mikrus36 Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 Witam, Panowie powiedzcie mi, czy jeśli kupię auto z lpg w DE, czy czeka mnie jego całkowita wymiana w PL? Słyszałem, że oni inne wlewy mają, że certyfikat butli nie odpowiada naszym przepisom itd. Jak to jest w rzeczywistości? pzdr
griga-st Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 Ja mogę tyko powiedzieć, ze w druga stronę(Instalacja z PL, auto z DE) nie ma większych problemów. Należy tylko zakładać instalacje z Euro-atestami(ISO, TÜV, itp) i w dobrym zakładzie. Na niemieckich stacjach stosuje się zwykle adaptery wkręcane(holenderskie bodajże jeżeli się nie mylę). Ale jak masz końcówkę do tankowania gazu kolo wlewu benzyny, to i w PL musisz stosować adapter Myślę ze i w PL nie będziesz miał problemów jeżeli dokumentacja będzie kompletna
Cris Opublikowano 10 Lutego 2012 Opublikowano 10 Lutego 2012 tak jak kolega wyżej napisał. kolega miał z DE i tylko do tankowania musiał nakręcać adapter.
cmarcins Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Witaj! Kupiłem nie dawno A4 B6 z gazem właśnie z DE - Instalacja PRINS montowana w DE (książka serwisowa do LPG). Obecnie jestem już po procesie legalizacji instalacji w PL. Wyglądało to następująco: - okazało się, że posiadam butle polskiej produkcji (ps. duże prawdopodobieństwo że i Ty możesz taką posiadać, gdyż duża część butli montowanych na zachodzie pochodzi z Naszego kraju), - jednakże, aby przejść badanie techniczne pojazdu musiałem przedstawić diagnoście "PROTOKÓŁ O POZYTYWNYM PRZEJŚCIU BADANIA ZBIORNIKA LPG WYDANY PRZEZ TDT", niestety takowego nie posiadałem, a że ktoś podpowiedział mi iż jest duże prawdopodobieństwo że takowy dozór moja butla przeszła, związany z tym że jest ona produkcji PL- okazało się to prawdą :) - korzystając z tej strony : http://www.tdt.pl/jednostka-inspekcyjna-tdt/zbiorniki-stanowiace-wyposazenie-pojazdow-samochodowych-lpgcnglng/duplikat-poswiadczen-zbiornikow-lpg.html odszukałem odpowiedni oddział i za skromną opłatą wydali mi duplikat. Co do codziennej eksploatacji to wlew gazu mam przy wlewie paliwa i wkręcenie raz na jakiś czas reduktora celem tankowania nie sprawia mi żadnych problemów. Pozdrawiam
Cris Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 czyli nie ma aż tak źle z tą instalacja.problemów prawie zero.
darko Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 kolego jeśli posiadasz w niemieckim dow. rejestr.wbity gaz i posiadasz jeszcze atest na butlę to nie ma żadnych problemów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się