rakud29 Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Wielu ludzi na forum mówi, że najlepiej byłoby aby kąt synchro był ustawiony na 0. Granica błędu wyznaczona przez ECU tak jak mówi kolega Musashi to -3/+3. Poczytałem też trochę na forum passata o kącie wtrysku i doszłem do wniosku (na podstawie lektury) że najlepiej jest ustawić indywidualnie dla każdego silnika metodą prób i błędów. Lekko przyśpieszony kąt (tak około -1) powóduje że silnik pracuje bardziej twardo i lepiej wkręca się na obroty, natomiast lekko opóźniony kąt (+1) powoduje że silnik pracuje ciszej, ale jest też słabszy. Tak swoje doświadczenia z kątem synchronizacji opisuje kolega sipowitz z forum passata który testował roźne ustawienia. Sam u siebie mam około -1 i miałem problem z odpalaniem. Minął on po tym jak wymieniłem wszystkie świece na ori nówki. Efekt dziś - 14 rano, a autko zapalało mi lepiej niż w lato - wcześniej kontrolka świec jarzyła się na blacie z 8-10 sekund, teraz gaśnie po 1-2 i auto zaraz pali bez kręcenia rozrusznkiem które pokazywałem kilka stron wstecz. Więc skoro wszystko działa to kąta nie zmieniam. jak kolego vagiem sprawdzic kont wtrysku
arris_88 Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Kolego użycie wyszukiwarki nie jest trudne. Znalezienie tego zajęło mi 2 sekundy. Poczytaj w tym wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=74986.0;highlight=k%B1ta+synchronizacji Na forum obowiązuje zasada: najpierw sam szukam odpowiedzi na pytanie, a potem pytam dopiero kolegów.
Musashi Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Ale Jak myślisz w czym tkwi teraz różnica miedzy silnikiem np AWX z 2001 a AWX z 2003 wiemy że świece w nowszych modelach są 97 mm w starszych 92 ale zastanawiam się czy różnica jest w głowicy czy w budowie samego tłoka, bloku silnika ? no wlasnie, spodziewalem sie roznych osadzen swiec w glowicy a wiec i roznych glowic, ale glowice sa takie same. wiec swiece sa zamienne. niby. jednak prawdopodobnie jedne ze swiec sa ceramiczne a drugie metalowe. w reku mialem tylko metalowe, nie pamietam czy dluzsze czy krotsze. natomiast jezeli faktycznie swiece oprocz dlugosci roznia sie rowniez materialem koncowki, to w ECU jest to zapisane. sadze ze inaczej zapisany jest czas swiecenia kontrolki swiec -ceramiczne sie szybciej nagrzewaja.
gar.bik Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Ale Jak myślisz w czym tkwi teraz różnica miedzy silnikiem np AWX z 2001 a AWX z 2003 wiemy że świece w nowszych modelach są 97 mm w starszych 92 ale zastanawiam się czy różnica jest w głowicy czy w budowie samego tłoka, bloku silnika ? no wlasnie, spodziewalem sie roznych osadzen swiec w glowicy a wiec i roznych glowic, ale glowice sa takie same. wiec swiece sa zamienne. niby. jednak prawdopodobnie jedne ze swiec sa ceramiczne a drugie metalowe. w reku mialem tylko metalowe, nie pamietam czy dluzsze czy krotsze. natomiast jezeli faktycznie swiece oprocz dlugosci roznia sie rowniez materialem koncowki, to w ECU jest to zapisane. sadze ze inaczej zapisany jest czas swiecenia kontrolki swiec -ceramiczne sie szybciej nagrzewaja. To ja zrobię podmianę w przyszłym tygodniu, spróbuję założyć świece 97 mm do AWX z 2001 WG Etki mam (92) Sprawdzę czy poprawi się odpalanie Jeszcze nie wiem czy są ceramiczne ale gdyby były to teoretycznie można vagiem skrócić czas ich grzania...i powinno pasować Tak na marginesie to gdyby wiedzieć która to mapa w ecu jest przypisana pod świece to można by porównać wtedy dwa softy nowszy i starszy i zobaczyć o co kaman dzieki za info
