bartek723 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Ja mam wszystko jak trzeba osłony góra dół silnika nowy termostat płyny oleje wiskozę itp i w tych ujemnych temp jakieś 15min bez włączonego ogrzewania mam 90 na klima troniku kanał 49 pokazuje 87 stopni . Zawsze mam klima tronik ustawiony na przednią szybę nawiew na dwie kreski a temp 22 stopnie wtedy jakieś ok 20 Km do 2tyś obr i mam 90 stopni na klima troniku nawet 88 ale jak postoi chwile temp szybko spada a w aucie ciepło jest więc nie zwracam na to uwagi na pewno tak ma być Spalanie no cóż 25 litrów na jakieś 300Km mieszany cykl przy -24 co poradzić zima
matyss___ Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 auto palone codziennie o 6:40 15min kobita do pracy jedzie stoi do 15stej i max 15:30 w garazu stoi NIEOGRZEWANYM w którym pokazuje jakoś dzisiaj -8 po tym jak napisałem posta pojechałem do maista i dokladnie po 4 km wskazówka podskoczyła powyzej 60ciu stopni...po 6ciu km było 90 i grzanie właczone i trzyma ...wiec chyba mam dobrze skoro tak jest nie???nagram filmik w walnym zcasie i wam udowodnie...(najpredzej w sobote rano bo wtedy kobita do pracy nie jedzie wiec po nocy bedzie w 100% zimny)
bartek723 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 No to jak przy włączonym ogrzewaniu nie spada temp to masz jak najbardziej ok mi spada do 72-73 jak ogrzewanie chodzi ale co mam innego wymieniać jak wszystko już nowe mam ???
Mario82A4 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 No pogratulować takiego autka , u mnie po 13km ledwo pokazuje 70* tyle że na zimnym silniku max 80km/h . Przy takich mrozach i włączonym nawiewie trudno żeby temp nie spadała to tulko dizel . ale jak go tylko troche pogonić to szybko temp rośnie
Kowi87 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 ale patrzysz na klimatronik czy na licznik bo te wskazania żyją swoim światem masz takie parametry tego grzania jak latem :gwizdanie:
rikardo Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Użytkuje AFN-a od pięciu lat i w okresie zimowym przy -5 uzyskanie 90 stopni w moim przypadku jest możliwe po przejechaniu ok 10 km natomiast przy ok -20-25 to trzeba przejechać około 20 km aby złapał te 90 stopni z tym, że jak tylko spadną obroty poniżej 2000 tys temperatura się obniża, tak samo jest gdy zatrzymam się i silnik pracuje na wolnych obrotach. Wszystko zależy od tego gdzie auto stoi ponieważ gdy wyjeżdżam z blaszanego garażu to silnik szybciej się grzeje ale gdy jestem w pracy i stoi pod chmurką przez 12 godz. to grzeje się zdecydowanie dłużej, ponadto dochodzi jeszcze mroźny wiaterek który tez dodatkowo go chłodzi. Przy temp. ok -20 podczas jazdy poza teren zabudowany warto przysłonić chłodnicę ponieważ nawet wisko wciąga mroźne powietrze do komory i widać jak paliwo uciek.
wiktorsam Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Nagram filmik jak obiecujecie że przyznacie mi rację że stary kondon tdi powinien się nagrzać bez problemu do 90 stopni nawet w mrozy po 7km i nie będziecie biadolić więcej że to normalne że się nie nagrzewa tylko zaczniecie uświadamiać ludzi że tak nie powinno być Filmik nagram w ruchu miejskim więc 7 km przejechane w jakies 15 minut a nie 2-3, ale wg was to nawet gorzej, przecież w mieście temperatura spada na światłach
Kowi87 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 tak wiemy 3/4 starych kondonów ma zepsuty termostat
aju Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 ja tam dziś przy -21 przejechałem 6km do pracy i temp chyba się nawet nie ruszyła
Mario82A4 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 ale patrzysz na klimatronik czy na licznik bo te wskazania żyją swoim światem masz takie parametry tego grzania jak latem :gwizdanie: To co pakazuje mi wskaźnik temp w liczniku jest prawie takie same jak na klimatroniku jak złapie 90* i jade to trzyma tą temp , jak gdzieś stane to pomału spada . Klimatronik mam ustawione na 22* i na AUTO . dodam że samochód bardzo dobrze grzeje w środku , jak miałem zamuloną nagrzewnice to w zime cały czas trzymał 90 i bardzo szybko tą temperature osaiągał
swiezak84 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Czy to normalne zachowanie auta zimą? nie, po takiej trasie powinien sie nagrzac. ja tez wymieniałem termostat w listopadzie, a teraz po 15km na klimatroniku mam ok 75-80oC, na blacie 90 raczej sie nie pojawia... co ciekawe, przy -24 i -14 grzeje sie tak samo powoli. w trasce mam 90 na blacie i ok 84-85 na klimatroniku ale przy postoju ok 10min temp na włączonym silniku spadła ponizej 70 temp. w srodku mam na 19,5oC i nawiew na auto
