Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o pomoc w ustawieniu rozrządu


SMS

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar zabrac sie za wymiane rozrzadu w moim autku ale chcialbym prosic o pomoc. jak mam wszystko ustawic zeby chodzilo dobrze? [br]Dopisany: 12 Luty 2012, 22:14_________________________________________________do tej pory wymienialem rozrzad tylko w golfie mk3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mozna samemu je zrobic te blokady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pompy wtryskowej jako blokada pasuje również przedłużka od nasadek (tych dużych, nie wiem jakie one mają oznaczenie w calach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy jeszcze jedno pytanie. przed zdjeciem paska ustawiam kolo zamachowe na znak zero i wtedy wszystkie blokady mi maja pasowac. tak czy nie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy dzieki za wszystko. jak juz zrobie to dam znac jak poszlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak złożysz wszystko do kupy to przekręć ze 2 razy wałem i sprawdź czy blokady dalej wchodzą na swoje miejsce, będziesz miał pewność że wszystko jest ok przed odpaleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wymiana rozrządu w tych sprzętach - nie ukrywam wymaga w pewnym sensie przygotowania.

Chociaż lubię mechanikę i wcześniej wymieniałem rozrządy w innych autach to w tym przypadku wahałem się. I słusznie.

Popełnienie błędu skutkuje masakrą, albo początkiem problemów.

Bardzo dużo pomogło mi to forum. Wielki szacunek dla kolegów, którzy zawsze służyli pomocą! :hi::good:

W moim przypadku wymiana rozrządu rozszerzyła się do wymiany wszystkiego co po drodze dotknąłem!

pasek, rolki, pompa wody, napinacz paska wielorowkowego+pasek, termostat, napinacz paska wielor. klimy, sprzęgiełko alternatora(inaczej koło pasowe), łożyska alternatora. Oczywiście również płyn chłodzący, olej, filtry.

Koszt części to około 1200zł. Ale nie wkładałem badziewia INA, SKF, Febi.

Prócz prowizorycznej blokady pompy wtryskowej nie blokowałem nic więcej.

Dla własnej pewności naniosłem sobie jeszcze swoje znaki na kołach pasowych i pasku.

W trakcie całej operacji okazało się, że nie obejdzie się bez kluczy specjalnych(sprzęgło alternatora i imbus do napinacza paska wielorowkowego) których nie miałem, a bez nich ani rusz! Oczywiście można było kombinować i zepsuć zarazem, ale ja wolałem zakupić na necie te rzeczy i bez problemu powymieniać co trzeba.

Wolałem wymienić wszystko za jednym razem póki było na wierzchu, bo jaki jest sens wracać do tematu za jakiś czas skoro ograniczam się tylko do wymiany rozrządu!

Po złożeniu wszystkiego do kupy przyszedł czas na "wieeelki finał" czy odpali?!

Odpaliła jak zawsze " od tyknięcia".

I to jest ten moment w którym okazuje się na ile jesteśmy przygotowani do takich czynności.

Pozostaje jeszcze ustawienie kąta wtrysku paliwa, bo zazwyczaj po wymianie rozrządu(u mnie trzeba było ustawić silnik AFN) należy to uczynić.

Jedynym minusem tej całej operacji było rozszczelnienie klimy po serwisowym odchyleniu chłodnic, ale to konieczne niestety żeby był dostęp do rozrządu.

Na koniec poradzę ci żebyś się nie spieszył, nie robić nic na siłę(lepiej przerwać ochłonąć i pomyśleć) i omijać z daleka prowizorki, które mogą przynieść klęskę.

Jak czytam to forum ile jest problemów związanych z rozrządem, a ile z nich powodują mechanicy to wierz mi można być dumnym z efektów swojej pracy, zwłaszcza, że ten jak by nie patrzeć świetny silnik odwdzięczy się z nawiązką :good:

Życzę powodzenia i pozdrawiam

Jeśli będziesz miał pytania, służę radą.

http://imageshack.us/photo/my-images/820/img0121ig.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prócz prowizorycznej blokady pompy wtryskowej nie blokowałem nic więcej.

To nie jest dobre podejście bo najważniejsze to zgrać ze sobą wałek oraz wał coby się zawory z tłokami nie spotkały. Kąt wtrysku zawsze można dopasować.

I jeszcze taka jedna mała uwaga - jak ktoś będzie kręcił silnikiem ręcznie za pomocą śruby na wale to tylko zgodnie z kierunkiem wskazówek zegarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym minusem tej całej operacji było rozszczelnienie klimy po serwisowym odchyleniu chłodnic, ale to konieczne niestety żeby był dostęp do rozrządu.

Pierwsze słyszę, że trzeba rozszczelnić klimę. Robi się to przecież bez problemu bez rozszczelnienia. Chłodnice na przewodach na bok i masz wspaniały dostęp do wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym minusem tej całej operacji było rozszczelnienie klimy po serwisowym odchyleniu chłodnic, ale to konieczne niestety żeby był dostęp do rozrządu.

Pierwsze słyszę, że trzeba rozszczelnić klimę. Robi się to przecież bez problemu bez rozszczelnienia. Chłodnice na przewodach na bok i masz wspaniały dostęp do wszystkiego.

Semi 281 nie miałem na myśli rozszczelnienie z założenia - nie doprecyzowałem wypowiedzi.

