Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Szybkość osiągania temp. roboczej silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam wszystko jak trzeba osłony góra dół silnika nowy termostat płyny oleje wiskozę itp i w tych ujemnych temp jakieś 15min bez włączonego ogrzewania mam 90 na klima troniku kanał 49 pokazuje 87 stopni . Zawsze mam klima tronik ustawiony na przednią szybę nawiew na dwie kreski a temp 22 stopnie wtedy jakieś ok 20 Km do 2tyś obr i mam 90 stopni na klima troniku nawet 88 ale jak postoi chwile temp szybko spada a w aucie ciepło jest więc nie zwracam na to uwagi na pewno tak ma być :good: Spalanie no cóż 25 litrów na jakieś 300Km mieszany cykl przy -24 co poradzić zima :hi:

Opublikowano

auto palone codziennie o 6:40 15min kobita do pracy jedzie stoi do 15stej i max 15:30 w garazu stoi NIEOGRZEWANYM w którym pokazuje jakoś dzisiaj -8

po tym jak napisałem posta pojechałem do maista i dokladnie po 4 km wskazówka podskoczyła powyzej 60ciu stopni...po 6ciu km było 90 i grzanie właczone i trzyma ...wiec chyba mam dobrze skoro tak jest nie???nagram filmik w walnym zcasie i wam udowodnie...(najpredzej w sobote rano bo wtedy kobita do pracy nie jedzie wiec po nocy bedzie w 100% zimny)

Opublikowano

No to jak przy włączonym ogrzewaniu nie spada temp to masz jak najbardziej ok mi spada do 72-73 jak ogrzewanie chodzi ale co mam innego wymieniać jak wszystko już nowe mam ???

Opublikowano

No pogratulować takiego autka , u mnie po 13km ledwo pokazuje 70* tyle że na zimnym silniku max 80km/h . Przy takich mrozach i włączonym nawiewie trudno żeby temp nie spadała to tulko dizel . ale jak go tylko troche pogonić to szybko temp rośnie

Opublikowano

ale patrzysz na klimatronik czy na licznik :mysli: bo te wskazania żyją swoim światem

masz takie parametry tego grzania jak latem :gwizdanie:

Opublikowano

Użytkuje AFN-a od pięciu lat i w okresie zimowym przy -5 uzyskanie 90 stopni w moim przypadku jest możliwe po przejechaniu ok 10 km natomiast przy ok -20-25 to trzeba przejechać około 20 km aby złapał te 90 stopni z tym, że jak tylko spadną obroty poniżej 2000 tys temperatura się obniża, tak samo jest gdy zatrzymam się i silnik pracuje na wolnych obrotach. Wszystko zależy od tego gdzie auto stoi ponieważ gdy wyjeżdżam z blaszanego garażu to silnik szybciej się grzeje ale gdy jestem w pracy i stoi pod chmurką przez 12 godz. to grzeje się zdecydowanie dłużej, ponadto dochodzi jeszcze mroźny wiaterek który tez dodatkowo go chłodzi. Przy temp. ok -20 podczas jazdy poza teren zabudowany warto przysłonić chłodnicę ponieważ nawet wisko wciąga mroźne powietrze do komory i widać jak paliwo uciek.

Opublikowano

Nagram filmik jak obiecujecie że przyznacie mi rację że stary kondon tdi powinien się nagrzać bez problemu do 90 stopni nawet w mrozy po 7km i nie będziecie biadolić więcej że to normalne że się nie nagrzewa :D tylko zaczniecie uświadamiać ludzi że tak nie powinno być :naughty:

Filmik nagram w ruchu miejskim więc 7 km przejechane w jakies 15 minut a nie 2-3, ale wg was to nawet gorzej, przecież w mieście temperatura spada na światłach :D

Opublikowano

tak wiemy 3/4 starych kondonów ma zepsuty termostat :tongue4:

Opublikowano

ja tam dziś przy -21 przejechałem 6km do pracy i temp chyba się nawet nie ruszyła :decayed:

Opublikowano

ale patrzysz na klimatronik czy na licznik :mysli: bo te wskazania żyją swoim światem

masz takie parametry tego grzania jak latem :gwizdanie:

To co pakazuje mi wskaźnik temp w liczniku jest prawie takie same jak na klimatroniku jak złapie 90* i jade to trzyma tą temp , jak gdzieś stane to pomału spada . Klimatronik mam ustawione na 22* i na AUTO . dodam że samochód bardzo dobrze grzeje w środku , jak miałem zamuloną nagrzewnice to w zime cały czas trzymał 90 i bardzo szybko tą temperature osaiągał
Opublikowano

Czy to normalne zachowanie auta zimą?

nie, po takiej trasie powinien sie nagrzac.

ja tez wymieniałem termostat w listopadzie, a teraz po 15km na klimatroniku mam ok 75-80oC, na blacie 90 raczej sie nie pojawia... co ciekawe, przy -24 i -14 grzeje sie tak samo powoli. w trasce mam 90 na blacie i ok 84-85 na klimatroniku ale przy postoju ok 10min temp na włączonym silniku spadła ponizej 70 :disgust: temp. w srodku mam na 19,5oC i nawiew na auto

Opublikowano

Ok pany obiecany filmik ale niestety kawałka brakuje :P

Jest jeden z odpalania, można na nim zobaczyć dzienny przebieg na 162.9 km i drugi od połowy trasy. Przerwa spowodowana tym że laskę połowę drogi do pracy wiozłem i już nie chciałem żeby mnie za psychola wzięła że nagrywam licznik w czasie jazdy :D

Więc na pierwszym jak autko odpala i wydostaję się z parkingu, bez grzania na postoju, na drugim od połowy trasy do końca czyli 170.1 więc cała trasa ma 7.2 km i na liczniku jak widać pod koniec 90 stopni. Traska zrobiona w 20 minut.

