Chowix Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Witam, otóż chciałbym się zapytać czy to bezpieczne.. Rano (auto garażowane) wyjeżdżam do pracy oczywiście auto pali od kopa, zero problemów. godzina 16 auto stało 8 godzin na mrozie -10 - -15 wchodze odpalam i słysze głośne najpierw takie jakby przeciągnięci (wzzzzziiuuum) po czym wyje coś pod maską. skręcając kierownicą wycie się nasila. oczywiście poczekałem 5min ale na jałowym biegu to sie chybaby 30min grzał tak wiec ruszam. Wraz z wzrostem obrotów dzwięk sie nasila. Przejechałem 10km dzwięk ustąpił wszystko chodzi cicho. Czy to bezpieczne tak jeździć ? ----------------- Dziś odpalam autko i wyje.. przyczyna wydaje mi sie, że pompa wody, czy pompa wody moze wyć głośno ? Otóż dzis jadę odcinek 20km i temperatura powyżej 90*, staje otwieram mache a tu węże zimne.. otwieram korek i woda sie zagotowała tz wypłynęła z pojemnika. teraz prosiłbym o porady co to może być, wydaje mi się, że to nie wspomagania ale nie wykluczam tego. Dzwięk takjakby z pompy wody bądź alternatora albo faktycznie pompy wspomagania.
bartek1605 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 i przy okazji sprawdź krzepliwość płynu
kamilglm Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Piszesz że woda się zagotowała... Jeśli miałeś wodę zamiast płynu w ukł. chłodzenia to powodzenia. Co do wycia to najlepiej jakbyś nagrał filmik, ale jak piszesz że złapała ponad 90'C to termostat i pompa wody do sprawdzenia.
virus191 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Piszesz że woda się zagotowała... Jeśli miałeś wodę zamiast płynu w ukł. chłodzenia to powodzenia. Co do wycia to najlepiej jakbyś nagrał filmik, ale jak piszesz że złapała ponad 90'C to termostat i pompa wody do sprawdzenia. Jak by miał wodę to by mu już dawno wszystko mróz rozsadził. Zapnij VAGA kolego.
Chowix Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Opublikowano 3 Lutego 2012 Człowieku ale chwytasz za słówka Wiadomo, że nie woda lecz przegotowana woda wraz z koncentratem.. Lecz wydaje mi się, że nie była przygotowana na -20* i dlatego celuje w pompę wody i pewnie termostat(zamarzł i nie otwiera sie gdy trzeba). Hmm interesuje mnie teraz to wycie.. słyszalne bardzo w aucie jak i na zewnątrz..
RS Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 No gdyby wiatrak na pompie się poluzował, to mogłyby się takie hałasy i objawy pojawić....
pabbicz Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 Mam identyczny objaw ale wykluczam termostat bo miałem wymieniany i z temp nie ma żadnych problemów (w nocy było -20 st.) dziś odpalam i wyło na cała okolice...ciekawe jest faktycznie ze skręty kierownica maja wpływ na to w 10% na moc "wycia" wiec może to pompa wspomagania - tylko co tam może być nie tak - zgęstniały płyn w układzie wspomagania?Jeśli to nie to zostaje jeszcze cos w okolicach alternatora bo nasłuc**jąc to ów dźwięk tez jest blisko jego położenia.
Chowix Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Opublikowano 5 Lutego 2012 mnie sie wydaje tak. Skręcenie kierownicą wymaga włączenia pompy wspomagania i to obciąża silnik co z koleji wiekszą moc na rolki gdzie tez jest alternator czyli skręcając mamy większy dzwięk. Myślę że alternator na takie zimy jest już słaby..[br]Dopisany: 03 Luty 2012, 10:53_________________________________________________Byłem u mechaniora - wymienił termostat i wszystko smiga co do piszczenia dziś odpuściło (-10*)
and016 Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 kiedy ostatnio wymieniałeś płyn od wspomaganie ?
Chowix Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Opublikowano 10 Lutego 2012 hmm ja akurat nie wymieniałem.. chyba się na to zanosi lecz w zbiorniczku wytargałem trochę płynu to gęstością był porównywalny a nawet taki sam jak zakupiony w sklepie i nie był zabrudzony. Hmm teraz zdarzy się ze zapiszczy na początku 2-3 sek i koniec.
zbylo22 Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Kolego na bank padła Ci pompa wspomagania znajduje sie pod alternatorem....w pompie sa łopatki i to one powoduja to wycie jesli uległy zuzyciu zazwyczaj spowodowane wiekiem pompy....wymiana płynu nic nie pomoże bo to przerabiałem..........szukaj jakiejs uzywki i wymieniaj.............. co do gotowania płynu to wyglada na to jakby Ci termostat sie nie otwierał.......
?ukasz11 Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Kiedyś zdarzyło mi się przegrzanie jeszcze w poprzednim aucie audi 80.Termostat działał ,ale przy -20C podczas jazdy zamarzła chłodnica!!!Ważna jest gęstość płynu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się