Musashi Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Ale Jak myślisz w czym tkwi teraz różnica miedzy silnikiem np AWX z 2001 a AWX z 2003 wiemy że świece w nowszych modelach są 97 mm w starszych 92 ale zastanawiam się czy różnica jest w głowicy czy w budowie samego tłoka, bloku silnika ? no wlasnie, spodziewalem sie roznych osadzen swiec w glowicy a wiec i roznych glowic, ale glowice sa takie same. wiec swiece sa zamienne. niby. jednak prawdopodobnie jedne ze swiec sa ceramiczne a drugie metalowe. w reku mialem tylko metalowe, nie pamietam czy dluzsze czy krotsze. natomiast jezeli faktycznie swiece oprocz dlugosci roznia sie rowniez materialem koncowki, to w ECU jest to zapisane. sadze ze inaczej zapisany jest czas swiecenia kontrolki swiec -ceramiczne sie szybciej nagrzewaja. To ja zrobię podmianę w przyszłym tygodniu, spróbuję założyć świece 97 mm do AWX z 2001 WG Etki mam (92) Sprawdzę czy poprawi się odpalanie Jeszcze nie wiem czy są ceramiczne ale gdyby były to teoretycznie można vagiem skrócić czas ich grzania...i powinno pasować Tak na marginesie to gdyby wiedzieć która to mapa w ecu jest przypisana pod świece to można by porównać wtedy dwa softy nowszy i starszy i zobaczyć o co kaman dzieki za info czasu grzania nie skrocisz. to tylko czas swiecenia kontrolki. jestem zwolennikiem swiec metalowych. nie ma ryzyka ze swieca rozpadnie sie w cylindrze i narobi balaganu.
gar.bik Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Ale Jak myślisz w czym tkwi teraz różnica miedzy silnikiem np AWX z 2001 a AWX z 2003 wiemy że świece w nowszych modelach są 97 mm w starszych 92 ale zastanawiam się czy różnica jest w głowicy czy w budowie samego tłoka, bloku silnika ? no wlasnie, spodziewalem sie roznych osadzen swiec w glowicy a wiec i roznych glowic, ale glowice sa takie same. wiec swiece sa zamienne. niby. jednak prawdopodobnie jedne ze swiec sa ceramiczne a drugie metalowe. w reku mialem tylko metalowe, nie pamietam czy dluzsze czy krotsze. natomiast jezeli faktycznie swiece oprocz dlugosci roznia sie rowniez materialem koncowki, to w ECU jest to zapisane. sadze ze inaczej zapisany jest czas swiecenia kontrolki swiec -ceramiczne sie szybciej nagrzewaja. To ja zrobię podmianę w przyszłym tygodniu, spróbuję założyć świece 97 mm do AWX z 2001 WG Etki mam (92) Sprawdzę czy poprawi się odpalanie Jeszcze nie wiem czy są ceramiczne ale gdyby były to teoretycznie można vagiem skrócić czas ich grzania...i powinno pasować Tak na marginesie to gdyby wiedzieć która to mapa w ecu jest przypisana pod świece to można by porównać wtedy dwa softy nowszy i starszy i zobaczyć o co kaman dzieki za info czasu grzania nie skrocisz. to tylko czas swiecenia kontrolki. jestem zwolennikiem swiec metalowych. nie ma ryzyka ze swieca rozpadnie sie w cylindrze i narobi balaganu. Ja próbowałem zrobić to tak jak w tym FAQ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253 Świece metalowe na pewno będą pewniejsze, interesuje mnie raczej jaki wpływ na odpalanie będzie zmiana ich długości
markus01 Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Witam ja tak zrobilem wydlużylem grzanie swiec oraz zwiekszylem dawke paliwa na rozruch nie poprawilo to rozruchu na mrozie tylko puscil wiekszego dyma a wczesniej tego nie robil
Musashi Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 przeciez wydluzanie czasu grzania swiec, wplywa na czas ich grzania, po uruchomieniu silnika. zwiekszanie dawki, ma sens silnikach na VP.
markus01 Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 Musashi ja mam AJM swieczki teraz mi dluzej grzeją , zwiększenie dawki nic mi nie pomoglo dalej odpala kulejąc mam wrażenie jakby sie paliwo cofalo ,na wężyku z filtra do vacum jest zaworek prubowalem zassc paliwo ale on nie puszczał to raczej jest dobry , nie wiem czy w samym wacum są jakieś zaworki zwrotne może tam w czasi mrozu cos sie roszczelnia .
rakud29 Opublikowano 12 Lutego 2012 Opublikowano 12 Lutego 2012 kolego mnie tez to boli na mrozie postoi ok 4 godzin odpala ok a postoi tak z 10 godzin na mrozie i juz ciezko pali o co chodzi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się