowie sie jakas osoba ktora ma wieksze pojecie na temat aku..

---------- Post dopisany at 15:51 ---------- Poprzedni post napisany at 15:38 ----------

na tej stronie podpowiadaja mi takie aku:

Dobierz akumulator | Akumulator.pl

tylko znowu ta centra.. :confused4:

jakos nie jestem do tej firmy przekonany po ostatnim aku.

a te exide to co to za wynalazki? mial ktos z nimi do czynienia?

---------- Post dopisany at 16:02 ---------- Poprzedni post napisany at 15:51 ----------

a z boscha takie:

aku_bosch.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Boscha (dobry, cena do przyjęcia i nie leży na półkach jak inne mniej znane aku):

74Ah AKUMULATOR BOSCH S4 74 AH 680A P+ AKUMULATORY 74AH (3067259577) - motoAllegro

80Ah Akumulator BOSCH S4 80Ah 740A zam. 78Ah 82Ah 85Ah (3040957146) - motoAllegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie Eurostart Akumulatory samochodowe Euro-Start cena - Porwnanie cen w sklepach

i wcale nie odbiega on od boscha czy centry........w 2 aucie mam juz ponad 4 lata ..auto 350dni w roku stom i garazu(nieogrzewanym , temperatura 4 st wyzsza zima niz na dworze i zawsze kreci nawet w najwieksze mrozy...z doswiadczenia wiem , ze aku trzyma 5-6 lat i kupuje sie nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, wreszcie jakies konkrety, to mi sie podoba :thumbup1:

tylko teraz ile aH brac? 74 czy wiecej?

tak jak mowilem - robie bardzo krotkie odcinki, w 90% jest to tylko dom->szkola->dom (6km w jedna str)

i mimo wszystko chyba wolalbym tego boscha od eurostartu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, wreszcie jakies konkrety, to mi sie podoba :thumbup1:

tylko teraz ile aH brac? 74 czy wiecej?

tak jak mowilem - robie bardzo krotkie odcinki, w 90% jest to tylko dom->szkola->dom (6km w jedna str)

i mimo wszystko chyba wolalbym tego boscha od eurostartu

Najpierw sprawdź, jaką stopę mocującą akumulator posiadasz. W Vag-u B5 bywały dwie różne stopy mocujące:

- krótka, boczna, na akumulatory o długości 278mm (od 70 do 80Ah);

- narożna, trzymająca stopki mocujące na krótkim i długim boku, na akumulatory o długości 315mm (od 80 do 85Ah).

Pewnie, że Bosch, Varta czy Centra to lepszy wybór od Eurostart-a, chociaż to jeden z bardzo niewielu akumulatorów ze średniej półki, który przy normalnej eksploatacji trzyma bardzo przyzwoicie swoje parametry rozruchowe.

Z prądem rozruchowym nie przesadzaj - im mniejszy tym aku trwalsze.

Bardzo ciekawe stwierdzenie :grin: Napisz może np, do Boscha, Varty (m.in. pierwszego wyposażającego Vag-i) lub Centry, żeby przestali produkować Boscha S5, Vartę Silver i Centrę Futurę, bo to ich najmocniejsze produkty, które według Ciebie nie powinny być produkowane, bo są mniej trwalsze niż ich produkty z segmentu niżej, np, Bosch S4, Varta Blue czy Centra Plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...