Stało się to przypadkowo po prostu przypadkowo. Śrubunki na osuszaczu były już zaśniedziałe i poruszenie przewodów niestety spowodowało zupełnie przypadkowe, niezaplanowane rozszczelnienie. [br]Dopisany: 15 Luty 2012, 06:57_________________________________________________

Prócz prowizorycznej blokady pompy wtryskowej nie blokowałem nic więcej.

To nie jest dobre podejście bo najważniejsze to zgrać ze sobą wałek oraz wał coby się zawory z tłokami nie spotkały. Kąt wtrysku zawsze można dopasować.

I jeszcze taka jedna mała uwaga - jak ktoś będzie kręcił silnikiem ręcznie za pomocą śruby na wale to tylko zgodnie z kierunkiem wskazówek zegarów.

Trepek masz na myśli moje podejście dotyczące prowizorycznej blokady pompy, czy że nie blokowałem nic więcej?

Napisz mi również w jaki sposób można(oczywiście tak jak należy we właściwym miejscu) zablokować pompę wtryskową jeśli nie pasują punkty wału i wałka?

Każdy ma jakiś sposób na to co robi i dobrze pod warunkiem, że efekt jest pozytywny. Ja robiłem po swojemu wszystko działa i auto bez względu jaka panuje temperatura zapala od tyknięcia.

Może według Ciebie, wielu "fachowców" i serwisantów to złe podejście, ale ono właśnie doprowadziło mnie do szczęśliwego finału mojej roboty.

Powiem Ci jeszcze, że trzech z pięciu mechaników do których dzwoniłem w sprawie wymiany rozrządu (zanim zdecydowałem o samodzielnej wymianie) odmówiło mi ustawienia kąta wtrysku wg. Vaga. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trepek masz na myśli moje podejście dotyczące prowizorycznej blokady pompy, czy że nie blokowałem nic więcej?

Powiem Ci jeszcze, że trzech z pięciu mechaników do których dzwoniłem w sprawie wymiany rozrządu (zanim zdecydowałem o samodzielnej wymianie) odmówiło mi ustawienia kąta wtrysku wg. Vaga. :>

To, że nie blokowałeś wałka, którego blokada jest dużo ważniejsza niż blokada pompy. Sprawdzałeś później, czy znaki Ci się pokrywają?

Mechaników zmień, bo to d*py a nie ludzie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze koledzy chyba wyzej nie pisali.Powinno sie zbic (poluzowac) koło wałka rozrzadu przy zakładaniu nowego paska .Przy naciaganiu paska zwroc uwage jak mocno napiac pasek,na napinaczu masz punkty ktore powinny sie pokryc. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trepek masz na myśli moje podejście dotyczące prowizorycznej blokady pompy, czy że nie blokowałem nic więcej?

Powiem Ci jeszcze, że trzech z pięciu mechaników do których dzwoniłem w sprawie wymiany rozrządu (zanim zdecydowałem o samodzielnej wymianie) odmówiło mi ustawienia kąta wtrysku wg. Vaga. :>

To, że nie blokowałeś wałka, którego blokada jest dużo ważniejsza niż blokada pompy. Sprawdzałeś później, czy znaki Ci się pokrywają?

Mechaników zmień, bo to d*py a nie ludzie :-)

Oczywiście, że po wrzuceniu klamotów sprawdziłem punkty. Wszystko idealnie pasuje.

A co do mechaników nie korzystam z ich usług póki nie muszę, chociaż było by niesprawiedliwie osądzać wszystkich jednakowo.

Chociaż to rzadkość, ale są też na prawdę dobrzy.

Pozdrawiam i dziękuję za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytani. czy trzeba blokowac kolo zebate walu korbowego, a jaj yrzeba to w jaki sposob?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze koledzy chyba wyzej nie pisali.Powinno sie zbic (poluzowac) koło wałka rozrzadu przy zakładaniu nowego paska .Przy naciaganiu paska zwroc uwage jak mocno napiac pasek,na napinaczu masz punkty ktore powinny sie pokryc. Powodzenia

Jeśli nie wymienia się koła pasowego wałka rozrządu to uważam nie ma potrzeby go ruszać do innych celów.

Dlatego ja prócz serwisowych punktów nanoszę sobie jeszcze swoje na kołach pasowych i pasku. W takiej sytuacji nie ma mowy o zrobieniu czegoś źle.

Natomiast jeśli chodzi o punkty na napinaczu paska to jest to raczej podstawowa wiedza bez której zdecydowanie nie ma co się zabierać za wymianę rozrządu. [br]Dopisany: 15 Luty 2012, 16:31_________________________________________________

mam jeszcze jedno pytani. czy trzeba blokowac kolo zebate walu korbowego, a jaj yrzeba to w jaki sposob?

Może odpowiem Ci w dwojaki sposób: w sumie książkowo powinno się, ale:

Ja nie blokowałem, bo nie przestawiałem auta od początku do końca roboty. Stało sobie na biegu jałowym i hamulcu ręcznym.

Poza tym nie musiałem wymieniać kół pasowych, a więc nie używałem sił, które mogły by spowodować ruch wału.

Po zluzowaniu napinacza pasek schodzi sam, a koła pasowe pozostają w bezruchu (prócz pompy wtryskowej to koniecznie zblokować).

Oczywiście to mój sposób - jak się potem okazało zupełnie bezstresowy :>

Oszczędziłem czas i wydatek na przyrząd serwisowy do blokady. W tym przypadku prowizorka może okazać się zgubna.

Tak więc zanim coś zdemontujesz musisz na spokojnie dokładnie wszystko obejrzeć w jakim stanie są klamoty i co będziesz zmieniał.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...