Perzan23 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Mam problem moja audi zaczęła brać troszeczkę oleju są to śladowe ilości zauważyłem to dopiero teraz. Olej pokazuje się w okolicach EGR i tu maje pytanie Czy ten ubytek oleju może być spowodowany zabrudzonym EGR-em. Mam 210tys i ja na moje oko nikt tam nie zaglądał. Proszę o pomoc. Samochód użytkowany na krótkich dystansach ale systematycznie przeganiany.
danu44 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 wypierd0l EGR i problem z głowy ... Mam problem moja audi zaczęła brać troszeczkę oleju są to śladowe ilości zauważyłem to dopiero teraz. Olej pokazuje się w okolicach EGR i tu maje pytanie Czy ten ubytek oleju może być spowodowany zabrudzonym EGR-em. Mam 210tys i ja na moje oko nikt tam nie zaglądał. Proszę o pomoc. Samochód użytkowany na krótkich dystansach ale systematycznie przeganiany. Jezeli sa to sladowe ilosci oleju, to raczej normalne w dieslu. Dolewasz wiecej niz 1L na 10 tys. kilometrow. EGR mozna uszczelnic, wyczyscic, zaslepic lub zlikwidowac (jak napisal kolega powyzej). Mam przejechane 400 tys. kilometrow i zadnego problemu z EGR. Twoj przebieg w kilometrach tez raczej wyglada mi na niezabardzo realny. Ubytek oleju moze byc spowodowany wyciekiem, np. z turbo, ale nie zabrudzonym EGR-em. Wyciek oleju z EGR, moze swiadczyc o wyrobieniu sie metalowych czesci ktore tam sa. Masz jeszcze katalizator...? Tyle odemie, ktorys z kolegow napewno cos jeszcze doda. Pozdrawiam ps. proponowalabym zrobic logi... W skrajnym przypadku tak to wyglada... ps. na allegro, uzywany zawor EGR kosztuje do 50 zl.
Perzan23 Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 Przebieg realny, mam katalizator, EGR nie zamierzam wywalać bo samochód się będzie wolniej rozgrzewał a co do oleju są to śladowe ilość co 0.4 l na 10 tyś.
dsz1985 Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 nie przejmuj sie tym... jak to niewielka ilosc to pikus. swoja droga mi ja tez mialem sladowe ilosci oleju w okolicy EGRa. wyczyscilem go wymienilem oring i wsio. i czysto do tej pory a zrobilem juz 7k od czyszczenia jak ci od wymiany do wymiany prawie nic nie ubywa to nie masz sie co martwic
Musashi Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 olej bierze sie w dolocie z nieszczelnej turbiny lub zapchanego odpowietrznika komory korbowej - odmy zaczalbym od odmy. kopci na niebiesko? duzo oleju zuzywa?
rookie Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 zacznij od odmy, ponieważ bardzo łatwo ją wymontować i wyczyścić sam do tego dojdziesz
pastaldo Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 A ja myśle że masz pęknięty ten łacznik gumowy przy EGR. Tez mi tam pyliło jak miałem nieszczelność. Jest to zabujcze dla plecionki jesli na nią olej kapie. A takim ubytkiem oleju to się nie przejmuj
Musashi Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 A ja myśle że masz pęknięty ten łacznik gumowy przy EGR. Tez mi tam pyliło jak miałem nieszczelność. Jest to zabujcze dla plecionki jesli na nią olej kapie. A takim ubytkiem oleju to się nie przejmuj wtedy masz nieszczelnosc w dolocie..... w sumie trop nawet moze byc dobry, turbina zeby pokryc niewielka nieszczelnosc, pracuje bardziej obciazona i zuzywa wiecej oleju, cisnienie jest prawidlowe i spadek mocy nieodczuwalny. ale kolega chybaby zauwazyl skad cieknie?
pastaldo Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 A ja myśle że masz pęknięty ten łacznik gumowy przy EGR. Tez mi tam pyliło jak miałem nieszczelność. Jest to zabujcze dla plecionki jesli na nią olej kapie. A takim ubytkiem oleju to się nie przejmuj wtedy masz nieszczelnosc w dolocie..... w sumie trop nawet moze byc dobry, turbina zeby pokryc niewielka nieszczelnosc, pracuje bardziej obciazona i zuzywa wiecej oleju, cisnienie jest prawidlowe i spadek mocy nieodczuwalny. ale kolega chybaby zauwazyl skad cieknie? Może by i zauwazył Ja miałem bardzo małą nieszczelność a raczej przy zamej opasce minimalna dziurka. Spadku mocy nie odczułem a po wytarciu tego miejsca i przejechaniu około 100km miałem znowu taka mgiełke co się odadzała w tym miejscu. Wymieniłem ten łącznik na wąż z agromy za kilka zł i problem minął. A na poczatku tez tego nie zauwazyłem i myślałem że to z pod uszczelki pod pokrywa zaworów. Jak ją wymieniłem i nie pomogło dopiero wpadłem że to ten łącznik
Perzan23 Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 Nie kopci na niebiesko, buta ma dobrego sprawdzę odmę, EGR i dalej zobaczymy. Dzięki za tak liczne odpowiedzi.
MASATO Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 wywal egr i odmę puść w atmosferę, jak dalej będzie ubywać oleju to turbo puszcza.
rookie Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 wywal egr i odmę puść w atmosferę, jak dalej będzie ubywać oleju to turbo puszcza. Mam pytanie, czy możesz pokazać na swoim silniku w jaki sposób "puściłeś odmę w atmosferę"? Pozdrawiam
SotoM Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 wymień uszczelkę miedzy zaworem EGR a kolektorem dolotowym chyba ze olej pokazuje sie na "grzybku"EGR to świadczy o jego nieszczelnosci i kwalifikuje sie do wymiany - skoro pokazał sie olej to wypychany na zewnatrz jest powietrzem doładowanym...
Musashi Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 wywal egr i odmę puść w atmosferę, jak dalej będzie ubywać oleju to turbo puszcza. Mam pytanie, czy możesz pokazać na swoim silniku w jaki sposób "puściłeś odmę w atmosferę"? kazdemu z takimi pomyslami wpakowalbym rurke z odmy do kabiny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się