Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Problem z odpaleniem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wiem że ten problem był poruszany wiele razy.. I pewnie wiele razy będzie.. Ale zwracam się o forumowiczów o pomoc /sugestię.. :/ Mam problem z odpaleniem mojej a4 z silnikiem 1.9 tdi 100km. Po nocnym postoju autko kreci ale nie chce zapalić. Dodam iż na zapłonie świeci się kontrolka ESP, a podczas rozruchu pojawia się kontrolka abs. Samochód nie został zostawiony na rezerwie według fis ma paliwa na 120 km. Świece są wymienione. Jest to mój świeży nabytek. Więc byłbym bardzo wdzięczny o jakiekolwiek sugestie... Czy to może być winna akumulatora? Czy to raczej coś bardziej poważnego? Dodam iż jestem zupełnie zielony w temacie mechaniki więc zwracam się z prośba o konstruktywne sugestie... co mam robic Pomocy :/

Opublikowano

Witaj, prawdopodobnie akumulator odmówił posłuszeństwa, tdi potrzebują dość dużo mocy do rozruchu :wink4:

Piszesz, że to Twój nowy nabytek, więc nie wiesz ile ten aku ma lat...? Spróbuj podłączyć pod prostownik i podładować.

Zawsze po rozładowaniu aku lub jego odlączeniu zapala się kontrolka ESP, wystarczy się przejechać kawałek i zniknie (skalibruje się).

Opublikowano

powiem że jak kręci to nie będzie akumulator rozumiem że zakupiłeś świece ale sprawdzałeś czy napewno działają? zacznij od świec sprawdz je a jak nie to to bedzie trzeba dalej szukać

Opublikowano

Samochód nie został zostawiony na rezerwie według fis ma paliwa na 120 km.

Rezerwa zapala się chyba przy 100km, więc można to uznać za rezerwę :naughty: W okresie zimowym dyszla tankujemy do pełna!

Opublikowano

Właśnie wyciągnąłem akumulator który jest 2 letni z mojego poprzedniego auta i podłączam pod prostownik,może to coś da.. a co do świeć były wymienione u mechanika nie robiłem tego metodą zrób to sam :/ Zaczynam sie martwić ze to coś poważnego...[br]Dopisany: 11 Luty 2012, 14:46_________________________________________________

Samochód nie został zostawiony na rezerwie według fis ma paliwa na 120 km.

Rezerwa zapala się chyba przy 100km, więc można to uznać za rezerwę :naughty: W okresie zimowym dyszla tankujemy do pełna!

Bląd nieświadomości...

Opublikowano

ale pisałeś że silnik kręci tylko nie odpala no chyba że tak kręci słabo że nie ma siły go odpalić a jeszcze jedno filtr paliwowy może trzeba by było wymienić i nie zamartwiaj się na zapas sprawdź po kolei od tych podstawowych rzeczy

Opublikowano

Musisz sprawdzić grzanie świec i układ paliwowy(filtr,przewody,pompę),aku pewnie dobry skoro piszesz,że kręci.Nie wiem kiedy ropa była tankowana,może zamarzła.

Rezerwa zapala się chyba przy 100km, więc można to uznać za rezerwę :naughty: W okresie zimowym dyszla tankujemy do pełna!

Co ma zmienić pełny bak,to jakieś mity,jak ropa dobra to i na 5 litrach w baku odpali.

Opublikowano

Co ma zmienić pełny bak,to jakieś mity,jak ropa dobra to i na 5 litrach w baku odpali.

Po części sam sobie odpowiedziałeś... dobra ropa-na dnie w baku takiej nie ma.

Może zaciągło gnoju z dna i gdzieś przymarzł...

Opublikowano

Pisałem kolego o micie tankowania w zimie po korek,bo inaczej na rezerwie nie odpali.Przy dobrym paliwie nie ma to znaczenia.

Skoro na dnie szlam to paliwo liche i na pewno nie odpali.

Opublikowano

W okresie zimowym dyszla tankujemy do pełna!

pare razy juz o tym bylo. bledne zalozenie. zatankujesz do pelna gdy temp na dworze wynosi np. 2C ( paliwo raczej nie bedzie przeznaczone do bardzo niskich temp), paliwa nie wyjezdzisz, przyjedzie -20C, i z paliwa wytraca sie parafiny powodujac problemy. chyba ze dodasz jakis porzadny dodatek do paliwa.[br]Dopisany: 11 Luty 2012, 17:39_________________________________________________

Pisałem kolego o micie tankowania w zimie po korek,bo inaczej na rezerwie nie odpali.Przy dobrym paliwie nie ma to znaczenia.