A i tak u mnie wygląda jazda po mieście - traski po 7km, korki, rano 20 minut jazdy, po południu te same 7km robię w 30-40 minut stąd spalanie na fisie 9.7 choć trochę mi zawyża, ale będzie w granicach 9 na 100 przy takich mrozach i 100% miasto jak wyżej.

Airbag się pali bo licznik poliftowy wsadzony i jeszcze nie ogarnąłem tego a zimno skutecznie zniechęca ;)

Temp zewnętrzna jak widać -15

Jak dla kogoś będzie to za mało to będę mógł zrobić filmik z całej trasy ale to jak panny nie będę wiózł chyba że ma ktoś pomysł na sprytne zamontowanie kamerki.

http://youtu.be/WFOskVa1_zA

http://youtu.be/h6d3mw3Du_w

Opublikowano

można??? :gwizdanie:

można.... :naughty:

ja też nakręce ale jak mówiłem dopiero w sobote zeby była pewnośc ze zimny z garazu wyjedzie po nocy...czyli sa ludzie ktorym auto sie grzeje prawidłowo :hi: a cała reszta marznie :polew:

Opublikowano

A dla dociekliwych dodam że:

W aucie jest funkiel nówka chłodnica, nowa pompa wody (wymieniona jakieś 15 tyś km temu z rozrządem), nagrzewnica czyściutka nie zakamieniona bo do fury dokładałem klimę więc jako że miałem wszystko na wierzchu to nagrzewnicę wyczyściłem gorącym octem w środku, zalane wszystko g12++, wymieniony termostat na wahlera, wcześniej był ori i na vagu trzymał jakieś 87 a że ściągałem przód do wymiany chłodnicy i montażu klimy to przy okazji dałem nowy termostat i teraz trzyma idealnie 90-91 na vagu.

Opublikowano

po zasłonięciu chłodnicy po 5-6 km na klimatroniku 86 stopni:) przed zasłonięciem jakieś 5 km więcej aduśka potrzebowała

Opublikowano

No to pewnie w ogóle termostat się nie otwiera :decayed: temp pójdzie w górę to auto się zagotuje :gwizdanie:

Oj nie kolego, vagovałem auto przy temp + 20 stopni bo termostat wymieniłem jeszcze w lato, pałowałem, butowałem i 90 stopni trzyma więc chybiony strzał :decayed:

Zresztą jak byś rozumiał zasadę działania termostatu i małego obiegu to byś wiedział że nawet na zaspawanym na stałe termostacie po pierwsze auto będzie nagrzewało się tak samo jak na normalnym termostacie a po drugie jak już osiągnie 90 stopni to temperatura nawet przy -20 w końcu zacznie rosnąć aż do wywalenia płynu.

Opublikowano

no i nagrałem filmik :naughty:...auto stało 4 godziny na -12 stopniach wystygło do zera ..miska zimna kolektory zimne głowica równiez ...teraz kombinuje jak wstawic gdzies filmik bo ma 900mb :kox:

ale na wstepie mówie osiagam 90st po przejechaniu 6km..później właczyłem ogrzewanie na 24 st i jechałem jakies 5 min i cały zcas trzyma 90st...

w aucie zero pokryw, zero kartonów przed chlodnica nic....

także jak macie problemy z szybkim nagrzaniem auta to macie jakiś problem z autem ...

Opublikowano

no i nagrałem filmik :naughty:...auto stało 4 godziny na -12 stopniach wystygło do zera ..miska zimna kolektory zimne głowica równiez ...teraz kombinuje jak wstawic gdzies filmik bo ma 900mb :kox:

ale na wstepie mówie osiagam 90st po przejechaniu 6km..później właczyłem ogrzewanie na 24 st i jechałem jakies 5 min i cały zcas trzyma 90st...

w aucie zero pokryw, zero kartonów przed chlodnica nic....

także jak macie problemy z szybkim nagrzaniem auta to macie jakiś problem z autem ...

zostawcie na 24h auto na takim mrozie, u mnie też pokazuje 90stopni na liczniku w rzeczywistosci jest 84-86 wtedy :wink4: dzisiaj mam za słabe mrozy w lubelskim, ale pojezdze do 50km/h i po ilu dokładnie według licznika łapie te 88st :wink4: auto nie ruszane ponad 48h :wink4:

po 4h to nie jest sprawdzanie, silnik nie wystygł do tego stopnia co po nocnych -15 :wink4:

Wiktorsam a nie masz czeasem czegos takiego że po długiej jeżdzie staniesz na postoju na 20min i temp nie spadnie :mysli:

Opublikowano

Kowi87 no jak nie jest sprawdzanie?? czy to robi jakas wielka róznice?niech stoi i nawet tydzien odpalam i niech bedzie nie po 6 a po 7-8 km jest 90 czy wam sie podoba czy nie... a nie po 15stu czy 20 km dopiero do 90 dochodzi

ogólnie chodzi o 90 na liczniku i na tym bazujmy (a nie co do stopnia ten ma 86 tamten 88 a jeszcze inny 89 bzdura)

i w czasie jazdy nie ma prawa spadac chodźby kawalatek ani wzrastać!!!

i jest tutaj kilka osób co maja tak jak ja ale z miejsca trzeba pisac ze to żle ze nie prawda itd..

poprostu załosne ...maja tak i bardzo dobrze a reszta niech zazdrości;P

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...