Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki termostat 1.9 TDI AWX AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
TOM 77 ma behr-a po 248zł

płynu na początek weszło mi 5litrow pozniej dolałem troszke

płyn rozowy to g12 koncentrat

odpowietrz sobie układ nalewajac odkrec srubke w metalower rurce która biegnie równolegle do kolektora , tak jets taki mały imbus

---------- Post dopisany at 19:33 ---------- Poprzedni post napisany at 19:31 ----------

tym kolkiem czerownym odpowietrzasz sory super kółko :decayed:

http://s22.postimg.org/f7t2wpbyl/termos_a4.jpg

Ten behr to to samo co w ASO tylko ma spiłowane znaczki??? Czy może w ASO jest coś od innego producenta???? Nie chcę się wpakować w jakiś szit :whistling:

Opublikowano

dokładnie tak grzes1150,

Opublikowano
Dziś spotkała mnie przygoda że po 11km w temp. otoczenia -4 temp. na blacie podniosła się zaledwie do niecałe 70st. Po obmacaniu wszystkiego jest tak że górny wąż gorący, dolny też ale troszkę słabiej, chłodnica gorąca na na blacie 70st. Padł termostat???

Czy do wymiany trzeba zdejmować kolektor ssący czy wystarczy jakimś cudem wyjąć alternator.

Nie, nie trzeba zdejmować kolektora, mnie udało się bez ściągania.

---------- Post dopisany at 10:50 ---------- Poprzedni post napisany at 10:22 ----------

Witam wszystkich.

Chciałem podziękować za porady i oznajmić, że już po kłopocie. Wszystko działa jak w zegarku, temp równiutkie 90 stop trzyma.

Nawet nie przypuszczałem, że założenie paska to taki banał, ale trzeba było nad tym trochę podebatować, odkręcić co nie co, po przyglądać się, wysunąć wnioski i tu się muszę przyznać, że nawet żona mi trochę pomogła :wink:

edekxp

jakoś udało mi się go ściągnąć, troszkę opornie sie odkręcało ale zeszło i wiedziałem, że przy zakładaniu będzie większy problem ale nie myślałem na przód.

Tez spuszczałem przez ten czujnik ale obok jest taki plastikowy kranik spustowy choć i tak nie chciało przez niego lecieć, podobno trzeba przekręcić i pociągnąć do siebie, nie wiem.

Żadnych błędów nie pokazał :banan:.

grześ1150

Zajefajny tekst znalazłeś, dlaczego wcześniej tego nie widziałem, no cóż....z tym, że ja nie zdejmowałem kolektora tylko alternator parę węży i jest dobry dostęp, jak coś możesz dzwonić i pytać 509 403 725. Przed odkręceniem alternatora luzujesz sobie najpierw rolkę napinającą jest na trzech śrubach i później ją całkiem odkręcasz, demontujesz alternator, kable i węże od powietrza i górny od chłodnicy połączony z jedenej strony przelewem ze zbiorniczka a z drugiej do kolektora. I już masz dobre dojście do termostatu. Na foto bardzo dobrze to widać. Jak się okazuję to ten gates to tez behr bo to chyba ta firma dla nich robi...

elmo814

weszło mi ok 4-5l odpowietrzałem na wyższych obrotach i max ciepłym nawiewie ale jeszcze będę próbował tą śrubką, nie wiedziałem o niej.

To trzeba też na rozgrzanym silniku i max nawiewach???

---------- Post dopisany at 10:57 ---------- Poprzedni post napisany at 10:50 ----------

Jedyne co z minusów to rozkodowało mi się domykanie szyb z pilota i nie wiem jak ugryźć temat???

Opublikowano

Z domykaniem to pierwsze spróbuj otworzyć i zamknąć przyciskiem w dzwiach, przytrzymaj dłużej jak się zamkną i otworzą.

Tapatalk

Opublikowano

mardoczek , jak odpowietrzałem wlewajac plyn zaraz po montazu nowego termo, na wyłaczonym silniku i na wyłączonych nawiewach, wlewajac odkrecilem srobke a przy tym obserwowałem czy sie cos wylewa i jak juz bylo na wystarczająco to wtedy odpaliłem i dalej dolewałem

Opublikowano
Z domykaniem to pierwsze spróbuj otworzyć i zamknąć przyciskiem w dzwiach, przytrzymaj dłużej jak się zamkną i otworzą.

Tapatalk

Dzięki wielkie, poskutkowało :wink:. Audi to jednak AUDI!!! Spokojnych.

Opublikowano

Dobra jescze pytanie... na krućcu termostatu od dołu jest coś w rodzaju szybkozłączki. Jak to się rozpina i słąda??? bo nie chcę czegoś popsuć :whistling:

Opublikowano

u mnie była zawleczka z drutu tak jakby sprężynowego. Trzeba ją delikatnie pociągnąć do góry, podważyć czymś i ona powinna wskoczyć na swoje miejsca w pozycji otwartej, ale nie powinna zejść w całości, jest na dwóch końcach zagięta, pewnie już późno pisze ale dopiero teraz to zauważyłem.

Opublikowano
u mnie była zawleczka z drutu tak jakby sprężynowego. Trzeba ją delikatnie pociągnąć do góry, podważyć czymś i ona powinna wskoczyć na swoje miejsca w pozycji otwartej, ale nie powinna zejść w całości, jest na dwóch końcach zagięta, pewnie już późno pisze ale dopiero teraz to zauważyłem.

Dzięki za odp. Miałem dziś się brać za to ale nadal zimno ale na tygodniu będe miał 2 dni wolne to to ogarnę :wink: Po ilu km/ minutach teraz Ci się auto do 90 nagrzewa?