Skoro na dnie szlam to paliwo liche i na pewno nie odpali.

przeciez pompa ciagnie paliwo i tak z dolu, a paliwo w zbiorniku w czasie jazdy sobie chlupie. [br]Dopisany: 11 Luty 2012, 17:42_________________________________________________

Właśnie wyciągnąłem akumulator który jest 2 letni z mojego poprzedniego auta i podłączam pod prostownik,może to coś da.. a co do świeć były wymienione u mechanika nie robiłem tego metodą zrób to sam :/ Zaczynam sie martwić ze to coś poważnego...[br]Dopisany: 11 Luty 2012, 14:46_________________________________________________

Samochód nie został zostawiony na rezerwie według fis ma paliwa na 120 km.

Rezerwa zapala się chyba przy 100km, więc można to uznać za rezerwę :naughty: W okresie zimowym dyszla tankujemy do pełna!

Bląd nieświadomości...

rezerwa jest obliczona na 100 km przy srednim zuzyciu paliwa. w trasie starczy na dluzej, w miescie krocej.

ale. w autach nowszych, np EDC16 w B7, faktycznie rezerwa wskazuje, ze pozostalo paliwa na 100km. jezeli zuzycie paliwa jest wieksze zapali sie gdy z zbiorniku jest wiecej paliwa.[br]Dopisany: 11 Luty 2012, 17:45_________________________________________________

Witam wiem że ten problem był poruszany wiele razy.. I pewnie wiele razy będzie.. Ale zwracam się o forumowiczów o pomoc /sugestię.. :/ Mam problem z odpaleniem mojej a4 z silnikiem 1.9 tdi 100km. Po nocnym postoju autko kreci ale nie chce zapalić. Dodam iż na zapłonie świeci się kontrolka ESP, a podczas rozruchu pojawia się kontrolka abs. Samochód nie został zostawiony na rezerwie według fis ma paliwa na 120 km. Świece są wymienione. Jest to mój świeży nabytek. Więc byłbym bardzo wdzięczny o jakiekolwiek sugestie... Czy to może być winna akumulatora? Czy to raczej coś bardziej poważnego? Dodam iż jestem zupełnie zielony w temacie mechaniki więc zwracam się z prośba o konstruktywne sugestie... co mam robic Pomocy :/

przy tego typu objawach, pierwszym podejrzanym jest akumulator. fakt ze rozrusznik sie kreci o niczym nie swiadczy. ECU do prawidlowej pracy wymaga napiecia min 10,5 V ponizej tej wartosci ECU i zegary wskazuja blad napiecia wlasnie w ten sposob.

do potwierdzenia tego przypuszczenia, albo podlacz VAGa, i sprawdz bledy ktore sie zapisaly w sterownikach. albo sprawdz napiecie na klemach w chwili rozruchu.

Opublikowano

Chciałem serdecznie podziękować za porady, po całonocnym 11h ładowaniu akumulatora, autko nadal kreci jedyna zmiana iż po dłuższym kręceniu zaczyna trząść budą wygląda to tak jakby coś go dusiło.. po zgaszeniu zapłonu i ponownym rozruchu,wyświetliła się kontrolka oleju, Pod wieczór odwiedzi mnie kolega z miernikiem i wtedy sprawdzę napięcie na klemach oraz świece... Można w jakiś sposób sprawdzić filtr paliwa przed jego wymianą? Od znajomego usłyszałem też że może to być zaworek zwrotny paliwa..

Opublikowano

A ja moze mechanikiem nie jestem ale powiem tak jak juz odpalisz to kup lepszej ropki ja teraz leje arktyczna ze statoilu droga ale ciut lepsza :gwizdanie: i nie mam juz tego problemu.Dodam ze autko stoi na dworzu i wieczorkiem robie rundke rozgrzewam go do 90 i stoi do rana podchodze i od pierwszego strzalu pali a jak mialem rope ze stacij no name to mialem taki problem jak Ty kolego nie masz sie co łamac

jak ogarniesz daj cyne pozdro

i wymien olej bo niewiadomo jaki gesty miodzik masz i to go trzyma

Opublikowano

To nie jest problem ładowania. Jak się świeci ESP to raczej problem jest z układem wtryskowym. Niech lepiej odwiedzi Cię kolega z VAGiem i odczyta błędy.

Opublikowano

To nie jest problem ładowania. Jak się świeci ESP to raczej problem jest z układem wtryskowym. Niech lepiej odwiedzi Cię kolega z VAGiem i odczyta błędy.

Podobno zawsze pod odłączeniu akumulatora wyświetla się kontrolka ESP ktoś tak wcześniej się tu wypowiedział ale zgodnie z twoja rada poszukam kogoś z VAGIEM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...