Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] Twardnieje hamulec


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam taki problem, ze podczas hamowania za pierwszym nacisnieciu hamulca pedal jest miekki hamuje nawet dobrze ale za drugim razem jak nacisne pedal jest twardy i hamulce jak brzytwy auto staje. Natomiast na postoju jak popapuje pedal i robi sie twardy i wcisne go to powolutku pedal idzie w dol prosze o jakies sugestje czy to to poprostu zapowietrzenie, czy moze cos innego dodam ze czsem (rzadko) przy hamowaniu lekko sciaga w prawo

Opublikowano

Do sprawdzenia : płyn hamulcowy , klocki przod i tył a jak sciaga do moze być zapowietrzony uklad :)

Opublikowano

Dla mnie to bardziej wygląda na niesprawne servo.

Jeżeli układ byłby zapowietrzony to pedał hamulca byłby miękki za pierwszym naciśnięciem (wpada prawie do podłogi) a później powinien już normalnie hamować :wink4:

Co do ściągania samochodu to raczej wina klocków lub zacisków.

Opublikowano

tak wlasnie jest najpierw jest mieki a pozniej dziala normalnie tylko ze jest twardy.

Opublikowano

Sprawdz czy czasem w podszybiu nie masz zamarzniętego serwa . Moze masz zatkane odpływy i woda stoi zamarznieta :(

Opublikowano

vacuum do sprawdzenia, szczelnosc oraz przewód podcisnieniowy od vacuum do serva

Opublikowano

Nie wiem czy to normalne, ale jak miałem A3 było jak wyżej, identycznie się zachowywały. Jeździłem tak 6 lat i bez problemu.Mam teraz A4 i hamulce w niej identyczne. Na postoju jak działa silnik, pedałem kilka razy szybko naciskam i robi się twardy i wysoki.Potem jak nacisnę mocno to wchodzi pomalutku i staje.Dla mnie to chyba normalne .Bynajmniej ja to "olałem" i jeżdżę. Poza tym hamulce są OK!

Chyba ten typ tak ma.

Dodam jeszcze że jak koledzy szybkie naciskanie na pedał powoduje "utratę hamulcy" samochód hamuje jak bez wspomagania, lecz po chwili wszystko działa ok.

Opublikowano

to wina bloku ABS

Opublikowano

mam identyczne objawy jak kolega, zapowietrzenie to raczej nie jest bo wymienialem teraz plyn i wyplywalal bez żadnych pęcherzyków powietrza.

Opublikowano

jak sie kolego uporasz z tym problemem to daj znac co było przyczyną

Opublikowano

juz myslalem ze znalazlem u siebie rozwiazanie do tych dziwnie dzialajacych hamulcow, wezyk podcisnienienia byl przetarty , ale wymienilem i nie ma zadnej poprawy, takze bede szukal dalej przyczyny.

Opublikowano

moge Ci podpowiedziec jak pozbyc sie efektu wpadającego hamulca na postoju

juz to przerabiałem, ale nie bedziesz z tego powodu zadowolony

Opublikowano

nie wpada on jakos strasznie, a o jakim sposobie mówisz?

u mnie wyglada to dokladnie tak ze gdy podczas jazdy wciskam hamulec to hamuje nawet ladnie, ale jak wcisne jescze raz czy dwa razy szybko, to pedal robi i sie twardszy i bierze u samej góry i hamuje bardzo dobrze. Na postoju gdy hamulec wcisne kilka razy i nastepnie trzymam wcisniety, pedal powoli opada coraz nizej.

Opublikowano

jakie to dokłądnie auto ?

Opublikowano

Ja mogę opisać co się dzieje.

Dzisiaj nabyłem zegar i porobiłem próby. Zegar wpiąłem zaraz przy pompie, wypinając cienki wężyk.Na wolny obrotach -0.85 przy 2tys. -0.95.Przy wciśnięciu pedału hamulca, podciśnienie spada do -0.6 i stoi tak dopóki trzymam pedał. Jak puszczam to podciśnienie spada dalej i zaraz rośnie. Teraz przyczyna, moim zdaniem twardniejącego pedału. Mianowicie gdy naciskałem kilka razy szybko to podciśnienie spadło -0.2 i tak trzymało dopóki deptałem po pedale.Myślę że pompa nie radzi sobie z pompowaniem , podciśnienie drastycznie spada i hamulec twardy.Pytanie tylko czy nowa pompa to naprawi lub czy ten typ tak ma.

Jeszcze jedno ,dlaczego przy wciśniętym pedale podciśnienie spada do -0.6 i tak stoi.Gdzie ucieka powietrze że pompa nie potrafi napompować te -0.9.

Opublikowano

przepatzylem wszystkie weze podcisnienia i cos sie poprawilo, przyczyna takiego dzialania na pewno jest jakas nie szczelnosc w podcisnieniu albo z pompa vacum cos nie tak

Opublikowano

napisz kolego jak bedziesz mial jakies nowe spostrzeżenia, a jaki silnik masz w autku?

Opublikowano

AVB.

Mnie aż tak nie przeszkadza ten twardniejący pedał po wielokrotnym naciskaniu.W końcu każdy z nas ma ABS .Mnie bardziej martwi lekko twardy hamulec taki troszkę tępawy.Nie powiem, samochód hamuje dobrze-no ale mógł by lepiej.Gdzie ucieka, lub dlaczego jeśli nie ucieka,spada podciśnienie do -0.6 cały czas jak trzymam wciśnięty pedał. Wymienić pompę ale jak to nic nie da -0.9 nie aż tak źle.Wymienić serwo a będzie może gorzej,a kaska pójdzie.Z liczby zainteresowanych forumowiczów to problem liczny.Myślałem, nad jeszcze jedną taką gruszką ,zbiornikiem powietrza przed serwo, dla zapasu podciśnienia gdy pompa nie wydala.Nie wiem jak by taki patent się sprawował.

Czy taką pompę regeneruje się i jak ?

Opublikowano

Z tych objawów co są opisywane to stawiam na pompę tandem albo nieszczelny wężyk od pompy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...