Opublikowano

Powiem Ci, że bardzo szybko. Parkuje co prawda w garażu ciepłym ale jak wyjadę to dosłownie 2-3 min i mam 90 na blacie , i parę też km mu trzeba na rozgrzanie. no widać różnice jak nie wiem.

Opublikowano

Mam do was pytanie czy nie znajdzie sie u kogoś obudowa termostatu po wymianie potrzebna mi. U mnie termostat jest ok trzyma temperaturę i szybko się nagrzewa, ale mam wyrwane niebieskie gniazdo czujnika. Auto narazie stoi i przymierzam sie do demontażu tego cuda, tylko po co kupować drugi jak dało by rade z dwóch zrobić jeden sprawny.

Opublikowano

Ja nie pomogę, przykro mi bardzo. U mnie miałem zerwane zaczepy termostatu, takie nóżki wewnątrz co trzymają termostat i niebieski wtyk również mi się oberwał przy demontażu.

Opublikowano

Trudno nie będę dziadować kupuje nowy termostat. Nie mam zamiaru tego kilka razy rozkręcać.

Opublikowano
Mam do was pytanie czy nie znajdzie sie u kogoś obudowa termostatu po wymianie potrzebna mi. U mnie termostat jest ok trzyma temperaturę i szybko się nagrzewa, ale mam wyrwane niebieskie gniazdo czujnika. Auto narazie stoi i przymierzam sie do demontażu tego cuda, tylko po co kupować drugi jak dało by rade z dwóch zrobić jeden sprawny.

Da rade naprawić

Trzeba dolutować kabelki do grzałki i do tej wtyczki

Trochę jest roboty a po naprawie termostat bedzie działać jak nowy

Opublikowano

Czy ta grzałka nie wyleci bez tego zabezpieczenia? No nic i tak trzeba to rozebrać i się zobaczy

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

ja dziś zmieniłem termostat i teraz po kilku min. w garażu i 3km miałem na blacie 90 :wink: Grzałka raczej była dobra bo błędu nie było ale termostat był uchylony przez co silnik dogrzewał się przez 10km

Nie obeszło się bez przygód bo mi się sliniło kolano odmy a po wyjęciu okazało się że jest pokruszone tam gdzie oring i pęknięte... nowe 128zł :doh: Przy okazji całą odma poszłą do przeglądu i czyszczenia po czym wkoczył nowy olej i filtry :kox:

Opublikowano

Jestem po naprawie termostatu i nie było tak źle. Dało radę bez problemu zlutowac kabelki i złożyć w całość. Potem dam fotki z roboty

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

20130410095721.jpg

Uploaded with ImageShack.us

20130410095735.jpg

Uploaded with ImageShack.us

20130410101410.jpg

Uploaded with ImageShack.us

20130410102458.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Dziś jestem po wymianie czujnika G62 padł i wariował wiatrak. W końcu nie ma błędów i temperatura jak trzeba

Opublikowano

Właśnie podobnie naprawiłem termostat który kupiłem uszkodzony.

Swój naprawiłem przez założenie nowego oringa - termostat przepuszczał.

Przy takich drogich częściach wolę najpierw sprawdzić czy nie da się naprawić samemu.

Za grosze naprawiłem termostat , zawór N75 itp.

Parę stówek w kieszeni lub na inne naprawy

Tapatalk

---------- Post dopisany at 22:03 ---------- Poprzedni post napisany at 21:59 ----------

ja dziś zmieniłem termostat i teraz po kilku min. w garażu i 3km miałem na blacie 90 :wink: Grzałka raczej była dobra bo błędu nie było ale termostat był uchylony przez co silnik dogrzewał się przez 10km

Nie obeszło się bez przygód bo mi się sliniło kolano odmy a po wyjęciu okazało się że jest pokruszone tam gdzie oring i pęknięte... nowe 128zł :doh: Przy okazji całą odma poszłą do przeglądu i czyszczenia po czym wkoczył nowy olej i filtry :kox:

W termostacie pewnie nie było oringa za 50groszy

Tapatalk

Opublikowano
Właśnie podobnie naprawiłem termostat który kupiłem uszkodzony.

Swój naprawiłem przez założenie nowego oringa - termostat przepuszczał.

Przy takich drogich częściach wolę najpierw sprawdzić czy nie da się naprawić samemu.

Za grosze naprawiłem termostat , zawór N75 itp.

Parę stówek w kieszeni lub na inne naprawy

Tapatalk

---------- Post dopisany at 22:03 ---------- Poprzedni post napisany at 21:59 ----------

ja dziś zmieniłem termostat i teraz po kilku min. w garażu i 3km miałem na blacie 90 :wink: Grzałka raczej była dobra bo błędu nie było ale termostat był uchylony przez co silnik dogrzewał się przez 10km

Nie obeszło się bez przygód bo mi się sliniło kolano odmy a po wyjęciu okazało się że jest pokruszone tam gdzie oring i pęknięte... nowe 128zł :doh: Przy okazji całą odma poszłą do przeglądu i czyszczenia po czym wkoczył nowy olej i filtry :kox:

W termostacie pewnie nie było oringa za 50groszy

Tapatalk

No właśnie u mnie byłą mocno zmęczona ta guma na tej metalowej części która zamyka. Jak i czym przykleiłeś nowy oring do metalu? Wiem że to by może jakoś zrobił ale obstawiam że to długo nie potrzyma :whistling:

Opublikowano

Tam nie trzeba nic kleić.Założyłem nowy oring i działa, gdzieś na forum jest zdjęcie.Może tobie chodzi o coś innego

Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...