adasio13 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 witam forumowiczów. mam problem z jedną świecą żarową, mianowicie nie mogę jej wykręcić, idzie do pewnego momentu a potem strasznie ciężko i blokuje że dalej nie idzie kręcić, a nie chce na siłe by nie zerwać gwintu.. co w tym wypadku polecacie zrobić?
krzysztof61 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 lekko wkrecaj i wykrecaj . lej jakis plyn np wd 40
adasio13 Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Opublikowano 13 Lutego 2012 ok popróbuję a co jeśli się ukręci?
mar_92 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 rób tak żeby się nie ukręciła będziesz wymieniał,jeśli tak to pamiętaj żeby posmarować smarem do świec,żeby Ci się nie zapiekły
trepek Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Świecę prędzej obrobisz niż ukręcisz, także spokojnie.
adasio13 Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 a z gwintem w bloku nic się nie stanie?
goldi Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 zrób jak piszą koledzy jak juz ruszyła popsikaj czymś i potem jakbyś gwintował powolutku w lewo i prawo powinna pójść
Jey_Di Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 Świecę prędzej obrobisz niż ukręcisz, także spokojnie. Przeprowadzałem eksperyment ( świeca w imadło ) z kluczem dynamometrycznym i przy 36 Nm się ukręciła a nie obrobiła. zrób jak piszą koledzy jak juz ruszyła popsikaj czymś i potem jakbyś gwintował powolutku w lewo i prawo powinna pójść
danu44 Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 witam forumowiczów. mam problem z jedną świecą żarową, mianowicie nie mogę jej wykręcić, idzie do pewnego momentu a potem strasznie ciężko i blokuje że dalej nie idzie kręcić, a nie chce na siłe by nie zerwać gwintu.. co w tym wypadku polecacie zrobić? Mam nadzieje ze robiles to na cieplym silniku... ok popróbuję a co jeśli się ukręci? http://www.autoserwis-hynka.pl/porady/sprawne-swiece-zarowe/
Cristoforo Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 witam forumowiczów. mam problem z jedną świecą żarową, mianowicie nie mogę jej wykręcić, idzie do pewnego momentu a potem strasznie ciężko i blokuje że dalej nie idzie kręcić, a nie chce na siłe by nie zerwać gwintu.. co w tym wypadku polecacie zrobić? Mam nadzieje ze robiles to na cieplym silniku... ok popróbuję a co jeśli się ukręci? http://www.autoserwis-hynka.pl/porady/sprawne-swiece-zarowe/ są dwie szkoły jazdy ludzie różnej daty mówią na zimnym lub ciepłym silniku .... serwisy różnie do tego podchodzą bo obecnie głowice są robione z lepszego materiału.. mój znajomy starszy Pan który ma już 70 lat i w motoryzacji zdobył wiele pucharów i złotych (mistrz europy w przekraczaniu prędkości na motorze m.in ) medali uważa, że świece żarowe wykręca się na zimnym silniku lub ewentualnie na delikatnie letnim na kursach lub rajdach mechanicy mówią na delikatnie ciepłym lub rozgrzanym do pracy roboczej.. ja też miałem minimalny problem z jedną świecą żarową bo wykręcała się bardzo cieżko ale tylko dwa skrajne górne gwinty były zaślepione aluminium więc tragedii nie ma widziałem jak chłopaki na serwisie rozgrzali silnik a z jedną świecą walczyli w ten sposób, że nagle schłodzili i puściła ogólnie to temat bardzo delikatny... więc serwisy zabezpieczają sie także taką klauzurą że istnieje ryzyko ukręcenia świecy żarowej....
Musashi Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 skoro udalo sie swiece troche odkrecic. spryskaj ja dobrym penetratorem i wkrec swiece z powrtem. ponownie wykrec do uzyskania oporu, spryskaj i wkrec. odczekaj z godzine. powinna puscic. jezeli wciaz bedzie problem probuj do skutku. tego typu problemy to skutki dokrecania swiec bez uzycia klucza dynamometrycznego.
Cristoforo Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 tego typu problemy to skutki dokrecania swiec bez uzycia klucza dynamometrycznego. też ale również od tego, że ktoś mógł wcześniej gwint czymś posmarować albo praktycznie nigdy nie była świeca ruszana
Musashi Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 sadze, ze nie ruszana od nowowsci swiece latwiej wymienic, niz niefachowo zamontowana
Cristoforo Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 sadze, ze nie ruszana od nowowsci swiece latwiej wymienic, niz niefachowo zamontowana to prawda ale w mojej audi nie były wogole ruszane a gwint był skorodowany ale na 90% problem leży ze zbyt mocnym dokręceniem tak jak zauważyłeś
aju Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 a słyszał ktoś o czymś jak "zestaw do wykręcania urwanych świec" ? wymienili mi ostatnio w e46 i gość powiedział że bez strachu nawet jak się coś ukręci bo posiada zestaw do wykręcania urwanych świec
Cristoforo Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 a słyszał ktoś o czymś jak "zestaw do wykręcania urwanych świec" ? wymienili mi ostatnio w e46 i gość powiedział że bez strachu nawet jak się coś ukręci bo posiada zestaw do wykręcania urwanych świec tak jest taki zestaw i cała linia z wiązana z tym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się