mikael se Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 Witam wszystkich mam taki problem, ze podczas hamowania za pierwszym nacisnieciu hamulca pedal jest miekki hamuje nawet dobrze ale za drugim razem jak nacisne pedal jest twardy i hamulce jak brzytwy auto staje. Natomiast na postoju jak popapuje pedal i robi sie twardy i wcisne go to powolutku pedal idzie w dol prosze o jakies sugestje czy to to poprostu zapowietrzenie, czy moze cos innego dodam ze czsem (rzadko) przy hamowaniu lekko sciaga w prawo
wrclaguna Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 Do sprawdzenia : płyn hamulcowy , klocki przod i tył a jak sciaga do moze być zapowietrzony uklad
OKO Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 Dla mnie to bardziej wygląda na niesprawne servo. Jeżeli układ byłby zapowietrzony to pedał hamulca byłby miękki za pierwszym naciśnięciem (wpada prawie do podłogi) a później powinien już normalnie hamować Co do ściągania samochodu to raczej wina klocków lub zacisków.
mikael se Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Opublikowano 15 Lutego 2012 tak wlasnie jest najpierw jest mieki a pozniej dziala normalnie tylko ze jest twardy.
wrclaguna Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 Sprawdz czy czasem w podszybiu nie masz zamarzniętego serwa . Moze masz zatkane odpływy i woda stoi zamarznieta
Dev Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 vacuum do sprawdzenia, szczelnosc oraz przewód podcisnieniowy od vacuum do serva
wiesgaj Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 Nie wiem czy to normalne, ale jak miałem A3 było jak wyżej, identycznie się zachowywały. Jeździłem tak 6 lat i bez problemu.Mam teraz A4 i hamulce w niej identyczne. Na postoju jak działa silnik, pedałem kilka razy szybko naciskam i robi się twardy i wysoki.Potem jak nacisnę mocno to wchodzi pomalutku i staje.Dla mnie to chyba normalne .Bynajmniej ja to "olałem" i jeżdżę. Poza tym hamulce są OK! Chyba ten typ tak ma. Dodam jeszcze że jak koledzy szybkie naciskanie na pedał powoduje "utratę hamulcy" samochód hamuje jak bez wspomagania, lecz po chwili wszystko działa ok.
zizel Opublikowano 16 Marca 2012 Opublikowano 16 Marca 2012 mam identyczne objawy jak kolega, zapowietrzenie to raczej nie jest bo wymienialem teraz plyn i wyplywalal bez żadnych pęcherzyków powietrza.
zizel Opublikowano 17 Marca 2012 Opublikowano 17 Marca 2012 jak sie kolego uporasz z tym problemem to daj znac co było przyczyną
zizel Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 juz myslalem ze znalazlem u siebie rozwiazanie do tych dziwnie dzialajacych hamulcow, wezyk podcisnienienia byl przetarty , ale wymienilem i nie ma zadnej poprawy, takze bede szukal dalej przyczyny.
Dev Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 moge Ci podpowiedziec jak pozbyc sie efektu wpadającego hamulca na postoju juz to przerabiałem, ale nie bedziesz z tego powodu zadowolony
zizel Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 nie wpada on jakos strasznie, a o jakim sposobie mówisz? u mnie wyglada to dokladnie tak ze gdy podczas jazdy wciskam hamulec to hamuje nawet ladnie, ale jak wcisne jescze raz czy dwa razy szybko, to pedal robi i sie twardszy i bierze u samej góry i hamuje bardzo dobrze. Na postoju gdy hamulec wcisne kilka razy i nastepnie trzymam wcisniety, pedal powoli opada coraz nizej.
wiesgaj Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Ja mogę opisać co się dzieje. Dzisiaj nabyłem zegar i porobiłem próby. Zegar wpiąłem zaraz przy pompie, wypinając cienki wężyk.Na wolny obrotach -0.85 przy 2tys. -0.95.Przy wciśnięciu pedału hamulca, podciśnienie spada do -0.6 i stoi tak dopóki trzymam pedał. Jak puszczam to podciśnienie spada dalej i zaraz rośnie. Teraz przyczyna, moim zdaniem twardniejącego pedału. Mianowicie gdy naciskałem kilka razy szybko to podciśnienie spadło -0.2 i tak trzymało dopóki deptałem po pedale.Myślę że pompa nie radzi sobie z pompowaniem , podciśnienie drastycznie spada i hamulec twardy.Pytanie tylko czy nowa pompa to naprawi lub czy ten typ tak ma. Jeszcze jedno ,dlaczego przy wciśniętym pedale podciśnienie spada do -0.6 i tak stoi.Gdzie ucieka powietrze że pompa nie potrafi napompować te -0.9.
zizel Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 przepatzylem wszystkie weze podcisnienia i cos sie poprawilo, przyczyna takiego dzialania na pewno jest jakas nie szczelnosc w podcisnieniu albo z pompa vacum cos nie tak
wiesgaj Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Chodzi o to, że wszystko szczelne, bo gdy wyłączę silnik to na zegarze podciśnienie nie spada na długo.
zizel Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 napisz kolego jak bedziesz mial jakies nowe spostrzeżenia, a jaki silnik masz w autku?
wiesgaj Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 AVB. Mnie aż tak nie przeszkadza ten twardniejący pedał po wielokrotnym naciskaniu.W końcu każdy z nas ma ABS .Mnie bardziej martwi lekko twardy hamulec taki troszkę tępawy.Nie powiem, samochód hamuje dobrze-no ale mógł by lepiej.Gdzie ucieka, lub dlaczego jeśli nie ucieka,spada podciśnienie do -0.6 cały czas jak trzymam wciśnięty pedał. Wymienić pompę ale jak to nic nie da -0.9 nie aż tak źle.Wymienić serwo a będzie może gorzej,a kaska pójdzie.Z liczby zainteresowanych forumowiczów to problem liczny.Myślałem, nad jeszcze jedną taką gruszką ,zbiornikiem powietrza przed serwo, dla zapasu podciśnienia gdy pompa nie wydala.Nie wiem jak by taki patent się sprawował. Czy taką pompę regeneruje się i jak ?
Spidan Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Z tych objawów co są opisywane to stawiam na pompę tandem albo nieszczelny wężyk od pompy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się