Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Nietypowy kłopot z odpalaniem


Kuba A4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Mam kłopot z odpalaniem zimnego silnika. Problem jest dość ciekawy. Świece sprawne, przekaźnik ORI też, czujnik temperatury nowy ORI. Mimo tego jest BRAK napięcia w kopułkach świec żarowych. W momencie gdy ściągnę wtyczkę z czujnika temp cieczy jest napięcie i świece grzeją. Nie mam pojęcia jak temat ugryść. Błędów nie mam. Może ktoś mi dla pewności podać symbol przekaźnika i czujnika temp cieczy dla AJM może mam coś złe założone. W każdym bądź razie bez wtyczki pali super jak benzyna.

PS proszę o niekasowanie wątku!! w dziale układ elektryczny nie uzyskałem pomocy!!!

Dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Mam kłopot z odpalaniem zimnego silnika. Problem jest dość ciekawy. Świece sprawne, przekaźnik ORI też, czujnik temperatury nowy ORI. Mimo tego jest BRAK napięcia w kopułkach świec żarowych. W momencie gdy ściągnę wtyczkę z czujnika temp cieczy jest napięcie i świece grzeją. Nie mam pojęcia jak temat ugryść. Błędów nie mam. Może ktoś mi dla pewności podać symbol przekaźnika i czujnika temp cieczy dla AJM może mam coś złe założone. W każdym bądź razie bez wtyczki pali super jak benzyna.

PS proszę o niekasowanie wątku!! w dziale układ elektryczny nie uzyskałem pomocy!!!

Dziękuje i pozdrawiam

Wejdź w parametry i odczytaj temperaturę silnika jaką widzi sterownik jak samochód jest zimny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w końcu chociaż ktoś mi odpisał, dzięki!! też tak myślę tylko niezbyt wiem jak się za to zabrać dobrze że nowy czujnik dali mi chłopaki z ASO na próbę na weekend.... bo nie chcę codziennie wtyczki wypinać i ją zakładać a autko mam pod chmurką pod blokiem.... [br]Dopisany: 05 Luty 2012, 18:33_________________________________________________jaką widzi sterownik czyli ECU? czy czujnik bo trochę nie czaję w każdym bądź razie wczoraj podczas dłuższej jazdy 90 stopni było jak książka pisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednej obudowie są dwa czujniki G2/G62. Jeden na deskę a drugi do kompa. Jak ten drugi ma na przykład zwarcie wewnątrz to komp nie włącza świec, dawka paliwa jest mniejsza i gorzej albo wcale nie zapala. Sprawdź czujnik G2/G62 - porównaj temperatury w 2 miejscach: 01-Engine -> Meas.Bloks-08 -> Group 007 -> Coolant Temp oraz 17-Instruments -> Meas.Bloks-08 -> Group 003 -> Coolant Temperature G62 mierzy temp. na potrzeby komputera, G2 na potrzeby wskaźnika na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko miałęm założony nowy ORi na próbę, może ktoś wie jaki dokładnie powinien być numer czujnika temp cieczy do AJM może mam poprostu zły i stąd problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko miałęm założony nowy ORi na próbę, może ktoś wie jaki dokładnie powinien być numer czujnika temp cieczy do AJM może mam poprostu zły i stąd problem

zamiast bladzic po omacku, podepnij wreszcie VAGa i sprawdz temp plynu w ECU.

wyjasni sie czy czujnik przeklamuje czy jest zwarcie w przewodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obie temp są jednakowe, robiąc test elementów wykonawczych VAGiem świece grzeją więc kable są OK, ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł!!??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż jakie masz temperatury np. po nocy w 01-Engine -> Meas.Bloks-08 -> Group 007 (wrzuć log). Gdy już uda ci się odpalić na zimnym to sprawdź np. miernikiem czy przez ok 2 minuty po odpaleniu masz napięcie na świecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego pisałem że napięcia brak może nie doczytałeś/ wydaje mi się że to wina czujnika świece grzeją do temp płynu +5 stopni. natomiast jak był robiony test elementów wykonawczych silnika to świece grzeją jutro rano obadam jeszcze jaką temp widzi ECU przy zimnym motorze.[br]Dopisany: 16 Luty 2012, 19:05_________________________________________________dzisiejszy poranny pomiar ECU 1,0 st, licznik 3,6 st. świece mimo to nie grzeją co dalej? uszkodzony ECU? jeśli tak to czy widać to gołym okiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy tescie elemtow wykonawczych swiece grzeja? dobrze zrozumialem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A maja grzać przy takiej temperaturze ?

W silnikach VP tak, ale czy PD przy dodatniej temperaturze grzeje świece ? Chyba nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A maja grzać przy takiej temperaturze ?

W silnikach VP tak, ale czy PD przy dodatniej temperaturze grzeje świece ? Chyba nie...

Podczas robienia testów elementów wykonawczych świece powinny grzać niezależnie od temperatury na chwilę będzie pojawiać się napięcie czy to VP czy PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas testu elementów wykonawczych grzeją i tak samo jest w momencie gdy ściągnę wtyczkę z czujnika temp cieczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech się wypowiedzą posiadacze silników 1.9 PD przy jakiej temperaturze zaczynają grzać świece.

Moim zdaniem jak jest na plusie to w PD-kach świece nie grzeją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak ktoś mi grzebał w aucie coś poruszył i przez 3 dni grzały a teraz mam znów to samo, szukam dalej!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech się wypowiedzą posiadacze silników 1.9 PD przy jakiej temperaturze zaczynają grzać świece.

Moim zdaniem jak jest na plusie to w PD-kach świece nie grzeją.

jestes w bledzie. podgrzewanie swiec dziala jeżeli temperatura jest poniżej +9C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...