wiktorsam Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Ok pany obiecany filmik ale niestety kawałka brakuje Jest jeden z odpalania, można na nim zobaczyć dzienny przebieg na 162.9 km i drugi od połowy trasy. Przerwa spowodowana tym że laskę połowę drogi do pracy wiozłem i już nie chciałem żeby mnie za psychola wzięła że nagrywam licznik w czasie jazdy Więc na pierwszym jak autko odpala i wydostaję się z parkingu, bez grzania na postoju, na drugim od połowy trasy do końca czyli 170.1 więc cała trasa ma 7.2 km i na liczniku jak widać pod koniec 90 stopni. Traska zrobiona w 20 minut. A i tak u mnie wygląda jazda po mieście - traski po 7km, korki, rano 20 minut jazdy, po południu te same 7km robię w 30-40 minut stąd spalanie na fisie 9.7 choć trochę mi zawyża, ale będzie w granicach 9 na 100 przy takich mrozach i 100% miasto jak wyżej. Airbag się pali bo licznik poliftowy wsadzony i jeszcze nie ogarnąłem tego a zimno skutecznie zniechęca Temp zewnętrzna jak widać -15 Jak dla kogoś będzie to za mało to będę mógł zrobić filmik z całej trasy ale to jak panny nie będę wiózł chyba że ma ktoś pomysł na sprytne zamontowanie kamerki. http://youtu.be/WFOskVa1_zA http://youtu.be/h6d3mw3Du_w
matyss___ Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 można??? :gwizdanie: można.... ja też nakręce ale jak mówiłem dopiero w sobote zeby była pewnośc ze zimny z garazu wyjedzie po nocy...czyli sa ludzie ktorym auto sie grzeje prawidłowo a cała reszta marznie
wiktorsam Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 A dla dociekliwych dodam że: W aucie jest funkiel nówka chłodnica, nowa pompa wody (wymieniona jakieś 15 tyś km temu z rozrządem), nagrzewnica czyściutka nie zakamieniona bo do fury dokładałem klimę więc jako że miałem wszystko na wierzchu to nagrzewnicę wyczyściłem gorącym octem w środku, zalane wszystko g12++, wymieniony termostat na wahlera, wcześniej był ori i na vagu trzymał jakieś 87 a że ściągałem przód do wymiany chłodnicy i montażu klimy to przy okazji dałem nowy termostat i teraz trzyma idealnie 90-91 na vagu.
bartek723 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 No to pewnie w ogóle termostat się nie otwiera temp pójdzie w górę to auto się zagotuje :gwizdanie:
milasek86 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 po zasłonięciu chłodnicy po 5-6 km na klimatroniku 86 stopni:) przed zasłonięciem jakieś 5 km więcej aduśka potrzebowała
wiktorsam Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 No to pewnie w ogóle termostat się nie otwiera temp pójdzie w górę to auto się zagotuje :gwizdanie: Oj nie kolego, vagovałem auto przy temp + 20 stopni bo termostat wymieniłem jeszcze w lato, pałowałem, butowałem i 90 stopni trzyma więc chybiony strzał Zresztą jak byś rozumiał zasadę działania termostatu i małego obiegu to byś wiedział że nawet na zaspawanym na stałe termostacie po pierwsze auto będzie nagrzewało się tak samo jak na normalnym termostacie a po drugie jak już osiągnie 90 stopni to temperatura nawet przy -20 w końcu zacznie rosnąć aż do wywalenia płynu.
matyss___ Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 no i nagrałem filmik ...auto stało 4 godziny na -12 stopniach wystygło do zera ..miska zimna kolektory zimne głowica równiez ...teraz kombinuje jak wstawic gdzies filmik bo ma 900mb ale na wstepie mówie osiagam 90st po przejechaniu 6km..później właczyłem ogrzewanie na 24 st i jechałem jakies 5 min i cały zcas trzyma 90st... w aucie zero pokryw, zero kartonów przed chlodnica nic.... także jak macie problemy z szybkim nagrzaniem auta to macie jakiś problem z autem ...
Kowi87 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 no i nagrałem filmik ...auto stało 4 godziny na -12 stopniach wystygło do zera ..miska zimna kolektory zimne głowica równiez ...teraz kombinuje jak wstawic gdzies filmik bo ma 900mb ale na wstepie mówie osiagam 90st po przejechaniu 6km..później właczyłem ogrzewanie na 24 st i jechałem jakies 5 min i cały zcas trzyma 90st... w aucie zero pokryw, zero kartonów przed chlodnica nic.... także jak macie problemy z szybkim nagrzaniem auta to macie jakiś problem z autem ... zostawcie na 24h auto na takim mrozie, u mnie też pokazuje 90stopni na liczniku w rzeczywistosci jest 84-86 wtedy dzisiaj mam za słabe mrozy w lubelskim, ale pojezdze do 50km/h i po ilu dokładnie według licznika łapie te 88st auto nie ruszane ponad 48h po 4h to nie jest sprawdzanie, silnik nie wystygł do tego stopnia co po nocnych -15 Wiktorsam a nie masz czeasem czegos takiego że po długiej jeżdzie staniesz na postoju na 20min i temp nie spadnie
matyss___ Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Kowi87 no jak nie jest sprawdzanie?? czy to robi jakas wielka róznice?niech stoi i nawet tydzien odpalam i niech bedzie nie po 6 a po 7-8 km jest 90 czy wam sie podoba czy nie... a nie po 15stu czy 20 km dopiero do 90 dochodzi ogólnie chodzi o 90 na liczniku i na tym bazujmy (a nie co do stopnia ten ma 86 tamten 88 a jeszcze inny 89 bzdura) i w czasie jazdy nie ma prawa spadac chodźby kawalatek ani wzrastać!!! i jest tutaj kilka osób co maja tak jak ja ale z miejsca trzeba pisac ze to żle ze nie prawda itd.. poprostu załosne ...maja tak i bardzo dobrze a reszta niech zazdrości;P
Rekomendowane odpowiedzi